Dat hangt van de belading af. Veel bakwagens hebben niet eens de mogelijkheid om die stang verticaal te plaatsen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:04 schreef j669 het volgende:
Spanstangen moet je sowieso eigenlijk alleen verticaal gebruiken. Horizontaal houden die dingen echt vrijwel niets tegen...
Bij rollend spul zijn die verticale stangen heel handig. Ik heb ze wel gebruikt bij broodkratten, die staan op zo'n klein ijzeren rolplateau.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:35 schreef JDude het volgende:
Ik gebruikte die stang eigenlijk alleen om m'n palletwagentje klem te zetten.
Een simpele spanstang zonder haken kun je vrijwel altijd verticaal plaatsen. Een railsysteem is natuurlijk altijd 10x beter om de boel vast te zetten, zeker als je veel verschillende soorten goederen bij hebt. Ik rij tegenwoordig stukgoed met simpele kastenopleggers zonder rails of zelfs ook maar een paar ogen ergens in de vloer. Je wilt niet weten hoe vaak ik al schade aan de vracht heb mogen melden doordat er ergens weer eens iets is omgedonderd.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:19 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat hangt van de belading af. Veel bakwagens hebben niet eens de mogelijkheid om die stang verticaal te plaatsen.
Toen ik vroeger nog distributie reed had ik altijd een kleine, (zware) ijzeren houder bij waar het voorwiel van de pompwagen precies in paste. Werkte perfect.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:43 schreef JDude het volgende:
Dat klopt dan wel ja. Vervoerde meestal (beladen) europallets dus het enige dat kon rollen was de palletwagen. Maar die wil je dan ook echt niet door de zijwand naar buiten zien komen.
Ik weet niet wat voor stangen jij gebruikt maar die kunnen (ook horizontaal) heel wat hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:04 schreef j669 het volgende:
Spanstangen moet je sowieso eigenlijk alleen verticaal gebruiken. Horizontaal houden die dingen echt vrijwel niets tegen...
Ligt aan het blok wat erin ligt,banden en de massa van de lading. Op mijn Master gebruik ik leeg de 1 nooit en beladen moet het soms wel, anders sta je koppelingsplaat te roken.....quote:Op zondag 23 november 2014 12:03 schreef BredeBrenda het volgende:
Oja: optrekken kan prima in de 2. De 1 heb je alleen nodig op een flink steile helling..
Heb je het nu over die Mercedes 207 uit 1980, met de 1 linksonder?quote:Op zondag 23 november 2014 12:03 schreef BredeBrenda het volgende:
Oja: optrekken kan prima in de 2. De 1 heb je alleen nodig op een flink steile helling..
Dat is een dogleg bak, dat is weer wat anders....quote:Op zondag 23 november 2014 12:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je het nu over die Mercedes 207 uit 1980, met de 1 linksonder?
Sommigen wel, sommigen niet.quote:Op zondag 23 november 2014 12:37 schreef Zoev het volgende:
Schakelen voel je normaal wel aan. Ik heb al lange tijd mijn rijbewijs![]()
Begint zo'n ding eigenlijk ook te piepen als je er mee achteruit gaat?
Of zit dat niet standaard op die dingen?
Als je optrekt in de 1 moet je na 3 meter al weer opschakelen omdat je lekker hoog in de toeren zitquote:Op zondag 23 november 2014 12:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Meestal hebben dit soort auto's een 1 die echt nodig is om in beweging te komen, rijden wil er niet echt mee...
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, dan red je het niet met een 2quote:Op zondag 23 november 2014 12:44 schreef BredeBrenda het volgende:
Als je optrekt in de 1 moet je na 3 meter al weer opschakelen omdat je lekker hoog in de toeren zit![]()
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, moet je oppassen dat je assen het niet begeven.quote:Op zondag 23 november 2014 12:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, dan red je het niet met een 2
Met C1 mag je tot 7,5 ton laden, zo'n auto weeg vaak 3 ton...quote:Op zondag 23 november 2014 13:03 schreef BredeBrenda het volgende:
[..]
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, moet je oppassen dat je assen het niet begeven.
die B rijbewijs bakwagens hebben max laadvermogen van +- 500 kg ....quote:Op zondag 23 november 2014 13:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Met C1 mag je tot 7,5 ton laden, zo'n auto weeg vaak 3 ton...
En dat onderstel verschilt niet veel met een normale bakwagen
Die zijn over het algemeen teruggekeurd.quote:Op zondag 23 november 2014 14:30 schreef BredeBrenda het volgende:
[..]
die B rijbewijs bakwagens hebben max laadvermogen van +- 500 kg ....
quote:Op zondag 23 november 2014 16:56 schreef Fer het volgende:
Leeg zijn ze trouwens gevaarlijker. Met mijn huisraad erin reed ik nog rustig, maar daarna verloor ik hem bijna bij het terugbrengen, over een hobbel, tijdens een slinger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |