Erg ja. Die mensen denken goed bezig te zijn, maar blokkeren intussen de rotonde en brengen anderen in gevaar door hun onverwachte acties.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:09 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:12 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen
Het is ook raar hoe dat soort mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat ging vanmiddag nog bijna mis op weg naar huis. voor een turborotonde liet iemand op de rechter strook een fietser voor die bijna overhoop gereden werd door de meneer op de linker strook. Die zag het niet aankomen en wou gewoon de rotonde oprijden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Oh ja daar ga ik niet voor wachten hoor als ze stilstaanquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:16 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.
Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 8 november 2014 06:46 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.
Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.
Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te lettenquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Dat staat er nietquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
"Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten."quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
Ik zit de laatste tijd een stuk vaker op de fiets. Als ik bewust voor de rotonde stop om de automobilist(die er eerder op zit dan ik) "voorrang" te verlenen, stoppen ze soms nog midden op de rotonde, en staan ze te kijken naar mij terwijl ik stil staquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Haha oh je bedoelde van die invoegstroken waarbij er niet 1 strook een rijbaan wordt en permanent zal doorgaan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.
Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |