abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:50:43 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146285025
Ja tof he :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:51:18 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146285034
Maar goed, zij propaganderen ook bijvoeding vanaf 4 maanden. Ik schrik er alleen van dat dit kennelijk hét officiële advies is wat moeders krijgen van de organen die daar van hogerhand iets over te adviseren hebben. -O-.
KuikenGuppy
pi_146285262
Na een dikke huilbui, dit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:07:24 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146285414
O+!
pi_146285443
O+

burdie, waar staat dat? Kan je ze mailen oid dat dit nergens over gaat?
Trotse mama van 2 :)
pi_146286299
Ik vind het ook wel de moeite waard om daar een gepeperd mailtje aan te wagen, wat een onzin!
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:50:08 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146286578
OMG :o
Home is where the O+ is...
pi_146286634
Het voedingscentrum :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:06:08 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146287080
Zo moest ik bij de 8-maanden controle op het cb toch even worden onderbroken toen ik zei dat E een broodkorst kreeg; ik moest namelijk wel een hele boterham gaan geven, en dan liefst met dieetmargarine.

..... whut? :?

Ik kijk liever naar de behoefte van mijn kind (en die liep ruim 2 maanden achter op hun schema), en die was zielsgelukkig met een broodkorst en dronk bovendien nog volledig bv. Maar dat was niet genoeg meer.....
pi_146288294
Hier blijkt maar weer dat je echt op jezelf en je kindje moet vertrouwen. Want zo'n advies kan misschien voor honderden kindjes wel werken, maar als het bij jouw kindje niet werkt dan zou je zo onzeker worden

Klaproos O+
pi_146292474
Het Voedingscentrum kun je zo ongelooflijk niet serieus nemen.

Sylvia Witteman schrijft er in haar columns ook regelmatig over. Vandaag schrijft ze over nationale ontbijtdag. Ook gesponsord door allerlei bedrijven en met de adviezen van het Voedingscentrum. ;( .

Ik bedoel te zeggen: ja, je kunt ze een boos mailtje sturen, maar dan kun je ook over die 1001 andere domme dingen die ze adviseren gaan mailen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146293266
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:52 schreef Franny_G het volgende:
Het Voedingscentrum kun je zo ongelooflijk niet serieus nemen.

Sylvia Witteman schrijft er in haar columns ook regelmatig over. Vandaag schrijft ze over nationale ontbijtdag. Ook gesponsord door allerlei bedrijven en met de adviezen van het Voedingscentrum. ;( .

Ik bedoel te zeggen: ja, je kunt ze een boos mailtje sturen, maar dan kun je ook over die 1001 andere domme dingen die ze adviseren gaan mailen.
+1
Tegen zwangeren zeg ik zelfs vooral niet op de site van het voedingscentrum te kijken :')
pi_146293458
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef L-E het volgende:
Het voedingscentrum :')
Niets meer aan toe te voegen. Gelukkig houden ze zich hier op het CB redelijk op de vlakte wat dat betreft.
pi_146294260
Baby hier heeft opeens zo vaak honger vandaag! Ohja, drie maanden, regeldag...
pi_146320521
Even dubbel check: borstvoeding geven bij koorts kan toch geen kwaad? Na 2 dagen 38.5, heb ik vandaag opeens 39.5 -O-
pi_146320801
Nee kan kwaad. Volgens mij maak jij antistoffen aan en die krijgt jouw baby binnen dan :*
pi_146321078
Oh dat is fijn, nu maar hopen dat hij niet ook ziek wordt :{
pi_146321119
Kan GEEN kwaad, bedoelt omen volgens mij...
Kwak
pi_146321255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
Kan GEEN kwaad, bedoelt omen volgens mij...
Klein detail :D
pi_146321333
Stom. Ik bedoelde inderdaad geen kwaad. Waarom ik die geen nou vergeet -O-
pi_146321602
Maakt niks uit Fazz! Beterschap :*

Is je melk nu ook warmer?
Home is where the O+ is...
pi_146321635
J O+

Beterschap Fazz!

Voedingscentrum :') sja
pi_146322174
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:53 schreef Cwen het volgende:
Maakt niks uit Fazz! Beterschap :*

Is je melk nu ook warmer?
:D
pi_146322282
Vraagje: nog even en dan wordt M 1 jaar. Wat ga ik hem dan aanbieden? 'Moet' ik nog kolven? Hoe wat waar enzo want ik heb echt geen flauw idee :D
Opbrengst wordt weer minder, en het was al zo weinig :') het gaat me echt meer en meer tegenstaan. :( Gisteren 4x gekolfd en wel 110cc bij elkaar gesprokkeld
pi_146322287
Geef je nog borstvoeding? Ooohhhhh, wat knaaaaaaap! *kir* Maar je geef toch wel ook vast voedsel bij he? Oh, gelukkig. En hoe vaak voed je nog? Op verzoek? Ohhh wat gooooeeeeed! *kir* En hoe lang heeft je oudste gedronken? *pleurt van stoel*

Tot over een half jaar maar weer ;)

pi_146322314
Wat een mooie curve Wup!
pi_146322826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:20 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje: nog even en dan wordt M 1 jaar. Wat ga ik hem dan aanbieden? 'Moet' ik nog kolven? Hoe wat waar enzo want ik heb echt geen flauw idee :D
Opbrengst wordt weer minder, en het was al zo weinig :') het gaat me echt meer en meer tegenstaan. :( Gisteren 4x gekolfd en wel 110cc bij elkaar gesprokkeld
Je 'moet' niks :)
Er zijn 3 factoren om te kolven: 1) stuwing, 2) in stand houden van productie en 3) het kunnen aanbieden van moedermelk.
Om de eerste kun je niet heen. De tweede is een kwestie van uitproberen en als je er last van hebt dan moet je kiezen om of te kolven voor de stimulatie of om het op je thuisdagen weer op te krikken. En de derde is natuurlijk ook per kind verschillend. Krijgt hij voldoende vaste voeding binnen om melk over te slaan? En drinkt hij ook water bijvoorbeeld voor de dorst? Of wil je een fles kunstvoeding geven, kan ook.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:44:13 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146322843
Wup :') Nette curve idd ^O^

Mabawa, volgens het Voedingscentrum ( :Y) ) mag hij na 1 jaar 'gewone' melk drinken.
KuikenGuppy
pi_146323152
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je 'moet' niks :)
Er zijn 3 factoren om te kolven: 1) stuwing, 2) in stand houden van productie en 3) het kunnen aanbieden van moedermelk.
Om de eerste kun je niet heen. De tweede is een kwestie van uitproberen en als je er last van hebt dan moet je kiezen om of te kolven voor de stimulatie of om het op je thuisdagen weer op te krikken. En de derde is natuurlijk ook per kind verschillend. Krijgt hij voldoende vaste voeding binnen om melk over te slaan? En drinkt hij ook water bijvoorbeeld voor de dorst? Of wil je een fles kunstvoeding geven, kan ook.
Hij eet prima. Ontbijt, lunch, diner en 2 a 3 tussendoortjes (incl fruit) Sinds een weekje krijgt hij 's avonds rooibosthee.
Hij was namelijk nogal obsessed door boobie en voornamelijk 's avonds liep dat nogal uit de hand. Zodanig dat ik er knettergek en moe van werd. Dus dat probeer ik te minderen. Nu mag hij na het eten en voor het slapen gaan drinken (of echt bij troost ofzo) maar niet meer randomly. Het ging namelijk zo: M speelt, kijkt op, ziet mij en begint te huilen. Dan leg ik hem aan, laat hij los en gaat van me af. Kijkt me aan en begint weer te huilen en aan mijn trui te trekken. Dat x 100 waarvan hij ook nog eens 30x bijt. Het werd met echt teveel dus dat probeer ik structureel te veranderen.

Kv krijgt hij gem. 2 keer per week een flesje 150/5 op het kdv. Omdat ik dus echt niet genoeg bij elkaar krijg gekolfd. Dus altijd 1 flesje mm. (120 tot 150 cc) en dus soms eind van de middag nog een flesje kv bij.

Maar goed. Zou het kunnen dat ik niet kolf. Hij op het kdv bij de lunch melk en verder water krijgt en dat ik hem op werkdagen 's ochtends en 's avonds en op vrije dagen overdag ook aanleg?
Is dat goed genoeg voor hem en zou een productie dat kunnen redden?
pi_146323258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:44 schreef Burdie het volgende:
Wup :') Nette curve idd ^O^

Mabawa, volgens het Voedingscentrum ( :Y) ) mag hij na 1 jaar 'gewone' melk drinken.
:D
Dat valt dan weer mee van ze :P
pi_146323950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:55 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Maar goed. Zou het kunnen dat ik niet kolf. Hij op het kdv bij de lunch melk en verder water krijgt en dat ik hem op werkdagen 's ochtends en 's avonds en op vrije dagen overdag ook aanleg?
Dat is dus aan jouw beoordeling ;) En wat betreft je productie zal het een kwestie van uitproberen zijn.
pi_146340668
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is dus aan jouw beoordeling ;) En wat betreft je productie zal het een kwestie van uitproberen zijn.
Ja dat is zo.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Ik haaaaat het kolven vanuit het diepste diepste. Dus het is wel goed zo. Ik hoop alleen van harte dat mijn productie niet instort.
Hoe gaat dat dan? Stop ik ineens of moet ik het kolven ook afbouwen? Kan ik gewoon proberen om het niet te doen.
Maar goed, nu nog even niet. Dit is projectafterkenia :)

Ooh en dat je bij een cliënt aan komt zetten en halverwege het gesprek realiseert dat je beha open is :') In mijn geval gaat boob dat richting navel dus het moet er vast raar uit hebben gezien.
pi_146341242
Vraag: waar hebben jullie je kolf gekocht, en hoe weet je welke maat borstschild je nodig hebt? Wanneer ben je begonnen met kolven?
Kwak
pi_146341357
Ik heb tot 14 maanden gekolfd Mabawa. Wel nog maar 1x per dag vanaf 11/12 maanden. Opbrengst was toen tussen de 50 en 80 ml. Op het KDV vulden ze aan met geitenmelk en later koemelk.

Zeker toen het elke keer maar 50 ml werd, vond ik het mooi geweest. Leek me ook geen ramp voor mijn productie meer als het zo weinig ml was. Ging ook prima, ik legde wel iets vaker aan op mijn vrije dagen (ik werk 3 dagen en alleen woensdag/donderdag achter elkaar, dat scheelt misschien).

Ik vond het ook wel spannend om te stoppen, maar het was zo'n opluchting! Ik was het heel erg zat ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146341862
Ik heb tot 12 maanden gekolfd; tot 9 maanden 2x per dag en vanaf 9 maanden naar 1x per dag.
Na die 12 maanden heeft maxi nog sochtends en savonds melk gedronken bij mij tot ze 18 maanden was.
Ik wilde nog wel langer doorgaan maar ik had ook al 18 maanden last van netelroos wat steeds erger werd en toen ik merkte dat ze amper nog dronk ben ik gestopt zodat ik medicatie tegen de netelroos kon gaan slikken.
Tralalalaaa
pi_146341993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:22 schreef kwakz0r het volgende:
Vraag: waar hebben jullie je kolf gekocht, en hoe weet je welke maat borstschild je nodig hebt? Wanneer ben je begonnen met kolven?
Gekocht bij een lokale LK, die kan je vastbook adviseren over de juiste maat schild. En begonnen op dag 1, maar dat was anders dan bij jullie natuurlijk.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146342676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:55 schreef Mabawa. het volgende:

Hi Mabawa, dat is precies hoe ik het doe. En dat doe ik nu sinds I zeven en halve maand is. Mijn productie doet het nog steeds super.

Wat betreft afbouwen: dat kun je doen, ik ben wel vrij abrupt op dit patroon overgestapt. Ik merk zelf dat mijn productie zich heel snel aanpast aan de vraag. Ik heb wel eens gehad dat ik het idee had dat I niet voldoende had aan mijn melk op dagen dat ik thuis was. Dan gaf ik haar tussendoor ook een flesje fv. Maar de laatste tijd drinkt ze wat intensiever bij me en ik voel de laatste week dus ook ineens weer stuwing. Op de vaste momenten dat ze drinkt ('s ochtends vroeg en laat in de middag/begin avond) heb ik veel melk. Daar tussendoor red ik het prima op werkdagen zonder te kolven en ik ga ook niet lekken.

Het zal per persoon verschillen en het is natuurlijk geen garantie, maar het is mij heel erg meegevallen en het gaat heel goed. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146342810
Fijn om jullie ervaring te horen. Ik ga het begin december gewoon proberen denk ik. Neem wel kolf mee maar kijk aan hoe het gaat zonder.
Ohhh wat een verademing zal dat zijn zeg. Ik kijk er nu al naar uit!
pi_146357528
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
  donderdag 6 november 2014 @ 07:24:08 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_146357643
Da's denk ik per persoon verschillend :)

Oh, en na de weging van gisteren heb ik definitief besloten te stoppen met het opschrijven van voedingen. Mijn baby reguleert dat puik :D

[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 06-11-2014 07:32:59 ]
disclaimer
pi_146358013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:58 schreef Amsel het volgende:
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
Elektrische kolf heeft vaak een tsr-stand, en als je er wat handig in wordt kun je handsfree kolven, dat vind ik (vrouwtje ongeduld) wel erg fijn
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146358111
Over elektrische kolven gesproken, heeft iemand ervaring met de spectra 9 plus?
Ik krijg de aanschaf van een elektrische kolf gedeeltelijk vergoed (75 euro) en deze is zelfs dubbelzijdig nog best goedkoop. Ik kan alleen geen Nederlandse reviews erover vinden..
pi_146358915
Nooit van gehoord zelfs, Skittles!
pi_146359000
quote:
Ik heb er met een handkolf nooit iets uit gekregen, met een electrische aardige hoeveelheden. Dus hier loonde het wel :)
  donderdag 6 november 2014 @ 09:35:05 #96
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146359227
quote:
Ik krijg er met de avent handkolf veel meer uit dan met mijn electrische.
Met als nadeel dat na het kolven met de avent de borst pijn doet dus dagelijks niet te doen -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:24 schreef Skittles het volgende:
Over elektrische kolven gesproken, heeft iemand ervaring met de spectra 9 plus?
Ik krijg de aanschaf van een elektrische kolf gedeeltelijk vergoed (75 euro) en deze is zelfs dubbelzijdig nog best goedkoop. Ik kan alleen geen Nederlandse reviews erover vinden..
Zegt mij helemaal niets :N
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146359741
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik nu alvast ga kolven? Ik ben nu bijna tien weken zwanger en ik krijg er bij knijpen al wat druppels uit.

Heeft kolven tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld invloed op je productie (direct) na de geboorte?
pi_146362364
Spring, volgens mij wordt aangeraden om pas te kolven vanaf 37weken. Op borstvoeding.com staat er een stukje over. Ik heb ook van te voren gekolfd om melk op voorraad te hebben ivm bijvoeden. Heb overigens niet het idee gehad dat mn productie sneller op gang kwam
Lotte!
Noah!
pi_146362481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:42 schreef Linda2205 het volgende:
Spring, volgens mij wordt aangeraden om pas te kolven vanaf 37weken. Op borstvoeding.com staat er een stukje over. Ik heb ook van te voren gekolfd om melk op voorraad te hebben ivm bijvoeden. Heb overigens niet het idee gehad dat mn productie sneller op gang kwam
Dat stuk heb ik ook als leidraad gebruikt. Heb alleen met de hand gekolfd, niet met een echte kolf erop. Paar keer per dag eventjes. En alleen voor eerste nood; 6 10ml spuitjes.
pi_146363256
quote:
5s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:00 schreef -Spring het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik nu alvast ga kolven? Ik ben nu bijna tien weken zwanger en ik krijg er bij knijpen al wat druppels uit.

Heeft kolven tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld invloed op je productie (direct) na de geboorte?
Nee, je productie komt pas op gang na geboorte van de placenta. Je kunt nu voorkolven en de opbrengst (meestal niet meer dan enkele ml) invriezen om te gebruiken als bijvoeding geïndiceerd is in de eerste week als je productie nog niet op gang is. Het kan geen kwaad in de gezonde zwangerschap. Je kunt er wel harde buiken van krijgen. En of het nou echt een nuttige tijdsbesteding is bij tien weken zwangerschap mag je zelf beoordelen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')