In Bansko sta je inderdaad binnen 2.5 uur van de lange latten op het strand. Niets incorrect aan. Meneer zijn informatie is voor de zoveelste keer gewoon weer onjuist gebleken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het over in Banska en Dven over vanuit Bansko maar zegt foutief in, wat dan reizen naar Griekenland impliceert.
Ik ken Bulgarije niet goed (alleen in Sofia geweest), maar volgens mij kun je redelijk snel bij ofwel de Bulgaarse (Varna heet dat toch?) ofwel de Griekse kust zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het over in Banska en Dven over vanuit Bansko maar zegt foutief in, wat dan reizen naar Griekenland impliceert.
Peru wil ik zeker nog eens bezichtigen ja. Maar goed, zo is heel Zuid-Ameriks voor mij nog één groot vraagtekenquote:Op vrijdag 19 december 2014 07:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een nadeel van geen auto hebben en in de bergen wonen, maar goed.
Nu in Lima trouwens.7e keer alweer, culinair het beste land ter wereld.
Vanuit Sofia is het zo'n 225 km naar de griekse kust. Bulgaarse kust is ongeveer twee keer zo ver.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken Bulgarije niet goed (alleen in Sofia geweest), maar volgens mij kun je redelijk snel bij ofwel de Bulgaarse (Varna heet dat toch?) ofwel de Griekse kust zijn.
Ja, in het binnenland is geen kust, vanuit het binnenland naar de kust, lijkt me mogelijk, wat Dven dus ook zegt.
Vind het nogal dom om aan iemand die in Bulgarije woont te gaan vertellen dat wat hij zegt, niet klopt, maar goed, ieder zijn meug.
True.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanuit Sofia is het zo'n 225 km naar de griekse kust. Bulgaarse kust is ongeveer twee keer zo ver.
En inddrdaad, punt is gewoon dat er niet zo veel plekken op de wereld zijn waar je binnen een paar uur van in de sneeuw op de bergen naar de zon op het strand gaat en het ook daadwerkelijk aangenaam warm is.
Oh dus nu is de kust naar Griekenland zomaar 225 terwijl je net nog 150 riep.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanuit Sofia is het zo'n 225 km naar de griekse kust. Bulgaarse kust is ongeveer twee keer zo ver.
En inddrdaad, punt is gewoon dat er niet zo veel plekken op de wereld zijn waar je binnen een paar uur van in de sneeuw op de bergen naar de zon op het strand gaat en het ook daadwerkelijk aangenaam warm is.
Niet gelijk oordelen Matador.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken Bulgarije niet goed (alleen in Sofia geweest), maar volgens mij kun je redelijk snel bij ofwel de Bulgaarse (Varna heet dat toch?) ofwel de Griekse kust zijn.
Ja, in het binnenland is geen kust, vanuit het binnenland naar de kust, lijkt me mogelijk, wat Dven dus ook zegt.
Vind het nogal dom om aan iemand die in Bulgarije woont te gaan vertellen dat wat hij zegt, niet klopt, maar goed, ieder zijn meug.
Afijn om deze discussie af te sluiten nog even de "gewraakte" passage.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja je staat op het strand maar je ligt NIET te bakken in de zon en een boekje te lezen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
In Bansko sta je inderdaad binnen 2.5 uur van de lange latten op het strand. Niets incorrect aan. Meneer zijn informatie is voor de zoveelste keer gewoon weer onjuist gebleken.
ik betaal 20% belasting.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat heeft hij zelf in de hand, hij kan ook naar een plek verhuizen waar de belasting lager is en waar wel een tropisch strand is.
Dus kennelijk is het allemaal niet zo slecht in Nederland.
Ja hier zeken weten ook! Eventjes langs de bouwmarkt alleen stond het verkeer op de afrit vast voor de kerstkopers (en dat om 1 uur 's middags op een dinsdag!).quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, lucht het op?
Is het bij jullie ook zo druk? Wij hebben vandaag even kerstinkopen gedaan. Vroeg weggegaan (nou ja, winkelcentra openen hier pas rond tienen), allemaal ok, maar toen moesten we op het laatst toch even langs Mall of the Emirates (welbekend van Ski Dubai). Expres een stukje omgereden zodat ik meteen vanaf de weg naar de bovenste verdieping van de parkeergarage door kon rijden....... en een kwartier later reden we weer weg: geen plekje te bekennen, alle (7000+) plekken proppievol! Naja, dan niet....
7000 plekken propvol????? grote genade.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, lucht het op?
Is het bij jullie ook zo druk? Wij hebben vandaag even kerstinkopen gedaan. Vroeg weggegaan (nou ja, winkelcentra openen hier pas rond tienen), allemaal ok, maar toen moesten we op het laatst toch even langs Mall of the Emirates (welbekend van Ski Dubai). Expres een stukje omgereden zodat ik meteen vanaf de weg naar de bovenste verdieping van de parkeergarage door kon rijden....... en een kwartier later reden we weer weg: geen plekje te bekennen, alle (7000+) plekken proppievol! Naja, dan niet....
Kerstinkopen? Ik neem aan alleen voor de expats?quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, lucht het op?
Ja. En 80% van de bevolking is expat he. Zeg dat er daarvan nog de helft moslim of hindoe is, dan blijven er nog heel wat kerstvierders over.quote:Op zaterdag 20 december 2014 06:01 schreef breaky het volgende:
Kerstinkopen? Ik neem aan alleen voor de expats?
80%!quote:Op zaterdag 20 december 2014 06:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja. En 80% van de bevolking is expat he. Zeg dat er daarvan nog de helft moslim of hindoe is, dan blijven er nog heel wat kerstvierders over.
Ik had onze tuinman gevraagd wat bomen te snoeien. Ging 'ie doen. En ja hij snapte wel dat 'ie dat beter niet op donderdag volgende week kon doen, dat zou 'ie niet doen. En dus stond hij er vanmorgen. Om 8 uur. Sorry buren!
Klopt ja. Dat is direct ook het verschil in afstand tussen Sofia en Bansko. Sofia 225, Bansko iets meer dan 150. Goed gezienquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus nu is de kust naar Griekenland zomaar 225 terwijl je net nog 150 riep.
Derhalve accepteer ik het wanneer je deze zin terugneemt.quote:Sorry hoor maar je lult aan alle kanten.
Het seizoen in Bansko loopt tot en met april. Wanneer jij denkt dat er tot die tijd geen zon en warmte in Griekenland is, dan vraag ik me echt af of jij überhaupt in Bulgarije gewoond hebt. Immers, hier in het relatief koude Veliko Tarnovo is het vandaag 15 graden en is het met kerst een graad of 18. Afgelopen januari hadden we een week waar de temperaturen tussen de 20 en 26 graden lagen. Maar inderdaad, het mediterrane en ten zuiden gelegen Griekenland is een bron van koude en bewolking (quote:Er is sneeuw in Bansko in de WINTER en dan is er aan de griekse kust ook geen ZON te bekenen.
Ik vraag mij zelfs al af OF je ooit wel in Bansko ben geweest.
Klinkt alsof ik ook voor haar zorg kan dragen.quote:Heb je al eerder op "jokkebrokken" betrapt en de Bulgaren moeten altijd vreselijk lachen als ik hun jouw fantasieen voorlees.
Nee, dat heb je niet, je leeft in je eigen zielige droom met het idee dat je overal verstand van hebt, maar in principe ben je even achtelijk als de kinderen waar ik zorg voor draag. En dat is niet positief.
En geloof mij: op dit moment vraagt mijn BULGAARSE vrouw zich af of jij wel echt in Bulgarije woont!
Joh, pak het retetrage google maps erbij en zij zeggen al dat je binnen drie uur van Bansko aan de kust bent. Ik neem maar even de moeite om het je visueel aan te tonen :quote:Waar ik woon hebben we bergen vlakbij de zee maar dan nog kan je niet in de winter EN skieen en even later (let wel we hadden het over 2,5 uur rijden) aan de zee bakken.
Je land waarin je woont proberen ideaal voor te doen, terwijl dat niet zo is, is ronduit DOM!
Rila gebergte heeft eeuwige sneeuw (zomers), maar geen resort op die hoogte.
En als je inderdaad in de winter gaat skiieen in Bansko en daarna naar Sofia racet, een vliegtuig pakt en dan naar het strand in Australie vliegt, ja hoor....dan kan het....![]()
![]()
Inderdaad. Niet hetzelfde land. Maar als de wereldbewoners die we hier zijn lijkt me dat geen punt van belang. Grenzen bestaan maar de mogelijkheden zijn eindeloos.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja je staat op het strand maar je ligt NIET te bakken in de zon en een boekje te lezen.
Er zijn vrijwel GEEN plaatsen op deze aardbol waar je beiden kan doen binnen 2 uur reizen.
En dan bedoelen we niet in een vliegtuig of auto naar een ANDER land maar in HETZELFDE land Dven!
Nee joh, zaterdag is (althans voor de hoger betaalde banen) vrij. Ons weekend is vrijdag en zaterdag.quote:Op zaterdag 20 december 2014 06:41 schreef breaky het volgende:
80%!Ik wist dat er veel expats woonden maar niet dat het er zoveel waren.
Om 8 uur zullen de meeste mensen al toch wel op weg naar werk zijn?
Ik ga niet verder met deze discussie maar RAPPORTEER je wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt ja. Dat is direct ook het verschil in afstand tussen Sofia en Bansko. Sofia 225, Bansko iets meer dan 150. Goed gezien
[..]
Derhalve accepteer ik het wanneer je deze zin terugneemt.
[..]
Het seizoen in Bansko loopt tot en met april. Wanneer jij denkt dat er tot die tijd geen zon en warmte in Griekenland is, dan vraag ik me echt af of jij überhaupt in Bulgarije gewoond hebt. Immers, hier in het relatief koude Veliko Tarnovo is het vandaag 15 graden en is het met kerst een graad of 18. Afgelopen januari hadden we een week waar de temperaturen tussen de 20 en 26 graden lagen. Maar inderdaad, het mediterrane en ten zuiden gelegen Griekenland is een bron van koude en bewolking (![]()
![]()
)
[..]
Klinkt alsof ik ook voor haar zorg kan dragen.
[..]
Joh, pak het retetrage google maps erbij en zij zeggen al dat je binnen drie uur van Bansko aan de kust bent. Ik neem maar even de moeite om het je visueel aan te tonen :
[ afbeelding ]
Om exact te zijn spreken we over 163 kilometer. Wanneer jij denkt dat zo'n afstand niet mogelijk is om te bereiken binnen 2,5 uur, dan ben je nog trager van begrip dan ik al voor mogelijk had gehouden. Nog een leuk feitje : Die weg die je daar gearceerd ziet, die gaan ze omvormen. In de toekomst ben je dus met anderhalf a 2 uur aan de kust vanuit Bansko. Overigens heb ik al op de Musala (hoogste berg van het land) gestaan zonder dat er sneeuw aanwezig was. Dus eeuwige sneeuw lijkt me iets te vet uitgedrukt.
Mijn advies : Neem gewoon eens iets aan van een ander. Daar kom je een stuk verder meeHadden we nu een leuk gesprek gehad over dat prachtige land in plaats van gediscussieerd of je 160 kilometer in 2,5 uur af kan leggen.
Edit : Feitelijk het enige verweer dat je nog kan hebben is dat ik de Aegeische zee bedoel in plaats van de Middellandse zee
Ga huilen om een quote waar wat mis is gegaan zeg. Baby. En denken dat ik jouw woorden wil manipuleren is al helemaal dom. Is helemaal niet nodig om jou voor lul te laten staan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ga niet verder met deze discussie maar RAPPORTEER je wel.
Het is namelijk UITERMATE schoftig om zwaar beledigende zinnen TOE te voegen aan andermans citaten!!
En dat is wat jij hier doet!!
Het gaat om deze zin die ik zogenaamd bij mijn stukje zou hebben gezet : "Nee, dat heb je niet, je leeft in je eigen zielige droom met het idee dat je overal verstand van hebt, maar in principe ben je even achtelijk als de kinderen waar ik zorg voor draag. En dat is niet positief."
Je kunt wel een heel lul verhaal ophangen maar dit is wel zo'n beetje het schofterigste wat ik hier ooit gelezen heb ik hoop dan ook dat je definitief verbannen word van dit forum!!! Schoft!!!
Waar WAT mis is gegaan????quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ga huilen om een quote waar wat mis is gegaan zeg. Baby. En denken dat ik jouw woorden wil manipuleren is al helemaal dom. Is helemaal niet nodig om jou voor lul te laten staan.Met je hoop op permbans. Wat een randfiguur ben jij zeg
Maar is natuurlijk ook een manier om onder een discussie die je kansloos verliest uit te geraken natuurlijk
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij jou even hard uitlachen als dat ik nu doequote:Op zaterdag 20 december 2014 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar WAT mis is gegaan????
Je bent gewoon aan asociaal die andersmans citaten op een grove manier veranderd!!
Je laat precies zien wat voor een mannetje je bent als je een beetje tegenwind krijgt.
We zullen wel zien wat de moderatie zegt hier over!!
Ik denk het dus niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij jou even hard uitlachen als dat ik nu doe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |