• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Ik vond het toendertijd wel een lastig tentamen (al las ik toen geen enkel boek) bestuurs 3 dan weer totaal nietquote:Op zaterdag 1 november 2014 12:12 schreef Henrys het volgende:
Wordt het bestuursrecht 2 over het algemeen als moeilijk of makkelijk beschouwd?
Moeilijk. Vorig jaar slaagde de helft na normversoepeling en was gemiddeld, zoals ieder jaar, rond 5,5.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:12 schreef Henrys het volgende:
Wordt het bestuursrecht 2 over het algemeen als moeilijk of makkelijk beschouwd?
Dan weet ik genoeg, blijven de boeken hier geslotenquote:Op zaterdag 1 november 2014 12:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Moeilijk. Vorig jaar slaagde de helft na normversoepeling en was gemiddeld, zoals ieder jaar, rond 5,5.
Zou het niet onderschatten.
Als je gewoon dingen fatsoenlijk hebt bijgehouden is het prima te doen hoorquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:27 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Dan weet ik genoeg, blijven de boeken hier geslotenGister en eergisteren niet zoveel uitgevoerd, tentamen is dinsdagmiddag... Denk niet dat ik met de komende dagen nog volop leren iets ga bereiken bij dat tentamen
Die maar in de herkansing dan
Als je een bestuursrechtnerd bent zoals jij dan wel jaquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als je gewoon dingen fatsoenlijk hebt bijgehouden is het prima te doen hoor
nou nou nouquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als je een bestuursrechtnerd bent zoals jij dan wel ja
Ik heb bestuurs2 ook gehaald met 4 dagen leren hoor, dus kan nog prima.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:27 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Dan weet ik genoeg, blijven de boeken hier geslotenGister en eergisteren niet zoveel uitgevoerd, tentamen is dinsdagmiddag... Denk niet dat ik met de komende dagen nog volop leren iets ga bereiken bij dat tentamen
Die maar in de herkansing dan
Ga vanavond beginnen. Heb HCs niet allemaal gevolgd maar Werkgroepen wel en dat ging op zich wel goed.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb bestuurs2 ook gehaald met 4 dagen leren hoor, dus kan nog prima.Al had ik wel capita gevolgd + hc's geleerd, boek niet gebruikt.
Al had ik ook wel geluk dat Windmill niet op mijn tentamen voorkwamDat is echt kut om te leren + toe te passen.
Moeilijk. Gemiddelde was een onvoldoende hier en het hoogste cijfer een 7. Gelukkig was het een deeltoets met formeel bestuursrecht (bestuursprocesrecht dus) en daarmee haalden alsnog veel mensen het.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:12 schreef Henrys het volgende:
quote:De schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan op een verzoek om vergoeding van schade, die veroorzaakt zou zijn binnen het kader van de uitoefening door dat orgaan van een aan het publiekrecht ontleende bevoegdheid, is - ook indien dat verzoek niet op een specifieke wette-lijke grondslag is gebaseerd - een publiekrechtelijke rechtshandeling en dus een besluit als bedoeld in art. 1:3 van de Awb.
Ja!! Beetje brak weekend vieren, haha. Hoe is het met jou??quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoi Ans. Gaat het goed met je?
Net 40 kilometer gefietst. Moe, maar ik voel me te gek.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:02 schreef Ansu het volgende:
[..]
Ja!! Beetje brak weekend vieren, haha. Hoe is het met jou??
Eet een halve pizza.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:27 schreef Blistering het volgende:
Zin in pizzaMaar die kcal.
Bohhh.
Haha, of bestel een halve. Ze zien me al aankomenquote:
Dan gooi je de helft in de koelkast. Of je koopt een diepvriespizza en bakt maar één helft. Of je maakt zelf een pizza maar gebruikt minder deeg. Kan best.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
Haha, of bestel een halve. Ze zien me al aankomen
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan gooi je de helft in de koelkast. Of je koopt een diepvriespizza en bakt maar één helft. Of je maakt zelf een pizza maar gebruikt minder deeg. Kan best.
Eet smakelijk!quote:
Ehm, doormidden snijden en dan de ene helft in een oven plaatsen en de andere niet? Kom op zeg, zo lastig is het allemaal niet. En anders niet zeuren en geen pizza eten.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?
En zelfbeheersing heb jij hoor. Als ik een pizza bestel dan gaat 'ie op ookHeb de hele middag nog niets gegeten.
Knappe jongen als jij een bevroren pizza doormidden krijgt. Maar goed, het zal wel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehm, doormidden snijden en dan de ene helft in een oven plaatsen en de andere niet? Kom op zeg, zo lastig is het allemaal niet. En anders niet zeuren en geen pizza eten.
Mietje.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Knappe jongen als jij een bevroren pizza doormidden krijgt. Maar goed, het zal wel.
Tijd voor voetbal en eten, aju.
Van Vlodrop is juist zo'n leuke. Gast had een fotochemische afvalverwerkingsbedrijf, ging alvast vooruit lopen op een nieuwe beleidsregel v/d minister om zijn verwerkingsprocessen als zodanig in te richten, gaat de minister geen nieuw beleidsregel meer voeren zoals verwacht maar houdt ie het bij het oudequote:Op zaterdag 1 november 2014 18:31 schreef Henrys het volgende:
Waarom zeggen die titels van bestuursrechtspraken zelden wat over de inhoud
Mijn god Joosie, lees eens even wat hier (niet) staat.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Van Vlodrop is juist zo'n leuke. Gast had een fotochemische afvalverwerkingsbedrijf, ging alvast vooruit lopen op een nieuwe beleidsregel v/d minister om zijn verwerkingsprocessen als zodanig in te richten, gaat de minister geen nieuw beleidsregel meer voeren zoals verwacht maar houdt ie het bij het oudeMan, man, man, man, dat dit kan in NL
Denk het niet Job
En toch kreeg ie van de HR de deksel op zijn neus, hoewel ie bestuursrechtelijk dan een pyrusoverwinning behaalde, haalde ie voor de geleden schade bakzeil bij de HR civielrechtelijk gezien
Hoe moet ik lezen wat er niet staat, gaat nogal moeilijk héquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn god Joosie, lees eens even wat hier (niet) staat.
Ik bedoel dat er geen chocola van te maken viel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe moet ik lezen wat er niet staat, gaat nogal moeilijk hé
Floor de keukenprinses?quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee hoor. Floor en ik hebben een eitje gekookt.
Zondag pizzadag, bij mij danquote:Op zaterdag 1 november 2014 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik niet. Eén keer per week en morgen pas eten.
Het is ook totaal niet logisch dat een feest uitverkocht raakt 4 uur van te voren omdatquote:Op zaterdag 1 november 2014 19:05 schreef Etsu het volgende:
Godverdomme, de kaartjes voor een feest voor vanavond zijn uitverkocht en nu kan ik niet gaan.
Robin Williams herleeftquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Van Vlodrop is juist zo'n leuke. Gast had een fotochemische afvalverwerkingsbedrijf, ging alvast vooruit lopen op een nieuwe beleidsregel v/d minister om zijn verwerkingsprocessen als zodanig in te richten, gaat de minister geen nieuw beleidsregel meer voeren zoals verwacht maar houdt ie het bij het oudeMan, man, man, man, dat dit kan in NL
Denk het niet Job
En toch kreeg ie van de HR de deksel op zijn neus, hoewel ie bestuursrechtelijk dan een pyrusoverwinning behaalde, haalde ie voor de geleden schade bakzeil bij de HR civielrechtelijk gezien
Ik zeg niet dat het niet logisch is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet logisch dat een feest uitverkocht raakt 4 uur van te voren omdat
Nee maar welquote:Op zaterdag 1 november 2014 19:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet logisch is.
Bel even, of laat bellen, of er nog wat kaartjes aan de deur zijn vanavond. Meestal lukt dat wel is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:07 schreef Etsu het volgende:
2 uur geleden kon het nog wel, maar toen dacht ik; aha ik ga niet.![]()
![]()
![]()
Heb maar even gesmst. Vooralsnog ga ik even in een hoekje huilen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bel even, of laat bellen, of er nog wat kaartjes aan de deur zijn vanavond. Meestal lukt dat wel is mijn ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |