Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onzin is dat je fietsers in een goed verlichte stad slecht kunt zien zonder licht.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er is een wet, die schrijft voor dat je het aan moet hebben, serieus wat is de moeite?
Sterke observatiequote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt. Weet je zeker dat ze niet op elkaar knalden omdat ze jouw fouten probeerden te corrigeren?
Daarom kijk ik ook zelf wanneer ik over steek. Ook behoud van mijn eigen leven, voor het geval er een marokkaantje door rood scheurt ofzo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeft niet eens aan de andere kant van de bocht te zijn. Gewoon een kruising en mensen die komen aanfietsen en zonder kijken oversteken.
Ik zie ze juist beter omdat die koplampen altijd zo verblindend zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onzin is dat je fietsers in een goed verlichte stad slecht kunt zien zonder licht.
Zeker door iemand zonder verlichting die je niet aan zag komen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:57 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Verdomme terwijl ik dit schreef werd ik afgeslacht in mijn spel.
Hun zwaard gaf licht dat wel. Maar wat zijn jouw plannen voor vanavond? Overigens hou jij van bakken je ui doet me wel denken aan iemand die graag kersen op een taart stopt. Of misschien hou je eigenlijk van druiven en ben ik dom, omdat ik dat niet zag aankomen, en was dit zo'n grote blunder dat om het goed te maken ik zonder verlichting moet fietsen voor de rest van mijn leven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zeker door iemand zonder verlichting die je niet aan zag komen?
Los van mijn "licht" spelfout geef ik wel goede argumenten. Wanneer jij oversteekt terwijl het groen is kijk je toch ook naar links en rechts? Wanneer jij een onoverzichtelijk kruispunt over gaat kijk je toch ook goed of er misschien iemand je niet gezien heeft?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nieuwenier fantaseert weer heel de boel bij elkaar, daar lees ik geheel overheen.
Dan mag ik s'avonds dus ook wel 160 over de snelweg, rijdt toch bijna niemand. En 30 in de bebouwde kom kan dan ook wel worden opgeschroeft naar 70 na een uur of 00 s'nachts.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onzin is dat je fietsers in een goed verlichte stad slecht kunt zien zonder licht.
's nachts rij ik ook 160 op de snelwegquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan mag ik s'avonds dus ook wel 160 over de snelweg, rijdt toch bijna niemand. En 30 in de bebouwde kom kan dan ook wel worden opgeschroeft naar 70 na een uur of 00 s'nachts.
Nee. Bijvoorbeeld een snelweg in Kroatië die overstroomd was. Het water kwam over mijn motorkap. Ook echt geluk dat dat mijn auto niet de das om heeft gedaan, andere auto's wel...quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt. Weet je zeker dat ze niet op elkaar knalden omdat ze jouw fouten probeerden te corrigeren?
F1 coureurs, met 150 KM per uur botsen al vrij vaak en deze hebben extreme skills en extreem goede wagens, maar figuren in hun Seat Leon vinden zichzelf vaak meer superieurquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
HAHA ja een maat van mij praatte zijn bumper klever gedrag goed omdat zijn (25 jaar oude) auto after market remmen had.
Elke auto kan zijn banden eenmalig blokkeren. Goede remmen merk je alleen wanneer je dat vaak doet. Op een race circuit ofzo.
Hij heeft ook echt met mijn auto schade gereden aan een andere auto. En ermee in de slip geraakt. Wild, fish tailing op zijn Amerikaans, de achterkant heen en weer.
Hij mag mijn auto niet meer lenen
Dat jij probeert om nu iets recht te lullen want het is wel verlicht enzo, maar de wet schrijft voor dat als de straatverlichting aangaat dat je op de fiets ook licht aan moet doen. Het is geen enkele moeite en jij probeert het nu zo te lullen dat er een reden is om het te laten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
's nachts rij ik ook 160 op de snelweg
Maar wat is nou je punt?
Bonuspunt, wat is je remweg met 160 km per uur?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
's nachts rij ik ook 160 op de snelweg
Maar wat is nou je punt?
achterlamp deed het niet en dat wist ik niet... voorlicht had ik zo een huis tuin en keukenlampjequote:Op dinsdag 4 november 2014 19:27 schreef Spongeboss het volgende:
Was je zo'n flikkertje zonder lichten, die denkt dat hij geen licht nodig heeft want niemand anders heeft?
ik ben geen student... ik reed op een verlichte weg (gedempte zuiderdiep) zelfs autos kunnen daar makkelijk zonder licht rijdenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent dus een typische student die zonder verlichting fietste, groot gelijk had er afgelopen weekend vlakbij de ossemarkt nog bijna eentje onder de auto..
sneu...quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja zwaar klote die gastjes. Bradie zou er zo zijn eerste ongeluk mee hebben en nooit meer de weg op mogen.
had reflecterende kleding aanquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als je het niet ziet, waarvoor pas jij dan je snelheid aan? Gewoon 'oh ja er zou nu wel eens een klootzak zonder verlichting kunnen komen...' Nee makker zo werkt het niet.
ik hoefde maar 800 meterquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Die fietser mag niet dronken rijden en moet fuckin verlichting hebben, daarom mogen ze of een boeten van 50.000 euro krijgen of optiefen.
en ditquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Op de fiets hoef je alleen maar een dynamo erop te klikken of 2 losse lampjes aan te zetten.
reed op gedempte zuiderdiep... kwam net bij de medley wegquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:54 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Welke wijk/straat ?
Ik ben geregeld zonder licht vanuit de stad naar Noord gefietst zonder gepakt te worden. Nieuw Ebbinge, Kerklaan enzo.
Helemaal nietquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat jij probeert om nu iets recht te lullen want het is wel verlicht enzo, maar de wet schrijft voor dat als de straatverlichting aangaat dat je op de fiets ook licht aan moet doen. Het is geen enkele moeite en jij probeert het nu zo te lullen dat er een reden is om het te laten.
Pfff die formule weet ik echt niet meer, iets van 100-110 meter?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bonuspunt, wat is je remweg met 160 km per uur?
Ik moet eigenlijk zeggen dat de remweg meestal veel korter is dan ik verwacht.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bonuspunt, wat is je remweg met 160 km per uur?
Probeer het uit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Pfff die formule weet ik echt niet meer, iets van 100-110 meter?
Het punt met remweg is dat het exponentioneel toeneemt, iets wat mensen nogal eens vergeten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk zeggen dat de remweg meestal veel korter is dan ik verwacht.
Ik reed ooit 220 op de teller op e autobahn, toen een wijf in haar truttenschudder met 10km ofzo van de vluchtstrook naar de rijbaan ging. De vrachtwagen op de rechterstrook moest toen uitwijken naar links. Waar ik met hoge snelheid aankwam.
De afstand die ik aflegde in mijn reactietijd was natuurlijk enorm. Maar de echte remweg daarna was ververassend kort. Gelukkig konden we met zijn drieën net op die twee banen maar ik reed maar 120 ofofzo toen ik bij de achterkant van de vrachtwagen was.
Ik dacht zelf dat mijn remweg 2 keer langer zou zijn. (Al hou ik daar nog steeds rekening mee, meer buffer is wel zo veilig)
Alsof die Mondeo van jou nog 220 kan rijdenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik reed ooit 220 op de teller op e autobahn, toen een wijf in haar truttenschudder met 10km ofzo van de vluchtstrook naar de rijbaan ging. De vrachtwagen op de rechterstrook moest toen uitwijken naar links. Waar ik met hoge snelheid aankwam.
De afstand die ik aflegde in mijn reactietijd was natuurlijk enorm. Maar de echte remweg daarna was ververassend kort. Gelukkig konden we met zijn drieën net op die twee banen maar ik reed maar 120 ofofzo toen ik bij de achterkant van de vrachtwagen was.
Ik dacht zelf dat mijn remweg 2 keer langer zou zijn. (Al hou ik daar nog steeds rekening mee, meer buffer is wel zo veilig)
Ik dacht iets van 180 meter.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Pfff die formule weet ik echt niet meer, iets van 100-110 meter?
Hij droomde dat ie 220 reed waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof die Mondeo van jou nog 220 kan rijden![]()
220 op de teller. Dat is 200 ofzo IRL. En ik hoop toch zeker dat een normale auto dat kanquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof die Mondeo van jou nog 220 kan rijden![]()
Flikkersquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:09 schreef Mountainbiker4life het volgende:
[..]
reed op gedempte zuiderdiep... kwam net bij de medley weg
En dat geef jij als reden op om zonder verlichting te fietsen en dat is dus een drogreden, raakt kant noch wal.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Helemaal niet
Ik zeg alleen maar dat fietser niet minder goed zichtbaar zijn in een goed verlichte stad, niet meer niet minder.
Maar dan was de vluchtstrook vrij en dat is dan een prima optie om even te gebruiken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Jouw teller heeft 20 km/h afwijking?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
220 op de teller. Dat is 200 ofzo IRL. En ik hoop toch zeker dat een normale auto dat kan
Die doet gewoon zijn werk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:26 schreef Mountainbiker4life het volgende:
Hallo FOK!kers
Ik ben zojuist dus op de bon gezet door zo een kutagent
Ik reed de straat uit op een oude krakfiets (bekend verschijnsel in groningen stad) en reed op een licht stuk weg... komt er zo een kutwout doe me een boete gaf
Klacht: kutagenten
20km is wel heel raar jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jouw teller heeft 20 km/h afwijking?Zou je niet eens naar een garage gaan
Dan nog is het een sterk verhaal dat die oude station van jou de 200 nog aantikt
Nee helemaal nietquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dat geef jij als reden op om zonder verlichting te fietsen en dat is dus een drogreden, raakt kant noch wal.
ja maar geef ze wel gelijkquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:16 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
FlikkersOok alleen maar omdat je de shop uit kwam.
dat wel ja... had gewoon licht(en) bij me moeten hebbenquote:
AIVD rapport gedaan, ze zeiden dat ze Geert al op de korrel hadden!quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:25 schreef geertn het volgende:
Nou beste jongen dan hoop ik niet dat ik jou ooit tegenkom en je zou aanrijden wanneer je geen verlichting voert, want ik zet hem namelijk zo in de achteruit als ik zie dat je kreupel bent geworden, om je vervolgens nog eens onder mijn bumper te zien verdwijnen.
Waarom? Omdat ik niet van plan ben om de rest van mijn leven geld te betalen vanwege een of andere luie kutstudent die te beroerd was om verlichting te voeren.![]()
Er was alleen rechts een vluchtstrook. En ik reed links.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar dan was de vluchtstrook vrij en dat is dan een prima optie om even te gebruiken.
Je hebt toch een stuur? Lambalquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er was alleen rechts een vluchtstrook. En ik reed links.
Das maar 10 procent. Dus 110 terwijl je honderd gaat. Heel normaal.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jouw teller heeft 20 km/h afwijking?Zou je niet eens naar een garage gaan
Dan nog is het een sterk verhaal dat die oude station van jou de 200 nog aantikt
Dan pak je de vluchtstrook aan de andere kant van de weg, die zit er niet voor niks, net als op de fiets even je achterkant op huppen en over de vangrail heen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er was alleen rechts een vluchtstrook. En ik reed links.
TS dus. Gewoon doodknuppelen die idioot.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:28 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dit soort mensen mogen ze meteen een knuppel in de nek leggen.
Je kan alleen van de linkerbaan naar de vluchtstrook gaan wanneer er rechts niemand rijdt. En dan zou ik alsnog een debiele stuur manouvre maken en met 200 iemand rechts inhalen. Niet behaald veiligquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je hebt toch een stuur? Lambal
Met je fiets over de vangrail?`quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan pak je de vluchtstrook aan de andere kant van de weg, die zit er niet voor niks, net als op de fiets even je achterkant op huppen en over de vangrail heen.
Er zat alleen rechts een vluchtstrookquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan pak je de vluchtstrook aan de andere kant van de weg, die zit er niet voor niks, net als op de fiets even je achterkant op huppen en over de vangrail heen.
Met waggie natuurlijk, met een fiets kan je prima ontwijken en grinden op de scheiding in de middenberm.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Met je fiets over de vangrail?`
Ach, heb het wel eens gedaan, niet met 200 maar soms is dat de enige oplossing, keertje een auto die uitvoegde met 60 terwijl ik daar nog 130 reed en de beide rijstroken waren bezet, dan maar even rechts over de vluchtstrook.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je kan alleen van de linkerbaan naar de vluchtstrook gaan wanneer er rechts niemand rijdt. En dan zou ik alsnog een debiele stuur manouvre maken en met 200 iemand rechts inhalen. Niet behaald veilig
In de film van snel en de furieuzen gingen ze met hun auto onder de vrachtwagen rijden, kortom er zijn opties!quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er zat alleen rechts een vluchtstrook![]()
Links een paar cm speling. Waar ik dus reed. Die vrachtwagen in het midden en die trut op de rechterbaan.
10 procent is een vrij normale afwijking. Mensen die praten over dingen waar ze geen verstand van hebbenquote:
Omlaagtrappen naar braddie omdat je zelf een niet gewaardeerde maagd bentquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja zwaar klote die gastjes. Bradie zou er zo zijn eerste ongeluk mee hebben en nooit meer de weg op mogen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:38 schreef bamibij het volgende:
[..]
Omlaagtrappen naar braddie omdat je zelf een niet gewaardeerde maagd bent_______!
De meeste mensen vinden het niet erg om die dingen te kopen, maar als ze constant gejat/kapot getrapt worden dan ben je er na drie keer wel klaar mee om steeds naar een blokker oid te gaan om lichtjes te kopenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:31 schreef .sfinx het volgende:
te sloeber zijn om 2 lichtjes van 5 euro te kopenhet zou alleen maar terecht zijn als iemand jou aanrijd en volledig verlamd het ziekenhuis uit komt
Dat normaal vindenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Das maar 10 procent. Dus 110 terwijl je honderd gaat. Heel normaal.
(Al geeft hij bij mij 105 aan op de teller bij 100 op de GPS. Wat 5 procent is. Misschien reed ik 210. Maar dat zijn gewoon te kleine verschillen je druk over te maken)
ik leen ze soms ook wel even van iemand als die vergeten is zijn lichtje van de fiets te halenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het niet erg om die dingen te kopen, maar als ze constant gejat/kapot getrapt worden dan ben je er na drie keer wel klaar mee om steeds naar een blokker oid te gaan om lichtjes te kopen
quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:21 schreef .sfinx het volgende:
[..]
ik leen ze soms ook wel even van iemand als die vergeten is zijn lichtje van de fiets te halen
ies grapje jungen, ik betrap me er zelf ook altijd op hoor dat ik die dingen vergeet. zo vaak boete gehad, vaak zijn de agenten nog coulant als ze een goede dag hebbenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |