Mooie project wel, als dat op GVE had gestaan had ik er geld aan uitgeleend.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:23 schreef Groepfunder het volgende:
Renteverhoging bij Special Trees op KOM. Nu 9% (was 8%)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Special-Trees
Graagquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:55 schreef Hilda_87 het volgende:
\
@AQuila360: Ja ik herinner je nog wel! Het leenbedrag zal nu waarschijnlijk wat hoger zijn, zodat ik ook een gedeelte nog kan steken in nieuwe voorjaar/zomer voorraden om goed met de concurrentie mee te komen! We gaan in januari even met de aanvraag bezig, zodat hopelijk het nieuwe project online kan zodra het huidige is afgelost! Dit huidige project heeft ook 'even' geduurd voordat het online kwam (lees 2 maand). Dus wil geen risico lopen!
Maar echt super om te horen Aquila. Houdt je zeker op de hoogte!
Dat is onjuist. Je kunt ook betalen als 75% van het doelbedrag is gehaald. KOM liet in het verleden overigens (in overleg met de geldvragers) ook projecten doorgaan die niet 100% waren volgeschreven.quote:Op zondag 16 november 2014 12:11 schreef Nadinarama het volgende:
Bij GvE pas betalen als project vol zit, bij KOM direct betalen. Ik vind direct betalen toch niet helemaal okay. Plus ik vermoed ik dat ik geld voor Special Trees na 43 dagen weer terug gestort krijg als deze trend doorzet.
Als je ingelogd bent op de website en op 'Nu Investeren' klinkt, dan zie je onder 'Te investeren bedrag' een kopje 'Betaalmethode'. Deze staat standaard op iDeal, maar je kunt hem wijzigen.quote:Op zondag 16 november 2014 12:31 schreef Nadinarama het volgende:
Dat kan ik niet terug vinden. Bij aanmelden voor project werd ik meteen naar betaalportal verwezen. Zal hier volgende keer beter opletten. Nu dus even afwachten.
Die tekst ken ik, maar ik ken ook een praktijkvoorbeeld. Ik heb vijf projecten in mijn portefeuille bij KOM. Vier daarvan zijn binnen de tijd volledig volgeschreven, maar één niet: Facturingsbedrijf DBS2. Ik vermoed dat meer mensen op FOK daarin zitten, want je kreeg 8% rente op een lening van 48 maanden voor een bedrijf met risico-kwalificatie A. De ondernemer vroeg een lening van 150.000 euro, maar dat bedrag werd niet gehaald. Verre van zelfs. In overleg met de ondernemer is de gevraagde lening daarna verlaagd tot 100.000 euro en is de lening weer opengesteld. Binnen een mum van tijd werd het resterende bedrag - ik meen rond de 20.000 euro - volgestort en kon het project alsnog doorgaan.quote:Op zondag 16 november 2014 12:31 schreef Nadinarama het volgende:
'Uw investering in projecten via Kapitaal Op Maat loopt via de bankrekening van de Stichting Derdengelden Kapitaal Op Maat. U maakt uw investering over aan de Stichting Derdengelden. Als het doelbedrag van het project is behaald dan maakt de Stichting Derdengelden (na ondertekening van de Overeenkomst van Geldlening) het bedrag over aan de Ondernemer. De Ondernemer betaalt vervolgens zijn maandelijkse aflossing aan het Stichting Derdengelden die op haar beurt de investeerders weer uitkeert. Wordt het doelbedrag van een project niet gehaald dan wordt uw investering door de Stichting Derdengelden aan u teruggestort'
Bij GVE altijd maandelijks (deel rente en alvast deel aflossing), je ontvangt elke maand dus hetzelfde bedragquote:Op zondag 16 november 2014 18:22 schreef babipangang het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoevaak je krijgt uitbetaald als je een investering doet in een crowdfund? Is dit maandelijks, jaarlijks of pas als de looptijd afgelopen is?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8650
Dit project spreekt me wel aan en ik wil hier wel een paar duizend euro in investeren. Wat zijn de risico's en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Ligt aan het platform, bij geld voor elkaar krijg je je inleg + rente maandelijks terug.quote:Op zondag 16 november 2014 18:22 schreef babipangang het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoevaak je krijgt uitbetaald als je een investering doet in een crowdfund? Is dit maandelijks, jaarlijks of pas als de looptijd afgelopen is?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8650
Dit project spreekt me wel aan en ik wil hier wel een paar duizend euro in investeren. Wat zijn de risico's en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
quote:Op zondag 16 november 2014 18:34 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Bij GVE altijd maandelijks (deel rente en alvast deel aflossing), je ontvangt elke maand dus hetzelfde bedrag
Ik zou het wel over meerdere projecten willen verdelen, liefst met een looptijd van 48 maanden of korter, maar de meeste projecten zijn al helemaal vol, dus vandaar dat ik dacht aan een forser bedrag op 1 project. Een subway is ook niet iets wat ik snel onderuit zie gaan.quote:Op zondag 16 november 2014 18:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ligt aan het platform, bij geld voor elkaar krijg je je inleg + rente maandelijks terug.
Paar duizend euro in 1 project is niet echt aan te raden want waarom zou je dat niet verdelen over meerdere projecten?
Dit komt omdat je elke maand ook iets aan aflossing krijgt. En over iets wat al afgelost is krijg je geen rente meer. Maar dit kan je uiteraard wel in een volgend project stoppen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:47 schreef babipangang het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe het zit met die percentages op jaarbasis? Als ik bij een bedrag van 2000 euro elk jaar 7% (6,7) bij tel, dan kom ik een stuk hoger uit dan wat de website aangeeft als totaal rendement...
Thnx, ja begrijpelijk nu je het zo zegtquote:Op zondag 16 november 2014 19:26 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Dit komt omdat je elke maand ook iets aan aflossing krijgt. En over iets wat al afgelost is krijg je geen rente meer. Maar dit kan je uiteraard wel in een volgend project stoppen.
Er komen dagelijks/wekelijks nieuwe projecten langs, en waarom 48 wel en 60 niet? De meeste zijn tegenwoordig 60 maanden maar dat is maar een jaar langer.quote:Op zondag 16 november 2014 18:47 schreef babipangang het volgende:
[..]
[..]
Ik zou het wel over meerdere projecten willen verdelen, liefst met een looptijd van 48 maanden of korter, maar de meeste projecten zijn al helemaal vol, dus vandaar dat ik dacht aan een forser bedrag op 1 project. Een subway is ook niet iets wat ik snel onderuit zie gaan.
Ik zou ook voorzichtig zijn met veel geld in een project te stoppen. En zeker niet in een project wat al meer dan een week open staat; andere investeerders oordelen dus dat bij het subway project de risico rendement verhouding niet klopt. Volgens mij is het subway project ook uitvoerig in dit of in het vorige topic besproken.quote:Op zondag 16 november 2014 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Er komen dagelijks/wekelijks nieuwe projecten langs, en waarom 48 wel en 60 niet? De meeste zijn tegenwoordig 60 maanden maar dat is maar een jaar langer.
Forser bedrag op 1 project kan maar ik raad het echt niet aan, crowdfunding is ook juist kleinere bedragen in meerdere projecten om je risico ook te verlagen, beste zou je nog gewoon 200 in elk project kunnen stoppen al zit je dan wel met je max van 100 projecten.
Er is natuurlijk een verschil tussen er een nachtje over slapen en inslapenquote:Op maandag 17 november 2014 12:47 schreef babipangang het volgende:
Ik wilde nog een nachtje slapen over die subway, maar dat was al te lang haha
Ja dat was te verwachten. Gisteren stond hij al tegen de 100K aan. Wilde gisteren instappen met investeren en dit project leek me perfect. Helaas moest ik nog wat uitzoeken en zit die vol... Dan maar de volgende projecten in de gaten houden.quote:Op maandag 17 november 2014 12:47 schreef babipangang het volgende:
Ik wilde nog een nachtje slapen over die subway, maar dat was al te lang haha
Hij heeft er iets van een week opgestaan, dat is naar verhouding nog best lang.quote:Op maandag 17 november 2014 13:14 schreef Harveo het volgende:
[..]
Ja dat was te verwachten. Gisteren stond hij al tegen de 100K aan. Wilde gisteren instappen met investeren en dit project leek me perfect. Helaas moest ik nog wat uitzoeken en zit die vol... Dan maar de volgende projecten in de gaten houden.
Heb liever dat het er een week op staat voordat je kan inschrijven. Kan je tenminste nog iets uitzoeken.quote:Op maandag 17 november 2014 13:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hij heeft er iets van een week opgestaan, dat is naar verhouding nog best lang.
Wint GvE alleen niks mee. Projecten lopen toch wel vol.quote:Op maandag 17 november 2014 13:38 schreef Kirov het volgende:
Heb liever dat het er een week op staat voordat je kan inschrijven. Kan je tenminste nog iets uitzoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |