Gaat het goed in Liberia dan? Volgens het WHO niet, zie de stat die ik poste, het is geen stagnatie in de groei van het aantal gevallen, maar het niet in staat zijn ze te onderzoeken en te registrerenquote:Op donderdag 4 december 2014 10:29 schreef oxylus11 het volgende:
Blijkbaar gaat het in SL nu de verkeerde kant op, terwijl het in Guinee en liberia juist erg goed gaat. Vreemd, kan iemand dit verschil verklaren?
Jij denkt dat er minder geregisteert wordt. Ik acht het juist onwaarschijnlijk dat er minder gevallen geregistreerd worden dan voorheen. Waar is die telcapaciteit dan heen. Als eerst 50% van de gevallen wordt geregisteerd en nu nog steeds 50%, dan is er wel degelijk sprake van een afname in Liberia. Ik geef toe, dit is koffiedikkijken, maar dat doe jij natuurlijk ook. Maar ik vind wel dat mijn inschatting wordt gesteund door berichten over halfvolle ziekenhuizen in Liberia en AZG die zijn faciliteiten naar SL overbrengt.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaat het goed in Liberia dan? Volgens het WHO niet, zie de stat die ik poste, het is geen stagnatie in de groei van het aantal gevallen, maar het niet in staat zijn ze te onderzoeken en te registreren
Hij was toch vanaf het begin af aan toch al in Freetown?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:38 schreef Adfundum het volgende:
[..]
De ziekte heeft Freetown bereikt in SL, een stad zo groot als Amsterdam. Daar slaat de ziekte nu hard toe.
He dat is raar. De cijfers van Who waren toch onbetrouwbaar? Bovendien maar voor 1/3 bevestigd. En nu wel plots bruikbaarquote:
quote:Nederland ontvangt waarschijnlijk komend weekeinde voor het eerst een buitenlandse ebolapatiënt.
Een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid heeft een bericht daarover in De Telegraaf vrijdag bevestigd.
Het gaat om een militair van de vredesmacht van de Verenigde Naties in Liberia (Unmil), een van de West-Afrikaanse landen die getroffen is door ebola. Hij zal in isolatie worden verpleegd.
De wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft Nederland gevraagd de patiënt op te vangen.
Waar het vliegtuig landt is nog niet precies bekend, maar het zal hoogstwaarschijnlijk op Schiphol zijn. Daarna gaat de man met speciaal vervoer naar het Calamiteitenhospitaal in Utrecht. Voor dit vervoer en de maatregelen om de patiënt te isoleren zijn protocollen opgesteld.
In het Calamiteitenhospitaal van het UMC Utrecht zijn al een tijd vier bedden beschikbaar voor internationale hulpverleners die mogelijk besmet zijn geraakt met het vaak dodelijke virus en hiervoor behandeld moeten worden.
UMC's
In totaal zijn acht Nederlandse ziekenhuizen geschikt om mensen met ebola-klachten op te vangen. Drie ziekenhuizen zijn geschikt gemaakt voor de behandeling van mensen, als blijkt dat ze inderdaad de zeer besmettelijke ziekte hebben. Het gaat om de universitaire ziekenhuizen in Leiden, Rotterdam en Groningen.
Nederland heeft die plekken aangeboden als onderdeel van een Europese medische evacuatiecapaciteit.
Andere Europese landen hebben ook al buitenlandse ebolapatiënten opgenomen. Duitsland en Frankrijk hebben er elk twee en Zwitserland één.
Het Calamiteitenhospitaal en de andere UMC's zijn compleet voorbereid op de opvang en verzorging van mogelijke ebolapatiënten, meldde minister Edith Schippers (Volksgezondheid) vorige maand.
De Inspectie voor de Gezondheidszorg is volgens haar positief over allemaal.
Phoenix Air
De patiënt die vermoedelijk komend weekend naar Nederland komt, wordt vervoerd met een speciaal vliegtuig van de Amerikaanse maatschappij Phoenix Air. Het gaat om een toestel van het type Gulfstream III waarin de patiënt volkomen geïsoleerd kan worden vervoerd. Het transport heeft plaats onder auspiciën van de Verenigde Naties.
De Gulfstream is een ambulancevliegtuig dat is aangepast aan het vervoer van hoogst besmettelijke ebolapatiënten.
Tijdens de reis verblijft de patiënt in een soort tent van doorzichtig kunststof. De tent bestaat uit twee delen, de ruimte voor de patiënt, inclusief toilet, en een soort sluis waarin verplegend personeel beschermende pakken kunnen aan- en uittrekken. Beide ruimten hebben hun eigen luchtsysteem.
Ik vind dit heel vreemd. Deze patient wordt in Utrecht behandeld terwijl Groningen, Rotterdam en leiden zijn aangewezen vorige maand als de nederlandse ebolabahandelcentra.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:52 schreef MaLo het volgende:
Wij krijgen dan ook eindelijk een Ebola-patient in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)deld-in-utrecht.html
[..]
Gek, voor zover ik weet was juist Utrecht bij uitstek geschikt voor ebola. Met name omdat het CMH gunstig gesitueerd is ten opzichte van de rest van het ziekenhuis. Ze zijn daar al maanden helemaal gereed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:02 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik vind dit heel vreemd. Deze patient wordt in Utrecht behandeld terwijl Groningen, Rotterdam en leiden zijn aangewezen vorige maand als de nederlandse ebolabahandelcentra.
http://gezondheid.eenvand(...)ola_ziekenhuizen_aan
Dat het CMH geschikt is geloof ik wel, maar waar komen dan de mediaberichten vandaan dat de drie andere ziekenhuizen zijn aangewezen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Gek, voor zover ik weet was juist Utrecht bij uitstek geschikt voor ebola. Met name omdat het CMH gunstig gesitueerd is ten opzichte van de rest van het ziekenhuis. Ze zijn daar al maanden helemaal gereed.
Overigens zijn er in veel meer ziekenhuizen al maatregelen genomen. Ik werk in een ziekenhuis die niet op de officiële lijst staat maar waar alles al klaar staat voor ebola patiënten...
Besmetting wereldwijd is het doel natuurlijk, we zijn overbevolkt enzoquote:
Staat ook in het bericht zelf. De reden dat hier volgens mij voor Utrecht is gekozen, is omdat het specifiek is voor internationale hulpverleners, zoals ook in het bericht staaat:quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:08 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dat het CMH geschikt is geloof ik wel, maar waar komen dan de mediaberichten vandaan dat de drie andere ziekenhuizen zijn aangewezen?
Ik hoor zelf al van collega's dat het AMC en AZM er ook al klaar voor zijn. Geen idee hoe het nu allemaal in elkaar zit.
Het nu.nl artikel is een beetje warrig, maar ik krijg het idee dat Leiden, Rotterdam en Groningen meer zijn ingericht voor een eventuele uitbraak en Utrecht voor opvang van internationale hulpverleners die specifiek hierheen worden gehaald. Het nu.nl artikel stelt:quote:Waar het vliegtuig landt is nog niet precies bekend, maar het zal hoogstwaarschijnlijk op Schiphol zijn. Daarna gaat de man met speciaal vervoer naar het Calamiteitenhospitaal in Utrecht. Voor dit vervoer en de maatregelen om de patiënt te isoleren zijn protocollen opgesteld.
In het Calamiteitenhospitaal van het UMC Utrecht zijn al een tijd vier bedden beschikbaar voor internationale hulpverleners die mogelijk besmet zijn geraakt met het vaak dodelijke virus en hiervoor behandeld moeten worden.
uit de missie van het UMC calamiteitenhospitaal zelf:quote:In totaal zijn acht Nederlandse ziekenhuizen geschikt om mensen met ebola-klachten op te vangen. Drie ziekenhuizen zijn geschikt gemaakt voor de behandeling van mensen, als blijkt dat ze inderdaad de zeer besmettelijke ziekte hebben. Het gaat om de universitaire ziekenhuizen in Leiden, Rotterdam en Groningen.
Nederland heeft die plekken aangeboden als onderdeel van een Europese medische evacuatiecapaciteit.
Andere Europese landen hebben ook al buitenlandse ebolapatiënten opgenomen. Duitsland en Frankrijk hebben er elk twee en Zwitserland één.
Het Calamiteitenhospitaal en de andere UMC's zijn compleet voorbereid op de opvang en verzorging van mogelijke ebolapatiënten, meldde minister Edith Schippers (Volksgezondheid) vorige maand.
De Inspectie voor de Gezondheidszorg is volgens haar positief over allemaal.
Het lijkt er dus op dat het UMC Calamiteitenhospitaal specifiek is ingesteld op dit soort situaties en daarom het meest geschikt voor deze opvang en behandeling.quote:Het Calamiteitenhospitaal is inzetbaar bij de volgende vijf scenario's:
[..]
-situaties waarin de Nederlandse overheid hulp aanbiedt bij de medische opvang van buitenlandse slachtoffers van ongevallen in het buitenland.
-opname van een beperkt aantal patiënten met een bijzondere infectieziekte.
Een vriend van de neef van mijn vriendin reed vorige week nog over de A27, komt echt heel dicht bij nu.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:40 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)selen-langs-a27.htmlmijn familie woont in Gorinchem, nu komt het wel dichtbij!
RIP aan de nabestaanden!quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:53 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Een vriend van de neef van mijn vriendin reed vorige week nog over de A27, komt echt heel dicht bij nu.
ja ik ben er van de week ook langs geredenquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:53 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Een vriend van de neef van mijn vriendin reed vorige week nog over de A27, komt echt heel dicht bij nu.
Als ik jou was zou ik me maar direct melden bij het ziekenhuis. Voor hetzelfde geld mengt ebola zich met de kippenkuch waardoor er super-ebola-kippen-aids ontstaat. En dan heb jij bloed aan je handen.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik ben er van de week ook langs gereden
En een wolkje napalm op Gorinchem.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Laten we uit voorzorg de snelwegen afsluiten voor alle verkeer
Zeg....quote:Op woensdag 10 december 2014 19:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En een wolkje napalm op Gorinchem.![]()
Zuid-Holland, dus daar woont toch alleen maar tuig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |