Hard nieuws! Chani zit vast, is Baru en men stuurt Indianen om het gebied tussen Sendero Culebra, Alto Culebra, Bajo Culebra en de Rio Culebra uit te kammen, wegens fer-de-lance gevaar.quote:Op zaterdag 8 november 2014 14:18 schreef Poolbal het volgende:
Uiteindelijk hebben we met Feliciano geskyped en die zei dat hij die informatie aan de politie had verteld. We vroegen toen hoe hij dat wist waarop hij zei "Omdat ik al die tijd .."
ik denk dat ze, de ouders, er vanuit gaan dat ze rond 11.00 uur aan de Pianista zijn begonnen omdat ze om 13.00 uur op de top waren. De hike duurt te voet in ieder geval (ruim)2 uur. Maar indien de dames een lift hadden gekregen tot ongeveer een uur voor de top dan zou de foto van rond 12.00 uur dus best de eerste van de reeks kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 14:12 schreef jackie12 het volgende:
Dus afgezien van bron de Telegraaf is er verdergeen info die vaststelt 11.05 pianista?
Ik dacht nou juist dat het forum voor deze dingen was.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:11 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik begrijp je punt en ben het er mee eens, tweedeling schiet niet op.
Toch loop een user soms net wat voor met info, anderen wat achter, de ene keer is dat die, de andere keer die. De ene 'hangt' naar dit, de ander 'hangt naar dat'. Die is het niet eens met het standpunt van die enz.
IMO, goed om het af en toe eens vanaf totaal ander gezichtspunt te bekijken. Puntje alertheid, en elkaar meetrekken / updaten.
Als je iets niet samen door een zeef gooit, komt er ook geen vondst.
Het punt is wel dat als we dingen gaan invullen door logisch te redeneren, we voorbij gaan aan het feit dat er ergens op die dag iets gebeurd is dat niet logisch was. Iets dat fatale gevolgen heeft gehad.quote:Op zaterdag 8 november 2014 14:46 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik denk dat ze, de ouders, er vanuit gaan dat ze rond 11.00 uur aan de Pianista zijn begonnen omdat ze om 13.00 uur op de top waren. De hike duurt te voet in ieder geval (ruim)2 uur. Maar indien de dames een lift hadden gekregen tot ongeveer een uur voor de top dan zou de foto van rond 12.00 uur dus best de eerste van de reeks kunnen zijn.
Álles wat er die dag is gebeurd is niet logisch.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als we dingen gaan invullen door logisch te redeneren, we voorbij gaan aan het feit dat er ergens op die dag iets gebeurd is dat niet logisch was. Iets dat fatale gevolgen heeft gehad.
Ja, we zijn alleen in het cafe geweest.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat jullie langs het werk en school van kris zijn gegaan ook, neem ik aan.
Alles vanaf hun opstaan tot aan de foto bij de 1e quebrada is logisch.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:17 schreef ToniB het volgende:
[..]
Álles wat er die dag is gebeurd is niet logisch.
Waren Baru en Chani er ook dan, was er Skype contact met Baru? Of geloof je iemand op zijn/haar woord?quote:
Omdat het steeds dezelfde "logica" is: dat wat jij voor de hand vindt liggen. Hebben de meiden dat niet gedaan, dan noem jij het "onlogisch", en omgekeerd. Tot en met het fotograferen met een digitale camera toe, want meiden van die leeftijd doen alles met hun mobieltje. Ja, en daarom hebben ze zo'n Canon Powershot bij zich: om niet te gebruiken. Meiden van die leeftijd vliegen trouwens ook niet de oceaan over (op eigen kosten) om vrijwilligerswerk te doen op scholen met kansarme kinderen. Laat staan, dat ze daarvoor ook nog (eveneens op eigen kosten) Spaans gaan leren. Kris en Lisanne zaten dus helemaal niet in Panama, want dat is niet logisch.quote:Op zaterdag 8 november 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende:
[..]
tot 1.45....dan woon jij heel dichtbij door nu al te posten.
We zijn allemaal nieuwsgierig wat er met de meiden is gebeurd. Enerzijds de misdrijfdenkers voor wie er nog heel veel uit te zoeken valt.
Anderzijds waarschijnlijk ook voor de mensen die niet denken aan een misdrijf anders zaten ze hier waarschijnlijk niet. (al begrijp ik dat veel minder)
Ik ben niet zuur maar wat wel klopt is dat ik er van overtuigd ben dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden en ik teveel energie steek om mensen als jij proberen te overtuigen waarom dat t meest logisch is.
Is toch allemaal tevergeefs.
Wat let je? Te druk met proberen te overtuigen? Ik snap niet eens waarom je dat doet. Je kunt toch gaan oplossen, terwijl er mensen meelezen en -posten, die jouw overtuiging niet delen? Stel dat iedere twijfelaar nu stopt met posten, krijg jij dan daardoor je handen vrij?quote:Ik zou veel liever met mensen die ook denken aan een misdrijf (door wie en om welk motief dan ook) de handen ineen willen slaan en kijken of we op die manier verder kunnen komen.
Hier sta ik stil terwijl ik t krankzinnige idee heb dat deze zaak op te lossen is.
Laat me niet lachen!quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:35 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Omdat het steeds dezelfde "logica" is: dat wat jij voor de hand vindt liggen. Hebben de meiden dat niet gedaan, dan noem jij het "onlogisch", en omgekeerd. Tot en met het fotograferen met een digitale camera toe, want meiden van die leeftijd doen alles met hun mobieltje. Ja, en daarom hebben ze zo'n Canon Powershot bij zich: om niet te gebruiken. Meiden van die leeftijd vliegen trouwens ook niet de oceaan over (op eigen kosten) om vrijwilligerswerk te doen op scholen met kansarme kinderen. Laat staan, dat ze daarvoor ook nog (eveneens op eigen kosten) Spaans gaan leren. Kris en Lisanne zaten dus helemaal niet in Panama, want dat is niet logisch.
Voor mij betekent logisch iets anders, dus hoe vaak je ook op die trom roffelt, mij zul je er niet mee overtuigen. Als je nou eens met een concrete aanwijzing kwam, zou het anders kunnen worden.
[..]
Wat let je? Te druk met proberen te overtuigen? Ik snap niet eens waarom je dat doet. Je kunt toch gaan oplossen, terwijl er mensen meelezen en -posten, die jouw overtuiging niet delen? Stel dat iedere twijfelaar nu stopt met posten, krijg jij dan daardoor je handen vrij?
Of, wat minder vriendelijk: ligt het aan de niet van misdaad overtuigde posters, dat jij er maar niet toe komt om spijkers met koppen te slaan?
Jij wordt dus niet verhelderd, als ik opmerk dat "misdrijf" roepen tot nu toe geen enkele "onlogisch" feit "logisch" heeft gemaakt? Dat dus een bekend type misdrijf alle raadselachtige feiten (of minstens een boel daarvan), goed zou kunnen verklaren. Zoals dat wel het geval is bij een verdwenen fiets (zonder sporen van daad of dader) in steden als Utrecht, Groningen of Amsterdam.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen!
Als er 1 iemand is die alleen maar commentaar geeft maar zelf nog noooooit met een slim of verhelderend idee is gekomen dan ben jij daar sowieso 1 van.
Pak van mijn hart, dat ik jou niet hinder om de handen uit de mouwen te steken. Maar, als jij echt denkt het op te kunnen lossen zonder al die hinderlijke twijfelaars, wat houdt je dan tegen? Ik vraag het nog maar een keer. Een besloten forum is zo opgezet hoor, bij actieforum.nl in een paar minuten zelfs. En nog gratis ook.quote:Je kunt heel leuk schrijven maar that's it.
Die Bryn is het type denker die het volgende logisch vindt in haar laatste post:quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:00 schreef JustinCase het volgende:
Op Websleuths post momenteel iemand die dat beter verwoordt dan ik, een zekere Bryn. Ik zag jou daar ook posten, dus ik tip je maar even: die Bryn is een heldere denker.
Die post heb ik niet gezien (lees lang niet alles daarzo), dus ik ga eens kijken. Maar als(!) iemands aannames niet deugen(*), zegt dat weinig over zijn/haar logica, redeneervermogen enz. En daar had ik het over.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Die Bryn is het type denker die het volgende logisch vindt in haar laatste post:
"Het schemert, ze weten dat ze het niet meer redden terug naar Boquete.. ze zijn dan vast diep het tropisch bos ingedoken, op zoek naar water en diep in het bos ben je ook veilig".
Ik vind dat zelf maar laakbare aannames eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O.a. info over de zaak van Osman. Het is geen wereldnieuws, alleen voor mij nieuw, net als wat Poolbal zei.quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:02 schreef 11en30 het volgende:
Logische denkers is wat ik nodig heb. Kijk hier even naar als je wilt. Wat is dit rechts onderin?Bloed? Water?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het komt volgens mij van een bewegende, pulserende straal. Tot nu toe zijn bedacht: bidon leeggieten/knijpen, urine (man of reu?), bloed (slagader?)quote:
Een beetje in de trant van Roodkapje?...quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Die Bryn is het type denker die het volgende logisch vindt in haar laatste post:
"Het schemert, ze weten dat ze het niet meer redden terug naar Boquete.. ze zijn dan vast diep het tropisch bos ingedoken, op zoek naar water en diep in het bos ben je ook veilig".
Ik vind dat zelf maar laakbare aannames eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |