abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146834828
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:54 schreef nixxx het volgende:
1000 miljoen miljard! :D ( Ooh stiekem kommas ertussen zetten!)

Maar eens met je punt, 5000 doden is niet zo veel..
En van die 5000 zijn 326 hulpverleners dacht ik gelezen te hebben.

Als ik de berichtgeving lees hebben we een enorme humanitaire ramp daar. Het klinkt alsof minstens de helft ziek is. Duizenden weeskinderen ten gevolge van ebola. "En de wereld kijkt weg" zegt dan ook nog een verpleegkundige. Er moeten (betaalde) hulpverleners heen, medische materialen, medicatie en vooral heel veel geld.

Maar even naast elkaar gezet hebben ze daar dus alleen al aan AIDS en HIV een veel groter probleem. 5% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar HIV besmet.. dat is echt een ramp. Ik kan me ook voorstellen dat dat een medeoorzaak is van de vele sterfgevallen aan ebola. AIDS/HIV valt namelijk het afweersysteem aan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Ouder1 op 20-11-2014 10:20:02 ]
pi_146834973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:51 schreef Ouder1 het volgende:
Maar waar hebben we het eigenlijk over?

Liberia heeft 42,94 miljoen inwoners waarvan er 2485 aan ebola zijn overleden.
Guinea heeft 11,75 miljoen inwoners waarvan er 843 aan ebola zijn overleden
Sierra Leone heeft 6,092 miljoen inwoners waarvan er 1216 aan ebola zijn overleden

Bij de twee Liberiaanse burgeroorlogen vielen 300.000 doden.
In Guinea vielen tijdens de Obano-opstand in 1956 100 doden.
In Sierra Leone vielen tijdens de tien jaar durende burgeroorlog vanaf 1991 tienduizenden doden.

In 2009 zijn naar schatting 3600, mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Liberia. 1,5% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
In 2009 zijn naar schatting minder dan 1000 mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Equatorial Guinea. 5% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
In 2009 zijn naar schatting 2800, mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Sierra Leone. 1,6% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
Helemaal mee eens. Ebola lijkt nu aardig onder controle te zijn. Eigenlijk komt de nationale hulpactie voor ebola als mosterd na de maaltijd. Misschien kan het ingezamelde geld worden ingezet voor de bestrijden van HIV en malaria in West-Afrika.
pi_146834994
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:52 schreef Re het volgende:
[ afbeelding ]

zo afvlakken doet het niet geloof ik?
Ik zie niks???
pi_146835023
De exponentiële stijging lijkt nu wel definitief verdwenen.
pi_146835136
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:18 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ebola lijkt nu aardig onder controle te zijn. Eigenlijk komt de nationale hulpactie voor ebola als mosterd na de maaltijd. Misschien kan het ingezamelde geld worden ingezet voor de bestrijden van HIV en malaria in West-Afrika.
Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit hele ebola circus enorm is opgeblazen door de hulpverlenende instanties (goede doelen) om de portemonnees van de westerse bevolking weer fiks open te trekken. En we weten allemaal waar een (te) groot deel van dat geld heen gaat...
pi_146835231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ergens bekruipt mijij het gevoel dat dit hele ebola circus enorm is opgeblazen door de hulpverlenende instanties (goede doelen) om de portemonnees van de westerse bevolking weer fiks open te trekken. En we weten allemaal waar een (te) groot deel van dat geld heen gaat...
Dat heb ik dan weer minder. In augustus en september waren de vooruitzichten niet best en moest de hulpverlening nog op gang komen. er waren te weinig bedden, de doden lagen op straat, mensen werden besmet bij begrafenissen, ebolaklinieken werden aangevallen en de patienten ontsnapten. men ging destijds liever naar de sjamaan dan naar de kliniek en wanneer iemand ebola had werd het stilgehouden. Destijds was de situatie vrij hopeloos. Vooral AZG zat toen met de handen in het haar omdat ze te weinig mensen, bedden en hulpmiddelen hadden. De andere organisaties waren toen nog niet eens actief in west-afrika. Ik vind het iets te cynisch om te denken dat ebola slecht een fundraiser mogelijkheid is geweest voor AZG.
pi_146835425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:30 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer minder. In augustus en september waren de vooruitzichten niet best en moest de hulpverlening nog op gang komen. er waren te weinig bedden, de doden lagen op straat, mensen werden besmet bij begrafenissen, ebolaklinieken werden aangevallen en de patienten ontsnapten. men ging destijds liever naar de sjamaan dan naar de kliniek en wanneer iemand ebola had werd het stilgehouden. Destijds was de situatie vrij hopeloos. Vooral AZG zat toen met de handen in het haar omdat ze te weinig mensen, bedden en hulpmiddelen hadden. De andere organisaties waren toen nog niet eens actief in west-afrika. Ik vind het iets te cynisch om te denken dat ebola slecht een fundraiser mogelijkheid is geweest voor AZG.
Dat 'te weinig mensen' snap ik dan weer wel. Mijn nicht is arts en heeft eerder periodes in derde wereldlanden gezeten. Ook nu wilde ze weer graag meehelpen. Ze zit nog steeds te wachten tot ze opgeroepen wordt al belt ze bijna dagelijks. Maanden dus al. En als ze mag gaan krijgt ze eerst een training van een week, dan mag ze 4 tot max 5 weken daarheen waarna ze 3 weken in quarantaine moet. Ze heeft zelf een half jaar max aangeboden. Tja. Zo kom je natuurlijk wel aan een tekort. Bij AZG dus.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:05:25 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146835974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:19 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik zie niks???
oh a, transparent plaatje :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146836068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat 'te weinig mensen' snap ik dan weer wel. Mijn nicht is arts en heeft eerder periodes in derde wereldlanden gezeten. Ook nu wilde ze weer graag meehelpen. Ze zit nog steeds te wachten tot ze opgeroepen wordt al belt ze bijna dagelijks. Maanden dus al. En als ze mag gaan krijgt ze eerst een training van een week, dan mag ze 4 tot max 5 weken daarheen waarna ze 3 weken in quarantaine moet. Ze heeft zelf een half jaar max aangeboden. Tja. Zo kom je natuurlijk wel aan een tekort. Bij AZG dus.
Maar dat is dus niet alleen de schuld van AZG toch? AZG zit ook met de verzekeringen voor hun medewerkers die moeilijk doen. Ik kan mij niet voorstellen dat AZG wil tegenwerken dat artsen hun komen bijstaan. Bovendien die training van een week is ook belangrijk, in Spanje hadden de verpleger 45 min kledinginstructies gehad. Het gevolg was dat een van de verplegers zich bij het verkleden besmette. Maar goed, het zijn natuurlijk wel allemaal verklaringen waarom het moeilijk is om artsen op de juiste plek te krijgen.
pi_146836537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit hele ebola circus enorm is opgeblazen door de hulpverlenende instanties (goede doelen) om de portemonnees van de westerse bevolking weer fiks open te trekken. En we weten allemaal waar een (te) groot deel van dat geld heen gaat...
En waarop baseer je dat?
De cijfers die de WHO publiceert hebben vermoedelijk eerder te kampen met flinke onderrapportage dan dat ze overdreven worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146844056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is ook een bewuste keuze; bushmeat is daar een delicatesse, niet te vergelijken met de bloembollen in Nederland die alleen in extreme gevallen gegeten worden. Ik heb een rapportage gezien. Die mensen hebben gehoord dat dat voedsel en het contact met bv apen gevaarlijk is maar vinden het onzin en blijven het eten en blijven apen als huisdieren houden.
Hier eten we toch ook bushmeat? Ree, konijn, haas, wild zwijn, fazant, eend. Maar ook gewoon vis, krab kreeft, schelpdieren komen uit het wild. Gewoon bushmeat dus. waarom vergelijken met bloembollen? Ik eet ook nog zelf geplukte bramen, noten, bessen, druiven en pruimen uit eigen tuin of de natuur. Wie weet heeft daar ook wel een vos of vogel zijn ontlasting op gedropt. Of even wassen onder de koude kraan genoeg is weet ik niet. doe dus niet net of het hun eigen schuld is, hier zijn we precies hetzelfde.

En even op je andere bericht terugkomend: Liberia heeft 4,2 miljoen inwoners, geen 42 miljoen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_146851236
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is ook een bewuste keuze; bushmeat is daar een delicatesse, niet te vergelijken met de bloembollen in Nederland die alleen in extreme gevallen gegeten worden. Ik heb een rapportage gezien. Die mensen hebben gehoord dat dat voedsel en het contact met bv apen gevaarlijk is maar vinden het onzin en blijven het eten en blijven apen als huisdieren houden.
In eerste instantie eten ze alles wat op 4 poten rondloopt en kunnen vangen uit noodzaak. Als het niet meer nodig is dan waarschijnlijk nog steeds omdat ze het lekker vinden. En ja met hygiëne etc. nemen ze het niet zo nou daar. Het is dat je slokdarm er niet tegen kan maar anders kunnen de meeste daar zonder problemen accuzuur kunnen drinken.
pi_146859185
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:06 schreef Adfundum het volgende:
waarom vergelijken met bloembollen?
Graag even kijken waar ik op reageerde.
pi_147120903
Nog weer eens wat nieuws van het ebola-front:
http://www.theguardian.co(...)ns-west-africa-16000
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:15:42 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147120998
Dat is een relatief redelijke correctie wel zeg
pi_147121049
Hebben de mensen hier geld gegeven aan de goede doelen voor Ebola?
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:20:38 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147121105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:18 schreef theunderdog het volgende:
Hebben de mensen hier geld gegeven aan de goede doelen voor Ebola?
een beetje, net iets meer als toen voor Syrië
pi_147121301
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:20 schreef Re het volgende:

[..]

een beetje, net iets meer als toen voor Syrië
Waarom heb je gegeven? ik bedoel, over het algemeen overdrijven ze de boel wel toch? aan griep/diarree sterven meer mensen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:42:33 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147121669
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom heb je gegeven? ik bedoel, over het algemeen overdrijven ze de boel wel toch? aan griep/diarree sterven meer mensen.
ik heb niet gegeven, nog nooit aan enige tv actie, enige waar ik aan geef zijn locale initiatieven. En och, het is een zeer interessant virus waar ik mijn interesse in heb, mede door het profiel van dit virus.
pi_147236528
quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft het aantal doden door ebola met duizend naar beneden bijgesteld. Gisteren werd het nog met 1200 verhoogd. Het gegoochel met cijfers is veroorzaakt door de autoriteiten in Liberia, zei de WHO vandaag op een persconferentie. Die schreven zo'n duizend sterfgevallen ten onrechte toe aan ebola.

Adjunct-directeur-generaal Bruce Aylward van de WHO zegt dat de Liberianen toegeven dat zij eind vorige week ten onrechte bijna duizend extra doden hebben gemeld. Die sterke stijging van het aantal ebola-doden was door de WHO vrijdag gepubliceerd op de website.

Dat gebeurde op een zo discrete manier dat het tot de nacht van zaterdag op zondag duurde voor media in de hele wereld het ontdekten.
Bron:NOS
pi_147272517
Blijkbaar gaat het in SL nu de verkeerde kant op, terwijl het in Guinee en liberia juist erg goed gaat. Vreemd, kan iemand dit verschil verklaren?
pi_147272618
Pietverdriet wanneer ga je toegeven dat je er naast zat?
pi_147278135
.....even een biowapen winkel openmaken.....

http://blogs.reuters.com/(...)-the-final-frontier/
pi_147283743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:29 schreef oxylus11 het volgende:
Blijkbaar gaat het in SL nu de verkeerde kant op, terwijl het in Guinee en liberia juist erg goed gaat. Vreemd, kan iemand dit verschil verklaren?
De ziekte heeft Freetown bereikt in SL, een stad zo groot als Amsterdam. Daar slaat de ziekte nu hard toe.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 4 december 2014 @ 19:22:41 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147286704
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:35 schreef Dingflofbips het volgende:
Pietverdriet wanneer ga je toegeven dat je er naast zat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')