in welk land wordt voornamelijk Zweeds gesproken?quote:
eerste kerstdag naar the in-laws en tweede kerstdag eerst even naar de Boxing Day sales en daarna een beetje luieren in de tuin met een glas Savquote:
Ik ookquote:Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef El_Matador het volgende:
Zin in kerst en oud en nieuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Wet het niet zeker maar dacht gelezen te hebben dat ze vrij pittig zou zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Troost je; nu naar buiten kijkend is het ook niet veel soeps. De dag begon mooi maar de dagelijkse middagregen zette al om 11:00 in. December is veruit de triestste maand wat weer betreft, januari is dan juist droog en zonnig. Even kijken wat La Niņa doet volgend jaar...
Wij zijn met Kerst nog in Kazachstan om te pakken. De verhuizers komen vrijdag de 26ste en we vliegen zondag de 28ste terug naar NL.quote:Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wat zijn jullie kerstplannen?
Wij doen een rondje ouderlijke huizen. Aankomend weekeind bij vriend z'n vader in Zuid-Duitsland, dan 3 dagen bij z'n moeder, ook in Zuid-Duitsland. Dan 800 km. met de trein op eerste kerstdag naar mijn ouders. 4 dagen daar, en dan oud en nieuw in keulen. Daarna hebben we een vakantie van onze vakantie nodig!
Prima. Aardig dat je het vraagt.quote:Op maandag 15 december 2014 16:23 schreef Fogel het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met je terugkeerplannen DUTCHKO?
uhhhhhh....tja ik twijfelde al een beetje..... LOLquote:Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
in welk land wordt voornamelijk Zweeds gesproken?
Wat zijn jullie kerstplannen?
Wij doen een rondje ouderlijke huizen. Aankomend weekeind bij vriend z'n vader in Zuid-Duitsland, dan 3 dagen bij z'n moeder, ook in Zuid-Duitsland. Dan 800 km. met de trein op eerste kerstdag naar mijn ouders. 4 dagen daar, en dan oud en nieuw in keulen. Daarna hebben we een vakantie van onze vakantie nodig!
Oi, dat lijkt me ook, jaquote:Op dinsdag 16 december 2014 06:17 schreef nixxx het volgende:
Kerst wel vrij, maar we gaan nergens heen. We hadden weekend Bahrein geboekt maar gecanceld, niet zo handig als vrouwlief per ongeluk bevalt in buitenland...
Door dat soort verschillen ben ik er dan ook een paar jaar geleden van afgestapt te dromen van wonen in warme landen als Spanje.quote:Op maandag 15 december 2014 20:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Wet het niet zeker maar dacht gelezen te hebben dat ze vrij pittig zou zijn.
Zo slexht is het hier trouwens ook niet hoor. Alleen het verschil tussen dag en nacht is zo groot
Overdag in T-shirt in de zon en in de nacht -7
Mar inderdaad geen tropisch strand![]()
Binnenlanden van Spanje kunnen wel ijzig koud worden ja. Maar dat is met alle binnenlanden. Hier aan de kust is het 's nachts ook vrij zelden onder nul. Hier is het in de winter eerder gebruikelijk dan ongewoonquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Door dat soort verschillen ben ik er dan ook een paar jaar geleden van afgestapt te dromen van wonen in warme landen als Spanje.
You're doing it wrongquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:58 schreef El_Matador het volgende:
Ik woon in een warm land, maar dan weer net in een koude stad.
haha, het valt wel mee, maar het feit dat het altijd koud is 's avonds is wel balen. Maar goed, bijna vekansie.quote:
Begrijp ik goed ja. Ben vanmiddag met m'n vriendin op een bankje in de bergen met uitzicht over de stad gaan zitten. Prachtig weer, t-shirtje, zonnetje en elkaar. Meer heb je in principe niet nodig. Om 16.15 is het nog licht en heerlijk. Om 16.35 verdween de zon achter de bergen. Om 16.45 was het niet eens meer minder aangenaam maar gewoon ronduit koudquote:Op dinsdag 16 december 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
haha, het valt wel mee, maar het feit dat het altijd koud is 's avonds is wel balen. Maar goed, bijna vekansie.
Ik vernikkelde in oktober in Nederland, sommige nachten waren waterig koud. Ja, hield sowieso niet van kou, maar nu kan ik er nog minder goed tegen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Begrijp ik goed ja. Ben vanmiddag met m'n vriendin op een bankje in de bergen met uitzicht over de stad gaan zitten. Prachtig weer, t-shirtje, zonnetje en elkaar. Meer heb je in principe niet nodig. Om 16.15 is het nog licht en heerlijk. Om 16.35 verdween de zon achter de bergen. Om 16.45 was het niet eens meer minder aangenaam maar gewoon ronduit koud
Anderzijds is jouw perceptie van koude nog steeds iets warmer dan die van mij, niet waar?
Niets te klagen dusquote:Op dinsdag 16 december 2014 19:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vernikkelde in oktober in Nederland, sommige nachten waren waterig koud. Ja, hield sowieso niet van kou, maar nu kan ik er nog minder goed tegen.
De nachten hier zijn steevast 8 (helder)-12 (bewolkt) graden. En geen verwarming binnen, dus dekentjes. Romantisch, dat wel.
Winter in Granada is idealquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Binnenlanden van Spanje kunnen wel ijzig koud worden ja. Maar dat is met alle binnenlanden. Hier aan de kust is het 's nachts ook vrij zelden onder nul. Hier is het in de winter eerder gebruikelijk dan ongewoonMaar ook in de zomer is de laagste temperatuur tot wel 25 graden lager dan overdag. Wat overigens wel prettig is. 's Zomers dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |