Dit soort mensen mogen ze meteen een knuppel in de nek leggen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:27 schreef Spongeboss het volgende:
Was je zo'n flikkertje zonder lichten, die denkt dat hij geen licht nodig heeft want niemand anders heeft?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Koop gewoon een licht, pauper. Ik moet altijd opletten 's nachts met die kutfietsers zonder licht overal.
Ja zwaar klote die gastjes. Bradie zou er zo zijn eerste ongeluk mee hebben en nooit meer de weg op mogen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent dus een typische student die zonder verlichting fietste, groot gelijk had er afgelopen weekend vlakbij de ossemarkt nog bijna eentje onder de auto..
Oh please. Als automobilist zie je fietsers echt prima wanneer ze gewoon reflectoren hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:27 schreef Spongeboss het volgende:
Was je zo'n flikkertje zonder lichten, die denkt dat hij geen licht nodig heeft want niemand anders heeft?
Als je het niet ziet, waarvoor pas jij dan je snelheid aan? Gewoon 'oh ja er zou nu wel eens een klootzak zonder verlichting kunnen komen...' Nee makker zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh please. Als automobilist zie je fietsers echt prima wanneer ze gewoon reflectoren hebben.
Alleen zonder licht, zonder reflectoren en in het zwart gekleed wordt het minder. Maar daarvoor pas je je snelheid aan.
Dan kan je gewoon niet rijden. Stap 1 in autorijden is stoppen wanneer je ziet dat je anders iemand aanrijdt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent dus een typische student die zonder verlichting fietste, groot gelijk had er afgelopen weekend vlakbij de ossemarkt nog bijna eentje onder de auto..
Je ziet ze echt een stuk minder, daarbij heb ik een stuk minder respect voor fietsers zonder licht en die behandel ik daardoor ik iets minder vriendelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh please. Als automobilist zie je fietsers echt prima wanneer ze gewoon reflectoren hebben.
Alleen zonder licht, zonder reflectoren en in het zwart gekleed wordt het minder. Maar daarvoor pas je je snelheid aan.
Zie post hieronder.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon niet rijden. Stap 1 in autorijden is stoppen wanneer je ziet dat je anders iemand aanrijdt.
Wettelijk werkt het wel zo. De fietsers worden beschermd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als je het niet ziet, waarvoor pas jij dan je snelheid aan? Gewoon 'oh ja er zou nu wel eens een klootzak zonder verlichting kunnen komen...' Nee makker zo werkt het niet.
Ik ga toch m'n snelheid niet aanpassen in het donker omdat er wel eens ergens een fietser zonder licht in het zwart aan zou kunnen komen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die fietser mag niet dronken rijden en moet fuckin verlichting hebben, daarom mogen ze of een boeten van 50.000 euro krijgen of optiefen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wettelijk werkt het wel zo. De fietsers worden beschermd.
Een perfect voorbeeld is een taxi chauffeur die een fietser heeft aangereden bij een kruispunt. De fietser reed dronken door rood. De taxi chauffeur werd aansprakelijk gesteld omdat hij had kunnen weten dat er fietsers zouden kunnen oversteken en zijn snelheid zo had moeten aanpassen dat hij de fietser had kunnen zien.
Dat jij een psychopaat bent die het niet uitmaakt wanneer je iemand dood rijdt maakt dat niet normaal.
Klopt. Het is heel stom. Maar om ze dood te rijden is nou ook geen oplossing.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je ziet ze echt een stuk minder, daarbij heb ik een stuk minder respect voor fietsers zonder licht en die behandel ik daardoor ik iets minder vriendelijk.
De automobilist wordt sowieso (op een enkele uitzondering na) aansprakelijk gesteld. Al komt een fietser in het zwart zonder licht van de verkeerde kant over de rotonde.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wettelijk werkt het wel zo. De fietsers worden beschermd.
Een perfect voorbeeld is een taxi chauffeur die een fietser heeft aangereden bij een kruispunt. De fietser reed dronken door rood. De taxi chauffeur werd aansprakelijk gesteld omdat hij had kunnen weten dat er fietsers zouden kunnen oversteken en zijn snelheid zo had moeten aanpassen dat hij de fietser had kunnen zien.
Dat jij een psychopaat bent die het niet uitmaakt wanneer je iemand dood rijdt maakt dat niet normaal.
Dit niet weten basis kennis waar ben jij geslaagd?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ga toch m'n snelheid niet aanpassen in het donker omdat er wel eens ergens een fietser zonder licht in het zwart aan zou kunnen komen?Over niet kunnen rijden gesproken, 30 rijden waar je 50 mag want er zou wel eens iemand zich niet aan de regels kunnen houden....
Beter oplettenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef RingBewoner het volgende:
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ik fiets zelf ook zonder licht. Dat is gewoon normaal
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Die fietser mag niet dronken rijden en moet fuckin verlichting hebben, daarom mogen ze of een boeten van 50.000 euro krijgen of optiefen.
En ik verwacht dat jij licht op je fiets hebt, maar dat heb je ook niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En zowiezo verwacht ik dat mensen op het fietspad maximaal 30 gaan. Geen 70.)
Catch 22 deze.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En ik verwacht dat jij licht op je fiets hebt, maar dat heb je ook niet.
Op de fiets hoef je alleen maar een dynamo erop te klikken of 2 losse lampjes aan te zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Klopt. Het is heel stom. Maar om ze dood te rijden is nou ook geen oplossing.
Ik fiets zelf ook zonder licht. Net als de meeste van mijn vrienden. Dat is gewoon normaal in de stad. En dat weet je als automobilist.
(Ik kan me wel ergeren aan opgevoerde scooters die met 70 over het fietspad gaan zonder licht. Ik bedoel je hoeft alleen maar een knopje om te halen op je scooter. En zowiezo verwacht ik dat mensen op het fietspad maximaal 30 gaan. Geen 70.)
Jij fietst zeker zonder zadel?quote:
Die vraag had ik bij het examen ook al foutquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dit niet weten basis kennis waar ben jij geslaagd?Zeker bij een pakje boter gekregen. Je moet ook oppassen en vaak snelheid inhouden omdat er zomaar een vliegtuig een noodlanding moet maken op het wegdek, true story.
Gozer dat je 50 mag betekend niet dat je 50 moet. Zat bochten waar je dan echt keihard uit de bocht vliegt. Als je 130 rijdt en er is een file voor je rem je toch ook af ipv er met 130 op te knallenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ga toch m'n snelheid niet aanpassen in het donker omdat er wel eens ergens een fietser zonder licht in het zwart aan zou kunnen komen?Over niet kunnen rijden gesproken, 30 rijden waar je 50 mag want er zou wel eens iemand zich niet aan de regels kunnen houden....
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Klopt. Het is heel stom. Maar om ze dood te rijden is nou ook geen oplossing.
Ik fiets zelf ook zonder licht. Net als de meeste van mijn vrienden. Dat is gewoon normaal in de stad. En dat weet je als automobilist.
Beter opletten madamme, brb even een baguette in de oven knallen. Wat denk jij zou ik gewoon de instructies op de achterkant van het pak volgen, of zou ik ze wat aanpassen voor het geval dat de mensen in de fabriek een grapje met me uit willen halen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die vraag had ik bij het examen ook al fout
Het ironische is dat in dat geval de automobilist de sjaak is en naar een dure cbr cursus mag.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij eens goed hard aangereden moeten worden, niet dodelijk uiteraard.![]()
Eens kijken hoe snel jij dan met licht gaat rijden.
Fietsers mogen op een rotonde van beide kanten komen. Heb jij je rijbewijs gewonnen ofzoquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
De automobilist wordt sowieso (op een enkele uitzondering na) aansprakelijk gesteld. Al komt een fietser in het zwart zonder licht van de verkeerde kant over de rotonde.
Dit lijkt mij dus niet man, dit lijkt mij totaal niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fietsers mogen op een rotonde van beide kanten komen. Heb jij je rijbewijs gewonnen ofzo
In de veelal goed verlichte stad is verlichting gewoon onzin, ik heb nog nooit een fietser niet gezien omdat er geen verlichting op zat. Als je over donkere landweggetjes enzo rijdt dan is het een ander verhaal.quote:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het ironische is dat in dat geval de automobilist de sjaak is en naar een dure cbr cursus mag.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fietsers mogen op een rotonde van beide kanten komen. Heb jij je rijbewijs gewonnen ofzo
Dit dus, helaas staan ze in Amsterdam het liefst te controleren in winkelstraten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In de veelal goed verlichte stad is verlichting gewoon onzin, ik heb nog nooit een fietser niet gezien omdat er geen verlichting op zat. Als je over donkere landweggetjes enzo rijdt dan is het een ander verhaal.
O jij bent er zo eentje die 70 rijdt op de snelweg omdat er wel eens een konijn zou kunnen oversteken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gozer dat je 50 mag betekend niet dat je 50 moet.
We hebben het niet over bochten. We hebben het over mensen die zich wel eens niet aan de regels zouden kunnen houden, daar hou ik inderdaad geen rekening mee behalve zo goed mogelijk opletten en vooruit kijken. Ik ga geen 70 rijden waar ik 130 mag om dat soort redenen.quote:Zat bochten waar je dan echt keihard uit de bocht vliegt.
Nogmaals: daar hebben we het helemaal niet over.quote:Als je 130 rijdt en er is een file voor je rem je toch ook af ipv er met 130 op te knallen
Er is een wet, die schrijft voor dat je het aan moet hebben, serieus wat is de moeite?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In de veelal goed verlichte stad is verlichting gewoon onzin, ik heb nog nooit een fietser niet gezien omdat er geen verlichting op zat. Als je over donkere landweggetjes enzo rijdt dan is het een ander verhaal.
hij is niet aangehouden!quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weer een aangehouden ipv staande gehouden topic
Het probleem in Amsterdam is dat ze je lampjes er af jattenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er is een wet, die schrijft voor dat je het aan moet hebben, serieus wat is de moeite?
Ik vind als een fietser dronken is en geen licht heeft, de automobilist gezond is en zaken op orde heeft de fietser gewoon dikke pech heeft, en de automobilist vrijspraak moet krijgen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ze mogen het van mij zo weer omdraaien.
Laat de fietser maar bewijzen dat het aan de automobilist ligt.
Ik zou eerst het keukenraam dichtdoen, er zou wel eens een drone binnen kunnen vliegen en je brood meenemen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Beter opletten madamme, brb even een baguette in de oven knallen. Wat denk jij zou ik gewoon de instructies op de achterkant van het pak volgen, of zou ik ze wat aanpassen voor het geval dat de mensen in de fabriek een grapje met me uit willen halen?
Koop je van die losse die je eraf kan halen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem in Amsterdam is dat ze je lampjes er af jatten
Dus zijn die afneembaar en kan je het zelf dus ook doen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem in Amsterdam is dat ze je lampjes er af jatten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |