Of Gulmez, ontvangt al 6 jaar Wajong wegens zelfbeheersingsproblemen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:59 schreef imikethat het volgende:
Sowieso wordt er zwaar misbruik gemaakt van de Wajong. Kijk maar naar de FOK! Indo Swek Boy
Waar jongens?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Ga je ogen uit je kop schamen
Dit. Hoe kan je met je zelf levenquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef datismijnmening het volgende:
Wajongers
Ga je ogen uit je kop schamen
Want jij kent ze door en door en bent prima in staat ze te beoordelen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Ik kan in mijn omgeving al 3 man aanwijzen die een WAJONG krijgen, maar eeeecht wel in staat zijn om te werken.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want jij kent ze door en door en bent prima in staat ze te beoordelen?
Deze reactie viel te verwachten. Valt in lijn met de "oh want jij bent arts en kan die diagnose stellen?". Ja dat kan ik zeker, die mensen kregen die Wajong in de tijd dat je met ADHD al in aanmerking kwam.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
heb je de nieuwe of oude wajong Wajong van mij is niet afhankelijk of je thuis woon of niet,bij mij ik krijg 1100 en woon tijdelijk bij me ouders tot ik weer vriendin vind om bij in te trekken hahaquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beter ook een basisinkomen invoeren, zoals in democratische landen als Zwitserland en Brazilië het geval is.
WAJONG is geen vetpot trouwens, als je alleen woont krijg je geloof ik iets van 800 euro per maand, ik krijg veel minder omdat ik thuis woon (hetgeen ook logisch is trouwens).
Klachten kunnen ook van de buitenkant niet zichtbaar zijn en ik spreek zelf niet veel over mijn fysieke klachten of psychische klachten, omdat ik dat gewoon naar vind. Mensen zijn trouwens bijna nooit geïnteresseerd in je ziekten, dus ook daarom spreek ik er maar niet over.
Bovendien help ik wat oude mensen die ik ken (soort van mantelzorg dus) en daar krijg ik uiteraard geen geld voor (hoef ik ook niet), dit komt sowieso te vervallen als ik aan het werk moet en dan zitten deze mensen dus zonder hulp.
Ook de tijd waarin ze wajong kregen zegt niets over hun klachten of diagnoses.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
Deze reactie viel te verwachten. Valt in lijn met de "oh want jij bent arts en kan die diagnose stellen?". Ja dat kan ik zeker, die mensen kregen die Wajong in de tijd dat je met ADHD al in aanmerking kwam.
Kom jij van het kamp ofso?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Ik kan in mijn omgeving al 3 man aanwijzen die een WAJONG krijgen, maar eeeecht wel in staat zijn om te werken.
Oud, maar ik ben 35-45% afgekeurd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Gulmez het volgende:
[..]
heb je de nieuwe of oude wajong Wajong van mij is niet afhankelijk of je thuis woon of niet,bij mij ik krijg 1100 en woon tijdelijk bij me ouders tot ik weer vriendin vind om bij in te trekken haha
maar mss hebben zij mij meer arbeidsongeschikt verklaard ofzo zodat ik meer krijg i dont know
En dat "moe zijn" is volgens jou geen reden of volgens jou geveinsd?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:54 schreef Kiid het volgende:
Ik ken 1 WAjonger (mijn stiefzusje, ib4 picca) persoonlijk en dat is gewoon een lui kansloos stuk vreten. School niet afgemaakt omdat ze altijd 'moe' was, dan maar een mbo 1 'assistent schoonmaker' gedaan om toch nog 'iets' te hebben. Kan niks, wil niks op werk/schoolgebied, maar ze gaat wel iedere week uit en ook heeft ze haar rijbewijs betaald van - jawel - een WAjong uitkering.
Er zullen er best tussen zitten die echt niet kunnen, maar heb het idee dat als je maar lang genoeg volhoudt dat er geestelijk iets mis met je is dat je een WAjong krijgt.
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werkquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dat "moe zijn" is volgens jou geen reden of volgens jou geveinsd?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Vanaf Januari 2015 worden allen Wajongers verplicht herkeurt dan zullen er wel koppen gaan rollen.
Mooi zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Vanaf Januari 2015 worden allen Wajongers verplicht herkeurt dan zullen er wel koppen gaan rollen.
De FOK! activiteit zal wel een stuk lager liggen danquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
dat zal tijd worden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik kan natuurlijk niet over je stiefzusje oordelen maar zelf heb ik heel m'n leven gekampt met gebrek aan energie. Wist daar nooit een verklaring voor en dit was in de tijd dat al de nieuwerwetse aandoeningen nog niet bestonden. Nu ik wat ouder ben en wat minder snel wordtquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werk
Tevreden zijn met wat grijpstuivers.quote:
Werkt anders wel prima als je 20 bent en nog een opleiding volgtquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tevreden zijn met wat grijpstuivers.![]()
Niks willen bereiken in t leven
niemand verplich tje om te werkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: ze is niet te moe voor dingen die ze leuk vindt (meerdere keren uitgaan iedere week), maar wel te moe voor school en werk. Ze kan 'onmogelijk 40 uur werken'. Tja, ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Het is nogal makkelijk om zoiets te zeggen. Ik ben ook moe als ik opsta voor werk
Zolang je het maar krijgt nietwaar? Zelf geen moeite doen. Overigens, als je een stuk land en bouwgrond krijgt benut je de wajing niet? Dus je kunt wel degelijk arbeid verrichten? Zo ja ben jij dus ook zo'n uitvreterquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef corehype het volgende:
[..]
niemand verplich tje om te werken
Geef mij maar een stu land en bouwgrond en ik blijf af van de wajong
Ja hoorquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zolang je het maar krijgt nietwaar? Zelf geen moeite doen. Overigens, als je een stuk land en bouwgrond krijgt benut je de wajing niet? Dus je kunt wel degelijk arbeid verrichten? Zo ja ben jij dus ook zo'n uitvreter
Ken jij ze door en door om ze geld op een gouden dienblaadje te geven? Of is het met een beetje acteren al genoeg? Jij zou een goede bedrijfsarts zijn... ware het niet dat je na een maand buiten geflikkerd wordtquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oftewel, je bent werkschuw en probeert je te verbergen achter een drogredenering.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik moet werken omdat een stel christengekkies vroeger besloot land in te pikken en eigenen
'Ja dit is van mij en nu moeten jullie mij volgen anders dood ik jullie'
Erg leuk allemaal
Ben je dronken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ken jij ze door en door om ze geld op een gouden dienblaadje te geven? Of is het met een beetje acteren al genoeg? Jij zou een goede bedrijfsarts zijn... ware het niet dat je na een maand buiten geflikkerd wordt
Als jij in de bijstand komt zul je ook aan die verplichtingen moeten gaan voldoen waarvan oa een sollicitatieplicht en ingeschreven als werkzoekende. Doe je dat niet zul je ook nog op je bijstands uitkering gekort worden. Al met al zit je er een stuk minder "warmpjes" bij als met een Wajong.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Volgens mij betekend die participatie wet overigens dat als je als Wajonger wel (gedeeltelijk) kan werken en dat niet doet, je 1/15e minder uitkering krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |