abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146456920
welke nieuwssites gebruik jij dan? ik vind die ik ken allemaal even waardeloos.
pi_146457503
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben er nu al jaren niet geweest. Ja afgelopen maand weer eens, omdat ik iedereen over de nieuwe opmaak hoorde steigeren... Ik vroeg me af waar al de heisa op sloeg, aangezien de berichtgeving even waardeloos was...
Ik heb ook eens gekeken en vind het nieuwe design wel mooi eigenlijk. Maar beetje 'al draagt een aap een gouden ring....' gevoel qua nieuws.
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 12:01:26 #278
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_146457873
Ik betrap mezelf dat ik sinds het nieuw design meer nieuwsberichten lees op FOK!
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_146457970
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik betrap mezelf dat ik sinds het nieuw design meer nieuwsberichten lees op FOK!
Ik niet, nu.nl is 1000x leesbaarder en prettig voor de ogen en vrij van Djeez rommel en dingen die sowieso geen nieuws zijn. Kwam daar eerst nooit maar nu heel vaak.

Nu.nl is echt heerlijk clean qua design en functionaliteit, ook al is het alleen weinig informatief mainstream nieuws hij is prettig.

[ Bericht 6% gewijzigd door PendingApproval op 09-11-2014 12:12:06 ]
  zondag 9 november 2014 @ 12:10:23 #280
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146458072
quote:
15s.gif Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Techno het volgende:

[..]

Pertinente en aantoonbare onzin!

Er wordt amper meer gemod, daarbij worden er buiten KLB en ONZ troll-topics e.d. gewoon toegestaan. En als je er wat van zegt ben je "elitair" of heb je "zand in je kut" (en dit zijn uitspraken van mods nota bene!). Vroeger was men heel wat strikter qua policy, ik heb bans aan mijn broek gehad voor teveel off-topic geneuzel (ja, echt!). Nu kun je vrolijk trollen, schelden en doodwensen zonder dat dit ook maar enige gevolgen heeft.

Veel mods hebben er geen zin meer in of blijven veel te lang hangen.
FOK! heeft ook vaak de neiging om echte wijzigingen te laten liggen en te kiezen voor technische oplossingen voor wat eigenlijk gedragsproblemen zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_146458087
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:18 schreef SuperFood het volgende:
Waardeloos qua wat precies? Wat is het waar jouw ideale nieuws site aan voldoet?
pi_146458138
Ik zie steeds meer frontpage-berichten met een '0' bij posts het graf in gaan. Het voelt nu aan als 'my first blog', terwijl het eerder, overwegend weliswaar, een verzameling van serieuze nieuwsberichten was.
pi_146458147
Een drukbezochte topic chain over het terugvallen van het useraantal :')
pi_146459256
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 12:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Veel mods hebben er geen zin meer in of blijven veel te lang hangen.
FOK! heeft ook vaak de neiging om echte wijzigingen te laten liggen en te kiezen voor technische oplossingen voor wat eigenlijk gedragsproblemen zijn.
Dat heeft ook gewoon te maken met de manier waarop Danny het geheel leidt. Het is vaak heel hard er in klappen (denk aan nieuwe layouts, mods eruit) om vervolgens maanden niets te doen. Dat is overigens een pure users perceptie en ik weet dat er op de achtergrond vele malen meer gebeurd. Voor sommige users en mods is dat gedrag heel moeilijk te behappen wat resulteert in het snel aftaaien. Sommige mods worden opgenomen om de wat exclusievere kliek, kunnen veel meer maken en blijven derhalve hangen.

Ik zeg niet dat de manier waarop een en ander geleid wordt goed of slecht is, het is een constatering. Ik kan er zelf wel redelijk mee leven, kan altijd wel goed met Danny door 1 deur en heb respect voor wat hij (met een aantal mensen) neergezet heeft. Hij is op het juiste moment het juiste platform begonnen, als BB1 geflopt was zaten we nu op een andere plek.
pi_146459283
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:13 schreef PendingApproval het volgende:
Een drukbezochte topic chain over het terugvallen van het useraantal :')
Is dat geen maatschappelijk probleem? Iedereen schreeuwt moord en brand, maar als ze mee kunnen beslissen of een bijdrage kunnen leveren zijn ze ver te zoeken?
pi_146461169
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:18 schreef SuperFood het volgende:
www.telegraaf.nl/becel actiecode BECEL0514

deze soms ook wel interessant http://zaplog.nl/

en zeker deze http://www.reddit.com/r/thenetherlands
pi_146461814
Er is geen directe oorzaak aan te wijzen voor de terugloop op FOK, maar wel verschillende redenen te benoemen;

- Facebook en Twitter hebben de nut van forums heel erg aangetast. Heel veel discussies worden momenteel gewoon op Facebook gevoerd omdat je daar 1) heel veel mensen actief zijn, dus discussieren veel mogelijk is en 2) men toch wel actief is op FB, dus discussieren als een deel v/h facebooken ziet.

- De moderators op FOK best corrupt zijn. Veel moderators houden hier elkaar het handje boven het hoofd, ook zal zit de mod fout bij het sluiten van een topic. Je krijgt soms gewoon geen reden(terwijl je wel een serieus topic hebt geplaatst) waarom ze je topic sluiten, of je krijgt een halfslachtige reden, waardoor je gedemotiveerd raakt om nog vaker relevante topics aan te maken. Ik merk dat bij mijzelf namelijk, soms wil ik gewoon geen topics meer aanmaken/posten omdat er bepaalde moderators zijn die vooral corrupte agenten spelen ipv objectief blijven.

- Veel informatie nu buiten FOK te vinden is. Waar je eerst nog wel eens op FOK iets simpels vroeg, of op iets simpels antwoord gaf, hoef je 't alleen nu in te typen op google en krijg je wel een alternatief ervan.

- Last but not least: de kwaliteitsusers, die veel clicks trokken, zijn helaas geband. Een daarvan is Penisbaard, die veel actief was in ONZ. Hij was gewoon heel erg grappig, en trok ook heel veel mensen aan(waaronder ik ook onder val), maar hij werd verbannen. ONZ is nu heel erg saai geworden omdat de kwaliteitsusers gewoon geband zijn.

Dit zijn toch wel redenen voor de terugloop. Individueel richten ze niet zoveel schade aan, maar samen wel. Ik ben sowieso bang dat FOK over 5 a 10 jaar irrelevant wordt, en dat 't een soort scholieren.com wordt waar je wel goede informatie kan halen uit oude topics, maar waar nieuwe topics bijna geen waarde meer hebben.
  zondag 9 november 2014 @ 13:57:41 #288
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146461877
Hoi Penisbaard. :W.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zondag 9 november 2014 @ 14:01:00 #289
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146461966
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:55 schreef mylamboisblack het volgende:
Er is geen directe oorzaak aan te wijzen voor de terugloop op FOK, maar wel verschillende redenen te benoemen;

- Facebook en Twitter hebben de nut van forums heel erg aangetast. Heel veel discussies worden momenteel gewoon op Facebook gevoerd omdat je daar 1) heel veel mensen actief zijn, dus discussieren veel mogelijk is en 2) men toch wel actief is op FB, dus discussieren als een deel v/h facebooken ziet.

- De moderators op FOK best corrupt zijn. Veel moderators houden hier elkaar het handje boven het hoofd, ook zal zit de mod fout bij het sluiten van een topic. Je krijgt soms gewoon geen reden(terwijl je wel een serieus topic hebt geplaatst) waarom ze je topic sluiten, of je krijgt een halfslachtige reden, waardoor je gedemotiveerd raakt om nog vaker relevante topics aan te maken. Ik merk dat bij mijzelf namelijk, soms wil ik gewoon geen topics meer aanmaken/posten omdat er bepaalde moderators zijn die vooral corrupte agenten spelen ipv objectief blijven.

- Veel informatie nu buiten FOK te vinden is. Waar je eerst nog wel eens op FOK iets simpels vroeg, of op iets simpels antwoord gaf, hoef je 't alleen nu in te typen op google en krijg je wel een alternatief ervan.

- Last but not least: de kwaliteitsusers, die veel clicks trokken, zijn helaas geband. Een daarvan is Penisbaard, die veel actief was in ONZ. Hij was gewoon heel erg grappig, en trok ook heel veel mensen aan(waaronder ik ook onder val), maar hij werd verbannen. ONZ is nu heel erg saai geworden omdat de kwaliteitsusers gewoon geband zijn.

Dit zijn toch wel redenen voor de terugloop. Individueel richten ze niet zoveel schade aan, maar samen wel. Ik ben sowieso bang dat FOK over 5 a 10 jaar irrelevant wordt, en dat 't een soort scholieren.com wordt waar je wel goede informatie kan halen uit oude topics, maar waar nieuwe topics bijna geen waarde meer hebben.
:')!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 9 november 2014 @ 14:08:49 #290
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146462262
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:01 schreef Bart het volgende:

[..]

:')!
Kom op Bart, iets inhoudelijker kan wel. Facebook en Twitter hebben wel degelijk aandeel weggesnoept, veel van m'n informatie krijg ik veel sneller via die kanalen dan via het forum, al helemaal de dingen waar ik in geļnteresseerd ben qua muziek of bepaalde soorten nieuws die op FOK! helemaal niet aan bod komen.

Voor discussie vind ik ze weer wat minder geschikt maar ik lees het en reageer niet, dus ook niet op FOK!.

In dit tempo is FOK! over een paar jaar inderdaad net zo relevant als Hyves of Partflock. Om dat tegen te gaan zal FOK! zich, vind ik, moeten gaan herstructureren en terugbrengen naar de kern. Verkleinen en vanuit die kern weer opbouwen. Met een sterkere focus is het ook interessanter voor adverteerders tenslotte, het is nu een allegaartje en alles net niet.
pi_146462669
Incidenten die de sfeer (IMO) niet ten goede kwamen:
- Dat gedoe met Raymania en die Smurfexodus bij VBL
- Dat gedoe met KLB 2.0 en het verbieden van dingen als antiklachten :')
- Dat gedoe met die pm's die door Admins(Danny?) gelezen waren
- Die halfbakken anti-adblock setting waardoor je telkens maar een halve site te zien kreeg(zelfs wanneer adblock verwijderd was uit de browser)

Daarnaast waren er veranderingen in de stijl en opzet(bij zowel beheerders als gebruikers), zoals:
- De pijnlijk on-grappige "vernieuwing" van de frontpage. Met stukjes die totaal niet grappig zijn. Die niet op de "goede" manier ergens tegenaan schoppen en die geen echte inhoud hebben. Dan heb je nog een enorme overdaad aan shownieuws, inhoudsloze Djeez-berichten en de clickbait-achtige-titels bij andere artikelen.
Edit: Ik denk dat dat "niveau" ook doorsijpelt naar het forum
- De stijl van "discussiėren" is een stuk harder geworden en de users zijn onderling een stuk minder begripvol en willen daardoor vaak simpelweg niet meer discussiėren want " :') "
- De echt leuke topics(TipTopTopics etc) komen steeds sporadischer voor

Maar goed, dit zijn slechts de persoonlijke observaties van 1 user. Zelf ben ik ook steeds minder gaan bijdragen en meer gaan lurken. Ik denk dat dit komt omdat er steeds minder topics zijn waarbij ik echt zin heb om te reageren, en het dus maar gewoon helemaal niet doe.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_146462927
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:55 schreef mylamboisblack het volgende:

voor sommige onderwerpen kom ik altijd op fok uit als ik google ;( daarom maar fok accountje dit dat.
pi_146462980
Dannyboy mag wel dankbaar zijn voor deze discussie, hier vind hij de antwoorden. Zal hij er iets mee gaan doen?
pi_146463049
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:26 schreef PendingApproval het volgende:
Dannyboy mag wel dankbaar zijn voor deze discussie, hier vind hij de antwoorden. Zal hij er iets mee gaan doen?
Waarschijnlijk bant hij iedereen die in dit topic heeft gepost.
pi_146463120
quote:
6s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

LOL
pi_146463207
quote:
6s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ah, dan moet ik ook even gepost hebben.

Maar de redenen zijn grotendeels wel genoemd, internetfora zijn sowieso een beetje een aflopende zaak.
pi_146463258
social media zijn totaal niet geschikt voor zeer specifieke topics. my 2 cents.
pi_146464369
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef Triptamine2 het volgende:
- De stijl van "discussiėren" is een stuk harder geworden en de users zijn onderling een stuk minder begripvol en willen daardoor vaak simpelweg niet meer discussiėren want ":')"
Als aanvulling: Ook het vele "Trol!!!" geroep in serieuze fora als iemand een merkwaardige situatie uitlegt helpt niet echt. Het voegt niets toe aan de discussie en het leidt alleen maar af. Zelfs al zou het verhaal uit een OP niet echt zijn, in veel gevallen is het best mogelijk dat iemand anders wel een soortgelijke situatie meemaakt, dus dan kan het nog steeds interessant zijn om erover te discussiėren. Blijkbaar zijn mensen bang om 'in een trol te trappen' ofzo, alsof dat vreselijk gźnant is. :{
pi_146464892
Nieuwe topics per dag:

Posts per dag op het forum:

Edit: Ik zie dat i.i.g. het onderste grafiekje spuit 11 is, maar samen lijkt het erop dat vooral steeds meer topics helemaal volgepost worden, m.a.w. steeds minder gewone topics en steeds meer reeksen.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 15:41:43 ]
  zondag 9 november 2014 @ 15:55:25 #300
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_146465634
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:31 schreef Igen het volgende:
Nieuwe topics per dag:
[ afbeelding ]

Posts per dag op het forum:
[ afbeelding ]

Edit: Ik zie dat i.i.g. het onderste grafiekje spuit 11 is, maar samen lijkt het erop dat vooral steeds meer topics helemaal volgepost worden, m.a.w. steeds minder gewone topics en steeds meer reeksen.
Klopt idd. Cijfers uit deze post even in een grafiekje gegooid:

Buiten de 100 drukste reeksen wordt het steeds stiller op FOK!.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')