Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.quote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Exacto! super krom als je het mij vraagt.quote:Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.quote:Op maandag 10 november 2014 10:43 schreef Tijn het volgende:
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken?Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden?
Vorig jaar waren ze rond Hilversum aan het werk aan de A27, toen dacht ik dat de verbreding eindelijk ging gebeuren... Bleek uiteindelijk dat ze een ecoduct aan het bouwen warenquote:Op maandag 10 november 2014 10:56 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.quote:Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Juist en die mensen die hun auto door al die regels en parkeer tarieven niet meer kunnen betalen kopen (snor)scooters, kijk ik ben van mening de weg is van iedereen maar we moeten elkaar wel accepteren en waarderen. Ik erger me eigen ook dood aan scooters maar ze horen er nu eenmaal bij.quote:Op maandag 10 november 2014 11:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffenquote:Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef twiFight het volgende:
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaamquote:Op maandag 10 november 2014 12:48 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.quote:Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam
Ik heb dat inderdaad nooit gedaan. Heb überhaupt nooit en brommer/scooter gehad, zou mijn rijbewijs krijgen als ik keurig boetevrij naar de middelbare zou blijven fietsen (en niet zou roken/drugs gebruiken). Dus ja, P_B had in zijn schoolkluis keurig een reservesetje lampjes zitten (weliswaar wel door moeders gekocht, maarja), voor het geval dat zijn echte verlichting ermee stopte en heeft zijn hele middelbare school tijd keurig gefietst met verlichting indien nodig.quote:Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje.quote:Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Maar het betekent niet dat het uiten van deze scooterirritaties niet mag. Die jijbak-kaart is in deze context zo makkelijk getrokken.quote:Op maandag 10 november 2014 15:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje.
Nou ja wijsheid......quote:Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Dat het roetfilter er niet voor niets zit ben ik met je eens.quote:Op maandag 10 november 2014 18:36 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: mensen die het roetfilter uit hun auto halen. Ik bedoel dat ding zit er niet voor niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |