abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146430104
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Omdat het niet zonder gevaar is? Dat spul is niet voor niets van de markt gehaald. :X
Dat snap ik maar vaak kun je zelf goed aanvoelen of iets ok is of niet. En vooral producten die ooit goedgekeurd zijn voor de medische markt zijn redelijk safe te noemen. Vooralsnog heb ik er snel resultaat mee geboekt zonder dat mijn gezondheid er veel onder heeft moeten lijden.
  Manager PR/Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 13:48:29 #257
269689 crew  Viv
pi_146430268
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:39 schreef happinessfordogs het volgende:
Dat snap ik maar vaak kun je zelf goed aanvoelen of iets ok is of niet. En vooral producten die ooit goedgekeurd zijn voor de medische markt zijn redelijk safe te noemen. Vooralsnog heb ik er snel resultaat mee geboekt zonder dat mijn gezondheid er veel onder heeft moeten lijden.
Zeldzame bijwerkingen komen pas aan het licht nadat het product op de markt is gekomen, omdat het dan door een veel grotere groep mensen gebruikt wordt dan tijdens het onderzoek. Als een product van de markt wordt gehaald, betekent dit dat de risico's niet acceptabel zijn in verhouding met de positieve effecten waarvoor het product bedoeld is. Eigenlijk neem je dus steeds de gok dat jij niet die ene persoon bent waarbij het flink misgaat. :X
pi_146430504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zeldzame bijwerkingen komen pas aan het licht nadat het product op de markt is gekomen, omdat het dan door een veel grotere groep mensen gebruikt wordt dan tijdens het onderzoek. Als een product van de markt wordt gehaald, betekent dit dat de risico's niet acceptabel zijn in verhouding met de positieve effecten waarvoor het product bedoeld is. Eigenlijk neem je dus steeds de gok dat jij niet die ene persoon bent waarbij het flink misgaat. :X
Statistisch gezien is het een gezonde gok. Recreatief gebruik van alcohol is vele malen schadelijker om het even in perspectief te plaatsen. Daarnaast gebruik ik het middel als steuntje in de rug in de eindfases van een dieet en stop ik ermee als mijn doel bereikt is. Ik kan het gebruik ervan om die redenen rechtvaardigen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 14:03:54 #259
269689 crew  Viv
pi_146430635
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:58 schreef happinessfordogs het volgende:
Statistisch gezien is het een gezonde gok. Recreatief gebruik van alcohol is vele malen schadelijker om het even in perspectief te plaatsen.
Die vergelijking is krom, je zou de risico's van afvallen mét pillen moeten vergelijken met de risico's van afvallen zónder pillen. :Y)
Maar goed, ieder zijn manier.
  Manager PR/Moderator zondag 9 november 2014 @ 17:53:24 #260
269689 crew  Viv
pi_146470564
Ik had vandaag een pers-lunch. Dus ik heb van 12 tot 4 alle gerechten van een kaart geprobeerd. :') Samen met heerlijke wijntjes en een veel te sterke likeur.

Anyhow, het was een geweldige dag. Dus het was het waard. :7
  Manager PR/Moderator zondag 9 november 2014 @ 18:39:07 #262
269689 crew  Viv
pi_146471733
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 18:07 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een pers-lunch. Dus ik heb van 12 tot 4 alle gerechten van een kaart geprobeerd. :') Samen met heerlijke wijntjes en een veel te sterke likeur.

Anyhow, het was een geweldige dag. Dus het was het waard. :7
Wat fijn! Beslissen of het de kcal waard is en zo ja: genieten zonder schuldgevoel. :Y)
pi_146472035
Zolang het bij een uitzondering blijft moet dat kunnen. O+ Niet dat je elke week bakken Ben&Jerry's ijs meeneemt omdat het het waard is. :D Zulke ervaringen zijn gewoon te tof om op te geven.
  maandag 10 november 2014 @ 07:13:49 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146489146
Klinkt erg lekker, Myr!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 10 november 2014 @ 09:17:20 #265
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_146490464
Mogguh c_/
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 november 2014 @ 09:48:52 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146491033
Mogguh!!

Lijstje:

O: bord pasta met 2 eieren en boontjes
S: pt
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, ham, casseler, wheyshake, banaan, zalm.
T: 4 blikjes tonijn handje noten
S: pt deel 2 :')
D: agv
T: appel, banaan, restje pasta, 2 broodjes, 3 handjes noten
pi_146492293
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:48 schreef Qwea het volgende:
Mogguh!!

Lijstje:

O: bord pasta met 2 eieren en boontjes
S: pt
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, ham, casseler, wheyshake, banaan, zalm.
T: 4 blikjes tonijn handje noten
S: pt deel 2 :')
D: agv
T: appel, banaan, restje pasta, 2 broodjes, 3 handjes noten
Moge!
4 blikjes tonijn, gewoon kaal? dat lijkt me echt heel saai en niet heel smakelijk in die hoeveelheid. En wel een beetje verantwoorde tonijn want het gaat echt heel slecht met die majesteuze beesten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_146492329
Ook lijstje
O: havermout met banaan
T: mandarijntjes
L: 2 speltboterham rookvlees, karnemelk, soepje
T: gekookt ei, sinaasappel
D: Eigengemaakte Noodlesoep met veel spitskoop en champignons
T: 0% griekse yoghurt met mandarijn of banana.
Whiskyplankje
  maandag 10 november 2014 @ 12:28:45 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146494588
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 10:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Moge!
4 blikjes tonijn, gewoon kaal? dat lijkt me echt heel saai en niet heel smakelijk in die hoeveelheid. En wel een beetje verantwoorde tonijn want het gaat echt heel slecht met die majesteuze beesten.
Jup, gewoon hup, zo naar binnen lepelen. Weet ik veel of het verantwoorde tonijn is. Gewoon van dat ene merk (ben de naam kwijt.)
  maandag 10 november 2014 @ 12:47:53 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146495026
john west!
pi_146495565
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 12:47 schreef Qwea het volgende:
john west!
Hmm die hebben wel MSC vis geloof ik maar dat zegt nog niet zo heel veel... arme zielige tonijntjes :'(
Whiskyplankje
pi_146495572
Middag :)

Zo weekendje weg is weer voorbij, me iets teveel laten gaan. Ach ja, shit happens. Wat te weinig water, wat grotere porties warm eten (uit eten), wat teveel troep erom heen (pepernoten met chocola zijn gewoon moeilijk te weerstaan). Vandaag al weer strak in schema, dus corrigeert wel weer snel :).

Lijstje vandaag:
- O: 3 stuk volkoren kipfilet;
- T: niks
- L: 2 stuk volkoren jam, 2 stuk volkoren met 2 roerei;
- T: magere kwark + slimpie + muesli;
- D: AGV;
- S: 40 min cardio + KT;
- T: magere kwark + slimpie.

Misschien schroef ik de cardio deze week wel ff wat op, iets langer. Corrigeert het weekend misschien iets, alleen geen idee hoeveel dat gaat helpen :P.

Woensdag een afspraak met sportinstructeur daar, schema moet weer herzien worden :).

Weegmoment zaterdagochtend overgeslagen want geen weegschaal (ook niet vergelijkbaar als je het niet op dezelfde plek uitvoert). Dus dat wordt zaterdagochtend pas weer.

O ja, tonijn. Bah. :{
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_146495699
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Karstman het volgende:

Hmm die hebben wel MSC vis geloof ik maar dat zegt nog niet zo heel veel... arme zielige tonijntjes :'(
Het gaat dusdanig slecht met alle tonijn dat we over een aantal jaar gewoon geen tonijn meer hebben. De tonijnen die nu veelal gevangen worden zijn domweg te klein en te jong en hebben zich nog niet voortgeplant. De echt grote tonijnen zijn er nauwelijks meer (en zodra ze gespot worden worden ze gevangen :') ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146495790
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het gaat dusdanig slecht met alle tonijn dat we over een aantal jaar gewoon geen tonijn meer hebben. De tonijnen die nu veelal gevangen worden zijn domweg te klein en te jong en hebben zich nog niet voortgeplant. De echt grote tonijnen zijn er nauwelijks meer (en zodra ze gespot worden worden ze gevangen :') ).
Tering, dat is zonde. Nooit geweten dat de situatie zo erg was :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 10 november 2014 @ 13:23:39 #275
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146495875
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Karstman het volgende:

[..]

Pech voor die tonijntjes :P
pi_146495968
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:20 schreef CrunchySelf het volgende:
Tering, dat is zonde. Nooit geweten dat de situatie zo erg was :'(
Moet je de film die op deze site staat eens kijken: http://mission-blue.org/
Is van Sylvia Earle, beroemd marienebioloog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Earle

Risico bestaat dat je helemaal geen vis meer wilt uit de oceanen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isabeau op 10-11-2014 13:37:21 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146496416
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet je de film die op deze site staat eens kijken: http://mission-blue.org/
Is van Sylvia Earle, beroemd marienebioloog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Earle

Risico bestaat dat je helemaal geen vis meer wilt uit de oceanen.
Punt is dat kweekvis ook eigenlijk geen optie is omdat dat of heel erg vervuild of vol antibiotica zit (Panga en Tilapia uit ZO Azie) of niet vervuild is maar dan weer zo gekweekt dat het te plaatste van die kwekerijen de leefomgeving voor andere vissen zo verziekt dat dat de natuur aantast (zalmkwekerijen in vooral Noorwegen)
Whiskyplankje
  maandag 10 november 2014 @ 13:44:56 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_146496457
* IJsdraakje schrapt de weinige vis uit eetpatroon

Koeien zijn vooralsnog redelijk ok, toch? :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146496507
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:

Vast wel.

Maar volgens mij is het met kippen toch precies hetzelfde, ook gigantisch variatie in leefruimte, plofkip etc. etc.

Maar ik heb dan persoonlijk ook weer weinig vertrouwen in de keurmerken die er wat aan moeten doen (kan ze hier niet zo noemen, maar ze zijn er wel). Volgens mij schieten die beesten hier nog weinig mee op :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 10 november 2014 @ 13:51:34 #280
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_146496600
Ik vind het ook maar lastig, dat voedsel. Scheelt het wel weer uitzoeken zonder soja als eetoptie. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146496604
quote:

Koeien en kippen sterven niet zo snel uit, nee :D Het gaat er bij die vis ook echt om dat ze aan het uitsterven zijn omdat wij denken dat de oceanen groot zat zijn en nog barstensvol vis zit.
pi_146496607
quote:

Hebben geen last van uitsterven inderdaad :) maar wel weer van een grotere ecologische footprimt.

Er zijn op zich nog genoeg vissoorten die nog prima te eten zijn. De viswijzer (http://www.goedevis.nl/) is een redelijke lijdraad maar zeker geen absolute waarheid. De keurmerken zijn vaak ook geen absolute waarheid maar meer een richting. Met vis is het over het algemeen wel zo dat hoe lokaler gevangen hoe beter. Een goeie visboer kan je vertellen wat je op dit moment het beste kan eten en hoe het gevangen is.
Whiskyplankje
  maandag 10 november 2014 @ 14:23:14 #283
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146497567
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Koeien en kippen sterven niet zo snel uit, nee :D Het gaat er bij die vis ook echt om dat ze aan het uitsterven zijn omdat wij denken dat de oceanen groot zat zijn en nog barstensvol vis zit.
Klinkt misschien heel hypocriet en dom, maar ik eet er geen tonijn oid minder om :@
pi_146497733
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 14:23 schreef Qwea het volgende:
Klinkt misschien heel hypocriet en dom, maar ik eet er geen tonijn oid minder om :@
En met jou vele anderen, hence the problem :) Probeer in ieder geval zo verantwoord mogelijke tonijn te eten, dus niet gevangen met van die enorme sleepnetten.
pi_146497820
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En met jou vele anderen, hence the problem :) Probeer in ieder geval zo verantwoord mogelijke tonijn te eten, dus niet gevangen met van die enorme sleepnetten.
Die hengel gevangen tonijn schijnt toch net zo slecht zo niet slechter te zijn? :D
pi_146497970
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 14:30 schreef Myraela het volgende:

Die hengel gevangen tonijn schijnt toch net zo slecht zo niet slechter te zijn? :D
Nou ja, er gaan minder verschillende soorten dood bij hengelvangst. Bij de trawlervangst slepen ze de hele oceaanbodem kaal incl alle soorten leven dat daar groeit, zwom etc. Merendeel wordt dood weer overboord gekieperd :Y) In de film zeggen ze ook dat het aantal vissen in de zee sinds de jaren 50 met 70% is afgenomen, oa door dit soort vangstmethoden.
  maandag 10 november 2014 @ 15:33:41 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146500138
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, ik eet de tonijn die het goedkoopste is.
pi_146500280
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 13:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pech voor die tonijntjes :P
En pech voor jou, kan jij ze niet meer eten. :)

Lijkt me dat het ook wel bepaalde gevolgen zal hebben voor balans in het ecosysteem.

Ik hou wel van vis. :o Wat kan ik op dit moment zonder schuldgevoel eten dan? Forel?
  maandag 10 november 2014 @ 15:42:04 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146500407
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En pech voor jou, kan jij ze niet meer eten. :)

Lijkt me dat het ook wel bepaalde gevolgen zal hebben voor balans in het ecosysteem.

Ik hou wel van vis. :o Wat kan ik op dit moment zonder schuldgevoel eten dan? Forel?
Dan eet ik wel anders. Ik ben de moeilijkste niet *O*
pi_146500635
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 15:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 10 november 2014 @ 17:57:05 #291
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146505130
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:49 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O-
Hey true story :P
pi_146505298
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 14:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor de tonijn zelf maakt het niet uit inderdaad maar voor de bijvangst des te meer. Maar met lijngevangen heb je toch ook nog steeds bijvangst. Zwaardvis of Tarpon, beide eetbaar maar vooral haaien daar heb je niks aan qua eten maar die gaan vaker dood dan levend weer terug de zee in...

quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 15:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Doe dan de tonijn een lol en eet nu vast iets anders :)
Whiskyplankje
pi_146505850
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 18:01 schreef Karstman het volgende:
Voor de tonijn zelf maakt het niet uit inderdaad maar voor de bijvangst des te meer. Maar met lijngevangen heb je toch ook nog steeds bijvangst. Zwaardvis of Tarpon, beide eetbaar maar vooral haaien daar heb je niks aan qua eten maar die gaan vaker dood dan levend weer terug de zee in...
En je vist tonijn met een kleine vis aan je hengel. Dat is ook verspilling.
pi_146505892
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 18:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

En je vist tonijn met een kleine vis aan je hengel. Dat is ook verspilling.
Dat is wat kort door de bocht geredeneerd hoor. Je voert een koe, kip, varken toch ook dus dan zou dat ook verspilling zijn....
Whiskyplankje
pi_146507578
Aflevering Keuringsdienst van Waarde: Tonijn

quote:
Een man met een hengel. Hij staat op een blikje tonijn en maakt de redactie van de Keuringsdienst van Waarde nieuwsgierig. Staat er iemand in Griekenland op een pier tonijnen binnen te hengelen? Voor al die honderdduizenden blikjes tonijn? Dat kan toch niet? Nee, dat kan niet. Niet in Griekenland.
pi_146507863
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 18:20 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht geredeneerd hoor. Je voert een koe, kip, varken toch ook dus dan zou dat ook verspilling zijn....
We hebben het toch over bijvangst? Voor elke tonijn die je met een hengel vangt, vang je dus eerst ook een andere vis. Dan ook nog eens alles dat je vangt dat je niet kunt eten. Volgens mij kun je bijna net zo goed met een net vissen.

Al het vlees is overigens ook gewoon verspilling. Je stopt er meer voedingstoffen in dan je eruit haalt. Terwijl er ondertussen mensen honger lijden. Dus natuurlijk is dat verspilling. Alleen zijn we te egoïstisch om er een neuk om te geven.
  maandag 10 november 2014 @ 19:42:54 #297
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146509058
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 18:01 schreef Karstman het volgende:

[..]

[..]

Doe dan de tonijn een lol en eet nu vast iets anders :)
Nee, want er is nu nog tonijn. En tonijn is lekker en is er nog :Y)
pi_146510951
Zo sporten weer gehad, lekker kapot. :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  Manager PR/Moderator maandag 10 november 2014 @ 20:33:09 #299
269689 crew  Viv
pi_146510958
Ik denk dat de oceanen niet te redden zijn door het juiste blikje tonijn te kopen, dat moeten ze op een hoger niveau regelen.
pi_146511045
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik denk dat de oceanen niet te redden zijn door het juiste blikje tonijn te kopen, dat moeten ze op een hoger niveau regelen.
Jup. Zoals waarschijnlijk ook met heel veel andere slechte dingen qua voedsel :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_146511053
vol
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')