Als ik 't zo lees is de evohome-client een API wrapper om vanuit python makkelijk de data op te halen en verwerken, maar daar zit dan nog geen frontend bij. Ik zal mijn bagger zsm online zetten, je kan 't dan uiteraard altijd aanpassen om aan de 'achterkant' de evohome-client te gebruiken om de data op te halen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:23 schreef Mickroz het volgende:
[..]
Hier een nieuwe fokker en nieuwe gebruiker van Evohome, en ik ben wel geintresseerd in jouw script riedje!
ik was deze ook al tegengekomen, maar nog niet getest, ik ben op dit moment nog bezig met instellen van evohome, en had een paar dingen waar ik nog niet uitkom, die ik hier hoop te vinden.
Klinkt mij eerlijk gezegd vreemd in de oren om een HR92 voor de VV te gebruiken. In theorie zou het moeten kunnen, alleen is volgens mij een zoneklep meer op z'n plaats - zie ook bijv. (de beschrijving bij) dit Honeywell filmpje:quote:Wie heeft er vloerverwarming en radiatoren en hoe stuur je deze aan?
Ik had namelijk het advies gehad omdat ik een aan/uit ketel had om een HR92 op de toevoerleiding van de vloerverwarming te zetten en de evotouch als voeler te gebruiken.
Om maar even op mezelf te reageren:quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:43 schreef spamloos het volgende:
Ik moet bekennen dat ik na nog wat regelmatig kijken op de ketel nu ook heb gezien dat hij soms niet vol aan gaat, maar een setpoint van 64 en nog lager heeft. Ook loopt de pomp dan niet op 100%. Ik heb nu vooral het idee dat de (eigen) Nefit Moduline het geheel beter moduleert dan de Evohome. Wel erg jammer. Het mooiste zou eigenlijk zijn als ik de Nefit moduline kon combineren met de Evohome, maar ik weet niet of je een modulerende regeling met een aan/uit tegelijk kunt aansluiten.
Ik heb beneden vloerverwarming met radiatoren, echter sinds ik Evohome heb gebruik ik de vloerverwarming als hoofdverwarming en de thermostaatknoppen van de radiatoren op stand 2 zodat ze in principe nooit niets meer doen tenzij het om wat voor reden dan ook ( gasleiding stuk ) ver is afgekoeld in huis.quote:[b]Op zaterdag 6 december 2014 18:23 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Wie heeft er vloerverwarming en radiatoren en hoe stuur je deze aan?
Ik had namelijk het advies gehad omdat ik een aan/uit ketel had om een HR92 op de toevoerleiding van de vloerverwarming te zetten en de evotouch als voeler te gebruiken.
Ok, dus ik heb gewoon nog een extra BDR91 en Y-VC8615 nodig, en hoe sluit je de 2 BDR91's aan dan op de CV ketel?quote:Op zondag 7 december 2014 12:04 schreef Crimineel87 het volgende:
[..]
Ik heb beneden vloerverwarming met radiatoren, echter sinds ik Evohome heb gebruik ik de vloerverwarming als hoofdverwarming en de thermostaatknoppen van de radiatoren op stand 2 zodat ze in principe nooit niets meer doen tenzij het om wat voor reden dan ook ( gasleiding stuk ) ver is afgekoeld in huis.
Voor de vloerverwarming heb je tenminste een zoneklep en een aan/uit relais nodig.
Aan/uit relais bediend de klep ( in de CV leding aanvoer naar je vloerverwarming ) en wordt aangestuurd door de Evotouch.
Ik heb sindsdien 21 graden tijdens de "thuis" uren, rest van de dag en 's nachts 19,5 graad.
Inderdaad, 1 voor je ketel en 1 voor je vloerverwarming. 1 Wijs je toe aan de ketel, en de ander wijs je toe aan de zone.quote:Op zondag 7 december 2014 15:15 schreef Mickroz het volgende:
[..]
Ok, dus ik heb gewoon nog een extra BDR91 en Y-VC8615 nodig, en hoe sluit je de 2 BDR91's aan dan op de CV ketel?
Heb ook het evohome systeem met 6 zones in combinatie met vloerverwarming en ik heb in de aanvoerleiding naar de vloerverwarming een hr92 gezet en gekoppeld als zoneklep. Dus gewoon in de software aangeven dat je een zoneklep gaat binden en dan koppel je hem met de hr92 en dat gaat super. Ook wordt de temperatuur gewoon in de woonkamer gemeten en de sensor in de hr92 wordt niet gebruikt. Het scheelt je enorm in de kosten omdat een ketelrelais icm een zoneklep rond de 200 euro zijn en mij heeft het 70 euro gekost.quote:Op zondag 7 december 2014 15:15 schreef Mickroz het volgende:
[..]
Ok, dus ik heb gewoon nog een extra BDR91 en Y-VC8615 nodig, en hoe sluit je de 2 BDR91's aan dan op de CV ketel?
Dank je. Met dit antwoord is me weer wat duidelijk geworden. Ik ga er een BDR91 bij bestellen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:07 schreef roadrats het volgende:
[..]
De communicatie met de HR92 verloopt uiteraard niet via de zoneregelaar HCE80 dus kun je volgens mij de ketel niet rechtstreeks laten bedienen
Ik heb aan/uit ivm BDR91 relais voor de zoneklep (vloerverwarming) idd.quote:Op maandag 8 december 2014 15:38 schreef woekele het volgende:
@Leandres: heb er geen lineaal langs gelegd, maar temp lijkt toch redelijk op 1 niveau te blijven?
Ff vergeten: had je aan/uit of Opentherm? De grafiek lijkt op aan/uit met al die korte verwarm-acties. Ah, je hebt aan/uit (teruggevonden in oude post).
Kun je uitleggen waarom de grafiek zo slecht is? Ik speel even advocaat van de duivel: het lijkt erop dat het systeem door af en toe even bij te verwarmen de temperatuur mooi op 1 niveau houdt. Is dat niet goed? Hoe zou jij het doen? (er komt woensdag iemand van Honeywell bij mij thuis. Handig om ff voor te bereiden met dit soort vragen/antwoorden etc).
Als je in de buurt van Deventer woont, mag je ook langskomen
edit: is het probleem dat het 3-4 uur duurt voor hij de gewenste temp heeft bereikt? doordat hij telkens aan/uit gaat ipv gewoon in 1 keer door te stoken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |