abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2014 @ 10:50:37 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_146246174
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_146247556
XM wat sneu voor Noor. Beterschap :*

Coco, Saar alweer bijna twee jaar. Wat gaat het snel. Wat een leuk cadeau krijgt ze O+

Cwen, wat een leuke foto's van je lieve meisje O+
pi_146249200
Ellie O+ Ik vind haar haar zo mooi. Die kleur heeft Isa bovenop ook, maar achter op haar hoofd is ze hoogblond. Heel apart. Ze heeft jouw ogen he?

Wij zijn vanochtend bij het cb geweest en het was zo gezellig. Isa was echt een show aan het opvoeren voor de wijkverpleegkundigen, die lachten zich rot :D En ze was zo lekker aan het spelen in de wachtruimte dat ze niet mee naar huis wilde :') Ze weegt nu bijna 12 kg en is 84,5 cm O+ mijn lange O+

Ik hou haar curve bij op borstvoeding.com en ik werd wel een beetje sip van hun uitleg over de curve. Zo lang je kind in het groene gedeelte zit, is je kind normaal, maar daarboven is je kind meteen gevaarlijk obees als ik het zo lees. Daarnaast wordt de link met ouders ook negatief gezet, want als je kind groot is, zijn de ouders meteen fors. Ik mis de nuance op die site wel :{
Sarcasme. Herken het.
pi_146249243
Oh en toffe keuken Coco! Isa krijgt voor Sinterklaas het hema keukentje. We lieten hem thuisbezorgen, maar ik schrok wel even van het hele kleine doosje waar het in zit :D Ben benieuwd!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 3 november 2014 @ 12:24:06 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146249392
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:19 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en toffe keuken Coco! Isa krijgt voor Sinterklaas het hema keukentje. We lieten hem thuisbezorgen, maar ik schrok wel even van het hele kleine doosje waar het in zit :D Ben benieuwd!
Dat keukentje is leuk :Y. En een goed formaat ook! Hier wordt er elke dag mee gespeeld!
pi_146249742
Die keuken is tof! En alweer bijna een peuter!

Mooie stats Spirit! Maar ze zit toch nog prima in het groene deel? Op het cb vonden ze M te dik. Maar in de curve van bv.com zat hij juist nog prima in het groene deel.

O+ ellie O+

Vandaag naar de kerstshow bij Intratuin geweest. Met een heuse draaimolen. Maar die was eng, de pop (= kerstman) was eng, donker was eng, muziek was eng. Stelletje angsthaasjes :D Op de roltrap wilden ze per se zelf lopen maar toen vielen ze om (domino effect) en rolden ook nog even door.... :')

Gelukkig waren de visjes en de konijntjes wel leuk :D

Volgende keer maar met M, die vindt het denk ik wel leuk :D
pi_146249894
Qua lengte zit ze op de bovenlijn zowel bij bv curve als bij cb, qua gewicht zit ze op 3/4 in het groene bij bv curve en op middenlijn bij cb. Ze doet het super vind ik, maar door die omschrijvingen krijg ik er wel een naar gevoel bij, want ik wil gewoon echt niet dat ze te dik wordt...

Kyara, je roltrapverhaal :D
Sarcasme. Herken het.
pi_146249931
Spirit wat leuk dat het zo gezellig was bij het CB.
Met die curves verbaas ik me ook. Het eerste jaar lijkt het soms of een kind het alleen goed doen als ze op de bovenste lijnen groeien en het jaar daarna gaan ze praten over te dik. Ik heb de stats niet gezien, maar geloof echt niet dat jouw kindje te dik is :*

Kyara, herkenbaar. Riley is ook den angsthaasje ineens. Hoe vaak die in mijn armen springt, want eng :o
Ik heb nu wel zin in de intratuin :D
  maandag 3 november 2014 @ 12:45:06 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146250040
Kyara :D Ik zie het helemaal voor me _O-

Coco, mooie keuken! Groot :o

Spirit, gewoon vertrouwen op jezelf en wat je zelf ziet. Wel apart dat gewicht op de middellijn zit btw, want Noor is volgens mij een maand jonger, woog laatste keer 10,7 kg en zat ook op de middellijn. En ik zie haar geen kg meer groeien binnen een maand!

Kreeg net een appje, kind zit nu op 39 graden.. maar is wel redelijk te pas, alleen weinig trek in eten. Maar goed, geen kdv morgen, dat is wel duidelijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146250064
Oh volgens het cb is ze ook niet te dik hoor. Ze hadden zelfs eerst het gewicht verkeerd gemeten (hoe?!) waardoor ze afgevallen was tov de vorige keer. Maar omdat ze niet ziek is geweest en goed eet wilde ze voor de zekerheid nog een keer meten en toen zat ze ineens weer op haar lijn. Ons cb is tof O+ Het ging mij om bv.com waar meteen zo ontzettend paniekerig en negatief wordt gedaan waar ik een rotgevoel van kreeg :@
Sarcasme. Herken het.
pi_146250183
Het CB zet het gewicht tov de lengte in de curve. Dus als je kind qua gewicht iets boven gemiddelde zit en qua lengte op het gemiddelde dan kom je dus bij het CB boven het gemiddelde uit.

Maar als ze qua gewicht op de middenlijn zit en qua lengte er boven dan is ze toch gewoon niet dik en dan is er ook geen indicatie dat ze dik wordt? Maak je je nu een beetje druk om niks zeg maar?

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er meteen zo paniekerig wordt gedaan als een kind een keer boven de curve uit komt. Maar dat vond ik dus van het cb. De kleine lettertjes op bv.com lees ik niet :P

Edit: wat Omen dus zegt. Halleluja als ze < 18 maanden zijn. Lekker spekbaby en ooh wat doen ze het goed. Zodra een peuter nog iets spekkiger is dan wordt het meteen obese onderhand :(
  maandag 3 november 2014 @ 12:51:01 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146250195
Ah ok. Vandaar :). Ze zit bij beiden op de middenlijn. Dus dikke prima.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146250238
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 12:50 schreef Kyara het volgende:
Het CB zet het gewicht tov de lengte in de curve. Dus als je kind qua gewicht iets boven gemiddelde zit en qua lengte op het gemiddelde dan kom je dus bij het CB boven het gemiddelde uit.

Maar als ze qua gewicht op de middenlijn zit en qua lengte er boven dan is ze toch gewoon niet dik en dan is er ook geen indicatie dat ze dik wordt? Maak je je nu een beetje druk om niks zeg maar?

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er meteen zo paniekerig wordt gedaan als een kind een keer boven de curve uit komt. Maar dat vond ik dus van het cb. De kleine lettertjes op bv.com lees ik niet :P
Leyla is bijvoorbeeld echt heel klein voor haar leeftijd. 95 cm bij 4 jaar. Haar gewicht zit op het middelstreepje, dat dus is afgezet tegen de lengte. Dus voor haar lengte is ze precies zwaar genoeg. Als ze dat zouden afzetten tegen wat kinderen gemiddeld wegen bij 4 jaar zou date en raar beeld geven op de curve en zegt het dus ook niet veel over hoe het nu echt gaat met het kind. Of het kind te dik is of juist niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146250407
M zat zelfs bij het CB nog in het groene gedeelte. Sterker nog, hij zat nog steeds op de lijn die hij ingezet heeft toen hij 6 maanden oud was. Blijkbaar is dat dus zijn lijn en zijn bouw.
pi_146250597
Ik heb ook een dreumes! Ik probeer echt weer aan te haken , maar ben er helemaal uit :')
pi_146250654
Die Noor... gemiddelder krijg je ze niet joh ;)

En Spirit... eoiaou! (waarbij de o's ook als ogen gelezen mogen worden ;) ) Schud dat rotgevoel maar lekker van je af.

Kyara :D Je hebt de roltrapdomino niet toevallig gefilmd he? ;)

Bij ons werd vanochtend de nieuwe keuken geleverd. En dat is léuk!

KD! Nee!? Een dreumes al? Dat kan toch heel nog niet?
pi_146250825
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb ook een dreumes! Ik probeer echt weer aan te haken , maar ben er helemaal uit :')
NIET!

Is Lucy al 1 :o
pi_146250846
Shandaly O+ Wat een schatje is het toch. En wat wordt ze groot! O+
pi_146250858
Jeetje, Kleurdoos. Jouw meisje ook al 1. Wat gaat het snel

Shandaly O+
pi_146251176
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:13 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje, Kleurdoos. Jouw meisje ook al 1. Wat gaat het snel

Shandaly O+

14 maanden!
pi_146251198
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:06 schreef Shandaly het volgende:
Die Noor... gemiddelder krijg je ze niet joh ;)

En Spirit... eoiaou! (waarbij de o's ook als ogen gelezen mogen worden ;) ) Schud dat rotgevoel maar lekker van je af.

Kyara :D Je hebt de roltrapdomino niet toevallig gefilmd he? ;)

Bij ons werd vanochtend de nieuwe keuken geleverd. En dat is léuk!
[ afbeelding ]

KD! Nee!? Een dreumes al? Dat kan toch heel nog niet?
ooooh je ziet wel dat het een zusje van Lars is zeg!
pi_146251563
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:24 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ooooh je ziet wel dat het een zusje van Lars is zeg!
Zelfde fabriek ;)
  maandag 3 november 2014 @ 14:10:16 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252663
Eeeey Lucy O+

Even ego: Mijn meiske zit alwéér helemaal onder de vlekjes ;(
Warmtebultjes? Allergie? Weleda creme erop? En in de luier dan want daar zat ook nog schimmel.... daar nu dan ook talkpoeder?

Ik weet t niet meer -O-

Ze heeft een nieuwe pyama, zo'n velours van de H&M, die was misschien te warm. Maar de bultjes zitten nu ook op dr wang :?
pi_146252749
KD, ook al zo'n mooie rooie O+

Spirit, dank! Ja, oogvorm en oogopslag is identitiek, zeker als je mijn peuterfoto's terugziet. Mond ook, al zie je dat op deze foto niet :D.
Ellie heeft op haar achterhoofd just wat plukken naar de bruinige kant zitten.

Kyara, intratuin-boks! Hier vond ze het maar matig allemaal, alleen de trein was leuk.

Shandaly, wat is ze leuk! O+

Oh en Spirit, ik zou de uitleg op bv.com lekker laten. Ellie zit daar qua lengte ook op de bovenste lijn, qua gewicht niet meer, maar ik geloof het wel hoor. Als ze nou straks 4 is en nog steeds deze bovenbenen heeft, dan ga ik me misschien eens achter de oren krabben ;). Maar tot die tijd... Lekker laten hoor!

LB, foto? Vlekjes of echte bultjes? Heeft ze er last van? Waterpokken?
Home is where the O+ is...
pi_146252894
Coco wat een apparaat :D

Ik was en ben enorm verliefd op deze:

Maar uiteindelijk heeft Otje een simpel houten exemplaar gekregen en ze is er zo blij mee. O+ Ik drink al twee dagen broccolithee en haar konijn is inmiddels aangebrand denk ik, zo vaak is hij gebakken in de oven.

Ze heeft zo genoten van haar feestje (camera boven met halfslapende mini dus ik heb geen foto's bij de hand), ze was echt ontzettend jarig, het kaarsjes uitblazen hebben we over moeten doen voor de foto want ze had ze in 1 keer blazen uit :') Maar ik heb wel foto's itt vorig jaar *O* en ze lag pas om half tien in bed dus ze is nog steeds niet helemaal gezellig, maar goed, ze heeft een topdag gehad, heeft het er constant over en ik heb ineens een peuter :o
  maandag 3 november 2014 @ 14:17:56 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252905
Ja t jeukt.... en het zijn dezelfde kleine rode bultjes -over dr hele lijf- als ze deze zomer steeds had.

Ze heeft wel de temperatuurregeling van dr vader (snel warm), dus misschien is t echt puur van die 2 nachtjes in te dikke pyama.... maar ik weet t niet?
  maandag 3 november 2014 @ 14:19:05 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252944
Aangebrand konijn! :D O+

En een peuter, jemig...... Nog wel even foto's showen he, binnenkort!! *O*
pi_146253031
En wat een leuke meisjes hierboven O+ O+
pi_146253228
O+ Lucy O+
Ik vind het zo leuk dat ze iets heel eigens heeft maar toch zie je ook trekjes van Lex en Elin.

Wat naar LB. Te dikke pyjama zou kunnen. Of een of andere kinderziekte of schimmel. Sneu dat ze er last van heeft qua jeuk.

Otje is een peuter O+ Hiep Hiep Hoera! Foto's houden we nog te goed ;)
Gebakken konijn O+

Hier koken ze vooral koffie en koekjes (ja, dat wordt allemaal gekookt....).
pi_146254216
Spirit, wat de rest zegt. Weet je, wij komen niet meer bij het cb en vullen dus ook geen curves in. Echt, heerlijk rustig in het hoofd van een moeder hoor! O+

Ophelia, van harte met je peuter!

Keukentjes O+ Is die van de Hema ook zo leuk ja? Ik denk dat Stick er met kerst eentje krijgt.

LB, kan goed van de warmte, heeft Stickertje ook altijd. Bij jeuk vet houden.
pi_146254519
Lucy O+

Ophelia, gefeliciteerd met je peuter. *O* Leuk cadeau O+
En aangebrand konijn. Haha

Ik kijk nu Kate plus 8. :D
pi_146256277
Even snel vanwege een dreumes met heel veel jeuk (waterpokken)

Femke O+
En ik zei het de vorige keer al: wat lijkt ze op Lars!

KD prachtig!!

Kyara wij waren toevallig ook bij de Intratuin (de andere denk ik). En ook daar was alles eng! Sneeuwpop, kerstman, hert. Zelfs de konijnen.
En haha je roltrapverhaal!!

Ophelia gefeliciteerd!!
pi_146257030
Omen wat een leuke kamer heeft riley!

Xm beterschap voor noor.

Kyara balen dat ze de kerstshow eng vonden.

Lb weer bultjes, misschien iets gegeten waar ze op reageerd? Zo kan kaylee niet tegen kokosolie...

Shandaly wat word ze groot!!

Ophelia gefeliciteerd met je peuter!

En coco ook al bijna een peuter, mooie keuken krijgt ze zeg!

Hier wel betaalde oppas, lief meisje van 19 jaar. Wij betalen haar 5 euro per uur. Daarvoor doet ze kaylee in bad en naar bed, ruimt ze altijs alles op en stoft en dweilt de beneden verdiepen nog even. Meestal zijn we met 4 uur alweer terug dus kost het ons 20 euro per week.

Hier gaat alles verder zn gang. Morgen voor het eerst weer werken. Deze week 2 keer 2 uur en dan verder opbouwen.
Kaylee doet het goed. Ze is vrolijk, zet af en toe een losse stap om daar vervolgens heel hard van te gaan giegelen. We knuffelen veel en als ik zeg mama kus komt ze met getuite lippen en een mmmmm geluid op me af O+
pi_146257394
Ik verwacht van een avond oppas niet dat ze stofzuigt/dweilt ed. En in bad hoeft ook niet. Daarom vind ik ¤5 a 6 echt veel.
pi_146258740
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik verwacht van een avond oppas niet dat ze stofzuigt/dweilt ed. En in bad hoeft ook niet. Daarom vind ik ¤5 a 6 echt veel.
Dat verwachtten wij ook niet, we betaalde haar eerst 3 euro p/u. Eerste keer had ze het uit zichzelf gedaan( opruimen enzo) in bad gaan hebben wij wel gevraagd, ze is hier altijd om half 7. Ik ga dan muziekles geven en vriend gaat sporten.
  maandag 3 november 2014 @ 16:57:36 #36
378192 -mandy-
I am who I am
pi_146259205
onze oppas krijgt ook 6 EUR/uur, maar voor haar is het ook 15km rijden om bij ons te komen en ze is een oud-collega van mij. Voor haar heb ik het echt over.
als ik een tiener als oppas zou hebben zou ze ook niet zoveel krijgen, maar ook een 3-4 EUR/uur.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_146264886
Nee KD :o ze kan nooit al 14 maanden zijn!!

Ophelia, gefeliciteerd!

XM, beterschap voor Noor

Wat een groot ding, Coco! Hij ziet er wel super-de-luxe uit.

Gossie LB, nare jeukende bultjes.. Hopelijk gaan ze snel over.

Shandaly gaat bijna verhuizen. Spannend! Ben benieuwd hoe de kinderen het nieuwe huis vinden. En wat wordt ze al groot!

Wat sneu dat ze het zo eng vonden, Kyara. Misschien gaat het een volgende keer beter, samen met grote broer.

Cwen, ze is echt zo mooi! O+ Ik hou van haar haar.

Ik kom even een verschrikkelijk trotse moeder uithangen :@ Eva begint sinds kort in paniek tussen haar benen te grijpen en dan poep te roepen. En dan heeft ze ook daadwerkelijk gepoept! :o
Oke, soms roept ze het ook en dan is het volgens mij alleen een plasje maar ik vind het al heel knap dat ze zich bewust is van wat ze gedaan heeft.
En sinds een week woont mijn zus tijdelijk bij ons in, die ligt in een hele nare scheiding, en Eva pakt het zo goed op. Ze is iedere ochtend weer blij om haar tante te zien O+
En als laatste: ze heeft al twee hoektanden! Wat een makkie die dingen vergeleken de kiezen zeg :+
E.
pi_146270265
Ik wil ook naar Intratuin nu -O-

Aapie O+

Spark wat knap van Eva. O+
En lief dat ze zo blij is met je zus.

Ik kreeg van mijn neefje douchegel en bodylotion in de vorm van een kat. Riley vond het mooi en zei: "Poesje, poesje miauw" O+
Nu slapen, want weer ziek ben ik -O-
pi_146270790
Omen beterschap en riley O+
Ik las een knappe eva die haar lichaam snapt.
En een ziek meisje met waterpokken :*

Sac kan kusjes geven. Meer mond open en kwijl maar ik ben de uitverkorene *O* en ze staat ook steeds vaker even los *O*
Ik heb de training weer overleefd wel een verzopen kat en heb het koud maar he ik heb het wel gehaald nu do weer. 5/6/7/8 moet ook lukken.
pi_146284409
Even een vraagje (of stiekem 2) tussendoor.

Waar halen jullie de maisboogjes? Onze jumbo had deze ooit, maar nu niet meer.

En wat is nou leuk speelgoed voor een 1 jarige (gezien sinterklaas eraan komt).
pi_146284542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:24 schreef ymme het volgende:

Mijn (bijna tweejarigen) spelen nergens 'echt' mee. Enige dat ze heel graag iedere dag doen is kleuren. Verder scharrelen ze een beetje rond langs glijbaan (ja die heb ik in mijn woonkamer), keukentje, wipwap en soms gooi ik de kruiptunnel er nog bij. Blokken, little people etc vinden ze totaal niet interessant. Oja, dierenpoppetjes vinden ze O+
Met een meidenkwartet
pi_146284636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:28 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Mijn (bijna tweejarigen) spelen nergens 'echt' mee. Enige dat ze heel graag iedere dag doen is kleuren. Verder scharrelen ze een beetje rond langs glijbaan (ja die heb ik in mijn woonkamer), keukentje, wipwap en soms gooi ik de kruiptunnel er nog bij. Blokken, little people etc vinden ze totaal niet interessant. Oja, dierenpoppetjes vinden ze O+
"Kekenuh"
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:33:46 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146284640
Boh Omen, alweer ziek? -O- Beterschap hoor!

Spark, wat goed van Eva! ^O^ En wat zal je zus nu ook blij met haar zijn dan O+

Kwijlkusjes van sac :D :9

Ymme, ik geloof dat de C1000 die maisboogjes ook vaak heeft!
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:35:46 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146284676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

"Kekenuh"
+1 :D

Maar ze vindt t eigenlijk het leukst als ik iets voor haar teken, dan raadt ze wat het is, en krast er vervolgens overheen :D
En ik heb dr gisteren dr eigen naam leren 'lezen' :@ :') Drie keer geschreven en haar naam gezegd, en nu herkent ze het vormpje :D
pi_146284680
quote:

Bij ons verkoopt alleen de C1000 ze.

En ik ben even vergeten of je nu een jongens of meisjes 1 jarige hebt. De mijne speelt graag met haar poppen. Sinds ze kan lopen is ze wilde van de buggy. Maar duplo vind ze ook te gek. Spelen met de trein of de diertjes. Ze ging ook helemaal uit dr dak toen ze die toet toet dieren zag op tv :') En soms speelt ze lief met haar zus mee met Little pet shop. Al zitten daar kleine spullen bij die haar grote zus dan weg legt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146284689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

"Kekenuh"
Ja? Bram oook fan?

O en ik vergeet de haarborstel. Dat is favoriet speelgoed.
Met een meidenkwartet
pi_146284724
Ik moet echt geen pen laten slingeren want "Njam" wilt heel graag "kekenuh", op alles.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:38:26 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146284735
Ohja Sinterklaascadeautjes! *O*

E krijgt wat legpuzzels, want die heeft ze nog niet echt. Daarnaast denk ik dat mijn moeder nog wel iets van een kleertje heeft gemaakt, en ga ik ook vragen of ze iets leuks voor de pop wil maken. En ik heb de Playmobil Sint&Piet O+

Ben op Marktplaats ook aan het kijken naar een Duplo boerderij, maar eigenlijk wil ik helemaal geen grote mand vol cadeaus voor een kind dat nog niets van Sinterklaas snapt.... Dilemma dilemma :')
pi_146284774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:38 schreef LadyBlack het volgende:

E krijgt wat legpuzzels, want die heeft ze nog niet echt. Daarnaast denk ik dat mijn moeder nog wel iets van een kleertje heeft gemaakt, en ga ik ook vragen of ze iets leuks voor de pop wil maken. En ik heb de Playmobil Sint&Piet O+

Ben op Marktplaats ook aan het kijken naar een Duplo boerderij, maar eigenlijk wil ik helemaal geen grote mand vol cadeaus voor een kind dat nog niets van Sinterklaas snapt.... Dilemma dilemma :')
Een 'feestje' is toch altijd leuk ook al snapt ze het niet. ;)
pi_146284777
En een kleiner setje Duplodiertjes LB? Dan kun je de boerderij er later bij geven. (ik nam begin dit jaar een boerderij van Moonah over, de dieren en auto's speelde ze al heel lang mee, de boerderij heb ik pas een maand of wat geleden gegeven)
pi_146284778
Hier staat al een toettoet garage in de kast voor de sint.
Maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet. :D

Ik heb 2 jongens overigens ;)
pi_146284789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:38 schreef LadyBlack het volgende:

Nijntje stiften O+
En hier op Sint/verjaardag lijst: dekbedovertrekjes, poppen, poppenbedjes, rugzakjes, bidon, badspeelgoed (is weer aan verversing toe), loophondje, tekenborden, pyjamapakken
Met een meidenkwartet
pi_146284792
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:40 schreef ymme het volgende:
Hier staat al een toettoet garage in de kast voor de sint.
Maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet. :D

Ik heb 2 jongens overigens ;)
Dat kun je oneindig uitbreiden.
pi_146284794
Duplo komen we in om. Heb op de zolder nog little people boerderij staan.
Echt, voor een 2de is zoveel lastiger allemaal.
pi_146284817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kun je oneindig uitbreiden.
Dat weet ik ja.
Maar ik ben 'bang' dat Dex er dadelijk helemaal niets aan vind :D
Dus uitbreidingsets nog maar even mee wachten.
pi_146284897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:42 schreef ymme het volgende:

[..]

Dat weet ik ja.
Maar ik ben 'bang' dat Dex er dadelijk helemaal niets aan vind :D
Dus uitbreidingsets nog maar even mee wachten.
Je kan die toet toet auto's toch ook los kopen? Geef er eentje als 'schoenkadoo' dan kan je zien wat hij er van vind en eventueel nog bijkopen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:45:38 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146284904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef ymme het volgende:
Duplo komen we in om. Heb op de zolder nog little people boerderij staan.
Echt, voor een 2de is zoveel lastiger allemaal.
Opnieuw inpakken? :@ Weet niet of hij er al mee gespeeld heeft, maar ik zou niet te moeilijk doen.

Wacht, da's niet handig met de oudste natuurlijk :')!
pi_146284931
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Je kan die toet toet auto's toch ook los kopen? Geef er eentje als 'schoenkadoo' dan kan je zien wat hij er van vind en eventueel nog bijkopen.
Inderdaad, die auto's liggen klaar voor in de schoen :)
pi_146284940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Opnieuw inpakken? :@ Weet niet of hij er al mee gespeeld heeft, maar ik zou niet te moeilijk doen.

Wacht, da's niet handig met de oudste natuurlijk :')!
Nee inderdaad. Die is 4,5 en is dit jaar helemaal op en tof in het sinterklaas gebeuren.
Wordt er nu al gek van :D
pi_146285008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:47 schreef ymme het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Die is 4,5 en is dit jaar helemaal op en tof in het sinterklaas gebeuren.
Wordt er nu al gek van :D
hahaha wacht maar. Bij ons is Sint sinds vorig jaar niet weggeweest. Gaat het minstens 3x pw over Sint en hoor ik die liedjes al meer dan een jaar bijna dagelijks. De VOF Sint cd is volgens mij mijn auto cd speler niet uit geweest.
Met een meidenkwartet
pi_146285050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]

hahaha wacht maar. Bij ons is Sint sinds vorig jaar niet weggeweest. Gaat het minstens 3x pw over Sint en hoor ik die liedjes al meer dan een jaar bijna dagelijks. De VOF Sint cd is volgens mij mijn auto cd speler niet uit geweest.
VOF is dan ook wel een leuke sint cd :) Die werd hier vorige week gedraaid.
Maar het hele jaar door hier gelukkig (nog) niet.
pi_146285090
Mijn schoonmoeder begon al over "heel veel kleine kadootjes", dus dat heb ik maar snel uit haar hoofd gepraat gezien ons kind op het moment de concentratiespanne van een mug heeft :')
Sarcasme. Herken het.
pi_146285337
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn schoonmoeder begon al over "heel veel kleine kadootjes", dus dat heb ik maar snel uit haar hoofd gepraat gezien ons kind op het moment de concentratiespanne van een mug heeft :')
Dan kan je het toch weg leggen en als ze het ene kleine kadootje zat is geef je het volgende :P
pi_146285525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nijntje stiften O+
En hier op Sint/verjaardag lijst: dekbedovertrekjes, poppen, poppenbedjes, rugzakjes, bidon, badspeelgoed (is weer aan verversing toe), loophondje, tekenborden, pyjamapakken
Nijntje stiften? Echt haat aan die dingen. Ze krijgen ze zelf amper de kop van de romp gerukt. En erger nog, de kop er weer op lukt bijna niet. Vasthouden is ook niet handig als je kind al heel vroeg weet hoe hij een potlood of pen vast moet houden...

Ik heb ze in de prullenbak gegooid en vervangen door gewone Hema stiften O+
pi_146285564
Wij gaan voor de muziekinstrumentjes denk ik. En ik heb nog een hele lijst gemaakt maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Weet wel dat de lijst voor M weer veel langer is als voor de meiden....
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:15:22 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146285598
Eva heeft deze:

Ik tape dan een flink stuk papier op haar tafeltje en dan kan ze los O+

Al tekent ze ook graag met een pen op een kladblokje, net als dr moeder :D
pi_146285682
FR wat lief O+

LB wat knap van E. dat ze haar eigen naam kan lezen. Leuk dat ze herkent O+

Riley is gek op haar houten blokken, fietsje, ballen en boekjes vindt ze ook leuk. En de ballenbak natuurlijk. En tekenen doet ze ook. Hoewel ze het vooral leuk vindt om de vak met stiften leeg te gooien :D
pi_146285879
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nijntje stiften? Echt haat aan die dingen. Ze krijgen ze zelf amper de kop van de romp gerukt. En erger nog, de kop er weer op lukt bijna niet. Vasthouden is ook niet handig als je kind al heel vroeg weet hoe hij een potlood of pen vast moet houden...

Ik heb ze in de prullenbak gegooid en vervangen door gewone Hema stiften O+
Echt?
Schrap van lijstje.

Potloden is zwaar kansloos bij ons. Ik ga voor bruynzeels dan.

Muziekinstrumenten ja? Daar doe ik niet aan :@ Daar hebben we al een doos van maar doet niemand iets mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cathmar op 04-11-2014 11:36:29 ]
Met een meidenkwartet
pi_146285901
Ik vond zelf de kleinduimpjes en kortjakjes fijn.

Hier zijn ze trouwens fan van boekjes, auto's en poppetjes en beestjes van duplo. Ze laten alles van de glijbaan glijden (=oprit van de garage :D )
pi_146285959
quote:

Even op de site kijken wat betreft de maisboogies. Zij komen bij jou uit de buurt dus ze zijn daar veelvuldig te verkrijgen. Sommige bakkers en apotheken hebben ze ook. En anders even bij de jumbo navragen want ze hebben ze wel standaard in het assortiment.
pi_146286048
Ik vind Lyra potloden zo fijn O+ En Sticker krijgt crayon rocks, want alles moet zijn mond in en dat kan daarmee redelijk veilig.

Ik vind de muziekinstrumenten van de Hema zo leuk, ik denk dat die ook op een lijstje gaan O+
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:41:06 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146286272
Het blijkt dat mijn jongetje ook van "jongensdingen" houdt. Hier gaan we dus voor een houten treinbaan en auto's. Ik zou zo graag met 'm willen kleuren en tekenen, maar na 1 minuut worden de potloden en verf door de kamer gesmeten, en wil ie weer verder rijden met z'n trekker :'(

Muziekinstrumenten weer ik nog even, ik ben bang dat ik gillend gek word van het lawaai... En verder, boekjes (gruffalo geluidenboek is hier al een hit, en de gele ballon) en puzzels (gruffalo telpuzzelboekje ligt klaar als kadootje, en Dikkie Dik viert Sinterklaas als schoenkadootje). Van opa en oma krijgt ie geloof ik het houten ikea werkbankje. Keukentje hebben we al, en is hier een grote hit. Ook hier regelmatig gebakken knuffeltijger en duploblokjes uit de oven :Y)
pi_146286306
Muziekinstrumenten staan niet gelijk aan lawaai hoor. Zo veel herrie maakt een xylofoon nu ook weer niet :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:44:15 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146286356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:42 schreef L-E het volgende:
Muziekinstrumenten staan niet gelijk aan lawaai hoor. Zo veel herrie maakt een xylofoon nu ook weer niet :P
Ik ben nogal gevoelig voor veel geluid door elkaar heen. Toet toet auto's in combinatie met de radio aan zorgen al voor hoofdpijn zeg maar. Kan dan niet meer focussen ofzo, weet niet wat het is. Zo min mogelijk geluid dus hier, en de auto's gaan even uit als er een CD met kinderliedjes aangaat ;) helaas begint J. zelf door te krijgen hoe de auto's aan moeten :X
pi_146286440
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan kan je het toch weg leggen en als ze het ene kleine kadootje zat is geef je het volgende :P
Ik bedoel meer dat ze het na 3 dingen uitpakken wel voor gezien houdt :P Als er dan nog 20 dingen liggen... en waar moet ik al die meuk laten joh. Ik heb gevraagd of ze spulletjes voor haar keukentje willen kopen O+ Desnoods pakken ze elk pannetje en groentetje of fruitje apart in .
Sarcasme. Herken het.
pi_146286448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:44 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik ben nogal gevoelig voor veel geluid door elkaar heen. Toet toet auto's in combinatie met de radio aan zorgen al voor hoofdpijn zeg maar. Kan dan niet meer focussen ofzo, weet niet wat het is. Zo min mogelijk geluid dus hier, en de auto's gaan even uit als er een CD met kinderliedjes aangaat ;) helaas begint J. zelf door te krijgen hoe de auto's aan moeten :X
Herkenbaar hoor. Wij hebben ook echt niet de radio of tv aan als er wordt gespeeld hier. En wat die autootjes betreft: batterijen er uit doet wonderen O+
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:47:48 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146286475
E heeft 2 van die Vtech dingen, en ik zet die ook uit, anders word ik gillend gek. :X

Radio staat hier overigens zelden aan, ik heb liever dat E zelf zingt, of geluidjes maakt. Alleen tijdens het koken zet ik lekker 3fm op ;) En verder overdag wel eens een cd met kinderliedjes.

-edit- Dat staat er heel nasty, over die radio. Zo bedoel ik het niet. Maargoed, radio dus zelden, ook wegens overgevoelige moederoren als er nog meer geluid doorheen komt ;)
pi_146286516
Trommeltjes, xylofoons, fluitjes of andere muziekinstrumentjes hebben ze hier. Ik vind het erg leuk.
En lawaai heb ik zelf gelukkig niet zo veel last van. Vaak hoor ik bij de oudste muziek vandaan komen (iPad of wat dan ook) bij de jongste het muziekje in haar speeltjes en dan staat de tv of radio nog aan :P

Voor de oudste is de lijst hier ook lang. Maar voor de jongste is het toch wat meer nadenken want ja. Die heeft nu natuurlijk het speelgoed waar de oudste te oud voor is en wat moet je daar dan nog bijkopen :')
pi_146286530
Mijn man is slechthorend en kan daardoor geluidprikkels niet filteren. Dus om te kunnen communiceren met elkaar, moeten we geluid beperken.

Goede smoes om geen speelgoed met geluid in huis te hebben ook :P
pi_146286594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze het na 3 dingen uitpakken wel voor gezien houdt :P Als er dan nog 20 dingen liggen... en waar moet ik al die meuk laten joh. Ik heb gevraagd of ze spulletjes voor haar keukentje willen kopen O+ Desnoods pakken ze elk pannetje en groentetje of fruitje apart in .
Je hebt nu een groot huis :( Dus de smoes waar moet ik het laten is nu over hé :(

:P
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:36:07 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146288041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. Wij hebben ook echt niet de radio of tv aan als er wordt gespeeld hier. En wat die autootjes betreft: batterijen er uit doet wonderen O+
Batterijen eruit heb ik nog niet gedaan. Ik vind de toet-toet auto liedjes best goed te doen, en J. wordt er zo vrolijk van O+. Verder geen geluidspeelgoed tot nu toe, daar speelt ie bij opa en oma mee >:) die zelf de kringloopwinkel hebben leeggekocht...
pi_146288620
Maisboogies zijn verkrijgbaar bij jumbo en c1000.
Als de Jumbo ze niet in het vak heeft liggen, kun je ze via de servicebalie bestellen.
pi_146288788
Of bij sommige natuur/biologische winkels
Sarcasme. Herken het.
pi_146289869
En online, toch?

Ik heb de Little People Sint & Piet voor Sinterklaas, een set houten blokken, een muts en handschoenen en een houten loopkrokodil. Meer niet, en dit vindt ML al veel, want sm gaat ook nog los. Ik weet dat ze van hen sowieso een loopfietsje krijgt en een puzzel, ben benieuwd wat nog meer... Denk dat we in januari een nieuwe kast kunnen kopen :D.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 4 november 2014 @ 13:36:35 #85
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146289921
Viert iedereen al Sinterklaas met hun dreumes? Ik was het eigenlijk nog helemaal niet van plan om te vieren dit jaar :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_146290311
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:36 schreef Sylver_ het volgende:
Viert iedereen al Sinterklaas met hun dreumes? Ik was het eigenlijk nog helemaal niet van plan om te vieren dit jaar :@
Wij vieren vooral vanwege de oudste :)
pi_146290386
Wij vieren het samen met oudere neefjes. En M begrijpt het natuurlijk ook steeds beter.
We hebben hem vorig jaar ook meegenomen naar de intocht, dat vond hij wel erg leuk. Denk dat de meiden het dit jaar ook leuk gaan vinden :Y Maar de verschillen tussen net dreumes of bijna peuter zijn natuurlijk ook best groot ;)
pi_146290491
Wij vieren het met mijn neefje van drie en nog een dreumes van 22 maanden. Er komt een Sinterklaas en twee Pieten. Ik heb er zin in. Als Riley niks wil weten van de Sint of de Pieten is het goed voor mij.
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:15:39 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146291307
Mijn moeder en ik zijn die-hard Sinterklaasfundamentalisten :+ dus vriend en ik vieren Sinterklaas altijd gezellig samen met haar en haar vriend. Voor de houtkachel met een stapel cadeautjes en leuke gedichten O+

Toen ik zwanger was hebben we het 1 jaartje overgeslagen, maar vorig jaar weer gewoon pakjesavond, en het wordt vanaf nu alleen maar leuker natuurlijk :D

Op 15 november nodig ik hier mn vriendinnen met kinderen uit en gaan we pepernoten bakken en de intocht van Sinterklaas op televisie kijken. Jaarlijkse traditie die met al dat grut ook alleen maar leuker wordt *O*
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:26:26 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146291633
De leidsters op het kdv dachten trouwens dat E de vijfde ziekte heeft, omdat daar nu veel kindjes mee zijn. Zit even te googlen, en de uiterlijk kenmerken die op wikipedia bijvoorbeeld worden beschreven, herken ik niet echt. Andere plaatjes die ik tegen kom dan weer wel, zoals deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146291655
Alle vriendinnen met kinderen die ik heb, hebben weinig tot niets met Sinterklaas. ;( (En in Vriends familie is het gewoon een kadootjessmijtfestijn, het achterliggende gebeuren (liedjes, intocht, laat staan gedichtjes) doen ze niets mee)

Even langs de huisarts LB? (als je uitsluitsel wilt)
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:29:06 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146291690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Alle vriendinnen met kinderen die ik heb, hebben weinig tot niets met Sinterklaas. ;(

Even langs de huisarts LB? (als je uitsluitsel wilt)
Neuh, ik geloof het eigenlijk wel. Als het vijfde ziekte is, geldt het zelfde als voor warmteuitslag: gaat vanzelf weer over, en tegen de jeuk kun je inderdaad iets vets smeren. En in beide gevallen is het niet lekker om te warm gekleed te zijn, want broeierig.

Jammer van het kidscase jurkje dat ik net binnen heb gekregen ;( :')

Oh en je bent van harte welkom hoor! O+
pi_146291775
Je woont zo ver weg -O-

Pics van het jurkje zodra de uitslag weg is!
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:34:18 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146291846
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je woont zo ver weg -O-

.....en ik noem mn kruidnootjes pepernoten, dan wil je vast niet eens komen he -O-
pi_146291887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

.....en ik noem mn kruidnootjes pepernoten, dan wil je vast niet eens komen he -O-
Dat is wel een minpunt ja :+ Wel pluspunten dat je dat onthouden hebt. _O_
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:58:49 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146292732
LB, toen J uitslag had vergelijkbaar met die op de foto's die je post, zei de HA ook vijfde ziekte, hij had ook vlekjes in zijn gezicht, vuurrode wangen. En HA zei toen idd wat Ophelia zegt: gaat vanzelf over... J. had gelukkig geen last van jeuk.

O, en wij vieren Sinterklaas omdat ik dat gewoon leuk vind O+ . En J. krijgt er misschien dit jaar al wat van mee, maar zo niet, ook prima, dan doen we het vooral voor mij :o :P
pi_146294098
Hier exact hetzelfde bij isa LB, over een dag of 2 is het veeeeeeel minder als het goed is :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:28:36 #98
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_146297895
LB, wat sneu zulke uitslag :{ heeft ze er last van?

KD, woah!! Welkom hier! :)

Xcuze-me, hoe gaat het met je meisje?

MM, gelukkig spelen ze nooit heel lang achter elkaar met muziekinstrumenten ;)

Leuk om te lezen waar jullie kindjes mee spelen en wat jullie geven :) Isabel zit op dit moment een beetje 'in between' speelgoed, hoog tijd voor de feestdagen. Ik heb voor haar (oa) een schoonmaaksetje (bezem, emmer, sponsje enzo). Ik vind het vreselijk eigenlijk, maar ik hoop dat ze dan eens ophoudt míjn spullen uit mijn handen te trekken wanneer ik delicate handelingen verricht (zoals hagelslag uit elke hoek van de kamer peuteren) en hysterysch te krijsen als ze het niet mag hebben :') Kyara, de Nijntje-stiften zijn herkenbaar ja, niet handig! Daarentegen: de set die Stef voor zijn eerste verjaardag kreeg is nog steeds niet uitgedroogd/kapot en Isabel kleurt er dagelijks mee :o

Voor haar verjaardag geven we haar zo'n Magic Treehouse, die had een vriendinnetje van mij vroeger ook en ik was er weg van O+

Oh, en nog zoiets liefs/wonderlijks: ik vond gisteren het nachtponnetje van Isabel's pop terug (don't ask :')) en ze was het roerend met me eens dat Popje haar nachtpon aan moest. Dus ik kleed Popje uit en vraag aan Isabel of we haar eerst moeten wassen. Tot mijn verbazing rent ze naar het winkeltje, pakt er een AH Zwitsal-mini, schudt het flesje boven Popje en maakt 'psssst'-geluidjes. Dus ik begin de pop te wassen en vraag aan Isabel of zij haar armen wil wassen, hetgeen ze vervolgens zó doet :o ik was toch even verbaasd over wat ze allemaal al weet en snapt, al gebeurt dat me wel vaker :@
3!
pi_146301162
Omen beterschap! Bah alweer ziek.

Inca wat leuk!

LB ik zou ook denken vijfde ziekte als ik dat zo zie. Vooral ook als het heerst.

Leuk al die ideeën voor sinterklaas.
Hier krijgt ze in ieder geval verkleedkleertjes. Ze is zo bezig met aan en uitkleden.

Verder even geen puf voor uitgebreide reactie ivm slaapgebrek voor die pokke-waterpokken. Ze is heel zielig. En heeft vooral 's nachts veel jeuk.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:30:21 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146305814
Beterschap Animalmix..

Van mij mag Noor de waterpokken ook wel krijgen :@. Ik was bijna 7 toen ik ze kreeg en heb het heel bewust meegemaakt en heel veel gekrabbeld. Niet fijn.

En verder niet meegelezen, want ik mag me bij danic en omen scharen. Geen werk meer na 31 mrt volgend jaar. Aan de ene kant opgelucht, maar ja, ook weer onzekerheid in het vooruitschiet. En ik zit in dezelfde branche als Kyara en het werk is schaars.

Oh met Noor gaat het redelijk. Geen koorts meer lijkt het, maar inslapen vlot nu niet echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')