Leuk om te horen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg prettige tijd gehad. Geen enkel last gehad van het conflict zelf, de Palestijnen en Israeliërs snappen gelukkig goed dat toeristen daar buiten staan.
Masada, de golan hoogvlakte en de dode zee waren de hoogtepunten van deze reis denk ik.
Ik heb het over Palestina waar Gaza em west bank inc. Oost Jeruzalem onder vallen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaza en de West bank moet je niet onder een noemer scharen. Dit zijn twee volledig verschillende gebieden.
Sorry maar in als kan ik argumentatie vinden.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar als Hamas overal aan de macht zou zijn zouden de mensenrechten slechter zijn dan dat ze nu zijn. Met name voor Christenen, Joden en vrouwen.
De toerist uithangen is dan ook heel fijn ja.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg prettige tijd gehad. Geen enkel last gehad van het conflict zelf, de Palestijnen en Israeliërs snappen gelukkig goed dat toeristen daar buiten staan.
Masada, de golan hoogvlakte en de dode zee waren de hoogtepunten van deze reis denk ik.
En voor de vrijheid van meningsuitingquote:Op donderdag 6 november 2014 15:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar als Hamas overal aan de macht zou zijn zouden de mensenrechten slechter zijn dan dat ze nu zijn. Met name voor Christenen, Joden en vrouwen.
Waarvoor dient die blokkade denk jij?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:41 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de blokkade ermee doet dan?
quote:Op donderdag 6 november 2014 13:00 schreef xodox het volgende:
[..]
Daar zal de rechtbank wel over oordelen.
De onmenselijke omstandigheden waarin Palestijnen in zich bevinden nog erger maken zodat de onrechtmatige bezetting en kolonisatie doorgaat zodat het beloofde land aan de beloofde volk wordt gegeven.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:18 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarvoor dient die blokkade denk jij?
Als er vrije toegang tot Israël was vanaf de Gazastrook zouden de aanslagen ook intensiveren. De jaren '90 vergeten met allerlei bomaanslagen in bussen? Concentratiekampquote:Op donderdag 6 november 2014 16:10 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Sorry maar in als kan ik argumentatie vinden.
Trouwens wat is erger dan een concentratie kamp waarin elke jaar raids worden gehouden met duizenden doden?
Bezette gebieden. Zo heet het niet voor niets.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als er vrije toegang tot Israël was vanaf de Gazastrook zouden de aanslagen ook intensiveren. De jaren '90 vergeten met allerlei bomaanslagen in bussen? ConcentratiekampEn die raids komen ook niet uit de lucht vallen natuurlijk he. Die volgen op raketaanvallen van Hamas op woonwijken.
Weer wat bijgeleerd! Thanks!quote:Op donderdag 6 november 2014 16:25 schreef thom_05 het volgende:
[..]
De onmenselijke omstandigheden waarin Palestijnen in zich bevinden nog erger maken zodat de onrechtmatige bezetting en kolonisatie doorgaat zodat het beloofde land aan de beloofde volk wordt gegeven.
Je kan echt niet meer helder nadenken lijkt 't wel. Er is geen bezetting in Gaza en ja, daar hebben ze in Israël al dik spijt van want beter is het er niet op geworden.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:32 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Bezette gebieden. Zo heet het niet voor niets.
Je kan een genocide uiteraard goedpraten maar in mij heb je geen partner in.
Schending van mensenrechten door Israël is een blamage voor elk enigszins nadenkend mens welke helaas al 70 jaar aan de gang is.
En ik kan niet helder nadenken? Serieus?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:36 schreef xodox het volgende:
[..]
Je kan echt niet meer helder nadenken lijkt 't wel. Er is geen bezetting in Gaza en ja, daar hebben ze in Israël al dik spijt van want beter is het er niet op geworden.
En als we kijken naar het aantal slachtoffers vallen door die raketaanvallen en de slachtoffers die vallen door de reactie op die aanvallen dan kan je misschien denken dat de reactie iets wat excessief is.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als er vrije toegang tot Israël was vanaf de Gazastrook zouden de aanslagen ook intensiveren. De jaren '90 vergeten met allerlei bomaanslagen in bussen? ConcentratiekampEn die raids komen ook niet uit de lucht vallen natuurlijk he. Die volgen op raketaanvallen van Hamas op woonwijken.
Een DDR-muur om het gebied heen bouwen en de bevolking terroriseren is natuurlijk stukken minder erg dan het land inpikken en huizen bouwen, zoals op de Westoever.quote:
Hoeveel slachtoffers moeten er in Israël vallen om uw sympathie te winnen? Israël beschermt zijn bevolking, dat is 't verschil.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En als we kijken naar het aantal slachtoffers vallen door die raketaanvallen en de slachtoffers die vallen door de reactie op die aanvallen dan kan je misschien denken dat de reactie iets wat excessief is.
Israël bouwt toch muren op zijn grondgebied waar het wilquote:Op donderdag 6 november 2014 16:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een DDR-muur om het gebied heen bouwen en de bevolking terroriseren is natuurlijk stukken minder erg dan het land inpikken en huizen bouwen, zoals op de Westoever.
Ik zie het probleem niet zo, Israel is natuurlijk een geweldig vakantieland met een erg rijke historie.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:11 schreef thom_05 het volgende:
[..]
De toerist uithangen is dan ook heel fijn ja.
Daarvoor zijn er al teveel slachtoffers gevallen.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers moeten er in Israël vallen om uw sympathie te winnen? Israël beschermt zijn bevolking, dat is 't verschil.
Ongetwijfeld, maar je als toerist in Israël begeven schept een allesbehalve representatief beeld van de situatie daar.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo, Israel is natuurlijk een geweldig vakantieland met een erg rijke historie.
Toch zijn de situaties in Oost Jeruzalem (wat praktisch gezien gewoon Israel is), de West Bank en Gaza totaal verschillend.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:07 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik heb het over Palestina waar Gaza em west bank inc. Oost Jeruzalem onder vallen.
Als je mijn punt niet begrijpt dan is het een verloren iets em verder discussiëren heeft ook geen zin.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo, Israel is natuurlijk een geweldig vakantieland met een erg rijke historie.
aan de Israëlische kant zijn 8 doden en 60 gewonden gevallen in de maanden januari t/m augustusquote:Op donderdag 6 november 2014 16:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers moeten er in Israël vallen om uw sympathie te winnen? Israël beschermt zijn bevolking, dat is 't verschil.
Als neutrale toerist krijg je denk ik een heel aardig beeld van de situatie. Alle gebieden met uitzondering van Gaza zijn zonder problemen te bezoeken.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar je als toerist in Israël begeven schept een allesbehalve representatief beeld van de situatie daar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |