• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Nee ik zit bij een big-four. Heb het op zich wel naar m'n zin maar ik weet wel voor 100% zeker dat ik hier niet wil werken.quote:Op zondag 2 november 2014 22:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Jazeker, vermaak me er goed. Gebruik dit jaar ook om te kijken of een Zuidas-carriere echt is wat ik (de komende jaren) wil. Moet zeggen dat ik die keuze nog niet 100% gemaakt heb. Wil toch ook graag wat langer (stage/werkstudentschap) bij een niet-Zuidas kantoor kijken. M'n ervaring op de Zuidas tot nu toe sluit wel goed aan bij m'n verwachting.
Hoe is het bij jou (al zat jij nu volgens mij niet op Zuid als ik het goed heb)?
Ja, dat realiseer ik me ook wel. Al zijn er bij ons genoeg stagiairs/werkstudenten die meerder keren per week (in het geval van stagiairs) tot rond 21 uur op kantoor zitten, terwijl anderen structureel om 18 uur weg worden gestuurd. Sommigen zijn nooit bij studentenkoffie, anderen altijd. Verschilt nogal per afdeling/partner (en wellicht kantoor). Voor mij geldt overigens het laatste.quote:Op zondag 2 november 2014 22:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Houd ook in het achterhoofd dat een stage op de Zuidas een erge light variant is van werken op de Zuidas. Althans, zo heb ik 'm ervaren.
Waarom niet?quote:Op zondag 2 november 2014 23:02 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Nee ik zit bij een big-four. Heb het op zich wel naar m'n zin maar ik weet wel voor 100% zeker dat ik hier niet wil werken.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Denk ook wel dat je op n gegeven moment klaar bent met het uitproberen (al weet ik niet wat je al gedaan hebt).quote:Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef Mshauri het volgende:
Wat wel jammer is want ik wil eigenlijk hierna een baan (zonder nog een stage of werkstudentschap te doen)
Hoeveelste zou dat dan worden? En hoezo bevalt de big4 niet?quote:Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef Mshauri het volgende:
Wat wel jammer is want ik wil eigenlijk hierna een baan (zonder nog een stage of werkstudentschap te doen)
Die heb je hier af en toe ook. Ik begrijp het als er soms iets belangrijks af moet, maar meestal maken de studenten het belangrijker dan het is. Ik stuur onze stagiairs ook meestal rond 18:00 weg, omdat ik vind dat ze te weinig verdienen om te blijven zitten. En het verschilt inderdaad per afdeling etc.quote:Op zondag 2 november 2014 23:03 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, dat realiseer ik me ook wel. Al zijn er bij ons genoeg stagiairs/werkstudenten die meerder keren per week (in het geval van stagiairs) tot rond 21 uur op kantoor zitten, terwijl anderen structureel om 18 uur weg worden gestuurd. Sommigen zijn nooit bij studentenkoffie, anderen altijd. Verschilt nogal per afdeling/partner (en wellicht kantoor).
M'n voorkeur voor een procespraktijk is wel echt sterker geworden trouwens.
Begrijp ik, had ik ook toen ik stage liep. Maar nogmaals, de stagiairs verdienen te weinig om het te rechtvaardigen om ze te laten zitten.quote:Op zondag 2 november 2014 23:01 schreef Ansu het volgende:
@Mahar, met stage voelt dat ook zo vind ik. Ook vooral het toch vroeg weg 'moeten' gaan, voelt soms ook maar gek.
Met name de massaliteit en het soort mensen. De echte toppers zijn ook echt goed, maar er lopen ook teveel van die figuren rond die qua niveau toch echt ergens thuis zouden moeten horen.quote:
Ha! Same here. Ik twijfel dus nog. Of nog een financiële afstudeerstage, of een (bij)baan voor 3/4 dagen en daarnaast scriptie, en/of aan het einde nog stage in consulting.. Ik vind het maar lastig, al dat kiezen, en dan weet je alsnog of je het dan wel weet. Weet jij nu wel ongeveer wat je leuk vindt of alsnog niet?quote:Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef Mshauri het volgende:
Dat zou eventueel de vierde worden.quote:Op zondag 2 november 2014 23:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveelste zou dat dan worden? En hoezo bevalt de big4 niet?
Hmm, tsja. Dat is wel wat veel.quote:Op zondag 2 november 2014 23:10 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat zou eventueel de vierde worden.
Punt is dat sommige seniors/partners erg veel werk over de schutting flikkeren. Vaak ongetwijfeld grotendeels onnodige klusjes, maar toch. Maatje van mij kreeg op z'n eerste dag om half zeven - toen hij net weg wilde gaan - nog een klusje wat 'nog wel even kon, toch?'. Snap wel dat je dan blijft zitten, ook omdat het wel leuk is om iets voor een partner te doen.Het zijn bij ons in elk geval niet de advocaat-stagiairs die de studenten wegsturen. Zelf ben ik trouwens bijna altijd rond 18 uur (zelfstandig of aangespoord) wel weg overigens. Laatste weken sowieso niet heel druk, dus weinig klussen met dead-line op dezelfde dag.quote:Op zondag 2 november 2014 23:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die heb je hier af en toe ook. Ik begrijp het als er soms iets belangrijks af moet, maar meestal maken de studenten het belangrijker dan het is. Ik stuur onze stagiairs ook meestal rond 18:00 weg, omdat ik vind dat ze te weinig verdienen om te blijven zitten. En het verschilt inderdaad per afdeling etc.
En niet aanwezig zijn bij de studentenkoffie vind ik, hoe raar dat misschien ook klinkt, gewoon stom. Dat hoort een beetje bij de ervaring: uitwisselen van ervaringen, zeuren, beetje mensen leren kennen, netwerken etc.
[..]
Begrijp ik, had ik ook toen ik stage liep. Maar nogmaals, de stagiairs verdienen te weinig om het te rechtvaardigen om ze te laten zitten.
Aan de andere kant vertekent het het beeld van werken op een dergelijk kantoor misschien een beetje, maar ik vind dat je als stagiair gewoon om 18:00 weg moet.
Ik zeg gewoon doen als je nog twijfelt.quote:Op zondag 2 november 2014 23:10 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat zou eventueel de vierde worden.
Wat is het tijdvak dat je moet overbruggen?quote:Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ja en ik zou er ook gewoon geen zin in hebben. Ik wil nu gewoon het 'echte' werk gaan doen
Welk tijdvak bedoel je? Ik hoop iig begin februari afgestudeerd te zijn. En ik zit hier nog tot eind decemberquote:Op zondag 2 november 2014 23:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is het tijdvak dat je moet overbruggen?
Ik snap zeker dat je dan blijft zitten, want dat heb ik ook wel eens gedaan tijdens m'n stage. Ik vind alleen dat het niet gedaan moet worden. Het verschilt inderdaad per afdeling.quote:Op zondag 2 november 2014 23:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Punt is dat sommige seniors/partners erg veel werk over de schutting flikkeren. Vaak ongetwijfeld grotendeels onnodige klusjes, maar toch. Maatje van mij kreeg op z'n eerste dag om half zeven - toen hij net weg wilde gaan - nog een klusje wat 'nog wel even kon, toch?'. Snap wel dat je dan blijft zitten, ook omdat het wel leuk is om iets voor een partner te doen.Het zijn bij ons in elk geval niet de advocaat-stagiairs die de studenten wegsturen. Zelf ben ik trouwens bijna altijd rond 18 uur (zelfstandig of aangespoord) wel weg overigens. Laatste weken sowieso niet heel druk, dus weinig klussen met dead-line op dezelfde dag.
Lijkt me heel gezond ja. Als je op basis van je ervaring kan formuleren wat je wilt en waarom zou ik ook niet per se (ook niet per se niet) nog een stage o.i.d. gaan doen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ja en ik zou er ook gewoon geen zin in hebben. Ik wil nu gewoon het 'echte' werk gaan doen
Wie neemt er nou een tattoo van een snorkelquote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan toch liever toen ze de Franse dancing with the stars won![]()
[ afbeelding ]
[..]
Elk jaar ook gewoon een nieuw kleurtje en verrekte weinig inhoudelijks veranderen hé terwijl je toch 50 euro vraagt
[..]
bij de burgerzakenbalie in Zoetermeer?
Dat laatste denk ik ook zeker inderdaad. Heb zelf ook wel eens het gevoel gehad dat een uitzoekklus van een paar dagen voor een partner meer een soort 'testje' was. Toen ik m'n memo na drie dagen kwam toelichten was het 'goed werk', maar had niet het idee dat die partner iets nieuws hoorde. "Ah, dus dat heb je ook al gevonden/gezien, mooi. Kijk verder hier en hier nog even naar." etc. Dat zal bij zo'n avond/spoedklus (die ik heb gehad) vast niet anders zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 23:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap zeker dat je dan blijft zitten, want dat heb ik ook wel eens gedaan tijdens m'n stage. Ik vind alleen dat het niet gedaan moet worden. Het verschilt inderdaad per afdeling.
Bovendien heeft het meestal vrij weinig zin om zo laat zo'n haastklus door een stagiair te laten doen. Het is zelden tot nooit ineens goed, en dan moet je het toch weer deels zelf aanpassen.
Dan zijn misschien de Big 4 niet jouw ding?quote:Op zondag 2 november 2014 23:09 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Met name de massaliteit en het soort mensen. De echte toppers zijn ook echt goed, maar er lopen ook teveel van die figuren rond die qua niveau toch echt ergens thuis zouden moeten horen.
Ook inhoudelijk zit ik niet geheel op één lijn met de meesten. Zo werd ik laatst door de hele sectie raar aangekeken dat ik een successierechtelijk vraagstuk wel interessant vond.
Dat is an sich nog te overzien dus. Als je al weet in welke hoek je wil werken - kennelijk niet de big4 - en al goede ervaringen hebt opgedaan met een kantoor zou ik mij daarop focussen. Vraag me af hoeveel nog een stage zou toevoegen. Heb je ook al iets teveel bagage voor denk ik.quote:Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Welk tijdvak bedoel je? Ik hoop iig begin februari afgestudeerd te zijn. En ik zit hier nog tot eind december
Dat is een conclusie die je zou kunnen trekken jaquote:Op zondag 2 november 2014 23:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan zijn misschien de Big 4 niet jouw ding?
En zo moet je het ook zien. Het is vaak ook een soort test/stress test. Zo stel ik zelf wel eens voor (of krijg ik de tip mee) om bijvoorbeeld een bepaalde klus door een stagiair te laten doen (waarbij ik het geheel overzie, en 'repareer'). Daarbij probeer ik zo veel mogelijk de hersenspinels van een stagiair intact te laten, zodat de partner kan beoordelen wat de stagiair nou waard is (zonder dat ik dingen voorkauw).quote:Op zondag 2 november 2014 23:18 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook zeker inderdaad. Heb zelf ook wel eens het gevoel gehad dat een uitzoekklus van een paar dagen voor een partner meer een soort 'testje' was. Toen ik m'n memo na drie dagen kwam toelichten was het 'goed werk', maar had niet het idee dat die partner iets nieuws hoorde. "Ah, dus dat heb je ook al gevonden/gezien, mooi. Kijk verder hier en hier nog even naar." etc.
Ik zou dat kwartiertje niet al te snel durven roepen tegenwoordig. Binnen 15 min heb je zo'n leningsovereenkomst nog niet eens goed doorgelezen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:29 schreef Mshauri het volgende:
Ik word juist door sommigen nog redelijk onderschat ( de sectie is in totaal ook zo groot dat ik met het merendeel nog niet eens een klusje heb kunnen doen).
Krijg je een leningsovereenkomst van 5 a4tjes op je bureau met de vraag of de rente aftrekbaar is. 'Kijk er maar ff goed naar voor een uurtje of twee'
Terwijl dat gewoon een klus van max een kwartier is
Door de bank genomen waarschijnlijk niet. Maar bij deze was dat wel genoeg ( het was een redelijke standaard PPL)quote:Op zondag 2 november 2014 23:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zou dat kwartiertje niet al te snel durven roepen tegenwoordig. Binnen 15 min heb je zo'n leningsovereenkomst nog niet eens goed doorgelezen.
Werkdruk, niveau, prioriteren, communiceren. Het is ook heel erg om te kijken of iemand niet een contactgestoorde tosti is.quote:Op zondag 2 november 2014 23:29 schreef Boterbartje het volgende:
Is een stage dus een stresstest? Waarvoor? Werkdruk? Niveau?
Een stage is niet per se een stresstest. Het ging meer over bepaalde klussen. En in dat geval beide dingen die je noemt en vast nog meer.quote:Op zondag 2 november 2014 23:29 schreef Boterbartje het volgende:
Is een stage dus een stresstest? Waarvoor? Werkdruk? Niveau?
quote:Op zondag 2 november 2014 23:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Werkdruk, niveau, prioriteren, communiceren. Het is ook heel erg om te kijken of iemand niet een contactgestoorde tosti is.
Ja ok ok, ik snap dat wel een beetje in het licht van de gemiddelde tosti op de uni. Loopt er veel van dat 'ik doe een commissie kijk mij interessant doen in m'n C&A pak' volk rond als stagiair of?quote:Op zondag 2 november 2014 23:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Werkdruk, niveau, prioriteren, communiceren. Het is ook heel erg om te kijken of iemand niet een contactgestoorde tosti is.
Je hebt ze. Maar een sollicitatieprocedure is natuurlijk al een aardige voorselectie.quote:Op zondag 2 november 2014 23:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ok ok, ik snap dat wel een beetje in het licht van de gemiddelde tosti op de uni. Loopt er veel van dat 'ik doe een commissie kijk mij interessant doen in m'n C&A pak' volk rond als stagiair of?
quote:Hij heeft verklaard dat hij de zwart-witte kitten drie of vier behoorlijk tikken heeft gegeven. Toen heeft hij de kitten van zich afgeduwd op de grond. Verdachte heeft beschreven dat de kitten behoorlijk heeft liggen kramperen (de rechtbank begrijpt: creperen) en nog drie keer naar adem heeft gehapt, voordat deze overleed.9 De andere kitten heeft verdachte vervolgens met zijn linkerhand bij de staart gepakt en met zijn rechterhand twee of drie flinke klappen gegeven.10 Toen deze kitten op de grond terechtkwam heeft verdachte hem ook nog één of twee keer met middelmatige kracht geschopt. Daarna is ook deze kitten overleden.11
En die loopt nu weer vrij rond.quote:In de middag heeft verdachte deze grijze poes met tijgerprint afgehaald.12 Verdachte heeft verklaard dat hij deze kitten bij de keel heeft vastgepakt en geknepen.13 De kitten stribbelde nog even tegen, maar is na tien minuten overleden.
Soms twijfel ik of ik goed bezig ben namelijk. Ik vind zelf wel dat ik goed bezig ben, maar soms krijg ik het gevoel dat grote kantoren eigenlijk meer geïnteresseerd zijn in mensen met 'nevenactiviteiten' wat ook vaak in selectieprocedures terug te lezen valt maar ik heb zelf helemaal geen flikker met een 'borrelcommissie' of 'reiscommissie' of een of andere kutassistentenbaan waarbij je eigenlijk alleen maar op moet passen in de bieb evenals dingen als rechtswinkels... ik doe graag wat ik leuk vind, niet wat verplicht voelt als CV neuker, en hoop daar niet later de prijs voor te betalen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je hebt ze. Maar een sollicitatieprocedure is natuurlijk al een aardige voorselectie.
Ze zoeken ook geen CV neukers. Wel mensen die het leuk vinden om actief en sociaal te zijn en met wie valt samen te werken. Het moet dan ergens uit blijken dat je dat leuk vindt.quote:Op zondag 2 november 2014 23:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Soms twijfel ik of ik goed bezig ben namelijk. Ik vind zelf wel dat ik goed bezig ben, maar soms krijg ik het gevoel dat grote kantoren eigenlijk meer geïnteresseerd zijn in mensen met 'nevenactiviteiten' wat ook vaak in selectieprocedures terug te lezen valt maar ik heb zelf helemaal geen flikker met een 'borrelcommissie' of 'reiscommissie' of een of andere kutassistentenbaan waarbij je eigenlijk alleen maar op moet passen in de bieb evenals dingen als rechtswinkels... ik doe graag wat ik leuk vind, niet wat verplicht voelt als CV neuker, en hoop daar niet later de prijs voor te betalen.
Zou nog een mooie zijn, Bart die op gesprek komt, vaste prik is toch de vraag: welk voorwerp vertelt wat over jezelf? Kan ie zijn kerstmuts en kerstpakket meesjouwenquote:Op zondag 2 november 2014 23:50 schreef Ties02 het volgende:
Als een kantoor om kerstpakketten verlegen zit weten ze Bart wel te vinden
Nouja, daar valt natuurlijk veel over te vertellen! Maar weet niet of dat voorwerp mijn keuze zou zijnquote:Op zondag 2 november 2014 23:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zou nog een mooie zijn, Bart die op gesprek komt, vaste prik is toch de vraag: welk voorwerp vertelt wat over jezelf? Kan ie zijn kerstmuts en kerstpakket meesjouwen
Hoezo?quote:Op maandag 3 november 2014 00:05 schreef Ties02 het volgende:
Word helemaal zenuwachtig van dat gepraat over stages
Ja goed, maar ik vind zelf persoonlijk zo'n commissie niet veel meer dan een excuus om bier te drinken in een goedkoop pak. Maar het is wel zo'n dingetje op het lijstje van recruiters.quote:Op zondag 2 november 2014 23:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ze zoeken ook geen CV neukers. Wel mensen die het leuk vinden om actief en sociaal te zijn en met wie valt samen te werken. Het moet dan ergens uit blijken dat je dat leuk vindt.
quote:Op maandag 3 november 2014 00:25 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ach met die 10 voor strafrecht 2 kom je overal binnen
zuidas*quote:Op maandag 3 november 2014 00:28 schreef Ties02 het volgende:
Weet trouwens niet of het vak strafrecht erg relevant is op de Zuid As
dat klinkt weinig positiefquote:Op maandag 3 november 2014 08:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het wordt een rare, drukke maand.
Goed begin van de week Yquote:Op maandag 3 november 2014 09:34 schreef Yreal het volgende:
Godverdomme, ik verzin hem niet.
Bijna aangehouden voor verhindering van politieonderzoek.
Ik stond voor een viaduct te gebaren "langzamer rijden" omdat er achter de laatste kolom een flitser stond opgesteld...
Dit is een aardige samenvatting inderdaad, en komt er uiteindelijk ook weer op neer dat ze op de een of andere manier ook willen kunnen zien dat je geen contactgestoorde tosti bent.quote:Op zondag 2 november 2014 23:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ze zoeken ook geen CV neukers. Wel mensen die het leuk vinden om actief en sociaal te zijn en met wie valt samen te werken. Het moet dan ergens uit blijken dat je dat leuk vindt.
Maar worden er bij jou mensen aangenomen die geen Zuidaservaring hebben (bijvoorbeeld wel big 4 of wat dan ook) maar verder wel goede cijfers en referenties/beoordelingen?quote:Op maandag 3 november 2014 10:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit is een aardige samenvatting inderdaad, en komt er uiteindelijk ook weer op neer dat ze op de een of andere manier ook willen kunnen zien dat je geen contactgestoorde tosti bent.
ik denk dat jij tosti's gaat eten met de lunch?quote:Op maandag 3 november 2014 10:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit is een aardige samenvatting inderdaad, en komt er uiteindelijk ook weer op neer dat ze op de een of andere manier ook willen kunnen zien dat je geen contactgestoorde tosti bent.
Het gebeurt.quote:Op maandag 3 november 2014 11:14 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Maar worden er bij jou mensen aangenomen die geen Zuidaservaring hebben (bijvoorbeeld wel big 4 of wat dan ook) maar verder wel goede cijfers en referenties/beoordelingen?
boefje!quote:Op maandag 3 november 2014 09:34 schreef Yreal het volgende:
Ik stond voor een viaduct te gebaren "langzamer rijden" omdat er achter de laatste kolom een flitser stond opgesteld...
Live stream was handig geweest.quote:Op maandag 3 november 2014 09:34 schreef Yreal het volgende:
Of ik een reële kans zou hebben bij de sollicitatie naar een vaste baan of dat het redelijk kansloos is zonder stage/werkstudentschap bij het betreffende kantoor of ergens anders op de Zuidasquote:
Bij ons is het in ieder geval mogelijk.quote:Op maandag 3 november 2014 11:58 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Of ik een reële kans zou hebben bij de sollicitatie naar een vaste baan of dat het redelijk kansloos is zonder stage/werkstudentschap bij het betreffende kantoor of ergens anders op de Zuidas
Er valt een hoop te regelen, afhankelijk van het kantoor.quote:Op maandag 3 november 2014 12:13 schreef Mshauri het volgende:
Op zich zijn die twee maanden niks. Maar ik ben er redelijk van overtuigd, en dat weet ik eigenlijk uit een directe bron, dat een stage op zon korte termijn niet te regelen valt. Tenzij wellicht bij een kantoor als LoLo maar dat is eigenlijk alsnog niet een kantoor waar ik heel graag binnen wil kijken
Waarom niet eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op maandag 3 november 2014 12:13 schreef Mshauri het volgende:
Tenzij wellicht bij een kantoor als LoLo maar dat is eigenlijk alsnog niet een kantoor waar ik heel graag binnen wil kijken
Zeer grote fiscale sectie (200+) met daarin veel specialisaties. Met andere woorden: het verschilt niet gek veel van een big four. Verder zitten hier ook veel mensen die bij die tent hebben gezeten dus ik heb er naar mijn idee wel een redelijk beeld van.quote:Op maandag 3 november 2014 12:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk als ik vragen mag?
Weet van twee vrienden van me die er stage hebben gelopen dat het als een erg fijn en ontspannen kantoor ervaren werd.quote:Op maandag 3 november 2014 12:59 schreef Patrickk het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met (werken bij) Kennedy van der Laan? Ben me aan het oriënteren op waar ik stages wil lopen, en wil er sowieso een doen op een niet-zuidas kantoor. Krijg de indruk dat KvdL wel een prettig kantoor is, maar dat is meer een gevoel en niet echt op ervaringen gebaseerd.
Vraag me af in hoeverre ze wel grote/interessante zaken behandelen. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld corporate (litigation) zal het allemaal wat minder groots zijn dan bij een Zuidas kantoor kan ik me voorstellen. Media/IT/IER zijn ze dan weer wel zeer sterk.quote:Op maandag 3 november 2014 13:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Weet van twee vrienden van me die er stage hebben gelopen dat het als een erg fijn en ontspannen kantoor ervaren werd.
Zijn de sectoren die je noemt over het algemeen beter vertegenwoordigd bij niet-Zuidaskantoren zoals Kennedy van der Laan of hebben ze dat ook wel bij andere kantoren? Ik weet dat tegenwoordig het ook steeds meer bij de full-servicekantoren aanwezig is maar als je het hebt over "het beste kantoor" op een vakgebied is er wel een rangorde lijkt mequote:Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre ze wel grote/interessante zaken behandelen. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld corporate (litigation) zal het allemaal wat minder groots zijn dan bij een Zuidas kantoor kan ik me voorstellen. Media/IT/IER zijn ze dan weer wel zeer sterk.
Daar gaat je verklaring omtrent gedrag!quote:Op maandag 3 november 2014 13:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
werkverhindering van de politie, das geen kattenpis
Ik zou de laatste zijn die zegt dat je de masterkeuze (mede) moet bepalen door eventuele baankansen. Maar strafrecht....quote:Op maandag 3 november 2014 13:52 schreef Ties02 het volgende:
Nou als Straf binnen is kan ik in februari instromen bij de master Strafrecht
Voor Fiscaal is eerst nog een schakelprogramma vereist
Hmm
Dat is ook wat me tegenhoudt en me eerder naar fiscaal laat neigen (daarnaast heeft dat een stuk meer raakvlakken met notarieel recht).. Lastigquote:Op maandag 3 november 2014 13:53 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ik zou de laatste zijn die zegt dat je de masterkeuze (mede) moet bepalen door eventuele baankansen. Maar strafrecht....
Fiscaal moet je alleen doen als je het je echt trekt en niet omdat je misschien makkelijker een baan krijgt. Waarom ga je niet voor notarieel eigenlijk?quote:Op maandag 3 november 2014 13:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is ook wat me tegenhoudt en me eerder naar fiscaal laat neigen (daarnaast heeft dat een stuk meer raakvlakken met notarieel recht).. Lastig
Weet nog niet zeker of dat wel is wat ik wilquote:Op maandag 3 november 2014 13:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Fiscaal moet je alleen doen als je het je echt trekt en niet omdat je misschien makkelijker een baan krijgt. Waarom ga je niet voor notarieel eigenlijk?
toch blij dat ik die man geen grote bek gegeven had..quote:Op maandag 3 november 2014 13:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Daar gaat je verklaring omtrent gedrag!
Klein mondje, groot hart.quote:Op maandag 3 november 2014 14:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
toch blij dat ik die man geen grote bek gegeven had..
nou loopt dat wel los, als je echt 10en haalt.quote:Op maandag 3 november 2014 13:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weet nog niet zeker of dat wel is wat ik wil
Dan is een stage misschien wel handig he
Vind Straf alleen een bijzonder leuk vakgebied, ik zie mezelf ook niet als OvJ, of strafpleiter ofzo hoor. Dus als daar geen baan in te vinden is maakt me dat ook niet heel veel uit.
Ik ken ook mensen die geschiedenis naast rechten hebben gedaan, omdat ze dat gewoon interessant vonden (lees Valid)![]()
Weet je of t ook kan naar staats- en bestuursrecht?quote:Op maandag 3 november 2014 13:52 schreef Ties02 het volgende:
Nou als Straf binnen is kan ik in februari instromen bij de master Strafrecht
Voor Fiscaal is eerst nog een schakelprogramma vereist
Hmm
Jij doet toch (tevens) de bachelor Rechtsgeleerdheid? Dan kan het sowieso he slimmerdquote:Op maandag 3 november 2014 14:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Weet je of t ook kan naar staats- en bestuursrecht?
ja en nee, alleen dit jaar focus ik me op notarieel maar als t uberhaupt niet hoeft om een masterspecialisatie van Nederlands recht te mogen doenquote:Op maandag 3 november 2014 14:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij doet toch (tevens) de bachelor Rechtsgeleerdheid? Dan kan het sowieso he slimmerd
Mooi zoquote:Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Ets ze gaan een toevoeging maken aan de benaming Strafrecht 2 (dus formeel of materieel) bij je supplementen zodat je niet twee keer hetzelfde vak op je lijst hebt straks, ook nog even gevraagd.
Ze zijn dus niet zo stupide om het zonder toevoeging tweemaal neer te pennenquote:Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Ets ze gaan een toevoeging maken aan de benaming Strafrecht 2 (dus formeel of materieel) bij je supplementen zodat je niet twee keer hetzelfde vak op je lijst hebt straks, ook nog even gevraagd.
Tijd voor middagdutje?quote:Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Inderdaad, nu kan ik eindelijk rustig slapen
legdatmaareensuit.jpgquote:Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet zo stupide om het zonder toevoeging tweemaal neer te pennen
Nee moet nog Verbintenissenrecht terugkijken, dit weekend niet gelukt en straks naar de sportschool (inb4 erik)quote:
Haha vooral die [insert legdatmaareensuit.jpg]quote:Op maandag 3 november 2014 14:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
legdatmaareensuit.jpg
Uiteindelijk niet nee
Klopt. Daarom ga ik handels en straf2oud tt ook later maken, komende blok Romeins recht en RPPV en ongetwijfeld 1/2 herkansingen.quote:Op maandag 3 november 2014 14:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Haha vooral die [insert legdatmaareensuit.jpg]![]()
Maar goed om te weten. Als ik straks straf 3 nieuw doe en ik heb straf 3 oud alwordt dat dus ook uitgesplitst. Heb ik dus 4 kansen voor handels, 4 kansen voor strafproces. Das fijn
Dividend en vervreemdingskosten?quote:Op maandag 3 november 2014 14:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oke Ets, overhoring
welke voordelen vallen onder de deelnemingsvrijstelling?
quote:
Ik zie het al Ets, dat wordt een 5quote:Op maandag 3 november 2014 14:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
vervreemdingsresultaten ja, en je mist er nog eentje (waardemutaties)
ojaquote:Op maandag 3 november 2014 14:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
vervreemdingsresultaten ja, en je mist er nog eentje (waardemutaties)
Gelukkig zijn Vpb en IB het moeilijkstquote:Op maandag 3 november 2014 14:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
oja
nouja heb nog drie dagen voor Vpb en IB, de rest heb ik al gedaan/ken ik al.
HB en Nauta hebben ook kantoren in Rotterdam. Er zijn er nog wel meer, ff rondkijken op websitesquote:Op maandag 3 november 2014 13:31 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Zijn de sectoren die je noemt over het algemeen beter vertegenwoordigd bij niet-Zuidaskantoren zoals Kennedy van der Laan of hebben ze dat ook wel bij andere kantoren? Ik weet dat tegenwoordig het ook steeds meer bij de full-servicekantoren aanwezig is maar als je het hebt over "het beste kantoor" op een vakgebied is er wel een rangorde lijkt me![]()
Weet iemand toevallig ook hoe de stand van zaken is bij Rotterdamse kantoren of locaties van grotere kantoren in Rotterdam? Ik geloof dat bijvoorbeeld De Brauw ook een Rotterdamse vestiging heeft. Is het niveau van Rotterdam vergelijkbaar met dat van de Zuidas?
LoLo ookquote:Op maandag 3 november 2014 14:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
HB en Nauta hebben ook kantoren in Rotterdam. Er zijn er nog wel meer, ff rondkijken op websites
Er zijn een aantal basisdingen die je een beetje onder de knie moet krijgen. Zodra je die dingen snapt, moet het tentamen goed gaan.quote:Op maandag 3 november 2014 14:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
oja
nouja heb nog drie dagen voor Vpb en IB, de rest heb ik al gedaan/ken ik al.
i knowquote:Op maandag 3 november 2014 14:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn Vpb en IB het moeilijkst
Als je die simpele OB en LB vraagjes even goed maakt heb je waarschijnlijk al een voldoendequote:Op maandag 3 november 2014 14:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
i know
snapte vorig jaar echt geen fuck van en had geen bonus en alsnog een 4,4 op het tentamendit jaar snap ik het veel beter en bonus, dus maak me niet echt zorgen om.
Goed nieuwsquote:Dit schakelprogramma bestaat dan uit de vakken
computercriminaliteit, 5 ec
ICT contracten, 10 ec
Inl. IT recht, 5 ec
Recht en informatiemanagement, 5 ec
NB: voorwaarde is wel dat je behalve het reguliere programma van de bachelor Notarieel ook de civiel effectvakken doet; we willen nl. alleen masterbullen Recht & ICT afgeven waaraan civiel effect verbonden is.
Alleen jammer dat ik dan alle hoorcolleges voor ICT contracten gemist heb, nu net een groot vak met 10 ECquote:1a: ICT Contracten (jaar 3) 10 ECTS
1a: Bestuursrecht 2
1b: Inleiding IT-recht (jaar 2) 5 ETCS
1b: Strafrecht 2 oud
1b: Handelsrecht B
2 : Recht en Informatiemanagement (jaar 2) 5 ECTS - paper schrijven in groep van 3
2a: fiscale aspecten van registergoederen
2a: Computercriminaliteit (jaar 2) 5 ECTS
2b: bestuursrecht 3
2b: strafrecht 3 nieuw
2b: handelsrecht B
Rooibos uiteraard. En dan die fusion gevallen. Heerlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 14:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben helemaal aan de thee de laatste tijd, iemand nog aanraders?
Blueberry muffin en strawberry cheesecake.quote:Op maandag 3 november 2014 14:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben helemaal aan de thee de laatste tijd, iemand nog aanraders?
Vergeet niet dat 'ie zowel fysiek als digitaal ingeleverd moet worden he. 1tje in de postbus bij ASP200 en 1tje via Urkund email naar je docent.quote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef hugecooll het volgende:
Heeft iemand nog een (korte) paper liggen (van het eerste jaar)? Nee, is niet om plagiaat te plegen
Maar aangezien het voor cijfer is, is het wel handig om een soort blauwdruk te hebben. De inhoud en zo doe ik tuulk zelf, gaat meer om de opmaak
is maar 16-1800 woorden btw, maar ik vind voornamelijk vrij lange papers
Yessirquote:Op maandag 3 november 2014 19:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 'ie zowel fysiek als digitaal ingeleverd moet worden he. 1tje in de postbus bij ASP200 en 1tje via Urkund email naar je docent.
10 euro dat zij sneller d'r P haalt dan jijquote:Op maandag 3 november 2014 20:05 schreef Yreal het volgende:
Ha, mijn vriendin die voor haar recht1 lessen al in week 1 was afgehaakt ( en er absoluut een pesthekel aan had) een middagje bijles gegeven.
En die had mooi een 7
Ben je nou voor of tegen mij?quote:Op maandag 3 november 2014 20:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
10 euro dat zij sneller d'r P haalt dan jij
Wat denk je zelfquote:
Zozo, en jij studeert pas paar weken en had voor het eerste tentamen een 3,4.quote:Op maandag 3 november 2014 20:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
10 euro dat zij sneller d'r P haalt dan jij
Derde tentamen ja. En het gaat niet over mij volgens mijquote:Op maandag 3 november 2014 20:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zozo, en jij studeert pas paar weken en had voor het eerste tentamen een 3,4.
Daar kunnen we voor zorgen...quote:Op maandag 3 november 2014 20:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Derde tentamen ja. En het gaat niet over mij volgens mij
Nouen.quote:Op maandag 3 november 2014 20:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Derde tentamen ja. En het gaat niet over mij volgens mij
quote:
Rechtsgeschiedenisquote:Op maandag 3 november 2014 20:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nou voor deze keer geef ik je het voordeel van de twijfel. Wat moet je eigenlijk nog halen voor je P?
Tenzij volgens de economische jaarrekening verliezen in de jaren 6 t/m 10 daarvoor. In dat geval pak je eventuele dividenden van die jaren ook nog mee.quote:Op maandag 3 november 2014 20:33 schreef Etsu het volgende:
Is er een termijn van max. aantal jaar waarbij je dividend moet erbij betrekken bij het berekenen van de liquidatieverlies (art. 13d Vpb)? 5 jaar volgens lid 3?
Waarom zouden over jaren 6 t/m 10 wel jaarrekeningen zijn en van jaren 1 t/m 5 niet dan?quote:Op maandag 3 november 2014 20:38 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Tenzij volgens de economische jaarrekening verliezen in de jaren 6 t/m 10 daarvoor. In dat geval pak je eventuele dividenden van die jaren ook nog mee.
Nee er zijn natuurlijk altijd jaarrekeningen. Er staat: sowieso alle dividenden die 5 jaar voor ontbinding van het lichaam waarin de betreffende deelneming wordt gehouden zijn uitgekeerd trek je van het opgeofferde bedrag af. Maar ook de dividenden van 6 tot en met 10 jaar voor ontbinding, indien er in dat jaar volgens de economische jaarrekening verliezen zijn geleden. Die verbreding moet je zien als een antimisbruikregelingquote:Op maandag 3 november 2014 20:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom zouden over jaren 6 t/m 10 wel jaarrekeningen zijn en van jaren 1 t/m 5 niet dan?
Duidelijk.quote:Op maandag 3 november 2014 20:43 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Nee er zijn natuurlijk altijd jaarrekeningen. Er staat: sowieso alle dividenden die 5 jaar voor ontbinding van het lichaam waarin de betreffende deelneming wordt gehouden zijn uitgekeerd trek je van het opgeofferde bedrag af. Maar ook de dividenden van 6 tot en met 10 jaar voor ontbinding, indien er in dat jaar volgens de economische jaarrekening verliezen zijn geleden. Die verbreding moet je zien als een antimisbruikregeling
Code Pénal?quote:Op maandag 3 november 2014 20:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ga volgende week geschiedenis van het strafrecht doen.
Dat zal onder andere voorbij komen.quote:Op maandag 3 november 2014 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Code Pénal?
Met straffen als de guillotine enzo
Is zo'n vak ook niet iets voor jou, nu (naar alle waarschijnlijkheid) een 10 hebt gehaald?quote:Op maandag 3 november 2014 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Code Pénal?
Met straffen als de guillotine enzo
Er lacht niemand en laten we dat vooral zo houdenquote:Op maandag 3 november 2014 22:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Is zo'n vak ook niet iets voor jou, nu (naar alle waarschijnlijkheid) een 10 hebt gehaald?
Sorry, ik wil alleen de druk een beetje opvoerenquote:Op maandag 3 november 2014 22:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Er lacht niemand en laten we dat vooral zo houden
De druk dat jij een Twente UI moet nemen bedoel je?quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Sorry, ik wil alleen de druk een beetje opvoeren
quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
De druk dat jij een Twente UI moet nemen bedoel je?
Kloptquote:Op maandag 3 november 2014 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
He die raadde mijn zus mij onlangs ook aan
Gaat ook over strafrecht he toevallig
je bent etsu zat?quote:Op maandag 3 november 2014 23:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga een serietje kijken
How to get away with murder, erg leuk
'Morning.quote:Op dinsdag 4 november 2014 05:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Novieten die grappen maken over de P van Yreal
Goedemorgen.
Doen! Leuk!quote:Op maandag 3 november 2014 14:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Goed nieuwsDat maakt het toch al een stuk overzichtelijker
[..]
Alleen jammer dat ik dan alle hoorcolleges voor ICT contracten gemist heb, nu net een groot vak met 10 ECHad dat prima tegelijk met bestuurs 2 kunnen volgen de afgelopen maanden. Maarja, das achteraf makkelijk praten.
Haha jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:26 schreef Etsu het volgende:
Ties, bedoelde je dit:
Voor dit vak is een aantal hoofdstukken van Asser 2-II, (De rechtspersoon), Asser 2-II * (De naamloze en besloten vennootschap) en van Asser 2-IIa (NV en BV – Oprichting, vermogen en aandelen) voorgeschreven (te vinden via Kluwer Navigator).
?
5quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha ja
Hoeveel punten is dit vak trouwens nu
Hey Giku leef jij nog?
Kan m'n ogen amper open houden en moet nog IB doen. Dus vanavond even tegenaan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jaha eerst mij emogiffen en nu doe je het zelf!
Ga het zeker doenquote:
Uit m'n hoofd Van Gog/Nederweertquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:11 schreef Joosie200 het volgende:
En oh wat bestuursrecht 2 betreft vond ik het tentamen goed te doen. Was alleen de naam kwijt bij de rechtsregel "na vernietiging van het primaire besluit staat de onrechtmatigheid van het besluit en de toerekening aan het bestuursorgaan vast".Voor de rest gewoon het goede antwoord gegeven zoals in het maatschappelijk verkeer op Fok betamelijk is
![]()
Die ja, kon er niet meer op komen dus het vaste riedeltje neergepend "uit vaste rechtspraak volgt" gevolgd door de rechtsregel. Mis vast een punt van de vier door het missen van de naam maarja. POG is voor mijn gevoel loooong loooong time ago ergo gewist uit mijn geheugen om plaats te maken voor bestuursrecht 2quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd Van Gog/Nederweert
Weet ik nog van POG![]()
Toch niet echt bijzondere wedstrijden vanavond? Lekker Liverpool afgedroogd zien wordenquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:27 schreef Ties02 het volgende:
Mis vanavond eerste helft Champions League vanwege een vergadering
Wat zenden ze uit dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toch niet echt bijzondere wedstrijden vanavond? Lekker Liverpool afgedroogd zien worden
Liverpool - Realquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat zenden ze uit dan?
Anders kijk ik wel via die NOS stream
Jawel, geen bijkomende literatuur toch, al die artikelen in de klapperquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:25 schreef Etsu het volgende:
nou, burgerlijk3 dan maar in de 2de kans
ze hebben echt niks veranderd qua inhoud in verhouding met aantal ECTS vergeleken met vorig jaar.
weet niet? waar gingen die artikelen over? als je Van Dam bedoelt, dan is dat gewoon vervangen voor een linkje op nestorquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jawel, geen bijkomende literatuur toch, al die artikelen in de klapper
En minder arresten begreep ik
dat staat gewoon op ocasysquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:35 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand (RUG) hoe het trouwens zit met keuzevakken in de master en voorafgaande toestemming? Las dat in het OER maar hoe werkt dat? Moet je mailen ofzo?
Voor welke vakken moet je voorafgaand toestemming hebben danquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:35 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand (RUG) hoe het trouwens zit met keuzevakken in de master en voorafgaande toestemming? Las dat in het OER maar hoe werkt dat? Moet je mailen ofzo?
Nee artikelen uit tijdschriften en delen van boeken, stuk of 7 ofzoquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
weet niet? waar gingen die artikelen over? als je Van Dam bedoelt, dan is dat gewoon vervangen voor een linkje op nestor
en arresten hoeven we dan niet bij de naam te weten, maar rechtsregel wel
Je keuzevakken/keuzeruimtequote:Op dinsdag 4 november 2014 17:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Voor welke vakken moet je voorafgaand toestemming hebben dan
rechtsvergelijking bedoel je?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee artikelen uit tijdschriften en delen van boeken, stuk of 7 ofzo
Kwamen ook vragen over op het tt
Ik heb geen toestemming nodig gehad toen ik Romeins privaatrecht ging volgen als keuzevak in mijn bachelor anders? Verwacht dat evenmin nodig te hebben in de masterquote:
Heb het over de masterquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb geen toestemming nodig gehad toen ik Romeins privaatrecht ging volgen als keuzevak in mijn bachelor anders? Verwacht dat evenmin nodig te hebben in de master
ohquote:
is wel formeel, maar niemand houdt zich er aan zeg maarquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb geen toestemming nodig gehad toen ik Romeins privaatrecht ging volgen als keuzevak in mijn bachelor anders? Verwacht dat evenmin nodig te hebben in de master
ook in bachelorquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb het over de master
Staat anders wel in het OER
Dat denk ik ja, dat ze doelen op dat je vakkenpakket via Progress op akkoord moet staan > die toestemming moet je binnen hebben voorafgaand aan het toekennen van je diploma. Klinkt mij iig een stuk logischer in de orenquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:39 schreef Ties02 het volgende:
Of bedoelen ze met voorafgaand, voorafgaand aan het toekennen van je master diploma
Wat voor tas is het? Welk merk etcquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:00 schreef Tchock het volgende:
Mijn trouwe rugzak is overleden. Weet iemand wat het ongeveer kost om de rits te laten vervangen? Kan ik beter gewoon een nieuwe tas kopen?
Zo'n standaard Eastpak-tas. Ik denk trouwens dat ik gewoon maar een nieuwe koop, had hem ook al wel afgeschrevenquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:19 schreef Accursius het volgende:
[..]
Wat voor tas is het? Welk merk etc
Emogiffen omdat iets kansloos zou zijn en dan blijkbaar totaal niet weten waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:25 schreef Etsu het volgende:
nou, burgerlijk3 dan maar in de 2de kans
ze hebben echt niks veranderd qua inhoud in verhouding met aantal ECTS vergeleken met vorig jaar.
Jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Emogiffen omdat iets kansloos zou zijn en dan blijkbaar totaal niet weten waar je het over hebt.
Ik snap niets van deze zin. Valid?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:25 schreef Etsu het volgende:
Even terugsturen naar Eastpack. Valt binnen de garantie.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo'n standaard Eastpak-tas. Ik denk trouwens dat ik gewoon maar een nieuwe koop, had hem ook al wel afgeschreven
Nee, doet het niet. Garantie op ritsen en dergelijke is 2 jaar. Zie wel dat reparatie 18,50 kost. Hmmm.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:28 schreef Accursius het volgende:
[..]
Even terugsturen naar Eastpack. Valt binnen de garantie.
Burgerlijk 3 was vorig jaar meer ECTS dan nu door nieuwe jaarindeling (dit jaar 5 ipv 7 gok ik, maar weet niet precies). Etsu vond het sneu dat het aantel ECTS minder was geworden, terwijl de stof precies hetzelfde zou zijn gebleven. Dat blijkt dus niet te kloppen (reader met artikelen op aanvulling van het handboek is vervallen en de arresten (70 stuks?) hoef je niet meer bij naam te kennen).quote:
Aah, duidelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Burgerlijk 3 was vorig jaar meer ECTS dan nu door nieuwe jaarindeling (dit jaar 5 ipv 7 gok ik, maar weet niet precies). Etsu vond het sneu dat het aantel ECTS minder was geworden, terwijl de stof precies hetzelfde zou zijn gebleven. Dat blijkt dus niet te kloppen (reader met artikelen op aanvulling van het handboek is vervallen en de arresten (70 stuks?) hoef je niet meer bij naam te kennen.
Volgens mij wel hoor: "De Eastpak Limited Guarante dekt producten met materia l- of productiefouten (zoals e n kapot equote:Op dinsdag 4 november 2014 18:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, doet het niet. Garantie op ritsen en dergelijke is 2 jaar. Zie wel dat reparatie 18,50 kost. Hmmm.
Klopt, maar mijn geval is geen productiefout maar gewoon slijtage.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:33 schreef Accursius het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor: "De Eastpak Limited Guarante dekt producten met materia l- of productiefouten (zoals e n kapot e
ritstrek er, rits chuiver of na d) vanaf het begin van het derde ja r na a nkoopdatum van het
Eastpakproduct ot het dertigste jaar"
Deze wil ik denk ik.quote:Anders zou ik gewoon een nieuwe Eastpack halen, kost 50,- en ben je weer tijd klaar. Tenzij je een een ander (formeler) model zoekt natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn geval is geen productiefout maar gewoon slijtage.Die 30-jaarsgarantie geldt daar niet voor.
[..]
Deze wil ik denk ik.Nog wel een rugtas maar iets serieuzer dan wat ik nu heb
Mooi ding, Herschel Supply Co vind ik ook gaaf, weet alleen niet hoe dat zich verhoudt mbt de kwaliteit vergeleken met Eastpak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fiscale wetgeving is anders geschreven en dat maakt het lastiger om te lezen (en te begrijpen) en ik ben daar niet echt heel goed in. Het vak wordt niet echt leuk gedoceerd (wel leuke en aardige docenten hoor, daar niet van) en ik heb het vorig jaar niet gehaald, en daar is de haat een beetje begonnen.quote:
LB, IB, Vpb, OB, AWR, Inv, OECD, Succ., Europees belastingrechtquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat? Of beter gezegd, welke onderwerpen behandel je bij "belastingrecht"?
Wtf, hoe kun je dat allemaal in één vak behandelen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
LB, IB, Vpb, OB, AWR, Inv, OECD, Succ., Europees belastingrecht
Van alles een beetje eigenlijk. En basic.
Dit dusquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Fiscale wetgeving is anders geschreven en dat maakt het lastiger om te lezen (en te begrijpen) en ik ben daar niet echt heel goed in. Het vak wordt niet echt leuk gedoceerd (wel leuke en aardige docenten hoor, daar niet van) en ik heb het vorig jaar niet gehaald, en daar is de haat een beetje begonnen.
Wat ik wel leuk vind? De rest van de notariële vakken: erfrecht, P&F, bedrijfseco, relatievermogensrecht, notariswet.
Zoals ik al zei, basic. We behandelen bij IB bv. aanmerkelijk belang, winst, eigen woning.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wtf, hoe kun je dat allemaal in één vak behandelen?Ik ben al tien weken bezig met IB en een heel klein stukje LB
OECD is internationaal belastingrecht.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit dusWat is btw OECD, das toch geen wet maar organisatie ala http://www.oecd.org/
Ik vond bedrijfseco geniaal door Tuinstra, maar vooral omdat het een herhaling van M&O was
quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:53 schreef Valid het volgende:
Iemand enig idee waarom het verbod van financiële steunverlening (2:98c BW) niet geldt voor het verstrekken van een lening, mits aan de voorwaarden van lid 2 is voldaan?
Dat is de reden dat het verboden is. De uitzondering van lid 2 komt uit Europese wetgeving (Richtlijn 2006/68/EG). Ik denk dat de ratio is dat een lening, mits aan de voorwaarden uit lid 2 is voldaan, de crediteuren van een NV niet benadeelt.quote:De achtergrond van het bepaalde in art. 2:98c is te voorkomen dat de inkoopbepalingen worden ontgaan. Een NV die eigen aandelen wil kopen en dat niet kan, omdat ze niet kan voldoen aan de voorwaarden voor inkoop, zou in de verleiding kunnen komen de aandelen door derden te laten kopen en de derden daarvoor financiële steun te verlenen in de vorm van een lening of een zekerheidstelling. Voorkomen moet worden dat crediteuren van de NV hierdoor worden benadeeld.
Ik snap het eindelijkquote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie van de omstandigheden.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
Dat is jouw interpretatie naar omstandigheden.
#pax
Dat begrijp ik, maar het direct verschaffen van een lening gaat wat dat betreft in veel gevallen verder dan de in lid 1 verboden handelingen. Ook die handelingen zullen crediteuren niet meteen benadelen, terwijl ze in alle gevallen verboden zijn. De ratio van dat onderscheid zie ik niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dat is de reden dat het verboden is. De uitzondering van lid 2 komt uit Europese wetgeving (Richtlijn 2006/68/EG). Ik denk dat de ratio is dat een lening, mits aan de voorwaarden uit lid 2 is voldaan, de crediteuren van een NV niet benadeelt.
Zou dat niet gewoon kunnen komen door een richtlijn die is opgesteld zonder ons BW in gedachten?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het direct verschaffen van een lening gaat wat dat betreft in veel gevallen verder dan de in lid 1 verboden handelingen. Ook die handelingen zullen crediteuren niet meteen benadelen. De ratio van dat onderscheid zie ik niet.
Volgens mij komt het hele leerstuk uit de tweede richtlijn. En als dat niet zo is dan had bij de 'versoepeling' (introductie van de uitzondering in lid 2) ook simpelweg het hele artikel geschrapt kunnen worden. Ik zie de logica niet, maar goed. Genoeg te doen verder.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou dat niet gewoon kunnen komen door een richtlijn die is opgesteld zonder ons BW in gedachten?
Staatsrecht 3?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:09 schreef Henrys het volgende:
Hoop echt dat ik bestuursrecht 2 gewoon in 1x heb gehaald. Dan alleen nog bestuursrecht 3 en Europees recht en dan heb ik alle kutvakken gehad
Wat vond jij er van dat ze halverwege plots gingen miepen over appellantenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:09 schreef Henrys het volgende:
Hoop echt dat ik bestuursrecht 2 gewoon in 1x heb gehaald. Dan alleen nog bestuursrecht 3 en Europees recht en dan heb ik alle kutvakken gehad
Weet alleen dat ik de verkeerde uitspraak heb genoemd (illegale amelandse benzinepomp I) had eerst wel Van Gogh/Nederweert maar toen doorgestreept. Maar goed we wachten afquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat vond jij er van dat ze halverwege plots gingen miepen over appellanten
Die man krijgt veel te veel kritiek. Hij is een van de weinige journalisten die echt verandering ter weeg brengt. Heeft toch aardig wat zaken opgelost die zonder hem vergeten zouden wordenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe Peter R. de Vries nu praat over Ros en het liquidatieproces echt![]()
Oké, ik had van Gog/Nederweert, maar dan puur de rechtsregelquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
Weet alleen dat ik de verkeerde uitspraak heb genoemd (illegale amelandse benzinepomp I) had eerst wel Van Gogh/Nederweert maar toen doorgestreept. Maar goed we wachten af
Delegeren niet omdat er geen wettelijke grondslag is en omdat het afdelingshoofd handhaving hoogstwaarschijnlijk ondergeschikt is. Mandaat wel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oké, ik had van Gog/Nederweert, maar dan puur de rechtsregelWat had jij bij de eerste vraag? Kan de burgemeester de boeteoplegging delegeren/mandateren? Er stond alleen: kan een boete opleggen > discretionaire bevoegdheid, maar niks geen 'regelt, kan regelen' V.w.b. de overtreding bij of krachtens de in [artikelen huppeldepup] gestelde bepaling, dan kan de overtreding vast stellen + boete bij procesverbaal uitreiken door die controleambtenaar wel gedelegeerd worden no? Vond het iig een aardige strikvraag
De kritiek is dan ook meestal niet gericht op zijn resultaten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:18 schreef Henrys het volgende:
[..]
Die man krijgt veel te veel kritiek. Hij is een van de weinige journalisten die echt verandering ter weeg brengt. Heeft toch aardig wat zaken opgelost die zonder hem vergeten zouden worden
Plus geen wettelijke grondslag idd, was afwezig en wel vereist voor delegatie, had ik ook. Mandaat had ik bij 1a ook voor onmogelijk gehouden. Mandaat vwb 1b had ik: burgemeester kan gewoon de bevoegdheid uitoefenen door 10:7 Awb; mandaatgever blijft bevoegd het zelf uit te oefenen. En daarmee kan de burgemeester het overrulen door geen boete op te leggen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:23 schreef Henrys het volgende:
[..]
Delegeren niet omdat er geen wettelijke grondslag is en omdat het afdelingshoofd handhaving hoogstwaarschijnlijk ondergeschikt is. Mandaat wel.
Maar het tentamen inhoudelijk bespreken zorgt alleen maar voor meer onzekerheid
Burgermeester kon ook instructies geven en inderdaad zelf in het geval voorzien en zelfs het mandaat intrekken om te voorkomen dat het afdelingshoofd er eerder in voorziet. Vaak willen ze dat je meerdere opties uitwerkt daarom had ik bij 1 ook wettelijke grondslag ontbreekt + ondergeschiktquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Plus geen wettelijke grondslag idd, was afwezig en wel vereist voor delegatie, had ik ook. Mandaat had ik bij 1a ook voor onmogelijk gehouden. Mandaat vwb 1b had ik: burgemeester kan gewoon de bevoegdheid uitoefenen door 10:7 Awb; mandaatgever blijft bevoegd het zelf uit te oefenen. En daarmee kan de burgemeester het overrulen door geen boete op te leggen.
Verder zie ik het wel, waren de enige dingetjes die ik even wou wetenZeker plotsklaps in gaan op appellanten bij vraag 5/6 vond ik echt vaag.
Dan zal ik het bij 1b wel te eenvoudig hebben benaderdquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:36 schreef Henrys het volgende:
[..]
Burgermeester kon ook instructies geven en inderdaad zelf in het geval voorzien en zelfs het mandaat intrekken om te voorkomen dat het afdelingshoofd er eerder in voorziet. Vaak willen ze dat je meerdere opties uitwerkt daarom had ik bij 1 ook wettelijke grondslag ontbreekt + ondergeschikt
Waarom lijkt je dat fijn? Nooit meer kokenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:35 schreef Accursius het volgende:
Dit lijkt me prachtig: http://www.joylent.eu/ Gewoon een poedertje, mixen met wat water en olie en dan ben je klaar voor de dag. Al je voedingstoffen in 1x binnen, nooit meer koken
Bestuursrechtspraak kent geen arresten slechts uitsprakenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan zal ik het bij 1b wel te eenvoudig hebben benaderdAch, ik ga het meemaken op 17 november
Heb bij elke vraag wel meteen gehad dat ik wist welke kant ze op wilden gaan, zeker qua arresten bij bepaalde casus.
Touché. Die Europese vraag was een inkoppertje, zeker nu ik Europees al heb gehadquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:43 schreef Kuiver het volgende:
[..]
Bestuursrechtspraak kent geen arresten slechts uitsprakenToch wel blij dat ik het boek heb gelezen, daardoor wist ik gelijk die Europeese vraag, en dat ik de bonus heb
Wat was de vraag dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Touché. Die Europese vraag was een inkoppertje, zeker nu ik Europees al heb gehad
Zie ro. 8 (ECLI:NL:RBOBR:2014:5615). Had de rechtbank tot een soortgelijke conclusie kunnen komen als de eis van art. 7 lid 1 Besluit eisen inrichtingen was gebaseerd op een Europese richtlijn met betrekking tot de bevordering van de sociale hygiëne van horecabezoekers?quote:
Even voor de zekerheid, Gelijkwaardigheidsbeginsel toch?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zie ro. 8 (ECLI:NL:RBOBR:2014:5615). Had de rechtbank tot een soortgelijke conclusie kunnen komen als de eis van art. 7 lid 1 Besluit eisen inrichtingen was gebaseerd op een Europese richtlijn met betrekking tot de bevordering van de sociale hygiëne van horecabezoekers?
Beginsel van unietrouw/loyale samenwerking, als unierechter moet ie via richtlijnconforme interpretatie aan de bak. En verder nog wat gemijmerd over procedurele autonomie, maar dat zal wel fout wezen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:49 schreef Henrys het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid, Gelijkwaardigheidsbeginsel toch?
Lekker zeg. Echt genieten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:35 schreef Accursius het volgende:
Dit lijkt me prachtig: http://www.joylent.eu/ Gewoon een poedertje, mixen met wat water en olie en dan ben je klaar voor de dag. Al je voedingstoffen in 1x binnen, nooit meer koken
Omdat ik het altijd een drama vind om iedere avond te bepalen wat ik ga koken. Ik zou er ook geen week op kunnen leven, maar het lijkt me wel ideaal voor 2-3 dagen per week.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat fijn? Nooit meer kokenDe enige reden dat ik eet is dat het lekker is
Te bestellen in aardbeien smaakquote:
Dit snap ik niet. Als je het blijkbaar niet erg vindt een keer of drie per week exact hetzelfde te eten met dat goedje, dan maak je toch gewoon drie keer per week hetzelfde eten? Hoef je je ook niet af te vragen wat je gaat koken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:56 schreef Accursius het volgende:
[..]
Omdat ik het altijd een drama vind om iedere avond te bepalen wat ik ga koken. Ik zou er ook geen week op kunnen leven, maar het lijkt me wel ideaal voor 2-3 dagen per week.
Dan heb je vieze pannen, borden etc, kost veel meer moeite.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Als je het blijkbaar niet erg vindt een keer of drie per week exact hetzelfde te eten met dat goedje, dan maak je toch gewoon drie keer per week hetzelfde eten? Hoef je je ook niet af te vragen wat je gaat koken.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:04 schreef Blistering het volgende:
Je wil toch lekker eten jom. Niet die poedermeuk
ziggo?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:40 schreef Ties02 het volgende:
Tegenwoordig beter internet op de uni dan hier thuis, man man man wat een drama
Ja dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor mijn porno-collectie hequote:Op dinsdag 4 november 2014 22:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
same hierlaatste dagen echt veel last van
internet resetten helpt niet
quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor mijn porno-collectie he
Niet streamenquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor mijn porno-collectie he
quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:10 schreef Henrys het volgende:
[..]
(Tenzij je pornocollectie full-hd 1080p is)
Ik maak films van mezelf en daar fap ik dan op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Goh, weten we tenminste wie wel of geen collectie heeft.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik maak films van mezelf en daar fap ik dan op.
Als geheelonthouder kan ik je niet helpen. Waar is Yreal of T als je hem nodig hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:29 schreef Etsu het volgende:
weten jullie hoeveel kratten bier je mag kopen bij de AH? dus per persoon zeg maar
Heb t antwoord al.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als geheelonthouder kan ik je niet helpen. Waar is Yreal of T als je hem nodig hebt.
Ik had al gereageerd in een ander topic.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als geheelonthouder kan ik je niet helpen. Waar is Yreal of T als je hem nodig hebt.
Eens, Ziggo lijkt echt te haperen laatste weekquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:40 schreef Ties02 het volgende:
Tegenwoordig beter internet op de uni dan hier thuis, man man man wat een drama
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |