Dat snap ik maar vaak kun je zelf goed aanvoelen of iets ok is of niet. En vooral producten die ooit goedgekeurd zijn voor de medische markt zijn redelijk safe te noemen. Vooralsnog heb ik er snel resultaat mee geboekt zonder dat mijn gezondheid er veel onder heeft moeten lijden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omdat het niet zonder gevaar is? Dat spul is niet voor niets van de markt gehaald.
Zeldzame bijwerkingen komen pas aan het licht nadat het product op de markt is gekomen, omdat het dan door een veel grotere groep mensen gebruikt wordt dan tijdens het onderzoek. Als een product van de markt wordt gehaald, betekent dit dat de risico's niet acceptabel zijn in verhouding met de positieve effecten waarvoor het product bedoeld is. Eigenlijk neem je dus steeds de gok dat jij niet die ene persoon bent waarbij het flink misgaat.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:39 schreef happinessfordogs het volgende:
Dat snap ik maar vaak kun je zelf goed aanvoelen of iets ok is of niet. En vooral producten die ooit goedgekeurd zijn voor de medische markt zijn redelijk safe te noemen. Vooralsnog heb ik er snel resultaat mee geboekt zonder dat mijn gezondheid er veel onder heeft moeten lijden.
Statistisch gezien is het een gezonde gok. Recreatief gebruik van alcohol is vele malen schadelijker om het even in perspectief te plaatsen. Daarnaast gebruik ik het middel als steuntje in de rug in de eindfases van een dieet en stop ik ermee als mijn doel bereikt is. Ik kan het gebruik ervan om die redenen rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zeldzame bijwerkingen komen pas aan het licht nadat het product op de markt is gekomen, omdat het dan door een veel grotere groep mensen gebruikt wordt dan tijdens het onderzoek. Als een product van de markt wordt gehaald, betekent dit dat de risico's niet acceptabel zijn in verhouding met de positieve effecten waarvoor het product bedoeld is. Eigenlijk neem je dus steeds de gok dat jij niet die ene persoon bent waarbij het flink misgaat.
Die vergelijking is krom, je zou de risico's van afvallen mét pillen moeten vergelijken met de risico's van afvallen zónder pillen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:58 schreef happinessfordogs het volgende:
Statistisch gezien is het een gezonde gok. Recreatief gebruik van alcohol is vele malen schadelijker om het even in perspectief te plaatsen.
Wat fijn! Beslissen of het de kcal waard is en zo ja: genieten zonder schuldgevoel.quote:Op zondag 9 november 2014 18:07 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een pers-lunch. Dus ik heb van 12 tot 4 alle gerechten van een kaart geprobeerd.Samen met heerlijke wijntjes en een veel te sterke likeur.
Anyhow, het was een geweldige dag. Dus het was het waard.
Moge!quote:Op maandag 10 november 2014 09:48 schreef Qwea het volgende:
Mogguh!!
Lijstje:
O: bord pasta met 2 eieren en boontjes
S: pt
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, ham, casseler, wheyshake, banaan, zalm.
T: 4 blikjes tonijn handje noten
S: pt deel 2![]()
D: agv
T: appel, banaan, restje pasta, 2 broodjes, 3 handjes noten
Jup, gewoon hup, zo naar binnen lepelen. Weet ik veel of het verantwoorde tonijn is. Gewoon van dat ene merk (ben de naam kwijt.)quote:Op maandag 10 november 2014 10:46 schreef Karstman het volgende:
[..]
Moge!
4 blikjes tonijn, gewoon kaal? dat lijkt me echt heel saai en niet heel smakelijk in die hoeveelheid. En wel een beetje verantwoorde tonijn want het gaat echt heel slecht met die majesteuze beesten.
Hmm die hebben wel MSC vis geloof ik maar dat zegt nog niet zo heel veel... arme zielige tonijntjesquote:
Het gaat dusdanig slecht met alle tonijn dat we over een aantal jaar gewoon geen tonijn meer hebben. De tonijnen die nu veelal gevangen worden zijn domweg te klein en te jong en hebben zich nog niet voortgeplant. De echt grote tonijnen zijn er nauwelijks meer (en zodra ze gespot worden worden ze gevangenquote:Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Karstman het volgende:
Hmm die hebben wel MSC vis geloof ik maar dat zegt nog niet zo heel veel... arme zielige tonijntjes
Tering, dat is zonde. Nooit geweten dat de situatie zo erg wasquote:Op maandag 10 november 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat dusdanig slecht met alle tonijn dat we over een aantal jaar gewoon geen tonijn meer hebben. De tonijnen die nu veelal gevangen worden zijn domweg te klein en te jong en hebben zich nog niet voortgeplant. De echt grote tonijnen zijn er nauwelijks meer (en zodra ze gespot worden worden ze gevangen).
Pech voor die tonijntjesquote:Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hmm die hebben wel MSC vis geloof ik maar dat zegt nog niet zo heel veel... arme zielige tonijntjes
Moet je de film die op deze site staat eens kijken: http://mission-blue.org/quote:Op maandag 10 november 2014 13:20 schreef CrunchySelf het volgende:
Tering, dat is zonde. Nooit geweten dat de situatie zo erg was
Punt is dat kweekvis ook eigenlijk geen optie is omdat dat of heel erg vervuild of vol antibiotica zit (Panga en Tilapia uit ZO Azie) of niet vervuild is maar dan weer zo gekweekt dat het te plaatste van die kwekerijen de leefomgeving voor andere vissen zo verziekt dat dat de natuur aantast (zalmkwekerijen in vooral Noorwegen)quote:Op maandag 10 november 2014 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je de film die op deze site staat eens kijken: http://mission-blue.org/
Is van Sylvia Earle, beroemd marienebioloog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Earle
Risico bestaat dat je helemaal geen vis meer wilt uit de oceanen.
Vast wel.quote:Op maandag 10 november 2014 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:
* IJsdraakje schrapt de weinige vis uit eetpatroon
Koeien zijn vooralsnog redelijk ok, toch?
Koeien en kippen sterven niet zo snel uit, neequote:Op maandag 10 november 2014 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Hebben geen last van uitsterven inderdaadquote:Op maandag 10 november 2014 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Klinkt misschien heel hypocriet en dom, maar ik eet er geen tonijn oid minder omquote:Op maandag 10 november 2014 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Koeien en kippen sterven niet zo snel uit, neeHet gaat er bij die vis ook echt om dat ze aan het uitsterven zijn omdat wij denken dat de oceanen groot zat zijn en nog barstensvol vis zit.
En met jou vele anderen, hence the problemquote:Op maandag 10 november 2014 14:23 schreef Qwea het volgende:
Klinkt misschien heel hypocriet en dom, maar ik eet er geen tonijn oid minder om
Die hengel gevangen tonijn schijnt toch net zo slecht zo niet slechter te zijn?quote:Op maandag 10 november 2014 14:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En met jou vele anderen, hence the problemProbeer in ieder geval zo verantwoord mogelijke tonijn te eten, dus niet gevangen met van die enorme sleepnetten.
Nou ja, er gaan minder verschillende soorten dood bij hengelvangst. Bij de trawlervangst slepen ze de hele oceaanbodem kaal incl alle soorten leven dat daar groeit, zwom etc. Merendeel wordt dood weer overboord gekieperdquote:Op maandag 10 november 2014 14:30 schreef Myraela het volgende:
Die hengel gevangen tonijn schijnt toch net zo slecht zo niet slechter te zijn?
Nou ja, ik eet de tonijn die het goedkoopste is.quote:Op maandag 10 november 2014 14:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En met jou vele anderen, hence the problemProbeer in ieder geval zo verantwoord mogelijke tonijn te eten, dus niet gevangen met van die enorme sleepnetten.
En pech voor jou, kan jij ze niet meer eten.quote:
Dan eet ik wel anders. Ik ben de moeilijkste nietquote:Op maandag 10 november 2014 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En pech voor jou, kan jij ze niet meer eten.![]()
Lijkt me dat het ook wel bepaalde gevolgen zal hebben voor balans in het ecosysteem.
Ik hou wel van vis.Wat kan ik op dit moment zonder schuldgevoel eten dan? Forel?
quote:Op maandag 10 november 2014 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan eet ik wel anders. Ik ben de moeilijkste niet
Voor de tonijn zelf maakt het niet uit inderdaad maar voor de bijvangst des te meer. Maar met lijngevangen heb je toch ook nog steeds bijvangst. Zwaardvis of Tarpon, beide eetbaar maar vooral haaien daar heb je niks aan qua eten maar die gaan vaker dood dan levend weer terug de zee in...quote:Op maandag 10 november 2014 14:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die hengel gevangen tonijn schijnt toch net zo slecht zo niet slechter te zijn?
Doe dan de tonijn een lol en eet nu vast iets andersquote:Op maandag 10 november 2014 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan eet ik wel anders. Ik ben de moeilijkste niet
En je vist tonijn met een kleine vis aan je hengel. Dat is ook verspilling.quote:Op maandag 10 november 2014 18:01 schreef Karstman het volgende:
Voor de tonijn zelf maakt het niet uit inderdaad maar voor de bijvangst des te meer. Maar met lijngevangen heb je toch ook nog steeds bijvangst. Zwaardvis of Tarpon, beide eetbaar maar vooral haaien daar heb je niks aan qua eten maar die gaan vaker dood dan levend weer terug de zee in...
Dat is wat kort door de bocht geredeneerd hoor. Je voert een koe, kip, varken toch ook dus dan zou dat ook verspilling zijn....quote:Op maandag 10 november 2014 18:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
En je vist tonijn met een kleine vis aan je hengel. Dat is ook verspilling.
quote:Een man met een hengel. Hij staat op een blikje tonijn en maakt de redactie van de Keuringsdienst van Waarde nieuwsgierig. Staat er iemand in Griekenland op een pier tonijnen binnen te hengelen? Voor al die honderdduizenden blikjes tonijn? Dat kan toch niet? Nee, dat kan niet. Niet in Griekenland.
We hebben het toch over bijvangst? Voor elke tonijn die je met een hengel vangt, vang je dus eerst ook een andere vis. Dan ook nog eens alles dat je vangt dat je niet kunt eten. Volgens mij kun je bijna net zo goed met een net vissen.quote:Op maandag 10 november 2014 18:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht geredeneerd hoor. Je voert een koe, kip, varken toch ook dus dan zou dat ook verspilling zijn....
Nee, want er is nu nog tonijn. En tonijn is lekker en is er nogquote:Op maandag 10 november 2014 18:01 schreef Karstman het volgende:
[..]
Voor de tonijn zelf maakt het niet uit inderdaad maar voor de bijvangst des te meer. Maar met lijngevangen heb je toch ook nog steeds bijvangst. Zwaardvis of Tarpon, beide eetbaar maar vooral haaien daar heb je niks aan qua eten maar die gaan vaker dood dan levend weer terug de zee in...
[..]
Doe dan de tonijn een lol en eet nu vast iets anders
Jup. Zoals waarschijnlijk ook met heel veel andere slechte dingen qua voedselquote:Op maandag 10 november 2014 20:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik denk dat de oceanen niet te redden zijn door het juiste blikje tonijn te kopen, dat moeten ze op een hoger niveau regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |