Als je makkelijk wil met je D, ik doe altijd rijst koken, wokgroente in de pan, varkenshaas maken en klein snijden, ff in de soja saus gooien zodat het kan trekken, sausje van yoghurt maken, met beetje honing, italiaanse kruiden, beetje sambal, beetje bieslook of peterselie erdoor. 2 eitjes bakken, fijn snijden. Allemaal bij de wokgroente mikken (saus als laatste als de wokgroentes gaar zijn. Saus hoeft er maar 30 sec doorheen gehusseld te worden!), klein beetje ketjap manis erdoor, husselen, opdienen, eetsmakelijkquote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klopt ja, ik haalde niet eens drie porties uit een pak. Soortgenoot dus
[..]
O zo.
Ik herken dat wel, is soms net ff een extra stok achter de deur. Daarom neem ik in de avond ervoor/ochtend voor mezelf ook de dag wel door, als ik dat niet doe word ik laks.
Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkorenbrood, 2 met kipfilet, 1 met jam.
T: Magere kwark + muesli + beetje veel slimpie (was uitgeschoten) + 2 mandarijntjes (kleintjes);
L: 2 volkorenbrood, 2 met kipfilet, 2 met jam.
T: Magere kwark + slimpie + banaan ( + handje nootjes als ik honger krijg).
D: Woensdag = pasta dag thuis, dus ik moet ff iets anders bedenken.
T: Magere kwark + slimpie
S: 40 min cardio + KT
Geen eitjes vandaag vergeten te koken door verjaardag van mn vader gisteren. Pluspunt ik heb gister geen gebak gehad en niks van de tafel. Scheelt enorm veel kcal.
Klinkt wel lekker en ik ga hem ff bewaren.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je makkelijk wil met je D, ik doe altijd rijst koken, wokgroente in de pan, varkenshaas maken en klein snijden, ff in de soja saus gooien zodat het kan trekken, sausje van yoghurt maken, met beetje honing, italiaanse kruiden, beetje sambal, beetje bieslook of peterselie erdoor. 2 eitjes bakken, fijn snijden. Allemaal bij de wokgroente mikken (saus als laatste als de wokgroentes gaar zijn. Saus hoeft er maar 30 sec doorheen gehusseld te worden!), klein beetje ketjap manis erdoor, husselen, opdienen, eetsmakelijk
Makkelijk, gezond en lekker
Godverdomme, 15 min heb je het klaarquote:Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klinkt wel lekker en ik ga hem ff bewaren.
Maar vanavond me teveel werk. Wil gewoon snel klaar zijn, opvreten en hop door naar de sportschool. Sta nog wel wat kliekjes gekookte aardappelen, die ff opbakken wat groente erbij en dan een stuk vlees (wss wel kip) erbij en klaar.
Het klinkt niet als 15 minutenquote:Op woensdag 5 november 2014 10:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Godverdomme, 15 min heb je het klaar![]()
Maar je aardappelen opbakken is sneller ja![]()
Ik vond het ook niet als vijftien minuten klinken hoor...quote:Op woensdag 5 november 2014 10:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het klinkt niet als 15 minutenIk ben totaal geen kookwonder en doe het ook niet vaak
Voordeel van opbakken aardappelen is dat ze ook wat minder aandacht nodig hebben tijdens het proces. Ik kan ze redelijk aftuigen en smaken of zich nog wel prima
Omdat ik weet dat ik zwak benquote:Op woensdag 5 november 2014 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom sla je de appeltaart niet over?
20 minuten dudequote:Op woensdag 5 november 2014 10:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het klinkt niet als 15 minutenIk ben totaal geen kookwonder en doe het ook niet vaak
Voordeel van opbakken aardappelen is dat ze ook wat minder aandacht nodig hebben tijdens het proces. Ik kan ze redelijk aftuigen en smaken op zich nog wel prima
Dat multitasken is wel belangrijk voor de tijdsduur. Dat ga ik ook doen, maar dan met andere dingen dan kokenquote:Op woensdag 5 november 2014 11:44 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
20 minuten dude![]()
multi tasken is het belangrijkste. Ik ben altijd meerdere dingen tegelijk aan het doena ls ik kook anders duurt het een uur. Als mijn rijst gekookt is kan het direct door de wok in omdat daar dan alles al klaar voor is.
Een half u????????quote:Op woensdag 5 november 2014 11:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet als vijftien minuten klinken hoor...
Rijst koken is al minuut of vijf water aan de kook brengen, dan koken 10 minuten + 5 minuten uitdampen. Varkenshaas snijden duurt ook een paar minuten (bovendien moet die op kamertemperatuur zijn, anders wordtie er niet lekkerder van)en dan moet die nog marineren en ik mis ergens wat je er vervolgens mee moet doen? Bakken? Kruiden, bieslook of peterselie moet gehakt, Nog een pan op het vuur, wat olie voor ei opwarmen, eitjes breken in een bakje (anders schillen in de pan...) en dan bakken. Ondertussen dus de rest niet vergeten zijn.
Ik zou hier makkelijk een half uur over doen, zeker als ik de wokgroente ook nog zelf snij. Voorgesneden zakken zijn achterlijk duur...
Zie!quote:Op woensdag 5 november 2014 11:44 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
20 minuten dude![]()
multi tasken is het belangrijkste. Ik ben altijd meerdere dingen tegelijk aan het doena ls ik kook anders duurt het een uur. Als mijn rijst gekookt is kan het direct door de wok in omdat daar dan alles al klaar voor is.
Maar zo ga je bezig blijven natuurlijk...quote:Op woensdag 5 november 2014 11:17 schreef Karstman het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat ik zwak ben. Als ik me voorneem om niet te nemen dan is de kans groot dat ik alsnog neem en dan kan beter een klein reepje incalculeren. Het beste zou zijn als hij schoon op gaat door de andere aanwezigen en die kans is ook best groot dus dan heb ik winst
.
quote:Op woensdag 5 november 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een half u????????Water kookt hier in 2 min, dan 10 min rijst koken, die kookt terwijl je de varkenshaas maakt. Die bak je dus eerst, dan kleine stukkies snijden en in de soja. Terwijl de varkenshaas bakt maak je 2 eieren.. De bieslook en peterselie heb ik gedroogd, dus dat is kwestie van strooien in de yoghurt. Beetje honing erbij dessertlepel sambal
, hoppa. Eitjes breek ik gewoon in de pan, heb nooit schillen in de pan. Terwijl de rijst bijna klaar is flikker je de wok op het vuur, wokgroente erin (ik koop dus wel een zak want lui. En 1.29 voor 500g is niet duur IMHO.), rijst erbij flikkeren (want die is al klaar nu), ei erbij mikken, varkenshaas erbij mikken, husselen, beetje ketjap manis erbij, husselen, sausje erover, husselen, op bord flikkeren, eten
Onder de 15min
Point provenquote:
Wat is het voordeel daarvan dan?quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je je L toch moet halen, waarom haal je dan geen halfje brood?
Nu langzaam aflerenquote:Op woensdag 5 november 2014 10:17 schreef Qwea het volgende:
Ik snap dat suiker ergens bij doen nooit. Kwestie van wennen.
Ik ging er vanuit dat de kadetjes op zijn minst bruin zijn.quote:
Serieus, heeft een kadetje meer kcal dan een snee brood?quote:
Dat is inderdaad een goede, heb ook gekozen voor een halfje meergranenquote:
quote:Op woensdag 5 november 2014 13:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de kadetjes op zijn minst bruin zijn.
Veel meer!quote:Op woensdag 5 november 2014 13:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Serieus, heeft een kadetje meer kcal dan een snee brood?
sausjesquote:Op woensdag 5 november 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een half u????????Water kookt hier in 2 min, dan 10 min rijst koken, die kookt terwijl je de varkenshaas maakt. Die bak je dus eerst, dan kleine stukkies snijden en in de soja. Terwijl de varkenshaas bakt maak je 2 eieren.. De bieslook en peterselie heb ik gedroogd, dus dat is kwestie van strooien in de yoghurt. Beetje honing erbij dessertlepel sambal
, hoppa. Eitjes breek ik gewoon in de pan, heb nooit schillen in de pan. Terwijl de rijst bijna klaar is flikker je de wok op het vuur, wokgroente erin (ik koop dus wel een zak want lui. En 1.29 voor 500g is niet duur IMHO.), rijst erbij flikkeren (want die is al klaar nu), ei erbij mikken, varkenshaas erbij mikken, husselen, beetje ketjap manis erbij, husselen, sausje erover, husselen, op bord flikkeren, eten
Onder de 15min
Dat is toch redelijk gelijkwaardig dan? Tenminste, ik ga er vanuit dat je 3 kadetjes / 4 sneetjes brood eet dan.quote:Op woensdag 5 november 2014 13:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Veel meer!
1 kadetje van 50g heeft 127kcal. 1 plak brood 84.
Dus voor 3 kadetten heb je 1.5 plak brood extra.
lol deze nietquote:Op woensdag 5 november 2014 13:26 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
sausjes![]()
geen saus daar zitten zoveel suikers en vetten in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |