Of Gulmez, ontvangt al 6 jaar Wajong wegens zelfbeheersingsproblemen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:59 schreef imikethat het volgende:
Sowieso wordt er zwaar misbruik gemaakt van de Wajong. Kijk maar naar de FOK! Indo Swek Boy
Waar jongens?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Ga je ogen uit je kop schamen
Dit. Hoe kan je met je zelf levenquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Want jij kent ze door en door en bent prima in staat ze te beoordelen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Ik kan in mijn omgeving al 3 man aanwijzen die een WAJONG krijgen, maar eeeecht wel in staat zijn om te werken.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want jij kent ze door en door en bent prima in staat ze te beoordelen?
Deze reactie viel te verwachten. Valt in lijn met de "oh want jij bent arts en kan die diagnose stellen?". Ja dat kan ik zeker, die mensen kregen die Wajong in de tijd dat je met ADHD al in aanmerking kwam.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
heb je de nieuwe of oude wajong Wajong van mij is niet afhankelijk of je thuis woon of niet,bij mij ik krijg 1100 en woon tijdelijk bij me ouders tot ik weer vriendin vind om bij in te trekken hahaquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beter ook een basisinkomen invoeren, zoals in democratische landen als Zwitserland en Brazilië het geval is.
WAJONG is geen vetpot trouwens, als je alleen woont krijg je geloof ik iets van 800 euro per maand, ik krijg veel minder omdat ik thuis woon (hetgeen ook logisch is trouwens).
Klachten kunnen ook van de buitenkant niet zichtbaar zijn en ik spreek zelf niet veel over mijn fysieke klachten of psychische klachten, omdat ik dat gewoon naar vind. Mensen zijn trouwens bijna nooit geïnteresseerd in je ziekten, dus ook daarom spreek ik er maar niet over.
Bovendien help ik wat oude mensen die ik ken (soort van mantelzorg dus) en daar krijg ik uiteraard geen geld voor (hoef ik ook niet), dit komt sowieso te vervallen als ik aan het werk moet en dan zitten deze mensen dus zonder hulp.
Ook de tijd waarin ze wajong kregen zegt niets over hun klachten of diagnoses.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
Deze reactie viel te verwachten. Valt in lijn met de "oh want jij bent arts en kan die diagnose stellen?". Ja dat kan ik zeker, die mensen kregen die Wajong in de tijd dat je met ADHD al in aanmerking kwam.
Kom jij van het kamp ofso?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Ik kan in mijn omgeving al 3 man aanwijzen die een WAJONG krijgen, maar eeeecht wel in staat zijn om te werken.
Oud, maar ik ben 35-45% afgekeurd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Gulmez het volgende:
[..]
heb je de nieuwe of oude wajong Wajong van mij is niet afhankelijk of je thuis woon of niet,bij mij ik krijg 1100 en woon tijdelijk bij me ouders tot ik weer vriendin vind om bij in te trekken haha
maar mss hebben zij mij meer arbeidsongeschikt verklaard ofzo zodat ik meer krijg i dont know
En dat "moe zijn" is volgens jou geen reden of volgens jou geveinsd?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:54 schreef Kiid het volgende:
Ik ken 1 WAjonger (mijn stiefzusje, ib4 picca) persoonlijk en dat is gewoon een lui kansloos stuk vreten. School niet afgemaakt omdat ze altijd 'moe' was, dan maar een mbo 1 'assistent schoonmaker' gedaan om toch nog 'iets' te hebben. Kan niks, wil niks op werk/schoolgebied, maar ze gaat wel iedere week uit en ook heeft ze haar rijbewijs betaald van - jawel - een WAjong uitkering.
Er zullen er best tussen zitten die echt niet kunnen, maar heb het idee dat als je maar lang genoeg volhoudt dat er geestelijk iets mis met je is dat je een WAjong krijgt.
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werkquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dat "moe zijn" is volgens jou geen reden of volgens jou geveinsd?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Vanaf Januari 2015 worden allen Wajongers verplicht herkeurt dan zullen er wel koppen gaan rollen.
Mooi zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Vanaf Januari 2015 worden allen Wajongers verplicht herkeurt dan zullen er wel koppen gaan rollen.
De FOK! activiteit zal wel een stuk lager liggen danquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
dat zal tijd worden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik kan natuurlijk niet over je stiefzusje oordelen maar zelf heb ik heel m'n leven gekampt met gebrek aan energie. Wist daar nooit een verklaring voor en dit was in de tijd dat al de nieuwerwetse aandoeningen nog niet bestonden. Nu ik wat ouder ben en wat minder snel wordtquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werk
Tevreden zijn met wat grijpstuivers.quote:
Werkt anders wel prima als je 20 bent en nog een opleiding volgtquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tevreden zijn met wat grijpstuivers.![]()
Niks willen bereiken in t leven
niemand verplich tje om te werkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werk
Zolang je het maar krijgt nietwaar? Zelf geen moeite doen. Overigens, als je een stuk land en bouwgrond krijgt benut je de wajing niet? Dus je kunt wel degelijk arbeid verrichten? Zo ja ben jij dus ook zo'n uitvreterquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef corehype het volgende:
[..]
niemand verplich tje om te werken
Geef mij maar een stu land en bouwgrond en ik blijf af van de wajong
Ja hoorquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zolang je het maar krijgt nietwaar? Zelf geen moeite doen. Overigens, als je een stuk land en bouwgrond krijgt benut je de wajing niet? Dus je kunt wel degelijk arbeid verrichten? Zo ja ben jij dus ook zo'n uitvreter
Ken jij ze door en door om ze geld op een gouden dienblaadje te geven? Of is het met een beetje acteren al genoeg? Jij zou een goede bedrijfsarts zijn... ware het niet dat je na een maand buiten geflikkerd wordtquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oftewel, je bent werkschuw en probeert je te verbergen achter een drogredenering.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik moet werken omdat een stel christengekkies vroeger besloot land in te pikken en eigenen
'Ja dit is van mij en nu moeten jullie mij volgen anders dood ik jullie'
Erg leuk allemaal
Ben je dronken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ken jij ze door en door om ze geld op een gouden dienblaadje te geven? Of is het met een beetje acteren al genoeg? Jij zou een goede bedrijfsarts zijn... ware het niet dat je na een maand buiten geflikkerd wordt
Als jij in de bijstand komt zul je ook aan die verplichtingen moeten gaan voldoen waarvan oa een sollicitatieplicht en ingeschreven als werkzoekende. Doe je dat niet zul je ook nog op je bijstands uitkering gekort worden. Al met al zit je er een stuk minder "warmpjes" bij als met een Wajong.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Volgens mij betekend die participatie wet overigens dat als je als Wajonger wel (gedeeltelijk) kan werken en dat niet doet, je 1/15e minder uitkering krijgt.
Ik moet nu naar school, maar zodra ik weer thuis ben zal ik proberen je vage gebrabbel te ontrafelen en er een antwoord op te geven.quote:
Ok herr gutmensch.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik moet nu naar school, maar zodra ik weer thuis ben zal ik proberen je vage gebrabbel te ontrafelen en er een antwoord op te geven.
Want stel dat ze dat niet gedaan hebben zou alles jou nu gratis aan komen waaien?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik moet werken omdat een stel christengekkies vroeger besloot land in te pikken en eigenen
Erg leuk allemaal
Bij de keuring wordt men niet "gezond" verklaard, maar in staat om (deels) te werken. Men behoud de Wajong uitkering en wordt verder begeleid naar werk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:24 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Als jij in de bijstand komt zul je ook aan die verplichtingen moeten gaan voldoen waarvan oa een sollicitatieplicht en ingeschreven als werkzoekende. Doe je dat niet zul je ook nog op je bijstands uitkering gekort worden. Al met al zit je er een stuk minder "warmpjes" bij als met een Wajong.
http://www.rijksoverheid.(...)standsuitkering.html
Dus een baan in de agrarische sector zou je wel aan kunnen? Het is dus pure onwil?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef corehype het volgende:
Geef mij maar een stu land en bouwgrond en ik blijf af van de wajong
Dit is dus echt zo dom hé. Wie de fuck wil er nou iemand met een handicap aannemen als er in dit land al ruim 1.000.000 gezonde werklozen zijnquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus een baan in de agrarische sector zou je wel aan kunnen? Het is dus pure onwil?
Alle mensen die een Wajong-uitkering ontvangen, worden de komende jaren onderworpen aan een herkeuring. De Wajong blijft alleen toegankelijk voor mensen die volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn. Wie kan werken, krijgt een bijstandsuitkering in plaats van Wajong.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Bij de keuring wordt men niet "gezond" verklaard, maar in staat om (deels) te werken. Men behoud de Wajong uitkering en wordt verder begeleid naar werk.
Wellicht omdat er een gehandicaptenquotum is? Hij moet zich gewoon verkopen. En als hij wel zou kunnen werken maar geen baan kan vinden hoort hij niet in de Wajong maar in de bijstand.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo dom hé. Wie de fuck wil er nou iemand met een handicap aannemen als er in dit land al ruim 1.000.000 gezonde werklozen zijn
quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:37 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Alle mensen die een Wajong-uitkering ontvangen, worden de komende jaren onderworpen aan een herkeuring. De Wajong blijft alleen toegankelijk voor mensen die volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn. Wie kan werken, krijgt een bijstandsuitkering in plaats van Wajong.
Dus nee. Je blijft niet in de WAJONG.
quote:Wat betekent de Participatiewet voor mij?
Vanaf 1 januari 2015 gaat de Participatiewet in. Als u nieuwe Wajong heeft, betekent dat het volgende voor u:
U houdt recht op Wajong als u aan de voorwaarden blijft voldoen.
Onder arbeidsongeschiktheid wordt verstaan het niet in staat worden geacht arbeid te verrichten met een erkende economische meerwaarde.quote:Vindt UWV dat u (gedeeltelijk) kunt werken, maar u werkt niet? Dan wordt de hoogte van uw uitkering vanaf 2018 lager. Namelijk 70% van het minimumloon. Dit is nu 75%. Blijkt dat u niet meer kunt werken? Dan blijft de hoogte van uw uitkering 75% van het minimumloon.
Je hebt gelijk hoor.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:47 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
[..]
[..]
Onder arbeidsongeschiktheid wordt verstaan het niet in staat worden geacht arbeid te verrichten met een erkende economische meerwaarde.
Daarbij komt dat tenzij je spontaan van een chronische ziekte of handicap bent genezen, je nogsteeds arbeidsongeschikt bent.
Dus dat VVD volk hier is echt zo achterlijk dat ze geloven dat werkgevers spontaan mensen aan gaan nemen die een groter risico vormen en die hoogst waarschijnlijk minder productief zijn dan hun gezonde collega's. Zijn jullie echt zo pleuris dom?
Zeg ik dat? Waar het bij mij op neerkomt is dat als je ook gewoon zwart kan bijklussen naast je Wajong je ook gewoon kan werken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ook de tijd waarin ze wajong kregen zegt niets over hun klachten of diagnoses.
En terecht, maar daar moet ook gewoon op gecontroleerd worden. Daarbij komt, als je dat weet, heb je daar dan ook melding van gemaakt?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Waar het bij mij op neerkomt is dat als je ook gewoon zwart kan bijklussen naast je Wajong je ook gewoon kan werken.
dat klopt. Zet daar ook maar bijstandsuitkeringen bij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:51 schreef byah het volgende:
ik denk dat het aantal wajongers op dit forum verhoudingsgewijs behoorlijk hoog is
Net als het aantal autisten, verslaafden, maagden en 25+ers die nog bij hun ouders wonen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:51 schreef byah het volgende:
ik denk dat het aantal wajongers op dit forum verhoudingsgewijs behoorlijk hoog is
daar heb je denk ik ook gelijk in.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Net als het aantal autisten, verslaafden, maagden en 25+ers die nog bij hun ouders wonen.
Met straatvrees krijg je het al warm als je de straat uit loopt normaal gesproken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:00 schreef antfukker het volgende:
Straatvrees maar dan wel afreizen naar de Schilderswijk
Wajongers is een verbastering van kwajongens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Ik heb een handicap. En toch werk ik. Sterker nog, ik ben weg gekocht bij mn vorige werkgever ook nog eens. Oh en gewoon in de 52% belasting schaal vallen. Dus ja, hangt een beetje af van je eigen instelling en houding.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo dom hé. Wie de fuck wil er nou iemand met een handicap aannemen als er in dit land al ruim 1.000.000 gezonde werklozen zijn
Wat doe je dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb een handicap. En toch werk ik. Sterker nog, ik ben weg gekocht bij mn vorige werkgever ook nog eens. Oh en gewoon in de 52% belasting schaal vallen. Dus ja, hangt een beetje af van je eigen instelling en houding.
Ik ben bevreesd dat we Danny binnenkort bij de lokale supermarkt Straatnieuws zien verkopen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:12 schreef luckass het volgende:
[..]
De FOK! activiteit zal wel een stuk lager liggen dan
Dus jij fietst een uur? Nooit van een auto gehoord?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben bevreesd dat we Danny binnenkort bij de lokale supermarkt Straatnieuws zien verkopen.![]()
Zonder WAJONG, geen FOK!![]()
Als we allemaal aan het werk worden gezet, kunnen we van 8:30 - 17:00 werken, dan een uur naar huis fietsen, nog net even eten naar binnen werken, om dan te gaan slapen en de volgende ochtend weer heel vroeg op om naar het werk te fietsen.
Er zal geen tijd meer zijn voor internet.![]()
Wellicht kan de FOK!-directie (Danny en Yvonne geloof ik) de minister Jetta Kleinsma uitnodigen voor een gesprek om te trachten haar te doen afzien van deze niet zo fraaie plannen.
Zwitserland en Brazilie voeren het basisinkomen in, we worden links ingehaald door Brazilie, toch eens tijd om ons achter de oren te gaan krabben (om maar te zwijgen van het droomland Uruguay dat Nederland in vrijwel alle opzichten kilometers al heeft ingehaald en wij verbleken tot rechtse kneusjes achter de dijken van Nederland).
Officieel mag ik met mijn "handicap" geen auto rijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dus jij fietst een uur? Nooit van een auto gehoord?![]()
En je gaat ook om 19:00 slapen?
Dan is er nog altijd het OV.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Officieel mag ik met mijn "handicap" geen auto rijden.
En dan is dat natuurlijk voor iedereen zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb een handicap. En toch werk ik. Sterker nog, ik ben weg gekocht bij mn vorige werkgever ook nog eens. Oh en gewoon in de 52% belasting schaal vallen. Dus ja, hangt een beetje af van je eigen instelling en houding.
Hier is de fiets in de meeste gevallen sneller.quote:
Nee, alleen maar voor de mensen die daadwekelijk wíllen. Nietvoor demensen die overal een probleem in zien en stiekem gewoon niet zo graag willen werken, zoals jij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:23 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
En dan is dat natuurlijk voor iedereen zo.
Wat je alleen vergeet te vermelden is dat ze in die landen geen Wajong, toeslagen of subsidies hebben. Je krijgt dus een basisinkomen, geen huurtoeslag, geen zorgtoeslag, geen wajong, geen aanvullende kinderbijslag etc. Je krijgt een vast bedrag per maand, ongeacht of je het nodig hebt of niet en verder zoek je het maar uit. Jij zal met het basisinkomen minder te besteden hebben dan met je Wajong + alle toeslagen waar je recht op hebt. Maar blijf vooral die waanzin promoten als je denkt dat je leven er beter van wordt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben bevreesd dat we Danny binnenkort bij de lokale supermarkt Straatnieuws zien verkopen.![]()
Als we allemaal aan het werk worden gezet, kunnen we van 8:30 - 17:00 werken, dan een uur naar huis fietsen, nog net even eten naar binnen werken, om dan te gaan slapen en de volgende ochtend weer heel vroeg op om naar het werk te fietsen.
Wellicht kan de FOK!-directie (Danny en Yvonne geloof ik) de minister Jetta Kleinsma uitnodigen voor een gesprek om te trachten haar te doen afzien van deze niet zo fraaie plannen.
Zwitserland en Brazilie voeren het basisinkomen in, we worden links ingehaald door Brazilie, toch eens tijd om ons achter de oren te gaan krabben (om maar te zwijgen van het droomland Uruguay dat Nederland in vrijwel alle opzichten kilometers al heeft ingehaald en wij verbleken tot rechtse kneusjes achter de dijken van Nederland).
Binnenkort niet meer dus.quote:
Ja, tuurlijk dit gaat om mij. Daarom heb ik ook meerdere opleidingen gevolgd, heb ik in de afgelopen jaren voor het grootste deel van de tijd gewerkt (dan wel vrijwillig) en ben ik met het UWV bezig aan een intergratietraject.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, alleen maar voor de mensen die daadwekelijk wíllen. Nietvoor demensen die overal een probleem in zien en stiekem gewoon niet zo graag willen werken, zoals jij.
Waar zijn al die vacatures dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:39 schreef Kiid het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat ze denken 40.000 in de WAjong te behouden en dat die overige 2/300.000 dus wel aan het werk kunnen (gedeeltelijk of fulltime). Dus met andere woorden geven ze het op dit moment gewoon weg dus
quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja hoor
Erg leuk allemaal
Nah, zolang ik niet in staat ben aan werk te komen en niet legaal kan overleven ga ik wel de criminaliteit in.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Binnenkort niet meer dus.![]()
Goed ik woon thuis, dus ik kan zonder geld leven.
Woon jij ook thuis, anders kom je op straat te staan. Als je vijf jaar legaal in Brazilie verblijft kan je trouwens aanspraak maken op een basisinkomen, die wet is er doorheen. Wellicht een idee voor alle WAJONG-ers hier, je zult dan wel vijf jaar in Brazilie ergens moeten werken, maar Brazilie is een groei-economie dus voldoende te doen daar (in tegenstelling tot Nederland waar gewoon ook geen werk te vinden is, er zijn nauwelijks vacatures).
Je zei op de vorige pagina nog dat wajong prima is als je 20 bent en nog een opleiding volgt. Jij bent 20? En je hebt meerdere opleidingrn gevolgd? Heb je ze ook afgemaakt of praat je gewoon poep?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:30 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk dit gaat om mij. Daarom heb ik ook meerdere opleidingen gevolgd, heb ik in de afgelopen jaren voor het grootste deel van de tijd gewerkt (dan wel vrijwillig) en ben ik met het UWV bezig aan een intergratietraject.
Nee, ik heb het over Wajongers die gewoon niet het vermogen hebben om te werken, die nog geen minuut in staat zijn zonder begeleiding te werken. Mensen die simpelweg niet stabiel zijn, maar straks volgens het UWV gewoon weer in staat zijn om te werken. Er is geen werkgever die met ze om kan gaan hoe hard werknemer en werkgever het ook probeerd. Die mensen zijn er nu eenmaal, maar dat jij dat vanuit jouw wereldje niet wil zien is me al wel duidelijk.
Ja dat denk ik ook. Maar volgens mij is dat gewoon een groot wereldje wat elkaar in stand houd. Net zoals die Wajong begeleiders: Die hebben totaal geen incentive om personen uit de Wajong te gooien, want dan hebben ze zelf ook geen werk meer.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:07 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Met straatvrees krijg je het al warm als je de straat uit loopt normaal gesproken.
Hou toch op ontzettende aansteller. Er zijn TIG vacatures. Ik word letterlijk elke week wel gebeld door een headhunter omdat er interesse is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waar zijn al die vacatures dan?
Er vallen overal massa-ontslagen, mensen zoeken zich suf naar een baan, er is geen werk, dankzij dit Franco-achtige VVD-beleid. Waar zijn de vacatures, Rutte?Waar?
Het is totale kolder nog meer mensen achteraan te laten aansluiten bij het CWI, ja als er sprake was van krapte op de arbeidsmarkt en men verlegen zat om werknemers, zoals in 1960 het geval was of rond de eeuwwisseling, dan snapte ik het wel. Nu slaat het gewoon nergens op en is het gewoon een beleid van treiterij en vernedering van het gewone volk. Een typische VVD-hobby.
Ik klus niet zwart bij, ik help wel eens wat vrienden, mantelzorg, maar daar krijg ik geen cent voor, het kost me eerder geld, ik fiets veel om deze mensen te bezoeken, duizenden kilometers op jaarbasis en mijn fietsreparaties zijn niet gratis.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Waar het bij mij op neerkomt is dat als je ook gewoon zwart kan bijklussen naast je Wajong je ook gewoon kan werken.
Ja, ik volg ook nog een opleiding, en niet de eerste en heb al een opleiding voltooid. Je punt? Ik snap dat het moeilijk voor je is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je zei op de vorige pagina nog dat wajong prima is als je 20 bent en nog een opleiding volgt. Jij bent 20? En je hebt meerdere opleidingrn gevolgd? Heb je ze ook afgemaakt of praat je gewoon poep?
En jij bent zo'n achterlijke klapjostie die denkt dat alle Wajongers die niet werken gewoon in staat zijn om te werken.quote:En ik heb altijd gewerkt ja. Vakantiewerk bv. Werd in mindering gebracht op mn wajong maar fuck die hele wajong. En toen studeerde ik af en hoppa, baan, en nu een paar banen verder is het nu en kots ik op de lui die simpelweg niet willen, net zoals ik dat jaren geleden al deed.
Ik heb geen rijbewijs en sinds de OV-chipkaart is ingevoerd gebruik ik het OV ook niet meer (ik snap niets van die kaart, ik vind het een onding).quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dus jij fietst een uur? Nooit van een auto gehoord?![]()
En je gaat ook om 19:00 slapen?
Huilie huilie.. wat een gejank zeg typerend weer, dat wel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs en sinds de OV-chipkaart is ingevoerd gebruik ik het OV ook niet meer (ik snap niets van die kaart, ik vind het een onding).
Nu slaap ik niet om 19:00 uur, ik ben geen Tsjech immers, maar als ik moet werken, zal ik wel rond die tijd moeten gaan slapen en geen vrienden meer bezoeken. Wel jammer zou dat zijn en eenzaam.
Mijn punt is dat jouw bewering is dat iemand hier achterlijk is omdat ie denkt dat werkgevers iemand met een handicap gaan aannemen boven een gezond iemand, en dat is bullshit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:40 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, ik volg ook nog een opleiding, en niet de eerste en heb al een opleiding voltooid. Je punt? Ik snap dat het moeilijk voor je is.
[..]
En jij bent zo'n achterlijke klapjostie die denkt dat alle Wajongers die niet werken gewoon in staat zijn om te werken.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs en sinds de OV-chipkaart is ingevoerd gebruik ik het OV ook niet meer (ik snap niets van die kaart, ik vind het een onding).
Nu slaap ik niet om 19:00 uur, ik ben geen Tsjech immers, maar als ik moet werken, zal ik wel rond die tijd moeten gaan slapen en geen vrienden meer bezoeken. Wel jammer zou dat zijn en eenzaam.
Ik heb nu meer geld dan ik nodig heb, ik krijg die 600 euro per maand niet eens op (komt ook omdat ik winkels haat en dus bijna nooit in een winkel kom en nu ook nog eens alles met de fiets doe, omdat ik die OV-chip niet snap en het een kutding vind), dus minder geld is prima. Al die toeslagen maakt het leven buitengewoon ingewikkeld, gewoon een bedrag per maand voor iedereen en bijverdienen mag als je er gezond genoeg voor bent.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat je alleen vergeet te vermelden is dat ze in die landen geen Wajong, toeslagen of subsidies hebben. Je krijgt dus een basisinkomen, geen huurtoeslag, geen zorgtoeslag, geen wajong, geen aanvullende kinderbijslag etc. Je krijgt een vast bedrag per maand, ongeacht of je het nodig hebt of niet en verder zoek je het maar uit. Jij zal met het basisinkomen minder te besteden hebben dan met je Wajong + alle toeslagen waar je recht op hebt. Maar blijf vooral die waanzin promoten als je denkt dat je leven er beter van wordt.
Kennelijk wel dusquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat jouw bewering is dat iemand hier achterlijk is omdat ie denkt dat werkgevers iemand met een handicap gaan aannemen boven een gezond iemand, en dat is bullshit.
Nee. Dát beweer ik niet. Me geen woorden in de mond leggen. Er zijn wel degelijk mensen die terecht wajong krijgen, maar er zijn ook veel mensen die dat wel lekker makkelijk vinden, maar wel degelijk kúnnen werken maar gewoon niet willen. Over die groep heb ik het, niet over élke wajonger.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:25 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, alleen maar voor de mensen die daadwekelijk wíllen. Nietvoor demensen die overal een probleem in zien en stiekem gewoon niet zo graag willen werken, zoals jij.
Leer eens lezen. Ikspecificeer zelfs nog de groep die stiekem niet zo graag wíl werken.quote:
Jij probeert het beeld te kweken dat iedereen wel kan werken als hij/zij maar wil, maar dat het gewoon allemaal luie honden zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Ikspecificeer zelfs nog de groep die stiekem niet zo graag wíl werken.oftewel, ik heb het over de mensen die niet WILLEN werken, niet over de groep die niet KAN werken. Die laatste groep heeft wel degelijk recht op wajong.
Leuk rookgordijntje verder, maar het gaat je niet helpen, want je weet stiekem heel erg goed wat ik bedoel.
Jij moet mij niet vertellen wat ik bedoel, want blijkbaar ben je daar helemaal niet goed in. Dat beeld probeer ik helemaal niet te kweken, ontzettende droeftoeter.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jij probeert het beeld te kweken dat iedereen wel kan werken als hij/zij maar wil, maar dat het gewoon allemaal luie honden zijn.
Ach, het is soms wel grappig dat bepaalde uitkeringstrekkers niet kunnen werken, maar wel hele dagen kunnen Facebooken, FOK!ken en instagrammen. Dan kan je gewoon prima achter een PC zitten en typen, dus data-entry, of receptionist/telefonist. Maar nee, werken is stress en engquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jij probeert het beeld te kweken dat iedereen wel kan werken als hij/zij maar wil, maar dat het gewoon allemaal luie honden zijn.
Zeker niet iedereen zal kunnen werken die in de Wajong zit maar ik denk dat men in het verleden toch wel iets te scheutig is geweest met het uitdelen van uitkeringen en dat een aanzienlijk deel(dus niet iedereen) zeker wel iets van betaalde arbeid moet kunnen verrichten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jottem, lekker nog een paar jaar een paar grijpstuivers ontvangen, en daarmee denken dat je flink bentquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Voor al die mensen die denken dat er zoveel uit de Wajong geschopt gaan worden, brief ontvangen en zelfs wanneer je bij herkeuring geschikt wordt geacht om te werken behoud je nog steeds gewoon de Wajong, alleen dan krijg je 5% minder t.o.v het huidige bedrag.
Kan sowieso nog een jaar duren voordat je iets te horen krijgt, zijn nu informatie aan het verzamelen, daarna kun je nog twee keer in beroep tegen de uitspraak en zelfs in het meest ongunstige geval blijf je dus gewoon in de Wajong zitten. Inleveren van die 5% begint sowieso pas (op z'n vroegst) in 2018 trouwens.
Ik ontvang geen uitkering, buiten dat geef ik enkel aan dat het geschetste beeld hier in het topic niet klopt en men dus niet uit de Wajong geschopt wordt, hooguit extra gekort wanneer ze niet gaan werken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jottem, lekker nog een paar jaar een paar grijpstuivers ontvangen, en daarmee denken dat je flink bent
Dat melde ik daarstraks ook, maar dat was niet waar, werd er gezegd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Voor al die mensen die denken dat er zoveel uit de Wajong geschopt gaan worden, brief ontvangen en zelfs wanneer je bij herkeuring geschikt wordt geacht om te werken behoud je nog steeds gewoon de Wajong, alleen dan krijg je 5% minder t.o.v het huidige bedrag.
Kan sowieso nog een jaar duren voordat je iets te horen krijgt, zijn nu informatie aan het verzamelen, daarna kun je nog twee keer in beroep tegen de uitspraak en zelfs in het meest ongunstige geval blijf je dus gewoon in de Wajong zitten. Inleveren van die 5% begint sowieso pas (op z'n vroegst) in 2018 trouwens.
Ik vind het kwalijk over de grote hoeveelheden die er wordt gesproken. Ik ben het er absoluut mee eens dat er een groep is die op een andere manier zou moeten worden geholpen of gewoon niet, maar dat is echt een heel kleine groep. Veel van de mensen met lichtere klachten zijn simpelweg niet in staat om zelf werk te vinden en moeten via het arbeids-reïntergratie traject van het UWV aan een baan worden geholpen, maar voor dat traject is bijna geen geld meer beschikbaar en bij het UWV hier gaat de wachtlijst daarvoor inmiddels richting een jaar.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zeker niet iedereen zal kunnen werken die in de Wajong zit maar ik denk dat men in het verleden toch wel iets te scheutig is geweest met het uitdelen van uitkeringen en dat een aanzienlijk deel(dus niet iedereen) zeker wel iets van betaalde arbeid moet kunnen verrichten.
Dat zij geen werk kunnen vinden is misschien terecht, maar daar hebben we andere potjes voor. In de Wajong hoor je alleen als je echt niet kan werken. En er zijn teveel verhalen van mensen die in de Wajong zitten met ADHD, omdat ze de druk van een baan niet aankunnen, omdat ze niet met anderen kunnen werken, omdat ze pleinvrees hebben, omdat ze angstig zijn etc. Ik denk dat 99,99% van de mensen die met 1 van die vage redenen thuis zit prima aan het werk geschopt kunnen worden.
Maar het is zoals eerder is gesteld in deze discussie: een aanzienlijk deel ziet het helemaal niet zitten om full time aan het werk te gaan, die willen liever bij papa en mama wonen tot hun 40e, lekker fokken, gamen, bier drinken en hand ophouden.
Dat is een discussie die los staat van de Wajong. Geen werk kunnen vinden is vervelend, maar daar is de Wajong niet voor bedoeld. Daar hebben we bijstand + sollicitatieplicht voor. Die is voor mensen die niet kunnen werken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:12 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat melde ik daarstraks ook, maar dat was niet waar, werd er gezegd.
[..]
Ik vind het kwalijk over de grote hoeveelheden die er wordt gesproken. Ik ben het er absoluut mee eens dat er een groep is die op een andere manier zou moeten worden geholpen of gewoon niet, maar dat is echt een heel kleine groep. Veel van de mensen met lichtere klachten zijn simpelweg niet in staat om zelf werk te vinden en moeten via het arbeids-reïntergratie traject van het UWV aan een baan worden geholpen, maar voor dat traject is bijna geen geld meer beschikbaar en bij het UWV hier gaat de wachtlijst daarvoor inmiddels richting een jaar.
Als we nou gewoon eens zorgen dat we werkplekken voor deze mensen vinden i.p.v. ze hun huis uit te zetten zouden er een stuk minder problemen gaan ontstaan. Als deels arbeidsongeschikte Wajonger heb je ook de plicht om werk te zoeken, dat is al jaren zo.
Het is natuurlijk ook gewoon simpelweg zo dat als die mensen hun werk goed doen, ze vrij rap zonder werk zitten. Dus het volk wat het op moet lossen is het meest gebaat bij het in stand houden er van.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is een discussie die los staat van de Wajong. Geen werk kunnen vinden is vervelend, maar daar is de Wajong niet voor bedoeld. Daar hebben we bijstand + sollicitatieplicht voor. Die is voor mensen die niet kunnen werken.
Ik zet trouwens ernstige vraagtekens bij de effectiviteit van die reïntegratietrajecten. We hebben er nog nooit zoveel gehad als tegenwoordig en ook nog nooit zoveel langdurig werklozen. Dan krijg ik toch een beetje het vermoeden dat het een geitenwollensokkenbranche is die zichzelf aan het werk houdt en dat de effectiviteit totaal uit het oog is verloren.
Jij niet. Maar ik kan me van de wajong topic reeks volgens mij herinneren dat jouw...vriendin? Wel wajong krijgt?quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:08 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ontvang geen uitkering, buiten dat geef ik enkel aan dat het geschetste beeld hier in het topic niet klopt en men dus niet uit de Wajong geschopt wordt, hooguit extra gekort wanneer ze niet gaan werken.
Vooral gelijk verzuurd gaan reageren.
Dat is toch mooi dat jij jezelf kúnt (!) onderhouden, zijn er alleen genoeg in de Wajong die er terecht in zitten en dat zelf niet kunnen of slechts gedeeltelijk. Zij is echt niet trots dat ze niets hoeft te doen voor haar geld hoor, wel dankbaar dat de Wajong bestaat zodat ze op die wijze toch aan deeltijd aan het werk is gekomen en haar werkgever evengoed omdat die haar anders nooit had aangenomen omdat het risico gewoon te groot zou zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij niet. Maar ik kan me van de wajong topic reeks volgens mij herinneren dat jouw...vriendin? Wel wajong krijgt?
Nee ik ben juist niét verzuurd. Ik ben juist blij dat ik dat labeltje niet heb en mezelf gewoon kan onderhouden.
Herinnerde ik het me dus goed.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:40 schreef Lastpost het volgende:
De Wajong is gewoon volgepropt met allerlei jongeren die moeilijk aan een baan kunnen komen én toevallig ook nog ADHD, psychische problematiek, autisme etc. hebben. Makkelijke situatie natuurlijk, die jongere komt anders nooit aan een baan en gemeenten hebben geen trek in die groep voor de bijstand en dus wordt er van allerlei kanten gepoogd zo'n jongere in de Wajong te krijgen. Daar moet zeker eens naar gekeken worden want veel van die jongeren kunnen prima functioneren op de werkvloer, alleen niet op iedere werkvloer.
Dat er iets moet gebeuren lijkt me duidelijk, maar nu gaan de goede onder de kwade leiden met de komende bezuinigingsronde á 5%. Links kan hier mee leven, de gemeenten zijn blij dat ze niet ineens die kwart miljoen jongeren moeten gaan voeden en rechts kan weer zeggen dat ze 'een hoop' geld hebben bespaard onder de groep die zij toch al als zondeboek zien, deels terecht trouwens. Onder aan de streep zal dit geintje niet zoveel opleveren vrees ik en de doelgroep? Die doet straks gewoon een krantenwijkje op naam van een familielid om het weer aan te vullen of melden zich aan voor de voedselbank en kijken of ze in 2018 wederom een extra-tje krijgen van de PvdA.
Ergens maar goed ook dat al die duizenden jongeren niet weer in de bijstand worden geschopt, daar schiet je uiteindelijk ook weinig mee op want ook in de bijstand wil niemand ze hebben voor een baan, zeker niet zonder alle bijkomende regelingen die werkgevers nu wel hebben wanneer een Wajonger in dienst nemen. Want het is niet enkel een doelgroep die moeilijk aan een baan komt, ook als ze eenmaal een baan hebben komt er veel meer bij kijken om diegene ook echt productief te krijgen en te houden, nog buiten de medische/psychische problematiek, aanpassingen op de werkvloer etc. trouwens.
Re-integratie bij het UWV is inmiddels ook een lachertje, waar je enkele jaren geleden nog zonder moeite een eigen coach kreeg bij een of ander fancy bedrijf dat jaarlijks vele duizenden euro's kreeg voor die 5 gesprekken in het jaar en plaatsing bij een supermarkt mag je het nu allemaal zelf uitzoeken en moet je maar hopen dat de werkgevers weten wat de Wajong inhoud en waarom het voor hen ook interessant kan zijn om die sollicitant in dienst te nemen die ziek, zwak en misselijk is. Al die bezuinigingen zorgen er alleen maar voor dat steeds minder jongeren vanuit de Wajong ook aan het werk gaan en dat lijkt me toch het doel: Zorgen dat (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten weer participeren, al is het maar een paar uur in de week. Dit beleid lijkt alleen maar uit te stralen dat ze er al vanuit gaan dat je niets wilt doen.
Vriendin moest een aantal maanden geleden op gesprek bij het UWV Werkplein voor een gesprek over de mogelijkheden tot werk en ze zat er nog geen 5 minuten en al werd al gemeld "We kunnen je natuurlijk niets verplichten omdat je onder de oude regeling valt ...", dat zal heerlijk motiverend werken bij een bepaalde groep jongeren.
[..]
Dat is toch mooi dat jij jezelf kúnt (!) onderhouden, zijn er alleen genoeg in de Wajong die er terecht in zitten en dat zelf niet kunnen of slechts gedeeltelijk. Zij is echt niet trots dat ze niets hoeft te doen voor haar geld hoor, wel dankbaar dat de Wajong bestaat zodat ze op die wijze toch aan deeltijd aan het werk is gekomen en haar werkgever evengoed omdat die haar anders nooit had aangenomen omdat het risico gewoon te groot zou zijn.
Ze mag momenteel zo'n 20 procent behouden van ongeveer 350-400 euro in de maand aan verdiensten, wordt trouwens per geval bekeken dus de gegevens op de website kloppen niet waarbij je kunt kijken wat je bruto ontvangt wanneer je werkt. Reiskosten worden niet vergoed dus onder aan de streep zal het vrij weinig zijn dat ze behoud, maar ze is tenminste bezig, doet iets wat ze leuk vind en dat helpt haar ook op andere vlakken weer.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Herinnerde ik het me dus goed.
Ja maar dáár zit al direct een verschil tussen jouw vriendin en de groep waar ik het over heb. Jouw vriendin kán werken en wil en doet dat dus ook, zij het deeltijd.
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger werd het geld dat je verdiende in mindering gebracht op je wajong uitkering, dus per saldo verdiende je er niks aan als je ging werken ipv op de bank blijven zitten.
Als dat nu nog is en je vriendin gaat dus alsnog werken, gewoon, om maar te werken dan heb ik daar respect voor want dan heeft ze in ieder geval een goede (lees: normale) mindset, waarbij niet alles maar moet komen aanwaaien.
Maar dat is de oude Wajong.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:03 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ze mag momenteel zo'n 20 procent behouden van ongeveer 350-400 euro in de maand aan verdiensten, wordt trouwens per geval bekeken dus de gegevens op de website kloppen niet waarbij je kunt kijken wat je bruto ontvangt wanneer je werkt. Reiskosten worden niet vergoed dus onder aan de streep zal het vrij weinig zijn dat ze behoud, maar ze is tenminste bezig, doet iets wat ze leuk vind en dat helpt haar ook op andere vlakken weer.
Zou trouwens een mooie worden als die rekenhulp echt klopt, leuk rekenvoorbeeldje op:
http://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/oude-wajong.aspx
23 jaar of ouder, 80% of meer arbeidsongeschikt en 0 euro uit eigen inkomen: Bruto 1.121
23 jaar of ouder, 80% of meer arbeidsongeschikt en 300 euro bruto uit eigen inkomen: Bruto 1.059
23 jaar of ouder, 80% of meer arbeidsongeschikt en 299 euro bruto uit eigen inkomen: Bruto 1.420
23 jaar of ouder, 80% of meer arbeidsongeschikt en 700 euro bruto uit eigen inkomen: Bruto 1.223
Ik vind inderdaad ook dat de mentaliteit zo zou moeten zijn dat je sowieso gaat werken wanneer het kan, ook al verdien je er niets mee aangezien de gemeenschap jouw rekeningen al betaald.
Wellicht door het relatief hoge percentage wajongontvangers op Fok!quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:00 schreef Gewas het volgende:
Die Wajong discussie is wel een telkens terugkerend onderwerp op dit forum he.
Of het aantal zure pruimen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wellicht door het relatief hoge percentage wajongontvangers op Fok!
Ja, want als je enigszins kritisch bent op wie er allemaal van jouw zuurverdiende geld iedere dag kan uitslapen heel de dag kan flierefluiten ben je een zure pruimquote:
Ah, de "we gaan er direct van uit dat Wajongers iedere dag uitslapen" instelling.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, want als je enigszins kritisch bent op wie er allemaal van jouw zuurverdiende geld iedere dag kan uitslapen heel de dag kan flierefluiten ben je een zure pruim
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Daar ga ik inderdaad vanuit. Als de overheid al ervanuit gaat dat 2/3 geen recht meerheeft op een wajong vanaf 1 januari dan weet je dat het foute boel is en er een beerput open getrokken gaat worden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah, de "we gaan er direct van uit dat Wajongers iedere dag uitslapen" instelling.
Ja, een groot deel krijgt het ook ten onrechte, maar men vergeet vaak dat er ook een deel is dat gewoon niet kán werken. Er zijn ook zat gemotiveerde Wajongers die elke dag op tijd opstaan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ga ik inderdaad vanuit. Als de overheid al ervanuit gaat dat 2/3 geen recht meerheeft op een wajong vanaf 1 januari dan weet je dat het foute boel is en er een beerput open getrokken gaat worden.
Wajongers
Tuurlijk. En die gun ik het ook van harte.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, een groot deel krijgt het ook ten onrechte, maar men vergeet vaak dat er ook een deel is dat gewoon niet kán werken. Er zijn ook zat gemotiveerde Wajongers die elke dag op tijd opstaan.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is toch zo, op zo'n jonge leeftijd al een uitvreter zijn en het wel prima vinden om te teren op kosten van een anderquote:
Alsof iedere Wajonger zich moet schamen.quote:
Niemand krijgt terecht een uitkering, er is altijd wel iets wat je kunt doenquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Alsof iedere Wajonger zich moet schamen.
Als je gewoon terecht een uitkering krijgt hoef je je nergens voor te schamen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niemand krijgt terecht een uitkering, er is altijd wel iets wat je kunt doen
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, of wil jij beweren dat iedere wajonger de hele dag verlamd op bed ligt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:01 schreef summer2bird het volgende:
[..]! Nu ben je gewoon aan het trollen.
En ik dacht dat Scorpie erg was.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik geloof je welquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Datismijnmening is het type van huis uit door de universiteit geblazen bal, nog nooit een dag in z'n leven gewerkt hebbende maar overal een grote bek over.
Neem het met een zoutmijn.
Stopquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Rijbewijs niet nemen is jezelf belemmeren, OV chipkaart is best een easy ding. Maar je hebt ongeveer 8 uur slaap nodig. Van 22:30 - 6:30 is toch genoeg dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar beste Bradster, je kunt geen ingewikkelde dingen doen zeg je. Nou prima, maar dan zou je toch een hele eenvoudige baan wel uit moeten kunnen voeren? Ik heb als scholier op de veiling gewerkt, en daar stond ik heel de dag kratjes waar groente en fruit in heeft gezeten te sorteren. Ik heb ook weleens bij een afvalverwerker gewerkt waar ik achter een lopende band stond waar het meest ranzige en meurende afval voorbij komt en mijn enige taak bestond uit het er tussenuit trekken van puin, steen en beton en dat op een andere band flikkeren. Ik heb ook weleens heel de dag kartonnen dozen staan vouwen, en ik heb (ook op de veiling) orders gepikt. Dat is zeer simpel werk en daar kun je met verminderd zicht ook prima functioneren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:00 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Om die post maar even kracht bij te geven:
IK heb een Wajong uitkering, omdat ik niet in staat ben echt ingewikkelde dingen te doen, omdat mijn motoriek mij té erg beperkt in het fatsoenlijk werken en omdat ik een oogafwijking heb waardoor ik niet perfect zie (Nystagmus)
Ik ben voor 35% afgekeurd, en heb al sinds 2009 een Wajong uitkering.
Ik had liever ook gehad dat ik een "gewone" jongen was geweest, zonder Wajong, die gewoon lekker fatsoenlijk kon werken, maar dat is nou eenmaal niet zo, en dus heb ik een Wajong.
Vrienden/Kennissen zeggen om mij heen ook "Je bent lui, je kan ook muziek maken, dus waarom kan je dan niet fatsoenlijk werken?!" Of "Je vind het gewoon fijn he om gratis geld te krijgen"
En dan laat ik ze even met mijn ouders praten, en vertel ik ze zelf hoe en wat, en dan draaien ze hun mening bij, want niet iedereen die een Wajong krijgt is een lui stuk vreten, sommige mankeren écht wat
Ik omschrijf echt niet de enige klachtenquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar beste Bradster, je kunt geen ingewikkelde dingen doen zeg je. Nou prima, maar dan zou je toch een hele eenvoudige baan wel uit moeten kunnen voeren? Ik heb als scholier op de veiling gewerkt, en daar stond ik heel de dag kratjes waar groente en fruit in heeft gezeten te sorteren. Ik heb ook weleens bij een afvalverwerker gewerkt waar ik achter een lopende band stond waar het meest ranzige en meurende afval voorbij komt en mijn enige taak bestond uit het er tussenuit trekken van puin, steen en beton en dat op een andere band flikkeren. Ik heb ook weleens heel de dag kartonnen dozen staan vouwen, en ik heb (ook op de veiling) orders gepikt. Dat is zeer simpel werk en daar kun je met verminderd zicht ook prima functioneren.
Dus sorry, maar als de klachten die jij beschrijft de enige zijn vind ik niet dat je recht op een Wajong hebt.
Nou goed, ook jij hebt recht op privacy maar als je probeert te overtuigen dat jij wel terecht een Wajong ontvangt heb je niet de beste voorbeelden gekozen want als ik jouw reactie lees denk ik: “die kan prima achter de lopende band of in de groenvoorziening werken.”quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:28 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Ik omschrijf echt niet de enige klachtenEr is nogal veel prive.
Dat je impotent bent is ook geen reden om niet te gaan werken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:28 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Ik omschrijf echt niet de enige klachtenEr is nogal veel prive.
Nederland in een notendop.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:13 schreef Taks999 het volgende:
Kerel uit m'n klas ook. Praat hele dagen over drumstellen en continu tegen alles wat los en vast zit wat voor bassdrum en drumstel onderdelen hij wil kopen.
Vorige week een dag dat ie de heledag over kaasbroodjes aan het praten was, die wou hij halen in de pauze als ze die eens weer hadden op school. En warempel ze hadden die dag kaasbroodjes.
Ik vraag beleefd lekker kaasbroodje gehad jung? Nee want hij was voor een drumstel aan het sparenIk vroeg me af wat voor werk hij deed. Geen werk want dan wordt zijn moeder gekort op dr uitkering, yeah right... Je mag dus tot 600 euro bijverdienen totdat je ouders erin gekort worden.
Dus ik stel hem mooi voor joh zoek werk dan kan je als je effe gewerkt hebt alles kopen voor je drumstel wat je maar wilt en je kan kaasbroodjes snaaien.
Nee werken was die niet van plan, hij krijgt binnenkort toch wajong omdat hij autistisch is blijkt, maar wel mooi een mbo 4 opleiding volgens en dikke StuFi krijgen.
Kan ik niet tegen dat soort volk... Mankeert niks aan de handjes en doet het prima om school, dus is ook prima in staat om te werken.
Denken dat ik niet werkquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Datismijnmening is het type van huis uit door de universiteit geblazen bal, nog nooit een dag in z'n leven gewerkt hebbende maar overal een grote bek over.
Neem het met een zoutmijn.
Wajong in een notendop.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:13 schreef Taks999 het volgende:
Kerel uit m'n klas ook. Praat hele dagen over drumstellen en continu tegen alles wat los en vast zit wat voor bassdrum en drumstel onderdelen hij wil kopen.
Vorige week een dag dat ie de heledag over kaasbroodjes aan het praten was, die wou hij halen in de pauze als ze die eens weer hadden op school. En warempel ze hadden die dag kaasbroodjes.
Ik vraag beleefd lekker kaasbroodje gehad jung? Nee want hij was voor een drumstel aan het sparenIk vroeg me af wat voor werk hij deed. Geen werk want dan wordt zijn moeder gekort op dr uitkering, yeah right... Je mag dus tot 600 euro bijverdienen totdat je ouders erin gekort worden.
Dus ik stel hem mooi voor joh zoek werk dan kan je als je effe gewerkt hebt alles kopen voor je drumstel wat je maar wilt en je kan kaasbroodjes snaaien.
Nee werken was die niet van plan, hij krijgt binnenkort toch wajong omdat hij autistisch is blijkt, maar wel mooi een mbo 4 opleiding volgens en dikke StuFi krijgen.
Kan ik niet tegen dat soort volk... Mankeert niks aan de handjes en doet het prima om school, dus is ook prima in staat om te werken.
Dat is echt fantastisch! Moet toch heerlijk voelen als je complete toekomst er zo uit ziet...quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:39 schreef o.us2.0 het volgende:
hou je teringmuil dicht wajong is heerlijk kan ik 24/7 gamen fappen bier drinken en fokken
Wajongers
jij moet ook je muil houwe en doorwerken voor mijn wajong jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:41 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Dat is echt fantastisch! Moet toch heerlijk voelen als je complete toekomst er zo uit ziet...
Ik moet er niet aan denken...
lekker generaliserenquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is toch zo, op zo'n jonge leeftijd al een uitvreter zijn en het wel prima vinden om te teren op kosten van een ander
Geniet er nog maar lekker van tot het potje dadelijk leeg is!quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:53 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
jij moet ook je muil houwe en doorwerken voor mijn wajong ja
Ik heb even de rijksbegroting erbij gepakt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Woon jij ook thuis, anders kom je op straat te staan. Als je vijf jaar legaal in Brazilie verblijft kan je trouwens aanspraak maken op een basisinkomen, die wet is er doorheen. Wellicht een idee voor alle WAJONG-ers hier, je zult dan wel vijf jaar in Brazilie ergens moeten werken, maar Brazilie is een groei-economie dus voldoende te doen daar (in tegenstelling tot Nederland waar gewoon ook geen werk te vinden is, er zijn nauwelijks vacatures).
dat hoor ik al jaren en ik drink nog steeds elke dag hertog jan pils en domino pizza en schaf nieuwe wo en lol abos aan en koop nog steeds zonder problemen nieuwe flashlightsquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:55 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Geniet er nog maar lekker van tot het potje dadelijk leeg is!
Nee, mijn ouders betalen mijn studie.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was om je studie te betalen?
Aah ja, het grote taboe van links op het generaliseren, terwijl ze het zelf allemaal net zo goed doen. Vuile hypocrietenquote:
quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah ja, het grote taboe van links op het generaliseren, terwijl ze het zelf allemaal net zo goed doen. Vuile hypocrieten
jij doet alsof WAjongers luie uitvreters zijn manquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah ja, het grote taboe van links op het generaliseren, terwijl ze het zelf allemaal net zo goed doen. Vuile hypocrieten
Het is gewoon zo.quote:
Wees dan dankbaar in plaats van arrogantquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, mijn ouders betalen mijn studie.
Dat is ook gewoon zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Alle rechtse rijken zijn in ogen van politiek links harteloze kapitalistische zwijnen die gekomen zijn waar ze zijn door vriendjespolitiek en corruptie.
En het overgrote deel is dat ook, of dacht je soms dat de gulmezjes onder ons niet gewoon kunnen werken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:59 schreef haan33 het volgende:
[..]
jij doet alsof WAjongers luie uitvreters zijn man
wat sociaal inlevingsvermogen zou jou goed doen
maar jij woont toch in het buitenland dacht ik?quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
dat hoor ik al jaren en ik drink nog steeds elke dag hertog jan pils en domino pizza en schaf nieuwe wo en lol abos aan en koop nog steeds zonder problemen nieuwe flashlights
heb laatst een deep throat cup gehaald die lijkt net op het echte werk denk ik
ja alle socialistische denkers zijn natuurlijk zoquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Alle rechtse rijken zijn in ogen van politiek links harteloze kapitalistische zwijnen die gekomen zijn waar ze zijn door vriendjespolitiek en corruptie.
alsof zolderkamers alleen in nl bestaanquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar jij woont toch in het buitenland dacht ik?
Niks mis met een flinke dosis zelfvertrouwen met een arrogant randjequote:Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wees dan dankbaar in plaats van arrogant
Nee maar ik kan me voorstellen dat het levensonderhoud daar goedkoper is, afhankelijk van het land.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
alsof zolderkamers alleen in nl bestaan
Alsof er veel ouderen zijn die het slecht hebbenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:02 schreef Taks999 het volgende:
En ondertussen mogen de ouderen die hun hele leven lang gewerkt hebben en de staatskas van een hoop centen voorzien hebben op een houtje bijten btw
Nou nee... dat denk ik niet van alle rechtse rijken. In tegendeel, het gros verdient meer dan lof, omdat het inderdaad harde werkers zijn geweest. Punt is: die hoor je niet continu klagen of hun rijkdom etaleren. Oude rijken, zijn dat.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Hoe vaker ik deze post lees, hoe dommer die wordt. En dat terwijl ik iets dommers na de eerste keer al niet voor mogelijk hield. Chapeau.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ken jij ze door en door om ze geld op een gouden dienblaadje te geven? Of is het met een beetje acteren al genoeg? Jij zou een goede bedrijfsarts zijn... ware het niet dat je na een maand buiten geflikkerd wordt
Ik denk graag in hokjes, dat maakt het leven een stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef haan33 het volgende:
[..]
ja alle socialistische denkers zijn natuurlijk zo
als je eens mensen wat minder in hokjes zou duwen, dan zou je nog enigszins normaal overkomen
dat valt best mee volgens mij. Het echte geld zit bij de babyboomers, al zijn die inmiddels ook bejaard.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof er veel ouderen zijn die het slecht hebben
Alsjeblieft zeg in niet één bevolkingscategorie is de armoede zo laag als bij de bejaarden
Zucht...quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk graag in hokjes, dat maakt het leven een stuk makkelijker
Hahahaha, je vertrouwt het oordeel van een bedrijfsarts klakkeloos ? Guus, je bent een mongool.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik deze post lees, hoe dommer die wordt. En dat terwijl ik iets dommers na de eerste keer al niet voor mogelijk hield. Chapeau.
Zelfs een imbeciel snapt natuurlijk dat een bedrijfsarts wél weet wat er speelt en de kennis heeft om conclusies te trekken.
Ik wacht met smart op de volgende serie ietwat minder intelligente reacties van je, die hoogstwaarschijnlijk op deze zullen volgen.
Ik heb een zet vanuit huis gekregen ja, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf niet hard werkquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee... dat denk ik niet van alle rechtse rijken. In tegendeel, het gros verdient meer dan lof, omdat het inderdaad harde werkers zijn geweest. Punt is: die hoor je niet continu klagen of hun rijkdom etaleren. Oude rijken, zijn dat.
Nee, dan types als jij... Liefst hard erin, vol met gestrekt been, op alles wat in jouw ogen minderwaardig is. Niet dat je je 'superioriteit' te danken hebt aan hard werk, welnee, meneer wordt van huis uit gefinancierd en houdt kennelijk genoeg over om af en toe met z'n bolide door Dubai te racen. Koppel daaraan de ronduit debiele opmerkingen omtrent gehandicapten, werklozen en allochtonen - je forte - dan is de beeldvorming snel gemaakt, ja: een materialistische egoïst met het inlevingsvermogen van een fruitvlieg, die kennelijk niet inziet hoe goed 'ie 't heeft getroffen.
Ik heb je al eens eerder gezegd: ik mag hopen voor jou dat er niet zoiets als 'karma' bestaat.
Men moet per se gezin stichten tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach ja, de babyboomers... de nieuwe zondebokken.
Als de babyboomers werkelijk zo egoïstisch waren als de huidige generatie lijkt te beweren, was die klagende generatie er nooit geweest. Dan waren de boomers namelijk, net als de huidige generatie, veel te druk met 'zelfontwikkeling', 'carrière' en leuke spullen kopen. Een gezin? Eerst ikzelf.
maar de maatstaven zijn inmiddels anders. Iemand die vroeger terecht een wajong kreeg zou die nu terecht niet krijgen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik deze post lees, hoe dommer die wordt. En dat terwijl ik iets dommers na de eerste keer al niet voor mogelijk hield. Chapeau.
Zelfs een imbeciel snapt natuurlijk dat een bedrijfsarts wél weet wat er speelt en de kennis heeft om conclusies te trekken.
Ik wacht met smart op de volgende serie ietwat minder intelligente reacties van je, die hoogstwaarschijnlijk op deze zullen volgen.
Bejaard is 65+ en in die categorie is opvallend weinig armoede te vinden, voor zover er al armoede bestaat in Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat valt best mee volgens mij. Het echte geld zit bij de babyboomers, al zijn die inmiddels ook bejaard.
Maat onder bejaard bejaard versta ik echt de 80 plussers.
Ga voor de grap eens in de zorg bijvoorbeeld kijken hoe sommige ouderen het hebben... Zeker niet allemaal. Dat zeker niet. Ik ken toevallig iemand die in de witgoed heeft gezeten. Zijn hele leven 60-70 uur in de week keihard gewerkt, altijd A merken verkocht apparatuur verkocht, flink belasting afgedragen. Krijgt een hersenbloeding waardoor hij nu niet meer in staat is om zijn werkzaamheden uit te voeren, laat staan zijn eigen kont af te vegen. Echt schandalig hoeveel hij zelf moet lappen voor alles.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof er veel ouderen zijn die het slecht hebben
Alsjeblieft zeg in niet één bevolkingscategorie is de armoede zo laag als bij de bejaarden
Er zijn er zat die met een zet vanuit huis gestart zijn, ikzelf incluis.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb een zet vanuit huis gekregen ja, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf niet hard werkin tegendeel.
En ja ik heb toevallig een andere mening over de genoemde onderwerpen, zoals links en rechts al eeuwen haaks tegenover elkaar staan.
waarom gooi je alles naar 'links' en 'rechts'quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb een zet vanuit huis gekregen ja, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf niet hard werkin tegendeel.
En ja ik heb toevallig een andere mening over de genoemde onderwerpen, zoals links en rechts al eeuwen haaks tegenover elkaar staan.
Mensen die opgenomen zijn in de psychiatrie hebben ongeveer hetzelfde. Waarom wordt deze groep nooit verdedigt?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens in de zorg bijvoorbeeld kijken hoe sommige ouderen het hebben... Zeker niet allemaal. Dat zeker niet. Ik ken toevallig iemand die in de witgoed heeft gezeten. Zijn hele leven 60-70 uur in de week keihard gewerkt, altijd A merken verkocht apparatuur verkocht, flink belasting afgedragen. Krijgt een hersenbloeding waardoor hij nu niet meer in staat is om zijn werkzaamheden uit te voeren, laat staan zijn eigen kont af te vegen. Echt schandalig hoeveel hij zelf moet lappen voor alles.
Ik weet niet hoe en wat precies, maar weet wel dat hij het niet bepaald ruim heeft laat maar zeggen.
De wereld is heel zwart wit als je eenmaal doorhebt hoe die in elkaar zit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:08 schreef haan33 het volgende:
[..]
Zucht...
ik hoop zo dat jij eens op straat beland met niks meer dan een paar euro, kijken of je er dan nog zo'n simplistische debiele mening aan overhoudt
de wereld is niet zo zwart/wit als het lijkt
Hij kan idd wat sociaal inlevingsvermogen gebruikenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn er zat die met een zet vanuit huis gestart zijn, ikzelf incluis.
Dat betekent niet dat je een vrijgeleide hebt om je als een zichzelf superieur wanende ballerina op mensen af te geven die het met iets minder mazzel moeten zien te doen.
M.a.w. houd gewoon eens een keer je fatsoen.
Vent, wat weet jij nou helemaal van de wereld...quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wereld is heel zwart wit als je eenmaal doorhebt hoe die in elkaar zit.
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Psychische aandoeningen 'zie' je niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mensen die opgenomen zijn in de psychiatrie hebben ongeveer hetzelfde. Waarom wordt deze groep nooit verdedigt?
Dat klopt, maar neemt niet weg dat er veelal geroepen wordt dat iemand wel kan werken e.d. zonder dat mensen de precieze situatie kennen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar de maatstaven zijn inmiddels anders. Iemand die vroeger terecht een wajong kreeg zou die nu terecht niet krijgen.
nee ?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoe simpel moet je zijn als je alles terug redeneert naar het wel of niet hebben van mazzelquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je een vrijgeleide hebt om je als een zichzelf superieur wanende ballerina op mensen af te geven die het met iets minder mazzel moeten zien te doen.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Net als dat er ongetwijfeld Wajongers zijn die het wel echt nodig hebben, maar je kunt geen goed politiek beleid voeren als je naar ieder geval apart moet kijken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens in de zorg bijvoorbeeld kijken hoe sommige ouderen het hebben... Zeker niet allemaal. Dat zeker niet. Ik ken toevallig iemand die in de witgoed heeft gezeten. Zijn hele leven 60-70 uur in de week keihard gewerkt, altijd A merken verkocht apparatuur verkocht, flink belasting afgedragen. Krijgt een hersenbloeding waardoor hij nu niet meer in staat is om zijn werkzaamheden uit te voeren, laat staan zijn eigen kont af te vegen. Echt schandalig hoeveel hij zelf moet lappen voor alles.
Ik weet niet hoe en wat precies, maar weet wel dat hij het niet bepaald ruim heeft laat maar zeggen.
Ach kijk, mensa is gearriveerd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe simpel moet je zijn als je alles terug redeneert naar het wel of niet hebben van mazzelvent, rot op met je waanbeelden, hersenloze amoebe dat je er bent.
Eigenlijk wel jammer. Als je aan iemand kon zien dat hij bijvoorbeeld schizofrenie of autistisch was kon men het misschien makkelijker accepteren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Psychische aandoeningen 'zie' je niet.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Eigenlijk wel jammer. Als je aan iemand kon zien dat hij bijvoorbeeld schizofrenie of autistisch was kon men het misschien makkelijker accepteren.
Ad Hominem zoals gewoonlijk. Ga anders nog even een keer raaskallen over mazzel, ik kan wel wat vertier gebruiken. Hup hup, doe eens opmerking maken clowntje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach kijk, mensa is gearriveerd.
Sorry hoor, maar met rekening houden met de gevoelens van anderen ga je het bijna nooit redden in de keiharde zakenwereldquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je niet eens begrijpelijk kunt lezen, noch contextueel kunt denken, laat ik dat graag over aan één van je mede genieën.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ad Hominem zoals gewoonlijk. Ga anders nog even een keer raaskallen over mazzel, ik kan wel wat vertier gebruiken. Hup hup, doe eens opmerking maken clowntje.
Ik hou gewoon de gangbare definities aanquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef haan33 het volgende:
[..]
waarom gooi je alles naar 'links' en 'rechts'
wat betekenen die termen volgens jou?
Gezellige wereld leef jij in.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar met rekening houden met de gevoelens van anderen ga je het bijna nooit redden in de keiharde zakenwereld
er is geen harde grens voor wanneer iemand bejaard is en ik denk dat het bij de generatie boven de 80 enorm meevalt die rijkdom.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bejaard is 65+ en in die categorie is opvallend weinig armoede te vinden, voor zover er al armoede bestaat in Nederland.
Genoeg gezien om een aardig beeld te vormen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vent, wat weet jij nou helemaal van de wereld...
irrelevantquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
21 dus.
Ad hominem deel twee. Lapzwans. Ga door, wij van de sociëteit liggen dubbel om jouw hersenloze gekrakeel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je niet eens begrijpelijk kunt lezen, noch contextueel kunt denken, laat ik dat graag over aan één van je mede genieën.
Doe je voorzichtig met 't bier?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ad hominem deel twee. Lapzwans. Ga door, wij van de sociëteit liggen dubbel om jouw hersenloze gekrakeel.
ik denk dat de wereld zwart wit zien juist een teken is van helemaal niet begrijpen hoe die in elkaar zit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nog zo'n hersenloos figuur die een ad hominem nodig heeft om zich uit te drukken. Ben jij het zusje van EttoDeClown ofzo?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, voor mij verklaard het nogal veel.
De wereld is niet gezellig, jij bent blijkbaar net zo oud als ik maar moet dat nog doorkrijgenquote:
Er bestaat niet zoiets als goed en foutquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik hou gewoon de gangbare definities aan
Ik heb een hele gezellige wereld. Maar het is denk ik een keus die je maakt qua wat voor soort sfeer je in wilt leven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wereld is niet gezellig, jij bent blijkbaar net zo oud als ik maar moet dat nog doorkrijgen
Waar ga je dan je houvast in vinden?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:25 schreef haan33 het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als goed en fout
Maarja, blijf jij maar lekker mensen in hokjes duwen, kom je goed over later
Dat soort opmerkingen doen het vast goed in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:25 schreef haan33 het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als goed en fout
Nee het is een keuze of je een roze bril wil opzetten en de nare dingen in de wereld wil negeren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb een hele gezellige wereld. Maar het is denk ik een keus die je maakt qua wat voor soort sfeer je in wilt leven.
Dan zet ik die roze bril graag op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee het is een keuze of je een roze bril wil opzetten en de nare dingen in de wereld wil negeren.
En hoeveel nare dingen heb jij daadwerkelijk gezien?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee het is een keuze of je een roze bril wil opzetten en de nare dingen in de wereld wil negeren.
Een bedrijfsarts die weet wat er aan de hand is? Je hebt je realiteitsbesef al verloren. Of je hebt nog geen realiteitsbesef.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Genoeg.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoeveel nare dingen heb jij daadwerkelijk gezien?
maar dat geldt voor ieder denkbaar onderwerp. Bij discussies op het internet is iedereen deskundige.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar neemt niet weg dat er veelal geroepen wordt dat iemand wel kan werken e.d. zonder dat mensen de precieze situatie kennen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat je zelf als je niet kunt werken vanwege stress of ADHD of autisme of whatever, je jezelf niet nuttig kunt maken in plaats van de hele dag een beetje te gamenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar neemt niet weg dat er veelal geroepen wordt dat iemand wel kan werken e.d. zonder dat mensen de precieze situatie kennen.
daar zullen je klanten en relaties (en dus je baas)blij mee zijnquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar met rekening houden met de gevoelens van anderen ga je het bijna nooit redden in de keiharde zakenwereld
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar zullen je klanten en relaties (en dus je baas)blij mee zijn
Ik dacht dat jij zo van de argumenten was?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:29 schreef GhpH het volgende:
Een bedrijfsarts die weet wat er aan de hand is? Je hebt je realiteitsbesef al verloren. Of je hebt nog geen realiteitsbesef.
Waar zeg ik dat dat niet gebeurd dan? Ik zeg enkel en alleen dat je mensen niet zomaar moet gaan beoordelen zonder de details te kennen.quote:Een nicht van me acteert een traantje en ze mag weer thuis blijven met alle kosten voor de overheid. En dat is niet alleen bij haar zo, kijk om je heen. Als dit een 'one in a million' geval was dan waren er niet zoveel mensen die erover doen klagen.
Ohja, die heb jij wel natuurlijkquote:Ga eerst eens wat ervaring opdoen voordat je me bestrijd met gebakken lucht.
Tja, er stond niet echt veel zinnigs in je 'statement', dus dat was lastiger dan gedacht.quote:Je zit hier wat uit de hoogte te doen terwijl je vanmiddag beweerde dat je mn statement zou afbreken. Nou zeg.
Leuk weer, maar je hebt wederom mijn tijd verdaan zonder ook maar een enkel argument te gebruiken. Vrij triest wat mij betreft.quote:Maar al die linkse gutmenscher hier voelen zich al te goed en ethisch verhevenzoek een andere discussiepartner.
Volgens mij doet een deel wel gewoon vrijwilligerswerk ofzo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je kunt mij niet wijsmaken dat je zelf als je niet kunt werken vanwege stress of ADHD of autisme of whatever, je jezelf niet nuttig kunt maken in plaats van de hele dag een beetje te gamen
nou ik ken 1 autist en die kan helemaal niks. Die kan zich 8 uur vermaken met een lepel en een propje papier. Zo iemand kan niet werken. Hij kan niet eens een zin formuleren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:37 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je kunt mij niet wijsmaken dat je zelf als je niet kunt werken vanwege stress of ADHD of autisme of whatever, je jezelf niet nuttig kunt maken in plaats van de hele dag een beetje te gamen
Ja maar dat telt natuurlijk niet in de grote wereld van de keiharde zakenman. Aan het wassen van en een kopje thee drinken met bejaarden valt geen cent te verdienen, dat is gewoon een vorm van 'fossielen' bezighouden die je eigenlijk net zo goed meteen de afvalverwerker in kunt donderen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij doet een deel wel gewoon vrijwilligerswerk ofzo.
oud, bij je ouders wonen, geen geld,quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ach, die jongen komt zichzelf nog wel een keer tegen en dan is het keihard huilen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja maar dat telt natuurlijk niet in de grote wereld van de keiharde zakenman. Aan het wassen van en een kopje thee drinken met bejaarden valt geen cent te verdienen, dat is gewoon een vorm van 'fossielen' bezighouden die je eigenlijk net zo goed meteen de afvalverwerker in kunt donderden.
Beetje je gedachtegoed zo goed verwoord, Mening?
Je zou iets ook met cijfers e.d. kunnen onderbouwen i.p.v. met een bewering over een overbuurman natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar dat geldt voor ieder denkbaar onderwerp. Bij discussies op het internet is iedereen deskundige.
Daar zit het probleem hem dus ook in. Genoeg autisten die prima kunnen functioneren in de maatschappij en een prima opleiding volgen om zelf aan de bak te komen later. Autistisch is heel divers volgensmij... Lees ook eens mijn post KLB / Waarom Wajong een farce is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nou ik ken 1 autist en die kan helemaal niks. Die kan zich 8 uur vermaken met een lepel en een propje papier. Zo iemand kan niet werken. Hij kan niet eens een zin formuleren.
Ja maar dat is volgens mij maar een klein deel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij doet een deel wel gewoon vrijwilligerswerk ofzo.
Geen idee hoe groot dat deel precies is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja maar dat is volgens mij maar een klein deel.
En ik heb er veel minder op tegen wanneer deze mensen een uitkering krijgen.
Wat mij betreft mag elke WAJONGER 40 uur per week besteden aan het entertainen van bejaarden. Win/win situatie. Mening?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja maar dat telt natuurlijk niet in de grote wereld van de keiharde zakenman. Aan het wassen van en een kopje thee drinken met bejaarden valt geen cent te verdienen, dat is gewoon een vorm van 'fossielen' bezighouden die je eigenlijk net zo goed meteen de afvalverwerker in kunt donderen.
Pfff, alsof die niet hetzelfde gedachtegoed hebben, alles draait om de centen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar zullen je klanten en relaties (en dus je baas)blij mee zijn
Lijkt mij een prima idee.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag elke WAJONGER 40 uur per week besteden aan het entertainen van bejaarden. Win/win situatie. Mening?
Wat een verschrikkelijke wereld om in te leven lijkt mij dat.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Pfff, alsof die niet hetzelfde gedachtegoed hebben, alles draait om de centen.
Behoorlijk leeg bestaan zo, niet?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ook weer uitzonderingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nou ik ken 1 autist en die kan helemaal niks. Die kan zich 8 uur vermaken met een lepel en een propje papier. Zo iemand kan niet werken. Hij kan niet eens een zin formuleren.
Neequote:Op dinsdag 4 november 2014 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja maar dat telt natuurlijk niet in de grote wereld van de keiharde zakenman. Aan het wassen van en een kopje thee drinken met bejaarden valt geen cent te verdienen, dat is gewoon een vorm van 'fossielen' bezighouden die je eigenlijk net zo goed meteen de afvalverwerker in kunt donderen.
Maar het gaat toch om de centen en de 'keiharde' realiteit? Wat voegen bejaarden toe aan jouw wereld?quote:
Ik wil absoluut geen kinderenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Behoorlijk leeg bestaan zo, niet?
Ga je je kiddo's ook zo opvoeden?
Dat verbaast me nu niks... dat je geen kinderen wil.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:49 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik wil absoluut geen kinderen
Maar als ik kinderen zou hebben zou ik ze er absoluut wel op voorbereiden dat het aan het eind van de dag geld is dat de wereld doet draaien. Of ze daar wat mee willen doen moeten ze zelf weten
Nee, het hele principe in de wajongkwestie gaat erom dat het niet iets voor niets kan zijn, wat uiteindelijk weer de keiharde realiteit is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om de centen en de 'keiharde' realiteit? Wat voegen bejaarden toe aan jouw wereld?
Mocht je toch ooit kinderen krijgen, dan hoop ik dat het hippies worden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:49 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik wil absoluut geen kinderen
Maar als ik kinderen zou hebben zou ik ze er absoluut wel op voorbereiden dat het aan het eind van de dag geld is dat de wereld doet draaien. Of ze daar wat mee willen doen moeten ze zelf weten
Niet iedereen heeft dezelfde huisje, boompje, beestje-wens als jij in zijn hart brandenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat verbaast me nu niks... dat je geen kinderen wil.
Nee, het is meer het idee dat ik eerder opperde in vergelijking met de oh zo egoïstische babyboomers.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dezelfde huisje, boompje, beestje-wens als jij in zijn hart branden
Hippie worden=geen erfenisquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mocht je toch ooit kinderen krijgen, dan hoop ik dat het hippies worden.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef HighTech het volgende:
Ik wil ook geen kinderen je bent toch 20 jaar en een hoop geld kwijt
Mocht ik toch per ongeluk een kind krijgen dan zou ik hem afstoten
Gooi het in een ondergrondse vuilcontainer.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef HighTech het volgende:
dat kan maar in discussies als deze kun je lastig iemands specifieke situatie in cijfers vatten. Die cijfers zeggen alleen iets over de groep als geheel. Ik denk dat dat niet zoveel toevoegt in deze discussie want iedereen kent wel een geval dat je de wenkbrauwen doet fronsen dus het is goed dat er nog eens kritisch naar gekeken wordt. Of het dan 60 of 50% van de gevallen betreft is voor deze discussie niet zo interessant.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je zou iets ook met cijfers e.d. kunnen onderbouwen i.p.v. met een bewering over een overbuurman natuurlijk.
Tuurlijk draait het om geld maar een veel groter deel dan jij denkt draait om gunnen. Als jij een vervelende klootzak bent word je niks gegund. En dan functioneer je dus niet optimaal. Je bent in het zaken doen van zoveel mensen afhankelijk, die moet je te vriend houden. Al is het maar de persoon die het papier bij de douane stempelt. Als hij je een klootzak vindt, staan je spullen gewoon 5 dagen vast daar omdat je onderop de stapel ligt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij bent een troll mag ik hopen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hippie worden=geen erfenis
Als ze het toch allemaal weg gaan geven, maak ik het liever zelf op
Uiteraard bouw je wel een relatie op maar dat wil niet zeggen dat het mij een fuck kan schelen of een huwelijk niet lekker loopt oidquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tuurlijk draait het om geld maar een veel groter deel dan jij denkt draait om gunnen. Als jij een vervelende klootzak bent word je niks gegund. En dan functioneer je dus niet optimaal. Je bent in het zaken doen van zoveel mensen afhankelijk, die moet je te vriend houden. Al is het maar de persoon die het papier bij de douane stempelt. Als hij je een klootzak vindt, staan je spullen gewoon 5 dagen vast daar omdat je onderop de stapel ligt.
Nee, ik ga niet jaren lang hard werken om een fortuin bij elkaar te verdienen zodat mijn nageslacht het kan weggevenquote:
Nee dat kan mij ook niet altijd schelen. Maar als hij aangeeft dat hij in scheiding ligt en de volgende dag reageert hij nogal opvliegerig aan de telefoon of per mail dan kun je wel eraan denken en hem gewoon even laten. Dat is ook rekening houden met gevoelens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Uiteraard bouw je wel een relatie op maar dat wil niet zeggen dat het mij een fuck kan schelen of een huwelijk niet lekker loopt oid
Waar heb jij al een argument gebracht? Daarbij kan ik zeker bepaalde uitspraken doen zonder dat ik jouw gutmensch gezeik nodig heb. Het enige wat jij doet is argumentloos mijn argumenten als onzin bestempelen. Kan ik ook kleine jongen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo van de argumenten was?
[..]
Waar zeg ik dat dat niet gebeurd dan? Ik zeg enkel en alleen dat je mensen niet zomaar moet gaan beoordelen zonder de details te kennen.
[..]
Ohja, die heb jij wel natuurlijk [ afbeelding ]
[..]
Tja, er stond niet echt veel zinnigs in je 'statement', dus dat was lastiger dan gedacht.
[..]
Leuk weer, maar je hebt wederom mijn tijd verdaan zonder ook maar een enkel argument te gebruiken. Vrij triest wat mij betreft.
Allemachtig...quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:46 schreef Confetti het volgende:
De Staat laat het na om zwakke mensen te laten creperen. Een nobele daad maar nu vermenigvuldigen ze zich en is het probleem uit de hand aan het lopen.
Dit. Stelletje junkies.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Je moet wel argumenten geven voordat ik ze als onzin kan bestempelen he, dat snap je hoop ik?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:46 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waar heb jij al een argument gebracht? Daarbij kan ik zeker bepaalde uitspraken doen zonder dat ik jouw gutmensch gezeik nodig heb. Het enige wat jij doet is argumentloos mijn argumenten als onzin bestempelen. Kan ik ook kleine jongen.
Ja oke, als je het op die manier stelt dan wel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat kan mij ook niet altijd schelen. Maar als hij aangeeft dat hij in scheiding ligt en de volgende dag reageert hij nogal opvliegerig aan de telefoon of per mail dan kun je wel eraan denken en hem gewoon even laten. Dat is ook rekening houden met gevoelens.
En als je langere tijd bijna dagelijks contact hebt met iemand gaan die dingen je wel interesseren, mij wel althans.
Sesamstraat is afgelopen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je moet wel argumenten geven voordat ik ze als onzin kan bestempelen he, dat snap je hoop ik?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beter ook een basisinkomen invoeren, zoals in democratische landen als Zwitserland en Brazilië het geval is.
WAJONG is geen vetpot trouwens, als je alleen woont krijg je geloof ik iets van 800 euro per maand, ik krijg veel minder omdat ik thuis woon (hetgeen ook logisch is trouwens).
Klachten kunnen ook van de buitenkant niet zichtbaar zijn en ik spreek zelf niet veel over mijn fysieke klachten of psychische klachten, omdat ik dat gewoon naar vind. Mensen zijn trouwens bijna nooit geïnteresseerd in je ziekten, dus ook daarom spreek ik er maar niet over.
Bovendien help ik wat oude mensen die ik ken (soort van mantelzorg dus) en daar krijg ik uiteraard geen geld voor (hoef ik ook niet), dit komt sowieso te vervallen als ik aan het werk moet en dan zitten deze mensen dus zonder hulp.
het is geen vetpotquote:
Als het goed is kun je als wajonger niet werken, dat is juist het hele idee van solidariteit erachter. Een begrip waar jij bijzonder weinig van begrijpt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Oh dus zo heeft hij die BMW verkregenquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:59 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Of Gulmez, ontvangt al 6 jaar Wajong wegens zelfbeheersingsproblemen.
Nee helaas heb ik tenminste 13 uur slaap nodig en dan nog ben ik de hele dag moe.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef GhpH het volgende:
[..]
Rijbewijs niet nemen is jezelf belemmeren, OV chipkaart is best een easy ding. Maar je hebt ongeveer 8 uur slaap nodig. Van 22:30 - 6:30 is toch genoeg dan?
Ik kan prima leven van 550 euro per maand.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:56 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik heb even de rijksbegroting erbij gepakt.
Sociale zaken en werkgelegenheid kost ¤32.4 miljard, waarvan ¤6.5 miljard bijstand en toeslagenwet en ¤3.1 miljard jonggehandicapten. Deel alleen dat door 17.5 miljoen mensen en je krijgt ¤550 per persoon (dus zonder de andere factoren). Lijkt mij eigenlijk dus wel een goed idee.
Nee dat kan jij ook niet. Dat kan jij alleen omdat je gratis kost en inwoning hebt bij je ouders.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik kan prima leven van 550 euro per maand.
De ware VVD-mentaliteit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef HighTech het volgende:
Het is natuurlijk ook makkelijk kletsen als je zelf nog nooit een dag op eigen benen hebt gestaan.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De ware VVD-mentaliteit.
Ik heb drie jaar in Portugal gewerkt en toen ontving ik geen cent van de Friese staat. Netjes belasting afgedragen aan de Portugese staat, maar het land is failliet, mijn baas ook, er is geen werk daar, dus moest ik helaas terug.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook makkelijk kletsen als je zelf nog nooit een dag op eigen benen hebt gestaan.
Moet je eens zien hoe hard ze gaan werken als ze geen geld krijgen of bijv. Eten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
wel 3 jaarquote:Op woensdag 5 november 2014 00:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb drie jaar in Portugal gewerkt en toen ontving ik geen cent van de Friese staat. Netjes belasting afgedragen aan de Portugese staat, maar het land is failliet, mijn baas ook, er is geen werk daar, dus moest ik helaas terug.
En dan de bejaarden overstuur.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag elke WAJONGER 40 uur per week besteden aan het entertainen van bejaarden. Win/win situatie. Mening?
Ik word elke dag tussen 5 en 6 uur 's ochtends wakker, heb een hekel aan uitslapen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, want als je enigszins kritisch bent op wie er allemaal van jouw zuurverdiende geld iedere dag kan uitslapen heel de dag kan flierefluiten ben je een zure pruim
Scorpie is zwaar oke. Hij heeft overigens dezelfde mening als ik. Ik vind het dan ook frappant dat de mensen die volkomen terecht een uitkering krijgen daar zo als door een bij gestoken op reageren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En ik dacht dat Scorpie erg was.
Ik snap je vraag niet? Je doelt nu op de inhoudelijke werkzaamheden? Ja jongen als ik dat moet gaan uitleggen wijken we nogal af van waar dit topic over gaatquote:
Als je thuis woont is het makkelijk sparen voor niks ja, als je op jezelf woont in het gemiddelde huurhuis kom je al snel tekort.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is geen vetpot
Maar wel vier maanden per jaar op vakantie
Geen probleem toch. Alle tijd hierquote:Op woensdag 5 november 2014 10:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet? Je doelt nu op de inhoudelijke werkzaamheden? Ja jongen als ik dat moet gaan uitleggen wijken we nogal af van waar dit topic over gaat
Nee. Wanneer klanten vragen om ene oplossing voor een situatie dan wordt daar software voor geschreven, volgens ontwerpen en zo, en vervolgens ga je dan aan de hand van bepaalde technieken en protocollen (waar je gecertificeerd voor moet zijn) die software testen om daarna een oordeel te geven over de kwaliteit daarvan. Daar komt dan nog een stuk voorbereiding voor, want wat ga je licht dan welnzwaar testen, op welke manier doe je dat en welke input gebruik je om dat op te baseren. En dan nog een stuk nazorg in de zin van rapportages etc.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Geen probleem toch. Alle tijd hier
Samengevat: Je test nieuwe software uit en zegt welke software geschikt zijn diegene zijn werkzaamheden?
Dit inderdaad. Zoals ik al zei is mijn stief zusje ook een fanatieke WAjonger die wel meerdere keren per week uit kan gaan (waar haar uitkering ook aan besteed wordt overigens evenals haar rijbewijs) en zij heeft gewoon een schop onder haar hol nodig. Die hulpverleners praten alleen maar mee en hoe moet zo'n bedrijf arts dat controleren? Dingen zoals stress, vermoeidheid, 'druk in het hoofd (ja echt)' zijn allemaal niet te meten. Als je dat maar lang genoeg volhoudt en de mentaliteit hebt van een vaatdoek dan kom je echt wel aan een WAjong.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:29 schreef GhpH het volgende:
[..]
Een bedrijfsarts die weet wat er aan de hand is? Je hebt je realiteitsbesef al verloren. Of je hebt nog geen realiteitsbesef.
Een nicht van me acteert een traantje en ze mag weer thuis blijven met alle kosten voor de overheid. En dat is niet alleen bij haar zo, kijk om je heen. Als dit een 'one in a million' geval was dan waren er niet zoveel mensen die erover doen klagen.
Ga eerst eens wat ervaring opdoen voordat je me bestrijd met gebakken lucht. Je zit hier wat uit de hoogte te doen terwijl je vanmiddag beweerde dat je mn statement zou afbreken. Nou zeg.
Maar al die linkse gutmenscher hier voelen zich al te goed en ethisch verhevenzoek een andere discussiepartner.
Dat is in 90% van de gevallen ook zo. Ik heb gekookt voor mensen bij 'n bw, er zitten heus mensen tussen die dit echt niet kunnen, al zitten daar redenen achter door overmatig alcoholgebruik hun hele leven etc. Geloof me nou maar, dat de meeste luie ratten zijn. Ze weten alles prima te bespelen met hun zielige gedoe, maar ohwee als er iets moe gebeuren. Ik heb compassie met de beestjes die ze dan moeten voerenquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |