het was heel snel gefixt gelukkig. Een klein tikje, heel even huilen en het was klaar. Superfijne verpleegkundige ook, hij zei: 'ik kijk even' en zette m toen meteen goed. Ze bewoog m meteen weer helemaal goed! We moesten even spelen met haar (en dan vooral die arm uiteraard) in de wachtkamer en toen kwam de arts nog even kijken maar het was al heel duidelijk dat het goed zat.quote:Op zondag 2 november 2014 19:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesavoor de peuter. Was het snel gefixt? L. heeft het ook eens gehad, ook op zondag.
We moeten nog een uur naar huis rijden, maar dat was zolang ze er geen last van had geen probleem. Ze heeft een uur filmpjes gekeken in de auto en in de wachtruimte van de HAP zei ze al wapperend met haar arm ineens: "kijk mama hij doet het weer." Dus na een gesprekje met de arts konden we onze reis naar huis vervolgen.
Sprongen... tja ik geloof er niet heilig in. Ik geloof best dat het ineens kunnen van nieuwe dingen of het moeten ontwikkelen van nieuwe dingen soms moeizaam gaat en heftig is voor zo'n mini, maar 6 weken lang donderwolken gaat me toch echt iets te ver. Mijn man pakt het boek er overigens wel regelmatig bij om te kijken wat voor skills de baby's zouden moeten hebben volgens het boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 november 2014 20:28 schreef Mabawa. het volgende:
Wat sneu Soesa! Maar gelukkig vrij vlot opgelost
Kijk dit nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 2 november 2014 20:28 schreef Mabawa. het volgende:
Wat sneu Soesa! Maar gelukkig vrij vlot opgelost
Kijk dit nouOm op te vretenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Classicquote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef kwakz0r het volgende:
Beginnende ouder crisis hier: baby heeft gepoept, billendoekjes gaan op tijdens het vegen, niet meer doekjes in huis, baby pist over papa en t aankleedkussen en zichzelf heen, appie is net 15 minuten dicht![]()
Hoera voor hydrofiele washandjes en de turkse super/doner/alleswinkel om de hoek!
Auuuw...quote:Op zondag 2 november 2014 21:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wauw Mabawa!
Zondagsarmpje, http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Radiuskopsubluxatie, oftewel, elleboogje ontzet.
Brrrr wat engquote:Op zondag 2 november 2014 21:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wauw Mabawa!
Zondagsarmpje, http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Radiuskopsubluxatie, oftewel, elleboogje ontzet.
Wij gaven in de beginperiode eten als het in het schema paste, want bijvoeding, geen eerste levensbehoefte. Inmiddels na 2 maanden bijvoeding kunnen T en S denk ik niet meer zonder.quote:Op zondag 2 november 2014 21:21 schreef Fazzoletti het volgende:
We zijn nu een week of 2 bezig met bijvoeden wat heel goed gaat. Gisteren heeft hij gewoon 2 wortels opMaar nu met het eten komen we steeds in de knel 's avonds qua tijd. Hoe doen jullie dat? Ik ben rond half 6 thuis uit werk, dan wil ik uiteraard even knuffelen, spelen, soms wil hij meteen drinken en dan willen we hem dus eten geven, wassen (niet elke dag), (weer) voeden en naar bed rond 7. Vandaag aten we zelf pas om half 8; kan wel, maar iets gestroomlijnder zou fijn zijn
Op kdv-dagen haal ik haar tussen 16.30-17.00 op. Dan wil ze meteen thuis aan de borst, vooral om bij te komen en even mamatijd te hebben, dus dan zit ik wel tot 18.30-18.45 met haar op de bank. Om 18.45 ga ik of mijn vriend koken, terwijl de ander met I speelt (of als mijn vriend nog niet thuis is, begin ik alvast en zet I bij me in de kinderstoel). Rond 18.15-18.30 is het eettijd en dan zitten we met z'n drietjes aan tafel. Minuut of 20. Na het eten poetsen we haar tandjes en wassen we haar een beetje. Echt badderen doen we niet op kdv-dagen, want daar is ze dan te moe voor. Om 19.00 stort ze echt in, dus dan is het slaapzak aan en nog een laatste voeding om een beetje bij in slaap te vallen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Nikki, warm eten op de opvang, daar had ik nog niet aan gedacht! Het is nu idd echt nog bijvoeding, hij drinkt er niet minder omMet z'n allen aan tafel lijkt me wel gezellig ja, maar ik denk dat dat over een paar maanden beter zal gaan dan nu.
Burd, dat is een heel ander ritme ja! Zou wel beter passen bij ons ritme maar helaas, ondanks dat hij 's ochtends slaapt tot een uur of 9, is hij 's avonds tussen 7 en 8 er echt wel klaar meeOh, en klinkt trouwens als een leuke dag voor jullie in de Efteling!
Het klinkt heel lullig, maar je zult vanaf nu wel vaker ziek zijn waarschijnlijk. Sinds ik L heb weet ik ineens weer hoe het voelt als je koorts hebt, moet overgeven en zulks.quote:Op maandag 3 november 2014 06:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmm 38.5komt me echt niet uit om ziek te zijn; heb/had een hele volle dag vandaag
(ik ben eigenlijk nooit ziek en voel me al snel een aansteller
, nu twijfel ik dus of ik moet gaan werken of niet...)
ja, die speen er even in stoppenquote:Op maandag 3 november 2014 10:57 schreef Emooi het volgende:
Omdat onze zoon altijd prima heeft geslapen zijn we nooit heel erg bezig geweest met gewoontes en ritme. Hij sliep altijd met een speentje, en spuugde dat als hij eenmaal sliep wel een keer uit.
Laatste twee weken wordt hij echter rond een uur of 4/5 's nachts wakker. Enige wat we dan hoeven doen is hem weer even het speentje geven, dan is het al snel goed. Maar goed, zou natuurlijk beter zijn als we hier geen gewoonte van zouden hoeven maken. Iemand tips?
Ja, ik kan ook niet veel andersquote:Op maandag 3 november 2014 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Burdie, wat vervelend dat je er zo veel last van hebt. Kun je je rust pakken?
Oh man, ik zou er voor tekenen! En met mij vast nog een aantal meer.quote:Op maandag 3 november 2014 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar voor mijn gevoel mag ik het 'echte' slapen pas vanaf 11 uur tellen na die late fles Burdie. En van 11 - 4/5 uur is dan weer wel 'kort' voor mijn gevoel![]()
Ik ben gewoon een zeikerd en verwend met Djenna. Als ie 16 is slaapti e vast door
Hier staan o.a. op het verlanglijstje:quote:Op maandag 3 november 2014 12:46 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Oh man, ik zou er voor tekenen! En met mij vast nog een aantal meer.
--
Knuffel voor Burdie!
Verder kom ik af en toe gewoon weer even aanwaaien hier. Even meelezen hoe het gaat. Hier gaat het goed! Druk bezig met een eerste verjaardagslijstje. Deze week is ze al weer 11 maanden.
Iemand nog leuke ideeën voor een 1-jarig meisje wat gelukkig is met een simpele statiegeldfles, maar ook met supersonisch speelgoed?
Herkenning, herkenning. Baby in de drager, dreumes snel naar bed? Of baby drinken geven tijdens boekje lezen?quote:Op maandag 3 november 2014 12:54 schreef Loj het volgende:
Argh! Baby en dreumes over de rooie!
Dreumes moet in bed en baby wil denk ik eten..
Hoe gaan we het doen
Ducttape een optiequote:Op maandag 3 november 2014 10:57 schreef Emooi het volgende:
Omdat onze zoon altijd prima heeft geslapen zijn we nooit heel erg bezig geweest met gewoontes en ritme. Hij sliep altijd met een speentje, en spuugde dat als hij eenmaal sliep wel een keer uit.
Laatste twee weken wordt hij echter rond een uur of 4/5 's nachts wakker. Enige wat we dan hoeven doen is hem weer even het speentje geven, dan is het al snel goed. Maar goed, zou natuurlijk beter zijn als we hier geen gewoonte van zouden hoeven maken. Iemand tips?
Baby voeden bij/naast dreumes in bed terwijl jij een verhaaltje voorleest.quote:Op maandag 3 november 2014 12:54 schreef Loj het volgende:
Argh! Baby en dreumes over de rooie!
Dreumes moet in bed en baby wil denk ik eten..
Hoe gaan we het doen
Wat een leuk ding!quote:Op maandag 3 november 2014 12:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier staan o.a. op het verlanglijstje:
- Lotte & Max DVD's
- Babygebaren posters
- Grimms regenboog
- Wishbonebike
- Houten Ark van Noach
- Zo'n projectording:
[ afbeelding ]
Oh ja! Dat was het! Ik wist dat ik het toen gelijk in m'n notities had moeten zetten!quote:Op maandag 3 november 2014 12:50 schreef Moppert het volgende:
Toen we bij Gotc waren was ze enorm onder de indruk van de Vtech raceauto.
I die negen maanden is, heeft ook dit slaapritme, alhoewel zij iets later slaapt en ook ietsjes later wakker wordt (rond 5 uur / 5.30). Ik voel me er echt gezegend mee!quote:Op maandag 3 november 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Meneertje hier slaapt 'officieel' door geloof ik, maar vind het zelf maar kort![]()
Als we hem na de voeding van 19 uur in bed leggen tukt ie tot 4-5 uur door. Als we hem om 22 - 23 uur nog wakker maken voor een fles horen we hem ook tussen 4-5 uur. Dus ja, weet ook niet helemaal wat wijsheid is. Die fles van 23 uur drinkt ie momenteel weer bagger slecht dus ik neig er naar om hem maar mooi weg te laten. Wakker worden we toch wel 's nachts
Waarom telt het echte slapen pas vanaf 11 uur? Als hij daarvoor slaapt dan telt dát toch ookquote:Op maandag 3 november 2014 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar voor mijn gevoel mag ik het 'echte' slapen pas vanaf 11 uur tellen na die late fles Burdie. En van 11 - 4/5 uur is dan weer wel 'kort' voor mijn gevoel![]()
Ik ben gewoon een zeikerd en verwend met Djenna. Als ie 16 is slaapti e vast door
Dus datquote:Op maandag 3 november 2014 12:46 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Oh man, ik zou er voor tekenen! En met mij vast nog een aantal meer.![]()
Verder kom ik af en toe gewoon weer even aanwaaien hier. Even meelezen hoe het gaat. Hier gaat het goed! Druk bezig met een eerste verjaardagslijstje. Deze week is ze al weer 11 maanden.
Iemand nog leuke ideeën voor een 1-jarig meisje wat gelukkig is met een simpele statiegeldfles, maar ook met supersonisch speelgoed?
Ehhhhh.quote:Op maandag 3 november 2014 13:44 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dus dat
Wat betreft kadootjes. Kijk even op onze lijst. Je hebt de gegevens toch?
Ik vond, eigenlijk vind, het ook heel moeilijk maar heb er ondertussen wel een stuk of 25 dingen op staan. En natuurlijk wheelybug
Zo wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. Prikjes zitten er weer in.
9790 gram en 77 cm. Heel netjes. Uiteraard met vlag en wimpel geslaagd voor de pincetgreepDat oefent hij namelijk vaak op mn borst, kin, neus of lip.
Verder vond ze 'm een vlot en pienter jongetjeDaar ben ik het helemaal mee eens.
![]()
Hij weet nu ook dat als hij van de bank/bed af wil hij met zn voetjes eerst moet. En hij zwaait als z'n eten op is.
boterhammetje!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk ik ook. Suus spuugt eigenlijk helemaal niet, maar als ik dan toch eens aan twee kanten voed, wat ik de laatste twee dagen wel eens heb gedaan, dan komt er wel een golfje uit na een tijdje. Daarvoor nooit spuug of melk teruggezien. Denk ook dat ze dan nog niet helemaal doorheeft dat ze vol zit ofzo. Reflux is vaak en veel spugen en ook huilen door geïrriteerde slokdarm toch loj? Of hoeft dat niet?quote:Op maandag 3 november 2014 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Loj, de mijne spuugt ook ineens exponentieel meer. Ik hou het er maar op dat er steeds meer melk uit mij komt en dat ze nog niet snapt dat vol = vol
GM, dat van je telefoon
Ik zou het met water doen, in een spuugdoekjequote:Op maandag 3 november 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Het lijkt al snel meer dan het is hoorgiet maar eens 10cc melk in je decolleté
dat heeft veel minder amusementswaardequote:Op maandag 3 november 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou het met water doen, in een spuugdoekje![]()
.
Dat is vd groeiappquote:Op maandag 3 november 2014 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Loj, de mijne spuugt ook ineens exponentieel meer. Ik hou het er maar op dat er steeds meer melk uit mij komt en dat ze nog niet snapt dat vol = vol
GM, dat van je telefoon
Oooh datquote:Op maandag 3 november 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heeft ie je klok overgenomen
De laatste nachten mag ik van 0:30-8:45 slapen van mevrouwquote:Op maandag 3 november 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, ik word helemaal warm bij de gedachte dat ik ooit misschien weer 5-6 uur aan 1 stuk kan slapen![]()
quote:Op maandag 3 november 2014 16:12 schreef Kursor het volgende:
Over nachten mag ik niet klagen met een of twee nachtvoedingen, maar aangezien mevrouw vaak pas na negenen gaat slapen (en de avond toch vaak echt mama wil) en ik voor tienen al naar bed ga(idd zes uur op...als ik weer volledig werk zelfs twee dagen nog eerder; ooit stond ik vrijwillig een paar keer in de week om vijf uur op om te gaan trainen; dus vroeg opstaan, da's geen kunst.) Tijd voor iets voor jezelf is er niet. Ooit komt het weer, maar zo stom dat vergeet je als je er middenin zit.
Maar...kwam ook evenvoor mezelf: net 2km gewandeld in bijna-grote-mensen-tempo! (zonder wandelwagen zelfs) en dan niet te hard over nadenken, want dan slaat m'n stemming acuut om
Mogen ze al aardbei? Ik heb in mijn hoofd dat het pas vanaf 12 maanden mag. Maar geen idee of dat waar is eigenlijk....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:42 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, banaan vind ik juist heel makkelijk om hem zelf te laten eten! Ik pel een stuk, snij dan de flappen eraf en dan kan hij hem vasthouden aan de schil. Of je kunt hem een in drieen breken over de lengte, dat gaat heel makkelijk.
Maar ik geef niet meer echt heel erg veel a la Rapley. Ik bied wel aan in stukjes, maar dan hou ik het stukje vast met een vorkje en laat hem het vorkje pakken of hij pakt mijn hand en brengt het naar zn mond.
Qua fruit staat hier tot nu toe banaan, kiwi, mango, aardbei, appel, mandarijn en peer op het menu. Ik heb bosbessen geprobeerd, maar dat vond hij niks.
Het is idd een sterke allergeen, maar we hadden aardbeien uit eigen tuin en toen heb ik een hapje gegeven en er kwam geen reactie. Paar dagen later een hele aardbei en weer geen reactie en nu geef ik hem wel eens een paar aardbeien en dat gaat gewoon goed.quote:Op maandag 3 november 2014 16:19 schreef exode het volgende:
Zo paar dagen offline, meteen 1,5 topic gemist...ik ga even bijlezen
[..]
Mogen ze al aardbei? Ik heb in mijn hoofd dat het pas vanaf 12 maanden mag. Maar geen idee of dat waar is eigenlijk....
Banaan kreeg hij afgelopen weekend als halve banaan aangeboden. Dat vond ie erg interessant. Hij heeft nu ook een plastic vorkje voor zijn brood, daar gebeurt natuurlijk van alles mee behalve waar het voor bedoeld is. Ik kom daar overigens allemaal niet op, als het aan mijn inschattingsvermogen ligt, zou hij op zijn 16e nog gepureerd eten krijgen denk ik.
Mijn schoonmoeder is lang gastouder geweest en mijn vrouw staat voor de klas en zorgt al voor baby's en kinderen sinds ze kan lopen. Ik volg een beetje...:)
Wacht maar <3quote:Op maandag 3 november 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, ik word helemaal warm bij de gedachte dat ik ooit misschien weer 5-6 uur aan 1 stuk kan slapen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 november 2014 17:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wacht maar <3
Vannacht bij uitzondering opgestaan. Alleen voor poepluier. Daarna vond ze haar duim en sliep ze eerder dan haar moeke. Verder slaapt ze sinds 2 weken door. Van typ 22-6.30.![]()
![]()
Morgen de eerste prikjes. Ben benieuwd hoe lang ze is! Verder weinig benieuwd, ik zie zo ook wel dat ze het super doetHebben jullie zo'n afwijkend entschema? Want onze meiden zijn ongeveer even oud en saar heeft vandaag haar 2e enting al gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wb je spoilerwaarom denk je dat?
Ik heb hier een sneu huilerig meiske die alleen maar bij mama wil liggen. Was vorige x ook zo dus we veren maar mee
S. 2014
J. 2016
Met 3 en 5 mnd krijgen ze de eerste prikken. Iets later dan in NL dus.quote:Op maandag 3 november 2014 17:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hebben jullie zo'n afwijkend entschema? Want onze meiden zijn ongeveer even oud en saar heeft vandaag haar 2e enting al gehad.
En wb je spoilerwaarom denk je dat?
Ik heb hier een sneu huilerig meiske die alleen maar bij mama wil liggen. Was vorige x ook zo dus we veren maar mee
Zolang hij niet afvalt en geen pijn heeft zou ik me geen zorgen maken. Het is inderdaad vervelend dat je je kind en jezelf soms drie keer per dag moet omkleden (of vaker)quote:Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Loj het volgende:
Nou ik had dus al de hoeveel is 10 cc truc al geprobeerd, en t Is wel vee meer
Trouwens nog mooie stats GM, vergat ik net te zeggen en heerlijk die slaap..
Verder mag ik zeker ook niet klagen over het slaappatroon van Js... Hij slaapt 's middags ook tijdens het middagdutje van dreumes en 's nachts van 23.00 tot 3 en van 4 tot 8
Hoiii!quote:Op maandag 3 november 2014 20:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goed dat je aan de bel trekt Room!
Kursor wat goed.
Oh ja, jij weet natuurlijk waar ik zit.quote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Burdie het volgende:
Proj, keertje samen gaan? Wij hebben ook een abo.
Hallo!quote:Op maandag 3 november 2014 20:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Hoiii!![]()
Wordt M. eigenlijk tweetalig opgevoed? Vroeg ik mij zo maar ineens af.
Hey, de mijne ook! *Boks*quote:Op maandag 3 november 2014 20:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees, wat rot dat het nog niet beter gaat![]()
Goed om jezelf denken Roomsnoes!
Pff, mijn baby is zo tegen de slaap aan het vechten. Ze heeft vanmiddag een 'dutje' in de draagdoek gedaan van 4 uur en een klein hazenslaapje in de wagen vanmiddag en verder wakker en mopperen. Gezellig joh, mega vermoeiend . Nu proberen haar in bed te krijgen en dan hopen op wel een goede nacht. ik word er helemaal chagrijnig van
![]()
Edit: niet-slaap-baby-boks SQ
Wat super cool zeg! Hij is nu al erg talig hè (poesje mauw, ja echt?)? Wat een cadeau, zo'n tweede taal. Vrij naar die reclame in de jaren '90 voor Muzzyquote:Op maandag 3 november 2014 20:54 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hallo!
Ik praat uitsluitend Nederlands tegen hem en vriendlief Swahili Opol = one parent one language. Gaat tot nu toe goed. Ik moet wel oppassen dat ik geen Engels tegen M. spreek, want dat spreken vriend en ik onderling (Denk 60% Engels en 40% Nls) en mijn Engels is verre van perfect.
Als we met z'n drieën zijn dan doen we het natuurlijk ook en herhaalt/vertaalt de ene soms wat de ander zegt.
Dus dan zeg ik:'Kijk, dat is een leeuw!' en vriend:'Angalia, huyu ni Simba!'.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal werken maar ik hoop echt dat hij het gaat begrijpen. Hij moet natuurlijk wel met zijn familie daar kunnen communiceren. We skypen regelmatig en hebben hier ook Swahili-sprekende vrienden dus hij hoort het wel regelmatig.
Ik vind het vooral een moeilijke taalquote:Op maandag 3 november 2014 21:07 schreef Franny_G het volgende:
Gaaf, Mabawa. Swahili is een mooie taal, vind ik. Heb ooit tijdens mijn studie geschiedenis ook vakken gevolgd bij Afrikanistiek (universiteit Leiden), en ik had toen zoveel bewondering voor mensen die daar Swahili bij studeerden. Dat kon toen (nog?). Geen idee of dat nog zo is.
Hhahaha Muzzyquote:Op maandag 3 november 2014 21:15 schreef Limone het volgende:
[..]
Wat super cool zeg! Hij is nu al erg talig hè (poesje mauw, ja echt?)? Wat een cadeau, zo'n tweede taal. Vrij naar die reclame in de jaren '90 voor Muzzy![]()
Ja dat is lastig! Ik heb met mijn vriend afgesproken dat hij in gezelschap wel gewoon Swahili spreekt en aan de anderen aangeeft waarom en desnoods vertaalt. Want het is wel de meest effectieve manier denk ik.quote:Op maandag 3 november 2014 21:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Jullie zijn lief <3 Heb vantevoren afspraak gemaakt dat als manlief ook maar 1 kenmerk zag, het moest zeggen. Voor mezelf erkennen dat het niet hoed gaat, heb ik veel moeite mee.
Maba, wij gaan ook opol doen. Ik vind het wel lastig om in het bijzijn van anderen NL te praten tegen O. Net alsof we iets geheims bespreken ofzo. En t Noors komt er bijna net zo makkelijk uit als NL, dus vergeet t makkelijk. Maar ga er wel alles aan doen om haar degelijk NL te leren. Heb dus al aardig wat mooie boeken in de kast <3
Ja tricky, hier dus ook. Vooral als ik net uit een Engels gesprek kom.quote:Op maandag 3 november 2014 21:20 schreef Amsel het volgende:
Wij willen ook tweetalig gaan opvoeden, want mijn man komt uit Engeland. We spreken onderling Engels en ik betrap mezelf erop dat ik als hij er niet is thuis toch ook Engels spreek - tegen de baby en tegen de katten. Dus we gaan het waarschijnlijk zo doen dat thuis de voertaal Engels is en buiten de deur Nederlands. Al wil mijn man wel graag "papa" genoemd worden straks
quote:Op maandag 3 november 2014 21:23 schreef ProjSkippy het volgende:
De mijne was juist te moe om nog avondeten te doen. Kwam thuis uit het kdv en was zo moe dat ik haar maar gelijk in bed gelegd. Maar knuf voor de moeders van de niet-slaapbaby's.
En ohhh Mabawa! En is een leeuw Simba, ja?
Maar! Maar! Is dat niet hetzelfde deel in de hersenen?quote:Op maandag 3 november 2014 21:21 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een moeilijke taalDat je een werkwoord vervoegt en het ineens een 17 letterig woord is ipv de 5 waar je mee begon. Maar ik ben niet zo taalbegaafd helaas. Hierdoor leer ik het natuurlijk ook steeds meer en ik begrijp aardig wat.
[..]
Hhahaha Muzzy![]()
![]()
Nou zoals ik vanmorgen (?) zingen schreef is meer neuriën hoor![]()
Humm umm HUMMMM, humm umm HUMMMM
Haha ja vast! De vpk vond het iig geweldigquote:Op maandag 3 november 2014 21:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Maar! Maar! Is dat niet hetzelfde deel in de hersenen?daar weet ik echt niets van af, hoor
Nee. Hij verstaat het prima, spreekt het redelijk, maar uitspraak en grammatica blijft moeilijk. Maar hij wil het wel heel graag. Dus hij gaat gewoon ook Nederlandse kinderboeken lezen en dan kunnen ze het samen lerenquote:[b]Op maandag 3 november 2014 21:28 schreef Mabawa.
Spreekt jouw man wel gewoon goed/vloeiend Nederlands?
Ja!! Nou.. sinds het tien-minutengesprek op het KDV waar zij aangaven dat ze bang waren voor een opgerekte maag bij M. omdat ze zulke enorme porties at, eet ze opeens een stuk minder.quote:Op maandag 3 november 2014 21:46 schreef Mabawa. het volgende:
Maarre Nellie bijna 1Hoe gaat het met vreten?
Ja, het is echt bizar, maar er is echt een ritme te zien! Ook qua eten...quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Loj, al een ritme/structuur qua tijden? Wat snel zeg, ik zou echt nog geen tijden kunnen noemen waarop S sowieso slaapt... Al kan dat ook met die f*cking k*tverkoudheid te maken hebben, want dan word je gewoon wakker als al het f*cking k*tsnot je ademwegen blokkeert. Of dat nou is als je net drie minuten slaapt of dertig.
Valt t op dat ik haatgevoelens koester jegens het virus?
Wat klinkt dat lief! Ik kan t nog niet helemaal waarderen hoor. Maar het helpt om t hardop zo te zeggen. Dan volgt de acceptatie hoop ikquote:Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef Limone het volgende:
Wat goed dat je zo anticipeert op het clusteren, kwak! Dat heeft bij mij echt een tijd gekost. Toen ik het eenmaal wel kon, keek er zelfs een beetje naar uit. Gezellig series kijken in bed met zo'n klein molletje.
Jij (jullie) zijn al zo veel verder dan wij bij 10 dagen. Niet twijfelen, hoor, nergens voor nodig. Bij mij hielp het om te denken dat ze dat clusteren nodig had om 'even' de dag door te nemen en bij te komen van wat we hadden gedaan(niets).quote:Op maandag 3 november 2014 22:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat klinkt dat lief! Ik kan t nog niet helemaal waarderen hoor. Maar het helpt om t hardop zo te zeggen. Dan volgt de acceptatie hoop ik
Moet vooral opletten dat ik niet ga twijfelen aan mezelf, of ik wel genoeg heb/ben voor hem.
hier ook alleen maar op of naast me geslapen sinds 2 uurquote:Op dinsdag 4 november 2014 05:54 schreef JufMariska het volgende:
Boh, krampjesfeest sinds 2.30... Tussendoor slaapt-ie korte stukjes op een van ons, maar al met al is dit een ietwat vermoeiende nacht :-/ En ook nog 'op tijd' op straks voor onze eerste ewer CB, hiep hoi.
Leuk!quote:Op maandag 3 november 2014 16:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is idd een sterke allergeen, maar we hadden aardbeien uit eigen tuin en toen heb ik een hapje gegeven en er kwam geen reactie. Paar dagen later een hele aardbei en weer geen reactie en nu geef ik hem wel eens een paar aardbeien en dat gaat gewoon goed.
Ik geef hem nu wel eens z'n eten op een vork als het glibberig of plakkerig is, dus dan prik ik het er op en leg dan de vork op z'n plankje. Hij pakt dan, meestal, netjes de vork en stopt het goede uiteinde in z'n mond. Nu nog even leren dat je hem ook terug moet geven als je nog een hapje wil
Thx Burd! Poging 1 is in iig geluktquote:Op dinsdag 4 november 2014 08:38 schreef Burdie het volgende:
Vermaanddag voor Js en Lucas!voor de slechte nachten.
Hier juist een hele goede, waardoor ik met heel veel minder pijn opstond. Vandaag nog even rustig aan doen en hopen dat de goede lijn doorzet.
TV kijken vind ik voor mini's niet zo heel erg nodig eigenlijk. We zetten heel soms Nijntje, Sesamstraat of Woezel&Pip aan en dan kijkt kuiken wel, maar nooit heel lang. Hij vindt het leuker als er mensen in beeld zijn, bij het journaal ofzo. Dat kijken we dus ook niet meer waar hij bij is, je weet toch ook niet wat zo'n kleintje daar van mee krijgt.
Succes vandaag Soes!
Ons mannetje vindt de tv echt saai...ik moet zeggen dat we hem ook altijd uitzetten als hij in de woonkamer is. Zaterdag zat ie op mijn schoot terwijl ik Ajax zat te kijken. Hij vond alles interessant behalve de tv. Mijn neus, mijn oren, mijn haren, mijn ogen, de katten, de bank, maar de tv, nee. Maar dat komt vast nog wel, volgens mij vinden alle kinderen tv leuk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sterkte vandaag voor de mama's met slechte nachten! Wij hadden hier gelukkig wel een goede nacht, oef! Na een jengeldag gister was ik savonds lichtelijk geslooptZe was wel vroeg wakker, maar nu ligt ze,weer rustig in haar box.
Kijken jullie kindjes ook zo graag tv? Als ik de fles geef en tv staat aan, moet ik echt de tv uitzetten anders zit ik zo 45 min met een fles in mijn handenElke dag kijken we trouwens 5 a 10 minuutjes Disney Junior langer niet.
Yup, bekkeninstabiliteit nog van de zwangerschap. Afgelopen weekend heb ik het zwaar overbelast in de Efteling, maar gelukkig lijkt de pijn daarvan weer grotendeels over.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Burdie ik lees dat je zonder pijn bent opgestaan. Heb ik even gemist. Wat heb je dan precies? Is dat nog n.a.v. de zwangerschap/bevalling?
ja, dat kan heel goed! Als we bij E. sudo of zinkzalf gebruikten werd het alleen maar erger. We gebruikten bij haar alleen een heel dun laagje vaseline als het rood was.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:19 schreef Hilmo het volgende:
Beeldschermen trekken sowieso de aandacht heb ik gemerkt, met 3 weken al.
Gister op aanraden van verpleegkundige van CB op de rode billetjes geen bepanthen meer gesmeerd maar zinkzalf en sudocreme. Nu heeft hij ineens allemaal witte uitslag op het rode, blaasjes. Terwijl het aan de betere hand was. Heb nu spul van weleda erop, is mild en straks maar billen bloot maar kan het dat een baby niet tegen zinkzalf kan?
baby always doesquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoop het ook![]()
ik was idd ook 1,5 uur bezig, toen heb ik het maar opgegeven. Baby won
Ja! Of net 1 cm ernaast :' ). Ik loop al weken met natte, zure schouders rond...:Dquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ze kotsen ook altijd net als je de spuuglap even van onder hun koppie vandaan haalt om op je schouder te leggen
Goeie opmerking denk ik SQquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
dat is de wittere melk toch? Ja beide komt eruit. Maar het gaat bij het gekolfde van vandaag, en daar zit hopelijk beide in.quote:
Wij hadden dat ook wel eens, eng inderdaad, hij verslikte zich dan en had nog niet de kracht om dat op te hoesten. Verslikken was ook gewoon in zijn eigen speeksel dus niet alleen bij eten ofzo. Nu hij 8 maanden is, gebeurt het veel minder gelukkig.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:24 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie baby's ook dat ze soms half stikken? Net stond ik naast hem en hij deed het weer. Ik heb meteen zijn hoofd gedraaid en toen spuugde hij. Binnenkort maar eens aankaarten bij het CB. Hij heeft soms ook moeite met ademhalen heb ik het idee. Dat is ineens, eigenlijk een beetje sinds hij spuugt valt het me op in elk geval.
Hij ligt nu mooi met de blote billetjes op het aankleedkussen
dat is ook uitermate fascinerend!quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:17 schreef Limone het volgende:
Mijn guilty pleasure is tegenwoordig 19 kids and counting...
Daar ging al mijn respect voor jou!quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:17 schreef Limone het volgende:
Mijn guilty pleasure is tegenwoordig 19 kids and counting...
Oh noes!! Ik zal mijn andere guilty pleasures wel voor me houden..quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:27 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Daar ging al mijn respect voor jou!
--
Mwehe, Franny! Met je Cocker!
--
Nog een knuffel voor de mensen met slechte nachten!
--
Zeg mensen, ik werk inmiddels weer een beetje, dus misschien kan ik weer wat weer mee komen doen hier. Zijn er mensen die daar op tegen zijn?
Dat denk ik serieus.... Dat die kinderen in hun broek poepen als mams boos wordt...quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is ook uitermate fascinerend!
die vrouw vooral. Die is te zacht en lief, daar moet wel een psychopaat in schuilen
Ja!! Ik heb zo veel vragen over/voor haar. Gister was ze heel koppig, toen zag je wel iets van haar echte karakter.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is ook uitermate fascinerend!
die vrouw vooral. Die is te zacht en lief, daar moet wel een psychopaat in schuilen
Ja, het wisselt. Ik ben al een tijdje aan het herintreden, maar het gaat eigenlijk nog niet zo heel goed. Zo lang ik alleen zit en puur m'n eigen dingen kan doen gaat het eigenlijk wel aardig, maar zodra ik iets moet doen waar ik mensen (als in collega's, maar ook klanten) voor nodig heb, dan kun je me wegdragen. Maar goed, we gaan gewoon verder en als het niet meer gaat dan moet ik op tijd aan de rem trekken. Ik heb wat mensen ingeschakeld die dat in de gaten houden, want zelf doe ik het toch niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
Kom vooral weer gezellig meedoen skips! Met je mooie kint met dito naam! En wat goed dat je weer aan het werk bent! Hoe voel je je verder?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Franny_G het volgende:
Een huwelijk en een nieuw huis! Leuk, Skippy. Het verhaal achter je werk ken ik niet, maar het is wel fijn dat je weer begonnen bent, denk ik!
Ik voel me ook een beetje een aansteller, maar dan als het om I en het kdv gaat. Ze heeft het er heel erg naar haar zin, maar toch kan ik er moeilijk mee omgaan als ze daar een (naar mijn gevoel) heel lange dag moet zijn. Dus wil ik, zodra mijn laatste les om 16.05 is afgelopen, zo snel mogelijk haar gaan ophalen. Als ik om bepaalde redenen (overleg/vergaderingen e.d) pas later weg kan, dan ben ik geneigd om excuses te bedenken waardoor ik toch eerder weg kan. Dat laatste vind ik niet leuk van mezelf, maar wat vervelender is, is dat ik er dan echt stress om heb. Op de een of andere manier kan ik het voor mezelf niet verantwoorden dat zij daar langer is dan strikt noodzakelijk. En als ik haar daar om 7.50 breng dan wil ik echt niet dat zij er langer dan tot 17.00 zit.
Het gekke is: als ik haar ophaal (hoe vroeg of laat dan ook) tref ik altijd een vrolijk meisje aan. Dus er is in dat opzicht helemaal geen aanleiding voor mijn gestress. Het zit echt in mijn hoofd en gevoel.
Ik weet niet of meer moeders zich hierin herkennen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder qua kdv: ik vond het in het begin wel heel moeilijk als M. daar een dag zat, maar inmiddels vind ik het voor mezelf en voor haar ook heel fijn. Ik zie regelmatig foto's en ze geniet er echt, dus dat maakt het voor mij weer makkelijker. Ik heb haar wel eens eerder opgehaald, maar toen vond ik het eigenlijk bijna jammer voor haar..
Gewoon aan het einde van elke dag even een rondje opruimen? Zoveel werk is het niet... Hier is het ook meestal netjesquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja!! Ik heb zo veel vragen over/voor haar. Gister was ze heel koppig, toen zag je wel iets van haar echte karakter.![]()
Het is daar altijd zo opgeruimd. Zouden ze een hele grote bezem pakken als de filmcrew kwam en alles naar buiten vegen?
Kieskeurig meisje!quote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja!! Nou.. sinds het tien-minutengesprek op het KDV waar zij aangaven dat ze bang waren voor een opgerekte maag bij M. omdat ze zulke enorme porties at, eet ze opeens een stuk minder.Vooral van (oranje) groenten moet ze niets hebben. Sta je daar met je goede gedrag en de Easy Peasy.
Vanavond was de risotto niet aan te slepen, maar hoezo zit er ook pompoen in?!? Die stukjes werden er vakkundig weer uitgewerkt. Misschien van het weekend haar achter een bord zeebaars zetten
Ons manneke is van de 25e, nu dus 10 dagen oud.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Cheiron, fijn van de 5 uur! Hoe oud is jullie baby nou?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
ja, een man van vijftig. De andere reuzen romper die ik heb gekregen was van een kinderloos echtpaar van 50quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Franny_G het volgende:
Oke, wie heeft je dat gegeven, SQ? Was het een man? Of iemand die zelden een baby ziet? (Vooroordelen bevestigen.
.)
Ik heb een plankje in een kast waar ik kleertjes heb neergelegd waarvan ik dacht in de kraamtijd: dat duurt nog een eeuwigheid voordat ze die aan kan!! Keek ik daar laatst, lagen er best veel dingen in maat 74. En dat heeft ze nu!
Het gaat dus wel snel. Maar ook weer niet zo snel..
Mijnes van 3 mnd ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:28 schreef Kimpossible het volgende:
Thank you ladies/glim
Enneuh, ja. Dat duurt nog wel een tijdje skjoe. Hier nu maat 68 bij 8 mnd :p
Haha inderdaad! Wij zijn qua stretch rompers niet groter gegaan dan 86-92, daarna over op ondergoed ivm zindelijk worden (bij ruim 3 jaar trouwens, dus niet absurd vroeg ofzo)quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, een man van vijftig. De andere reuzen romper die ik heb gekregen was van een kinderloos echtpaar van 50"je had gezegd dat het een grote baby zou worden"
![]()
Ik denk dat ze met 104 cm ook gewoon onderbroeken draagt. Of we noemen het bodystockings en maken het mode
Jah en ik vind jouw F. zo leuk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:57 schreef Kimpossible het volgende:
Oh blue, hai. Had ik al gezegd dat ik jouw F. ook zo leuk vind? Want F. En een berenpak. Toch? /Facebook
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon aan het einde van elke dag even een rondje opruimen? Zoveel werk is het niet... Hier is het ook meestal netjes.
Uhhhhhhm, zullen we dat even onder tafel regelen dan? Want ik heb r ook al aan de T.hias beloofd en een beetje aan J.ibsquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:02 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jah en ik vind jouw F. zo leuk.
Zullen we ze uithuwelijken?
En poezel mag er ook bij
Daarom staat er ook dat t niet als bijvoeding gezien moet wordenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
bijvoeden met drie maanden, is dat niet erg vroeg?
Franny, alle bazinnen droegen bodystockingsin 1989
Heb je dat er op een briefje bijgedaan voor haar darmpjes?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook dat t niet als bijvoeding gezien moet worden
Maar ze krijgt het wel echt binnen, als in: ze slikt het door, toch?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook dat t niet als bijvoeding gezien moet worden
Ja ik heb een fax gestuurd!quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Heb je dat er op een briefje bijgedaan voor haar darmpjes?
Mop, je wacht met bijvoeding ivm de rijping van de darmen. Dat heeft geen klap te maken met wel of geen vervanging van flessen. Ik vind het echt weer een schande dat ze je zo slecht hebben voorgelicht. Zélfs het CB zou toch niet voor 4 mnd bijvoeding moeten adviseren. Zou je verwachten.
Ja ha! Ze heeft opeens een mening.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:21 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Kieskeurig meisje!
Kom maar op met die zeebaars!
Nee joh. Dat zeggen ze maar op ons kdv. Ze hebben een wat ouderwetse kijk op eten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:13 schreef Dot. het volgende:
He wat Limone, een opgerekte maag?Stip bunkert ook heel wat weg die heeft straks dan een skippybalmaag
Dat is allemaal niet de bedoeling, GM. Naar aanleiding van wat ik heb gelezen over bijvoeding (op basis waarvan ik dan weer mijn keuzes heb gemaakt) verbaas ik me gewoon over dit advies. Verder proberen we hier allemaal het beste te doen voor ons kind, toch?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja ik heb een fax gestuurd!
Ik ben er zelf ook.nog om mn keuzes te maken he! En die 4 spetters die ze daadwerkelijk heeft binnen gehad zullen de pleuris niet doen uitbreken.
ik baal echt dat ik hierdoor gelijk t gevoel krijg n verrotte moeder te zijn die mn kind doelbewust darmklachten aandoet... Om nog maar niet te sp©reken van t idee dat ik klakkeloos doe wat t cb zegt.
Maar ze heeft wel gelijk...quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja ik heb een fax gestuurd!
Ik ben er zelf ook.nog om mn keuzes te maken he! En die 4 spetters die ze daadwerkelijk heeft binnen gehad zullen de pleuris niet doen uitbreken.
ik baal echt dat ik hierdoor gelijk t gevoel krijg n verrotte moeder te zijn die mn kind doelbewust darmklachten aandoet... Om nog maar niet te sp©reken van t idee dat ik klakkeloos doe wat t cb zegt.
Dit. Ik ben in dit geval niet even subtiel, maar dat heeft meer met verontwaardiging richting CB te maken. Iemand vertellen dat het nog geen bijvoeding is en daar kan men het dan weer mee doen. Lekker handigquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:14 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet de bedoeling, GM. Naar aanleiding van wat ik heb gelezen over bijvoeding (op basis waarvan ik dan weer mijn keuzes heb gemaakt) verbaas ik me gewoon over dit advies. Verder proberen we hier allemaal het beste te doen voor ons kind, toch?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, een man van vijftig. De andere reuzen romper die ik heb gekregen was van een kinderloos echtpaar van 50"je had gezegd dat het een grote baby zou worden"
![]()
Met een legging eronder! en een hoofdband met haar naam erop.quote:Ik denk dat ze met 104 cm ook gewoon onderbroeken draagt. Of we noemen het bodystockings en maken het mode
ik nu ook. Met tranen. En een baby aan mijn borst die daar heel disturbed door gaat kijken waardoor ik nog harder moet lachenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moet zo hard lachen om die SQ foto
Zo'n baby die denkt: grow up!.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik nu ook. Met tranen. En een baby aan mijn borst die daar heel disturbed door gaat kijken waardoor ik nog harder moet lachen![]()
Ja, nou ja, niet iedereen weet dat allemaal? Ik ben me ook pas gaan verdiepen in hoe dat zat met bijvoeding en zo toen I vier maanden was. Daarvoor hadden ze me op het cb ook van alles kunnen vertellen daarover.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:21 schreef Mabawa. het volgende:
Hahahah SQHij is wel leuk!
Ik vind het ook erg vreemd van het cb. Geen bijvoeding, like what? 1 spetter anders dan melk is al vreemd voor de darmen dus bijvoeding. En als ik heel eerlijk ben vind ik je subje een beetje... uhm sja. Je bent er zelf bij ja, maar toch doen? Ik snap het niet echt. Kijk als iemand met 4 maanden perse wil beginnen, zijn/haar keus. Maar eerder dan dat is toch gewoon not done?
Hahaquote:
Ja prima als je het echt niet weet. Maar spreek het dan niet goed met een flauw excuus. Iedereen maakt fouten. Zeg dat dan gewoon.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, nou ja, niet iedereen weet dat allemaal? Ik ben me ook pas gaan verdiepen in hoe dat zat met bijvoeding en zo toen I vier maanden was. Daarvoor hadden ze me op het cb ook van alles kunnen vertellen daarover.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Bodystockings krijg je ook als papa verschoont. Ze kan er wel om lachen gelukkig:)
lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.myalbum.com/Photo-XSLNOE8S-D.jpg
disclaimer
Ik ben niet boos, maar ik zit wel stom te janken erom en voel mij aangevallen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
GM, adem in en adem uit! Dat mensen het een raar advies vinden van het cb is toch geen reden om meteen woest weg te stampen uit het topic!niemand zegt dat je een slechte moeder bent. Wel dat het wellicht wat snel is om je baby fruit te voeren. Maar als jij je daar goed bij voelt moet je het doen toch?
dan sta je er waarschijnlijk zelf ook niet honderd procent achterquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, maar ik zit wel stom te janken erom en voel mij aangevallen...
. En dat vind ik een reden om even wat.afstand te nemen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kan je foto niet zien, maar deed papa net als papa hier de romper per ongeluk op de kop aan toevallig?
Edit: oh ik zie het! Heeeeel eighties!
(Hij stond zo sneu te kijken toen hij ineens een knoopsluiting bij M's gezichtje had zitten na al het gepruts met de armpjes)
Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Maar vraagje want ik snap iets niet van het CB... als jouw meisje een fles heeft laten vallen en zo'n honger heeft, dan is bijvoeding toch sowieso niet logisch? Dat vult haar maagje nog niet toch? Dan zou ik eerder forte voeding doen of een grotere fles, evt rijstebloem. .quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, maar ik zit wel stom te janken erom en voel mij aangevallen...
. En dat vind ik een reden om even wat.afstand te nemen.
Hahaha zo heeft M er ook wel eens bij gelegenquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Bodystockings krijg je ook als papa verschoont. Ze kan er wel om lachen gelukkig:)
Dit!quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Maar vraagje want ik snap iets niet van het CB... als jouw meisje een fles heeft laten vallen en zo'n honger heeft, dan is bijvoeding toch sowieso niet logisch? Dat vult haar maagje nog niet toch? Dan zou ik eerder forte voeding doen of een grotere fles, evt rijstebloem. .
En dit!quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:36 schreef Kimpossible het volgende:
Plus dat GM hier al een tijdje rondhangt dus het niet weten geloof ik niet helemaal. Je maakt mij echt niet wijs dat het onbekend was dat bijvoeding doorgaans vanaf 4 mnd is, maar goed, dat is mijn referentiekader.
Er zitten keuzes in opvoeden. Bijvoeden en vanaf wanneer is er daar 1 van. Prima, doet iedereen anders. Zo weet ik zeker dat de wereld ons grote mutsen vindt omdat F. op het KDV (2 x ochtend, 1 x dag) nog geen vast voedsel krijgt aangeboden, maar ik vind dat er daar te weinig controle is op een nieuwbakken eter. Bovendien voeren ze gerust kindjes die in de wipper zitten en dat vind ik levensgevaarlijk. Daar mag iedereen een mening over hebben, want ik sta achter die keuze.
Als je je kind met 3 maanden een potje wilt geven, moet je dat lekker doen, maar als je er echt achter staat ben je toch niet zo onder de indruk van een stel stuiterende moeders die zeggen dat het CB gek is door zo'n advies te geven?
+1.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:36 schreef Kimpossible het volgende:
Plus dat GM hier al een tijdje rondhangt dus het niet weten geloof ik niet helemaal. Je maakt mij echt niet wijs dat het onbekend was dat bijvoeding doorgaans vanaf 4 mnd is, maar goed, dat is mijn referentiekader.
Er zitten keuzes in opvoeden. Bijvoeden en vanaf wanneer is er daar 1 van. Prima, doet iedereen anders. Zo weet ik zeker dat de wereld ons grote mutsen vindt omdat F. op het KDV (2 x ochtend, 1 x dag) nog geen vast voedsel krijgt aangeboden, maar ik vind dat er daar te weinig controle is op een nieuwbakken eter. Bovendien voeren ze gerust kindjes die in de wipper zitten en dat vind ik levensgevaarlijk. Daar mag iedereen een mening over hebben, want ik sta achter die keuze.
Als je je kind met 3 maanden een potje wilt geven, moet je dat lekker doen, maar als je er echt achter staat ben je toch niet zo onder de indruk van een stel stuiterende moeders die zeggen dat het CB gek is door zo'n advies te geven?
Oh en nog 1 ding: Reflux.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:47 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1.
Ik ga het nog bruter zeggen: GM, je moet je bij elke keuze afvragen waarom je het doet of wilt. Dat is de consequentie van het hebben van een kind. En dus niet blind varen op anderen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Bodystockings krijg je ook als papa verschoont. Ze kan er wel om lachen gelukkig:)hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |