abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:44:37 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146402371
Mja, had ik vorige week ook. Ik stond vooraan bij het stoplicht op de rechterstrook. Links van mij een vrouw die de héle tijd met haar telefoon bezig was. Elke keer dat het licht op groen ging was ik al bijna aan de overkant voordat zij doorhad dat ze moest rijden (zitten stuk of 6 stoplichten op een rij daar).

Het ergste? Ze had wel een kind op de achterbank. Goed bezig, ouders :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:48:11 #152
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146402489
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2014 @ 14:49:48 #153
842 Zorro
Z
pi_146402545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Erg ja. Die mensen denken goed bezig te zijn, maar blokkeren intussen de rotonde en brengen anderen in gevaar door hun onverwachte acties.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:58:31 #154
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146402849
quote:
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen :')
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:06:43 #155
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403070
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:58 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen :')
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:09:03 #156
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146403143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:12:56 #157
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:09 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:14:26 #158
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146403292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:12 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen :9
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:16:47 #159
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen :9
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.

Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:54:01 #160
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146406348
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
pi_146406406
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Het is ook raar hoe dat soort mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:44:45 #162
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146407702
Ik had vandaag ook weer iets vreemds.
Kom op een rotonde aan rijden waar een vw caddy staat te wachten, niet zo raar maar zodra ik er achter stil sta gaat het achteruitrijlampje aan en begint hij achteruit te rijden...
Ik mijn hand op de claxon en ondertussen snel in zijn achteruit om er bij vandaan komen en iemand van die van de rotonde af kwam ook claxonneren maar de caddy reed nog zo'n 10 meter door.

Toen ineens vol gas weer richting de rotonde en vlak voor hij er weer op zou rijden weer in z'n achteruit en plankgas richting mij. :'(
Gelukkig had ik nog een beetje afstand en kon ik mijn eigen auto weer snel genoeg in zijn achteruit zetten om niet aangereden te worden.

Toen maar besloten om er om heen te rijden en hem klem te zetten, zit er verdomme een fossiel in de auto die geen idee heeft wat ze gedaan heeft.
Ze wist alleen niet zo goed waar ze heen moest. }:|
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:51:13 #163
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_146407877
quote:
Dat ging vanmiddag nog bijna mis op weg naar huis. voor een turborotonde liet iemand op de rechter strook een fietser voor die bijna overhoop gereden werd door de meneer op de linker strook. Die zag het niet aankomen en wou gewoon de rotonde oprijden.
Ik reed achter de remmert en moest aardig remmen, aangezien de rotonde verder vrij was en er geen reden was om te stoppen. Dit ging gelukkig nog net goed, maar zo gebeuren hele nare ongelukken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:11:57 #164
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146408506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:16 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.

Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
Oh ja daar ga ik niet voor wachten hoor als ze stilstaan :')

Je laat toch best wel een belangrijk detail uit het verhaal hoor

Misschien als er niemand achter mij staat en ik de enige ben ofzo :9
Irene is bae <3
pi_146425313
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.

Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.

Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146425616
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 06:46 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.

Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.

Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.

maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.

Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.

Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:55:52 #167
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146428149
quote:
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten 8)7
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:41:38 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146429019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten 8)7
Dat staat er niet ;)
Kom ook regelmatig mensen tegen die stoppen voor fietsers/voetgangers/andere deelnemers die staan te wachten omdat ze geen voorrang hebben.
En daar achter kan iedereen dus boven op zijn rem gaan staan |:(

Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:45:00 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146429077
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:48:18 #170
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146429136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
"Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten."

Ik begrijp nu wat je bedoeld. Maar hier in utrecht springen er regelmatig dronken voetgangers / fietsers voor je. Dan rem ik toch maar, ondanks dat ze geen voorrang hebben. Voor laten gaan terwijl ze geen voorrang hebben dus. (Al heb ik wel echt maar 1 keer volop moeten remmen, dronken mensen zijn makkelijk te herkennen :o )
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:50:13 #171
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146429173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten |:(
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
pi_146429613
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:50 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.

Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden. :')
pi_146430054
quote:
Ik zit de laatste tijd een stuk vaker op de fiets. Als ik bewust voor de rotonde stop om de automobilist(die er eerder op zit dan ik) "voorrang" te verlenen, stoppen ze soms nog midden op de rotonde, en staan ze te kijken naar mij terwijl ik stil sta :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zaterdag 8 november 2014 @ 13:40:45 #174
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146430143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.

Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden. :')
Haha oh je bedoelde van die invoegstroken waarbij er niet 1 strook een rijbaan wordt en permanent zal doorgaan?

Dan alsnog ben je sneller als je zo snel mogelijk naar de linker baan gaat en zo kort mogelijk achter het slome verkeer op de invoegstrook en de vrachtwagens op de rijbaan blut hangen.
pi_146430395
Was mij gisteren even dom bezig, dacht ff automaat te rijden denk ik. Trapte de rem in en drukte de pook zo in R, in R ging ie wel en toen sloeg de motor af.

Gelukkig niemand in de buurt.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')