De extra belastinginkomsten zullen in 2013 al in de begroting gezet zijn. Dat de belastingdienst het nog niet goed verwerkt had in de VT, is een ander probleem.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het zal wel uitgezoch zijn om met zo min mogelijk koppenrollerij deze 642 miljoen te kunnen verhalen.
Ja joh, verzin er straks ook even een om de volgende naheffing te betalen. Gaan we nu de sigarettenprijzen weer verhogen of plukken we een andere semi-fout weer uit de kast?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De extra belastinginkomsten zullen in 2013 al in de begroting gezet zijn. Dat de belastingdienst het nog niet goed verwerkt had in de VT, is een ander probleem.
Overigens ben je zelf verantwoordelijk voor je VT.
Heb je hier een bron of fatsoenlijke onderbouwing voor?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Trebo het volgende:
Als die naheffing vanuit Brussel niet was gekomen, was deze naheffing voor de Nederlandse burger ook niet gekomen.
Dit is een plan die al lang op stapel lag voor onvoorziene uitgaven.
Idd. Het is in spetember 2013 al gepubliceerd dat de heffingskorting wordt aangepastquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Trebo het volgende:
Als die naheffing vanuit Brussel niet was gekomen, was deze naheffing voor de Nederlandse burger ook niet gekomen.
Dit is een plan die al lang op stapel lag voor onvoorziene uitgaven.
Gaat het niet meer om de naheffing van de belastingdienst?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het zal wel uitgezoch zijn om met zo min mogelijk koppenrollerij deze 642 miljoen te kunnen verhalen.
Maar het feit is gewoon dat Dijsselbloem wist dat dit betaalt moest worden, en dit Rutte niet gemeld heeft. (kop eraf)
Of Rutte wist het wel en liegt weer eens as usual (kop eraf)
Dat ze dit nu op Wiebes schuiven omdat hij redelijk gevrijwaard is van de EU fout moeten we maar eens omheen kijken. Dit is gewoon voor die EU rekening en dat is een fout geweest. Of we betalen niet of er moet een kop af.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Het is in spetember 2013 al gepubliceerd dat de heffingskorting wordt aangepast
http://www.abab.nl/belast(...)gs-en-arbeidskorting
Toch een mooie vooruitziende blik geweest
Hmm.. onderbuikgevoelens denk ik.. slecht, maar ik ben hier wel echt kwaad om.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron of fatsoenlijke onderbouwing voor?
Het zou pr technisch namelijk een vrij achterlijke keuze zijn.
Heb je een voorlopige teruggave van de belastingen (oftewel: krijg je maandelijks een bedrag gestort op je rekening van de belastingdienst)?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:21 schreef Trebo het volgende:
[..]
[..]
Hmm.. onderbuikgevoelens denk ik.. slecht, maar ik ben hier wel echt kwaad om.
Ja de hra.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je een voorlopige teruggave van de belastingen (oftewel: krijg je maandelijks een bedrag gestort op je rekening van de belastingdienst)?
Jawel maar het is toch zo doorzichtig als wat. Je moet je burger toch naheffen om die naheffing van de EU te kunnen financieren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gaat het niet meer om de naheffing van de belastingdienst?
Nee. Het zijn twee losse dingen die ongeveer gelijk bekend worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:23 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Jawel maar het is toch zo doorzichtig als wat. Je moet je burger toch naheffen om die naheffing van de EU te kunnen financieren?
Als die normaal gesproken gelijk is aan het bedrag dat je uiteindelijk terugkrijgt, zul je idd terug moeten betalen.quote:
Ja vast, droom je nog?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee. Het zijn twee losse dingen die ongeveer gelijk bekend worden.
Klopt, alleen als je gebruik maakt van de voorlopige teruggave, dan kan het zijn dat je wel moet bijbetalen, want dan heb je mogelijk teveel teruggekregen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:23 schreef Idisrom het volgende:
Nico Haak is al lang dood, maar het paniekzaaien gaat gewoon door.
Het kan nooit om 5 miljoen tot 6 miljoen belastingplichtigen gaan, hooguit een miljoen.
Er is dus echt bijna niemand in Nederland (op een paar na dan) die meer weet wat de consequentes zijn van belastingaanpassingen.
De paniek van de inkomens van boven de ¤ 40.000 over de inperking van 4% arbeidskorting lijkt mij ten onrechte. Want deze inperking gebeurt al met de inhouding van de loonheffing. Dus mensen in loondienst krijgen al de juiste bedragen terug.
Neuh. Maar denk er eens over na. Zou men echt twee keer binnen een week bewust iedereen boos willen maken? Bij opzet had men veel meer tijd genomen tussen de mededelingen.quote:
Het programma `Voorlopige teruggaaf´ rekent dat wel verkeerd uit, maar beschouwt het verkeerde uitgerekende bedrag ook als ingehouden loonheffing, dus het effect is er niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, alleen als je gebruik maakt van de voorlopige teruggave, dan kan het zijn dat je wel moet bijbetalen, want dan heb je mogelijk teveel teruggekregen.
Ze hebben tot 2 december...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh. Maar denk er eens over na. Zou men echt twee keer binnen een week bewust iedereen boos willen maken? Bij opzet had men veel meer tijd genomen tussen de mededelingen.
En de inkomsten van deze naheffing komen volgend jaar ergens. Daarin ontbreekt het verband dus ook.quote:
Even naar school dan maar. Dit bedrag kun je boekhoudkundig boeken en de uitgaven zijn dus gedekt. Kortom: op 2 december hebben we boekhoudtechnisch het bedrag in kas.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de inkomsten van deze naheffing komen volgend jaar ergens. Daarin ontbreekt het verband dus ook.
Dat was dus al eerder in kas boekhoudkundig gezien. Het was immers al meegenomen in de begroting.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:00 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Even naar school dan maar. Dit bedrag kun je boekhoudkundig boeken en de uitgaven zijn dus gedekt. Kortom: op 2 december hebben we boekhoudtechnisch het bedrag in kas.
Ik vraag me af of dit ook aan het licht was gekomen als we die naheffing niet hadden gehad, of dat ze het voor een volgende tegenvaller zouden gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was dus al eerder in kas boekhoudkundig gezien. Het was immers al meegenomen in de begroting.
Hoe vervelend ook voor de onderbuik maar dit staat los van elkaar.
Zo lang zit Wiebes er toch nog niet?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:05 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit ook aan het licht was gekomen als we die naheffing niet hadden gehad, of dat ze het voor een volgende tegenvaller zouden gebruiken.
Nouja het zal dan wel aan mij liggen maar ik vertrouw die clown aan het roer voor geen meter en begin er onderhand zwaar de zak in te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |