Zeur niet zo!quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het is al zo hoog dat ik er nooit aan kom en dat scheel nauwelijks in de premie. Zal je zien als ik het nog hoger maak dat ik een been breek en alles wel opsouppeer. Tot nu toe heb ik met dit nieuwe klote systeem alles zelf moeten betalen. Zelfs mn bril wordt niet volledig vergoed.
Pleuro en roverheid gebruikenquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
wat zijn zorgverzekeringen toch achterlijk duur geworden zeg! Meer dan 100 pleuro per maand!!!! En je krijgt er niets voor omdat je toch nooit boven het eigen risico komt..Waarom maximeert de (r)overheid de prijzen niet. Ik kan het bijna niet meer betalen en krijg ook al geen zorgtoeslag.
Dit is gewoon een kwestie van je administratie fatsoenlijk kunnen doen en kunnen nadenken dat je nog ergens in de maand een betaling moet doen. Je wilt ook dat de huur / gwl via de werkgever loopt zodat je mooi als je je salaris hebt gehad nog precies ziet wat je uit kan geven? De werkgever is toch geen budgetbeheerderquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zorg moet gewoon van je (bruto)loon of uitkering worden ingehouden, zodat je hier met je werkgever over kan onderhandelen en je ook meteen weet wat je verdient en niet nadat je je lon hebt ontvangen nog allemaal kosten moet betalen waar je niet onderuit kan. Ook moet je geen last hebben van rekeningen en kosten. Alles wat men behandelt moet gewoon betaald worden en anders moet je de behandeling niet kunnen krijgen. Ik vind het raar dat jer zo'n ingewikkeld circus van verzekeraars e polisen van maakt, terwijl je dit gewoon generiek voor iedereen kan regelen, waarbij de kosten eenvoudig op je loonstrookje staan. Voor militairen is dit volgens mij nog wel zo, waarom niet op deze manier voor elke Nederlander.
Je kan beter doorsparen tot het totaal en dat jaarlijks aanvullen (indien nodig). Als je dan onverhoopt kosten hebt heb je het geld gewoon staan en het volgende jaar kan je indien nodig terug naar enkel het verplichte deel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Een maximum aan eigen risico scheelt 20+ euro per maand. Zet die twintig euro op een spaarrekening en spaar door tot je 500 euro hebt...
Als je toch niet aan je eigen risico komt, waarom dan niet verhogen? Als je bang bent dat je je been breekt en het daarom niet wil, moet je ook niet zeuren.
Dat komt omdat iedereen elk jaar de verzekering aanspreekt omdat ze toch verzekerd zijn en elk jaar een nieuwe bril willen. Dan gaat de schadelast omhoog en dan of de dekking minder of de prijs omhoog.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het is al zo hoog dat ik er nooit aan kom en dat scheel nauwelijks in de premie. Zal je zien als ik het nog hoger maak dat ik een been breek en alles wel opsouppeer. Tot nu toe heb ik met dit nieuwe klote systeem alles zelf moeten betalen. Zelfs mn bril wordt niet volledig vergoed.
Je krijgt nooit elk jaar een bril vergoed.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:17 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Dat komt omdat iedereen elk jaar de verzekering aanspreekt omdat ze toch verzekerd zijn en elk jaar een nieuwe bril willen. Dan gaat de schadelast omhoog en dan of de dekking minder of de prijs omhoog.
Men wilde één systeem voor iedereen, waarbij concurrentie tot lagere prijzen moest gaan leiden. Als de zorgpremie via de werkgever ingehouden wordt, voelt men geen behoefte om op zoek te gaan naar een polis die het best aansluit bij de eigen behoefte.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zorg moet gewoon van je (bruto)loon of uitkering worden ingehouden, zodat je hier met je werkgever over kan onderhandelen en je ook meteen weet wat je verdient en niet nadat je je lon hebt ontvangen nog allemaal kosten moet betalen waar je niet onderuit kan. Ook moet je geen last hebben van rekeningen en kosten. Alles wat men behandelt moet gewoon betaald worden en anders moet je de behandeling niet kunnen krijgen. Ik vind het raar dat jer zo'n ingewikkeld circus van verzekeraars e polisen van maakt, terwijl je dit gewoon generiek voor iedereen kan regelen, waarbij de kosten eenvoudig op je loonstrookje staan. Voor militairen is dit volgens mij nog wel zo, waarom niet op deze manier voor elke Nederlander.
Je moet de zorg weghalen bij de verzekeraars en rechtstreeks door de overheid laten organiseren, de verzekeraars zijn een onnodige tussenlaag en die kost enorm veel geld. de overheid kan dit veel effectiever en efficienter organiseren. Buiten dit, zorg je dan ook voor veel kennisopbouw bij de overheid, waardoor de kans dat geld weggesluisd wordt stuken kleiner is.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Men wilde één systeem voor iedereen, waarbij concurrentie tot lagere prijzen moest gaan leiden. Als de zorgpremie via de werkgever ingehouden wordt, voelt men geen behoefte om op zoek te gaan naar een polis die het best aansluit bij de eigen behoefte.
Overigens wordt bij wanbetalers de premie wel ingehouden van het loon, maar dan via loonbeslag.
Vroeger zaten de verzekeraars er ook tussen, maar was de zorg een stuk goedkoper. Het is beter om uit te zoeken wat er zo veranderd is tussen toen en nu, waardoor die zorgkosten zo geëxplodeerd zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je moet de zorg weghalen bij de verzekeraars en rechtstreeks door de overheid laten organiseren, de verzekeraars zijn een onnodige tussenlaag en die kost enorm veel geld. de overheid kan dit veel effectiever en efficienter organiseren. Buiten dit, zorg je dan ook voor veel kennisopbouw bij de overheid, waardoor de kans dat geld weggesluisd wordt stuken kleiner is.
Eigen risico geldt niet voor aanvullende verzekeringen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:47 schreef ShoNuf het volgende:
Advies gevraagd:
Ben al jaren bij Anderzorg met een basisverzekering met maximaal eigen risico.
Aankomend jaar wil ik een aanvullend pakket (tandarts) erbij nemen.
Heeft dit gevolgen m.b.t mijn maximaal eigen risico of moet ik die verlagen tot standaard eigen risico?
Leek me eerst ook interessant maar...quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:29 schreef Facepalm het volgende:
Ik kwam net een nieuwe verzekeraar tegen: Anno12. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar dit is een coöperatieve verzekeraar waar je ledencertificaten van kan kopen in ruil voor korting en delen van de winst. Interessant is ook wel dat er voor een aantal behandelingen bij de tandarts geen maximumvergoeding is!
Premie is nog niet bekend.
Juist dit! Heb jij een idee? Ik heb wel mn ideeën, maar het probleem is dat terugdraaien van het systeem moeilijk is omdat er zoveel partijen zijn die profiteren van dit zieke systeem. We zijn verstrikt geraakt in een web waar we moeilijk uitkomen,quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Vroeger zaten de verzekeraars er ook tussen, maar was de zorg een stuk goedkoper. Het is beter om uit te zoeken wat er zo veranderd is tussen toen en nu, waardoor die zorgkosten zo geëxplodeerd zijn.
nee slechts 1x per 2 jaar 250 euro in de basisverzekering. Daar kun je nauwelijks een fatsoenlijke bril van kopen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je krijgt nooit elk jaar een bril vergoed.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:29 schreef Facepalm het volgende:
Ik kwam net een nieuwe verzekeraar tegen: Anno12. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar dit is een coöperatieve verzekeraar waar je ledencertificaten van kan kopen in ruil voor korting en delen van de winst. Interessant is ook wel dat er voor een aantal behandelingen bij de tandarts geen maximumvergoeding is!
Premie is nog niet bekend.
Dat wordt hem dus nietquote:Geen vrijwillig eigen risico bij ANNO12
Bij een hoger vrijwillig eigen risico krijgt u korting. Dit is alleen interessant wanneer u nog gezond bent. Op dat moment is er sprake van ongewenste subsidiëring van gezonde verzekerden door verzekerden met ziektekosten. Dit is niet-solidair en past niet bij onze uitgangspunten 'Eerlijk samen delen'. Bij verzekeren ga je uit van gemiddelden, de betreft de hele groep, niet vanuit individuen. Dat is verzekeren zoals verzekeren hoort. ANNO12 is tegen een eigen risico, vrijwillig of wettelijk maakt hierbij niet uit.
Let wel op je eigen bijdragen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:47 schreef ShoNuf het volgende:
Advies gevraagd:
Ben al jaren bij Anderzorg met een basisverzekering met maximaal eigen risico.
Aankomend jaar wil ik een aanvullend pakket (tandarts) erbij nemen.
Heeft dit gevolgen m.b.t mijn maximaal eigen risico of moet ik die verlagen tot standaard eigen risico?
Het is ook een bullshit-verhaal.quote:Op zondag 9 november 2014 16:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Leek me eerst ook interessant maar...
Geen vrijwillig ER en van de uitleg daarvoor ga ik over m'n nek dus helaas.
Bij welke verzekeraar je ook zit zal de hoogte van het vrijwillig eigen risico altijd groter zijn dan de korting die je krijgt op de premie, dus dat ik dan als gezond iemand gesubsidieerd word door een zieke is lulkoek. Bij Anderzorg betaal ik momenteel met maximaal ER ¤ 864 per jaar, en declareer ik niks. Per saldo worden de zieken dus nog steeds door mij gesubsidieerd, en wel voor een bedrag van ¤ 864 per jaar.quote:Bij een hoger vrijwillig eigen risico krijgt u korting. Dit is alleen interessant wanneer u nog gezond bent. Op dat moment is er sprake van ongewenste subsidiëring van gezonde verzekerden door verzekerden met ziektekosten.
Zei het ook al een paar posts boven je, tergend die uitleg! ER maakt het juist wat eerlijker.quote:
Dat las ik pas laterquote:Op zondag 9 november 2014 16:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zei het ook al een paar posts boven je, tergend die uitleg! ER maakt het juist wat eerlijker.
Dus sowieso ook geen anno12 voor mij.
Het is gewoon een drogreden om mensen duurdere verzekeringen aan te smeren. Mensen die hun eigen risico op 875 euro zetten, halen vermoedelijk ook niet de 375. Doordat die verzekeraar geen korting aan deze groep geeft, halen ze dus meer premie binnen.quote:Op zondag 9 november 2014 16:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat las ik pas later![]()
Ik stopte toen met onderzoek of het interessant was voor mij. Wat je krijgt met die instelling is dat ze vooral zieke mensen krijgen.
Wat heerlijk naïefquote:Op zaterdag 8 november 2014 20:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je moet de zorg weghalen bij de verzekeraars en rechtstreeks door de overheid laten organiseren, de verzekeraars zijn een onnodige tussenlaag en die kost enorm veel geld. de overheid kan dit veel effectiever en efficienter organiseren. Buiten dit, zorg je dan ook voor veel kennisopbouw bij de overheid, waardoor de kans dat geld weggesluisd wordt stuken kleiner is.
Alles wat de overheid overneemt om zelf te organiseren of op te leggen waar de markt al een antwoord op heeft, dreigt te mislukken: passend onderwijs en (jeugd-)zorg bij de gemeenten leggen zijn drie heel goede voorbeelden.quote:Op zondag 9 november 2014 19:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat heerlijk naïef
De overheid, effectief en efficiënt in 1 zin. De Paus zal nog eerder Moslim worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |