abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146913314
Om paal te dansen zeker op het einde ;)

Maarre jij kan het weten, zo te horen heb jij heel wat km gemaakt in zo'n bakkiewagen
pi_146913348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:04 schreef j669 het volgende:
Spanstangen moet je sowieso eigenlijk alleen verticaal gebruiken. Horizontaal houden die dingen echt vrijwel niets tegen...
Dat hangt van de belading af. Veel bakwagens hebben niet eens de mogelijkheid om die stang verticaal te plaatsen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 22 november 2014 @ 23:35:33 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_146913834
Ik gebruikte die stang eigenlijk alleen om m'n palletwagentje klem te zetten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_146913991
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:35 schreef JDude het volgende:
Ik gebruikte die stang eigenlijk alleen om m'n palletwagentje klem te zetten.
Bij rollend spul zijn die verticale stangen heel handig. Ik heb ze wel gebruikt bij broodkratten, die staan op zo'n klein ijzeren rolplateau.

Bij gewone kratten (zonder iets met wielen eronder) is een horizontale erg prettig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 22 november 2014 @ 23:43:53 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_146914086
Dat klopt dan wel ja. Vervoerde meestal (beladen) europallets dus het enige dat kon rollen was de palletwagen. Maar die wil je dan ook echt niet door de zijwand naar buiten zien komen :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_146916277
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:19 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat hangt van de belading af. Veel bakwagens hebben niet eens de mogelijkheid om die stang verticaal te plaatsen.
Een simpele spanstang zonder haken kun je vrijwel altijd verticaal plaatsen. Een railsysteem is natuurlijk altijd 10x beter om de boel vast te zetten, zeker als je veel verschillende soorten goederen bij hebt. Ik rij tegenwoordig stukgoed met simpele kastenopleggers zonder rails of zelfs ook maar een paar ogen ergens in de vloer. Je wilt niet weten hoe vaak ik al schade aan de vracht heb mogen melden doordat er ergens weer eens iets is omgedonderd. :X
Miata is always the answer
pi_146916424
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:43 schreef JDude het volgende:
Dat klopt dan wel ja. Vervoerde meestal (beladen) europallets dus het enige dat kon rollen was de palletwagen. Maar die wil je dan ook echt niet door de zijwand naar buiten zien komen :').
Toen ik vroeger nog distributie reed had ik altijd een kleine, (zware) ijzeren houder bij waar het voorwiel van de pompwagen precies in paste. Werkte perfect.
Miata is always the answer
pi_146917264
Breedte van die dingen valt me nog mee zeg; 2.20m. Volgens mij niet heel veel breder dan een auto.
  zondag 23 november 2014 @ 02:30:41 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146917801
Dat denken vrij veel bestuurders van zo'n koelbox op wielen.

Een normale auto is zo'n beetje tussen de 1.70 en 1,85 breed; bij heel dikke bakken kan dat oplopen tot 1.90, en een vrachtwaggel is 2.50 breed, dus je zit er tussen in. Lijkt allemaal niet zo veel,, maar als je het niet gewend bent voelt het aan als heel wat ;)

Ik zie meestal 2 soorten bestuurders op die dingen rijden;

- de knakkers die elke dag in zo'n ding rijden en op de snelweg 130 vlammen, vaak koeriersbedrijfjes.
- mensen die er heel af en toe in rijden, die herken je aan de mooie veel te ruime bochten die ze overal maken :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 23-11-2014 10:40:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 november 2014 @ 03:21:36 #85
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_146918397
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:04 schreef j669 het volgende:
Spanstangen moet je sowieso eigenlijk alleen verticaal gebruiken. Horizontaal houden die dingen echt vrijwel niets tegen...
Ik weet niet wat voor stangen jij gebruikt maar die kunnen (ook horizontaal) heel wat hebben.

Daarnaast moet je wel heel wat gewicht op een spanband zetten wil je de wanden naar elkaar toetrekken.

Verder; je bent heel snel overbeladen in zo'n bakwagen, vooral als je een laadklep er achter hebt zitten. :P
pi_146920438
Rustig rijden: Heel langzaam optrekken in 1 en 2, in 3 kun je wel gasgeven, dan komt ie toch amper nog vooruit. Als je een bocht gaat maken, op tijd afremmen. Je kunt altijd nog gasbijgeven als de bocht echt heel flauw is.
.
  zondag 23 november 2014 @ 12:03:16 #87
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_146921816
Oja: optrekken kan prima in de 2. De 1 heb je alleen nodig op een flink steile helling..
  zondag 23 november 2014 @ 12:12:03 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146921968
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:03 schreef BredeBrenda het volgende:
Oja: optrekken kan prima in de 2. De 1 heb je alleen nodig op een flink steile helling..
Ligt aan het blok wat erin ligt,banden en de massa van de lading. Op mijn Master gebruik ik leeg de 1 nooit en beladen moet het soms wel, anders sta je koppelingsplaat te roken.....

Voel je vanzelf wel aan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_146921976
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:03 schreef BredeBrenda het volgende:
Oja: optrekken kan prima in de 2. De 1 heb je alleen nodig op een flink steile helling..
Heb je het nu over die Mercedes 207 uit 1980, met de 1 linksonder?
.
  zondag 23 november 2014 @ 12:13:31 #90
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146922007
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Heb je het nu over die Mercedes 207 uit 1980, met de 1 linksonder?
Dat is een dogleg bak, dat is weer wat anders....

Meestal hebben dit soort auto's een 1 die echt nodig is om in beweging te komen, rijden wil er niet echt mee...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_146922465
Schakelen voel je normaal wel aan. Ik heb al lange tijd mijn rijbewijs :)

Begint zo'n ding eigenlijk ook te piepen als je er mee achteruit gaat?
Of zit dat niet standaard op die dingen?
  zondag 23 november 2014 @ 12:44:44 #92
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_146922633
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:37 schreef Zoev het volgende:
Schakelen voel je normaal wel aan. Ik heb al lange tijd mijn rijbewijs :)

Begint zo'n ding eigenlijk ook te piepen als je er mee achteruit gaat?
Of zit dat niet standaard op die dingen?
Sommigen wel, sommigen niet.

quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 12:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Meestal hebben dit soort auto's een 1 die echt nodig is om in beweging te komen, rijden wil er niet echt mee...
Als je optrekt in de 1 moet je na 3 meter al weer opschakelen omdat je lekker hoog in de toeren zit :P
  zondag 23 november 2014 @ 12:54:42 #93
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146922860
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:44 schreef BredeBrenda het volgende:
Als je optrekt in de 1 moet je na 3 meter al weer opschakelen omdat je lekker hoog in de toeren zit :P
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, dan red je het niet met een 2 ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 23 november 2014 @ 13:03:52 #94
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_146923100
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 12:54 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, dan red je het niet met een 2 ;)
Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, moet je oppassen dat je assen het niet begeven. ;)
  zondag 23 november 2014 @ 13:30:30 #95
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146923770
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:03 schreef BredeBrenda het volgende:

[..]

Als je 3 ton op je wagen hebt liggen, moet je oppassen dat je assen het niet begeven. ;)
Met C1 mag je tot 7,5 ton laden, zo'n auto weeg vaak 3 ton...
En dat onderstel verschilt niet veel met een normale bakwagen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_146923870
Hangt er ook maar net af wat voor blok er in ligt. In een 'echte' vrachtwagen kun je ook veel meer versnellingen overslaan, omdat de verhouding tussen beschikbaar koppel, aantal versnellingen en gewicht heel anders ligt. Beladen in de 4de en onbeladen in de 5de versnelling wegrijden lukt prima met mijn XF460.
Miata is always the answer
  zondag 23 november 2014 @ 14:30:29 #97
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_146925478
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 13:30 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Met C1 mag je tot 7,5 ton laden, zo'n auto weeg vaak 3 ton...
En dat onderstel verschilt niet veel met een normale bakwagen ;)
die B rijbewijs bakwagens hebben max laadvermogen van +- 500 kg ....
pi_146926055
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:30 schreef BredeBrenda het volgende:

[..]

die B rijbewijs bakwagens hebben max laadvermogen van +- 500 kg ....
Die zijn over het algemeen teruggekeurd.

Kunnen technisch veel meer aan, maar dag mag niet in verband met het geschikt houden voor B-rijbewijs.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_146929799
Leeg zijn ze trouwens gevaarlijker. Met mijn huisraad erin reed ik nog rustig, maar daarna verloor ik hem bijna bij het terugbrengen, over een hobbel, tijdens een slinger.
.
  zondag 23 november 2014 @ 17:50:14 #100
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146931257
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:56 schreef Fer het volgende:
Leeg zijn ze trouwens gevaarlijker. Met mijn huisraad erin reed ik nog rustig, maar daarna verloor ik hem bijna bij het terugbrengen, over een hobbel, tijdens een slinger.
:? :')

Bakwagens zijn lompe gevallen, maar gevaarlijk? Het gevaarlijkste wat er bestaat is verkeerde belading..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')