abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146327458
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Heel weinig. Als je op je 15e met 0, maar dan ook echt 0 begint, kun je op je 75e bijna onmogelijk miljoenen hebben. Ze zullen vast bestaan, maar dan ben je geniaal en heb je vaak geluk gehad.

Je moet altijd een begin bedragje hebben, anders valt er niks te investeren.
Geld maakt geld, klopt. Maar genoeg voorbeelden van ondernemers die met een starterslening en businessplan een vermogen bij elkaar hebben ondernomen. En keurig belasting over hebben betaald. Niet zo iedereen blind over een kam scheren en doen alsof ze rothschild heten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 november 2014 @ 13:29:57 #127
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146327877
Het komt op mij over als een symbolische maatregel, onder de streep zal het denk ik weinig opleveren of zelfs geld gaan kosten. Ik kan me voorstellen dat miljonairs het in NL wel voor gezien houden als ze zich genaaid voelen door de belasting/politiek.
Say what?
pi_146329098
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 5 november 2014 @ 14:04:33 #129
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_146329313
quote:
0s.gif [geschrevenwoensdag 5 november 2014 13:19 schreef Red_85 het volgende:[/b]

[..]

Geld maakt geld, klopt. Maar genoeg voorbeelden van ondernemers die met een starterslening en businessplan een vermogen bij elkaar hebben ondernomen. En keurig belasting over hebben betaald. Niet zo iedereen blind over een kam scheren en doen alsof ze rothschild heten.
Deze ondernemer niet.

Uitgebreid ondernemersplan geschreven. Duidelijke SWOT analyses hoe ik aan klanten, opdrachten en geld kom. Overal rekening mee houden. Rekening houden dat omzet kleiner wordt dan realistisch en uitgaven groter dan verwacht.
Omschreven op welke diensten ik me wil richten en waarom de kans op succes groot is.
Ook waarom ik bewust bepaalde dingen wel/niet wil doen.

Heb gesprekken gehad bij investeerders in Nederland en Zwitserland. Iedereen had interesse maar niemand zette door om mij mijn startkapitaal te lenen. Al die uren, ondernememingsplan, gesprekken, presentaties. Voor niks.

Nu werk ik voor een deel als ingenieur aan tijdelijke opdrachten in de Noorse olie/gas. Verdient ongeveer 3 tot 4 keer zo veel als in Nederland via payroll. Als ik in NL fulltime werk kan ik nauwelijks sparen, al mijn inkomen gaat op aan belastingen en vaste lasten. Dus dit was de enige manier om aan geld te komen.

Als ik eenmaal een bedrag van 140k-150k heb durf ik het risico aan. In NL had ik dat nooit bij elkaar gekregen.

Zonder rijke ouders een erfenis of een winst in de loterij sta je helemaal nergens in een kapitalistisch systeem. Het word je echt lastig gemaakt en met veel geld heb je alle vrijheid om te ondernemen in wat je maar wil.
pi_146330110
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Deze ondernemer niet.

Uitgebreid ondernemersplan geschreven. Duidelijke SWOT analyses hoe ik aan klanten, opdrachten en geld kom. Overal rekening mee houden. Rekening houden dat omzet kleiner wordt dan realistisch en uitgaven groter dan verwacht.
Omschreven op welke diensten ik me wil richten en waarom de kans op succes groot is.
Ook waarom ik bewust bepaalde dingen wel/niet wil doen.

Heb gesprekken gehad bij investeerders in Nederland en Zwitserland. Iedereen had interesse maar niemand zette door om mij mijn startkapitaal te lenen. Al die uren, ondernememingsplan, gesprekken, presentaties. Voor niks.

Nu werk ik voor een deel als ingenieur aan tijdelijke opdrachten in de Noorse olie/gas. Verdient ongeveer 3 tot 4 keer zo veel als in Nederland via payroll. Als ik in NL fulltime werk kan ik nauwelijks sparen, al mijn inkomen gaat op aan belastingen en vaste lasten. Dus dit was de enige manier om aan geld te komen.

Als ik eenmaal een bedrag van 140k-150k heb durf ik het risico aan. In NL had ik dat nooit bij elkaar gekregen.

Zonder rijke ouders een erfenis of een winst in de loterij sta je helemaal nergens in een kapitalistisch systeem. Het word je echt lastig gemaakt en met veel geld heb je alle vrijheid om te ondernemen in wat je maar wil.
Dat zou dus per definitie niet moeten, waarom is dat? Juist omdat je als middenklasser continu wordt uitgeknepen door de politiek. Ook al komen ze met een lumineus idee om hogere inkomens meer te belasten, de middenklasse is altijd de lul in dit land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 november 2014 @ 14:32:31 #131
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_146330460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zou dus per definitie niet moeten, waarom is dat? Juist omdat je als middenklasser continu wordt uitgeknepen door de politiek. Ook al komen ze met een lumineus idee om hogere inkomens meer te belasten, de middenklasse is altijd de lul in dit land.
Dankzij rechts. Bedankt.

Waar het ook heengaat met mijn onderneming. Ik zal al-tijd keihard links blijven.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:17:27 #132
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_146332096
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Pak dus niet de middenklasse maar de echte rijken met minstens een miljoen vrij besteedbaar. Dat is links nu ein-de-lijk aan het doen en dat is een slimme zet.
De echte rijken kun je enkel op internationaal vlak aanpakken. Zolang er belastingparadijzen als Monaco bestaan, is deze groep niet efficiënt aan te pakken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_146332369
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:04 schreef Ixnay het volgende:

Tip van flip: ik zou het met die attitude maar gewoon bij loondienst houden. Bespaart je veel ellende en teleurstelling.
so long and thanks for all the fish
pi_146333540
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Er is nooit voor gewerkt of gespaard. Het geld was er al. En het levert rendement uit vermogen op dus ze worden alleen maar rijker zonder te werken, produceren of ontwikkelen. Daar heeft een economie niks aan.
Rijken investeren hun geld vaak in nieuwe bedrijven of ideeën, daar heeft de economie heel veel aan. Veel meer dan als het aan consumptiegoederen wordt uitgegeven door armen.
  woensdag 5 november 2014 @ 16:14:27 #135
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_146334394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Rijken investeren hun geld vaak in nieuwe bedrijven of ideeën, daar heeft de economie heel veel aan. Veel meer dan als het aan consumptiegoederen wordt uitgegeven door armen.
Wat heb je aan al die bedrijven en ideeën als niemand iets kan kopen?
pi_146334434
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:14 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Is het zo zwart-wit allemaal?
pi_146334749
quote:

[..]

Als een rijk iemand een bedrijf begint als Apple of Airbnb zorgt dat voor enorm veel banen, de mensen met deze banen kunnen vervolgens dingen kopen.
pi_146339878
Bij welke partij ga ik nou financieel (meer) op vooruit.
Groen Links of de SP.
Dilemma.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_146340112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef WHISTLE het volgende:
Bij welke partij ga ik nou financieel (meer) op vooruit.
Groen Links of de SP.
Dilemma.
Partij voor de Dieren?
pi_146359412
quote:

[..]

Ik denk niet dat de overheid de oplossing is, eerder het probleem.
Mijn oplossing is een drastische inbeperking van de overheid en het schrappen van veel belastingen. De koopkracht van met name de armen zal met sprongen vooruit gaan. De machtconcentratie bij enge partijen als de SP en VVD zal verminderd worden, ten faveure van de individuele vrijheden van de burgers. Het links vs rechts syndroomdenken zal tot het verleden behoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')