abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146140362
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het zal wel uitgezoch zijn om met zo min mogelijk koppenrollerij deze 642 miljoen te kunnen verhalen.

De extra belastinginkomsten zullen in 2013 al in de begroting gezet zijn. Dat de belastingdienst het nog niet goed verwerkt had in de VT, is een ander probleem.

Overigens ben je zelf verantwoordelijk voor je VT.
pi_146140363
Als die naheffing vanuit Brussel niet was gekomen, was deze naheffing voor de Nederlandse burger ook niet gekomen.

Dit is een plan die al lang op stapel lag voor onvoorziene uitgaven.
pi_146140369
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De extra belastinginkomsten zullen in 2013 al in de begroting gezet zijn. Dat de belastingdienst het nog niet goed verwerkt had in de VT, is een ander probleem.

Overigens ben je zelf verantwoordelijk voor je VT.
Ja joh, verzin er straks ook even een om de volgende naheffing te betalen. Gaan we nu de sigarettenprijzen weer verhogen of plukken we een andere semi-fout weer uit de kast?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_146140371
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Trebo het volgende:
Als die naheffing vanuit Brussel niet was gekomen, was deze naheffing voor de Nederlandse burger ook niet gekomen.

Heb je hier een bron of fatsoenlijke onderbouwing voor?

Het zou pr technisch namelijk een vrij achterlijke keuze zijn.
pi_146140375
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:17 schreef Trebo het volgende:

Idd. Het is in spetember 2013 al gepubliceerd dat de heffingskorting wordt aangepast
http://www.abab.nl/belast(...)gs-en-arbeidskorting

Toch een mooie vooruitziende blik geweest ^O^
pi_146140376
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het zal wel uitgezoch zijn om met zo min mogelijk koppenrollerij deze 642 miljoen te kunnen verhalen.

Maar het feit is gewoon dat Dijsselbloem wist dat dit betaalt moest worden, en dit Rutte niet gemeld heeft. (kop eraf)

Of Rutte wist het wel en liegt weer eens as usual (kop eraf)

Dat ze dit nu op Wiebes schuiven omdat hij redelijk gevrijwaard is van de EU fout moeten we maar eens omheen kijken. Dit is gewoon voor die EU rekening en dat is een fout geweest. Of we betalen niet of er moet een kop af.
Gaat het niet meer om de naheffing van de belastingdienst?
pi_146140382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Het is in spetember 2013 al gepubliceerd dat de heffingskorting wordt aangepast
http://www.abab.nl/belast(...)gs-en-arbeidskorting

Toch een mooie vooruitziende blik geweest ^O^
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je hier een bron of fatsoenlijke onderbouwing voor?

Het zou pr technisch namelijk een vrij achterlijke keuze zijn.
Hmm.. onderbuikgevoelens denk ik.. slecht, maar ik ben hier wel echt kwaad om.
pi_146140388
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:21 schreef Trebo het volgende:

[..]

[..]

Hmm.. onderbuikgevoelens denk ik.. slecht, maar ik ben hier wel echt kwaad om.
Heb je een voorlopige teruggave van de belastingen (oftewel: krijg je maandelijks een bedrag gestort op je rekening van de belastingdienst)?
pi_146140390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je een voorlopige teruggave van de belastingen (oftewel: krijg je maandelijks een bedrag gestort op je rekening van de belastingdienst)?
Ja de hra.
pi_146140392
Nico Haak is al lang dood, maar het paniekzaaien gaat gewoon door.
Het kan nooit om 5 miljoen tot 6 miljoen belastingplichtigen gaan, hooguit een miljoen.

Er is dus echt bijna niemand in Nederland (op een paar na dan) die meer weet wat de consequentes zijn van belastingaanpassingen.

De paniek van de inkomens van boven de ¤ 40.000 over de inperking van 4% arbeidskorting lijkt mij ten onrechte. Want deze inperking gebeurt al met de inhouding van de loonheffing. Dus mensen in loondienst krijgen al de juiste bedragen terug.

PS: niet dat ik het eens ben met deze inperking van de arbeidskorting. De tarieven zijn gewoon 4% hoger (respectievelijk 46% en 56% i.p.v. 42% en 52% IB). In plaats van de beloofde ¤ 1.000 erbij van Rutte in de verkiezingstijd, kun je nu meer dan ¤ 1.000 arbeidskorting inleveren. Terwijl je dezelfde en wellicht nog wel hogere kosten maakt om je werk te kunnen uitoefenen.
pi_146140397
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat het niet meer om de naheffing van de belastingdienst?
Jawel maar het is toch zo doorzichtig als wat. Je moet je burger toch naheffen om die naheffing van de EU te kunnen financieren?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:24:40 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146140403
Mark, ik krijg nog 1.000 euro van je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146140422
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:23 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Jawel maar het is toch zo doorzichtig als wat. Je moet je burger toch naheffen om die naheffing van de EU te kunnen financieren?
Nee. Het zijn twee losse dingen die ongeveer gelijk bekend worden.
pi_146140428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:22 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja de hra.
Als die normaal gesproken gelijk is aan het bedrag dat je uiteindelijk terugkrijgt, zul je idd terug moeten betalen.

Mijn ervaring met de belastingdienst is dat ze voor VT klakkeloos de gegevens gebruiken die je ooit hebt ingevuld bij de aanvraag van VT. Ik heb 'm flink naar beneden gesteld, omdat ik de teruggave niet maandelijks nodig heb, en liever in juni in één keer een wat groter bedrag terugkrijg (en de rente die de belastingdienst vergoed is hoger dan die op mijn spaarrekening).
pi_146140432
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Het zijn twee losse dingen die ongeveer gelijk bekend worden.
Ja vast, droom je nog?
pi_146140434
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:23 schreef Idisrom het volgende:
Nico Haak is al lang dood, maar het paniekzaaien gaat gewoon door.
Het kan nooit om 5 miljoen tot 6 miljoen belastingplichtigen gaan, hooguit een miljoen.

Er is dus echt bijna niemand in Nederland (op een paar na dan) die meer weet wat de consequentes zijn van belastingaanpassingen.

De paniek van de inkomens van boven de ¤ 40.000 over de inperking van 4% arbeidskorting lijkt mij ten onrechte. Want deze inperking gebeurt al met de inhouding van de loonheffing. Dus mensen in loondienst krijgen al de juiste bedragen terug.
Klopt, alleen als je gebruik maakt van de voorlopige teruggave, dan kan het zijn dat je wel moet bijbetalen, want dan heb je mogelijk teveel teruggekregen.
pi_146140462
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:29 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja vast, droom je nog?
Neuh. Maar denk er eens over na. Zou men echt twee keer binnen een week bewust iedereen boos willen maken? Bij opzet had men veel meer tijd genomen tussen de mededelingen.
pi_146140507
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt, alleen als je gebruik maakt van de voorlopige teruggave, dan kan het zijn dat je wel moet bijbetalen, want dan heb je mogelijk teveel teruggekregen.
Het programma `Voorlopige teruggaaf´ rekent dat wel verkeerd uit, maar beschouwt het verkeerde uitgerekende bedrag ook als ingehouden loonheffing, dus het effect is er niet.

Misschien is er wel het effect van de nog niet doorgevoerde verhoging van het eigen woning forfait met 0,1% per 1 januari 2014.

Alleen de zelfstandigen met hogere inkomens hebben wellicht niet de goede arbeidskorting op hun voorlopige aanslag. Maar hun vooraf geschatte winst moet altijd nog achteraf getoetst worden.
pi_146140510
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh. Maar denk er eens over na. Zou men echt twee keer binnen een week bewust iedereen boos willen maken? Bij opzet had men veel meer tijd genomen tussen de mededelingen.
Ze hebben tot 2 december...
pi_146140651
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:42 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ze hebben tot 2 december...
En de inkomsten van deze naheffing komen volgend jaar ergens. Daarin ontbreekt het verband dus ook.
pi_146140675
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En de inkomsten van deze naheffing komen volgend jaar ergens. Daarin ontbreekt het verband dus ook.
Even naar school dan maar. Dit bedrag kun je boekhoudkundig boeken en de uitgaven zijn dus gedekt. Kortom: op 2 december hebben we boekhoudtechnisch het bedrag in kas.
pi_146140693
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:00 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Even naar school dan maar. Dit bedrag kun je boekhoudkundig boeken en de uitgaven zijn dus gedekt. Kortom: op 2 december hebben we boekhoudtechnisch het bedrag in kas.
Dat was dus al eerder in kas boekhoudkundig gezien. Het was immers al meegenomen in de begroting.

Hoe vervelend ook voor de onderbuik maar dit staat los van elkaar.
pi_146140725
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was dus al eerder in kas boekhoudkundig gezien. Het was immers al meegenomen in de begroting.

Hoe vervelend ook voor de onderbuik maar dit staat los van elkaar.
Ik vraag me af of dit ook aan het licht was gekomen als we die naheffing niet hadden gehad, of dat ze het voor een volgende tegenvaller zouden gebruiken.

Nouja het zal dan wel aan mij liggen maar ik vertrouw die clown aan het roer voor geen meter en begin er onderhand zwaar de zak in te krijgen.
pi_146140814
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:05 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dit ook aan het licht was gekomen als we die naheffing niet hadden gehad, of dat ze het voor een volgende tegenvaller zouden gebruiken.

Nouja het zal dan wel aan mij liggen maar ik vertrouw die clown aan het roer voor geen meter en begin er onderhand zwaar de zak in te krijgen.
Zo lang zit Wiebes er toch nog niet?
pi_146140851
Ik lees wat verschillende dingen. Enerzijds spreekt men in de comments over 'VT'. Dat is de maandelijkse teruggave nietwaar, en op dit moment krijg je die over 2014. Wat je in 2013 kreeg is niet meer relevant want daarnaast is over 2013 al een voorlopige aanslag ontvangen. De definitieve moet nog verstuurd worden. Als ik het goed begrijp zou deze definitieve aanslag pijn gaan doen.

Ik zit in de groep waar klappen zouden vallen, maar als ik m'n voorlopige aanslag nareken op basis van ¤ 1.723 - 4% x (arbeidsinkomen - ¤ 40.248) kom ik precies uit op wat op de ingediende aanslag uit 2013 (volgens het aangifteprogramma) staat.

Begrijp ik het nu verkeerd? Waar zit de catch?

edit: ik zie het al, toch 2014.

[ Bericht 3% gewijzigd door CafeRoker op 31-10-2014 08:23:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')