quote:Rutte baalt van de naheffing
EPA .
Nederland moet dit jaar nog 642 miljoen euro extra aan Europa afdragen. Dat meldt de Financial Times. De naheffing uit Brussel is het gevolg van een nieuwe, wereldwijd toegepaste rekenmethode.
De afdracht van lidstaten aan Brussel is een percentage van het bruto binnenlands product en omdat de Nederlandse economie groter is door de nieuwe rekenmethode, stijgt onze afdracht.
Onaangename verrassing
"Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte in een eerste reactie. "We gaan het tot de bodem uitzoeken en natuurlijk gaan we hierover de discussie met de Europese Commissie aan."
Ook Groot-Brittannië moet bijbetalen. Voor dat land gaat het om een bedrag van ruim 2 miljard euro. Voor sommige landen pakt de nieuwe rekenmethode juist gunstig uit, meldt de Financial Times. Duitsland, Frankrijk en Polen krijgen geld terug.
Ik wel. We zijn nu eenmaal een Telegraaf/SBS6-land.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Een stel hersenloze schreeuwers zou ik niet "de bevolking" willen noemen.
Komt dit niet lichtjes tegenstrijdig over?quote:
Nee hoor. Ik hoor ook bij Nederland.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Komt dit niet lichtjes tegenstrijdig over?
Dan is "we zijn een .... land" dus al ontkracht. Dank je.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik hoor ook bij Nederland.
Die volg ik niet. Leg eens uit?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is "we zijn een .... land" al dus ontkracht. Dank je.
Werkelijk niet?quote:
Ah, op die manier.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werkelijk niet?
Jij stelt "we zijn een .... land". Jij stelt daarnaast dat jij niet datgene bent wat op de plaats van de puntjes komt. Jij maakt onderdeel uit van het land. Dus kan het niet een "we zijn een .... land" zijn, want jij ontkracht dat al in je eentje.
Zelfs als je de enige bent (wat je bij lange na niet bent), ontkracht je daarmee je eigen stelling.
Dat van Nederland (een enorm divers land, in vele, vele opzichten) zeggen, zou een te grote zolderkamerfocus en neiging tot simplificatie verraden, lijkt me.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik (eenling) zie dat we (grote gemiddelde van de massa) een bepaald iets zijn.
Daarom hebben wij Frans Timmermans daar geparkeerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Hyperdude het volgende:
Beter stappen we er nu uit.
De Fransen hebben hun apparatsjik Moscovici ook al weer ergens hoog in de EU-directie geparkeerd, zodat de meest idiote Franse begrotingen, en die van de andere katholieke lamlullen, de komende jaren weer worden goedgekeurd.
We kunnen natuurlijk ook gewoon betalen en dan pas in 2017 eruit stappen als de UK er uit stapt.quote:
Nou ja, holle vaten klinken het hardst.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat van Nederland (een enorm divers land, in vele, vele opzichten) zeggen, zou een te grote zolderkamerfocus en neiging tot simplificatie verraden, lijkt me.
Ben er zelf weer es 2 weken geweest en de hoeveelheid diversiteit is enorm.
En dan heb ik nog niet eens met SGP'ers of barebackhomo's gepraat. Beide groepen zijn ook Nederlanders.
UK stapt er ook niet uit. Dat mag niet van baas Amerika.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook gewoon betalen en dan pas in 2017 eruit stappen als de UK er uit stapt.
Nederland stapt echt niet uit de EU zolang Duitsland er in zit. Dat zou economische en monetaire zelfmoord zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook gewoon betalen en dan pas in 2017 eruit stappen als de UK er uit stapt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, holle vaten klinken het hardst.
Van dit geld kunnen we in Limburg 2 Turkenpaleizen voor TimmerFrans bouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom hebben wij Frans Timmermans daar geparkeerd.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van dit geld kunnen we in Limburg 2 Turkenpaleizen voor TimmerFrans bouwen.
Lijkt mij veiliger en goedkoper dan 'm aan de knoppen te laten draaien.
Daar zou ik geen geld op zetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
UK stapt er ook niet uit. Dat mag niet van baas Amerika.
Ik wel. De UK is ook bij de EU gekomen door o.a. politieke druk van de VS.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar zou ik geen geld op zetten.
Hoe ver zijn we weg van het punt waar de Fransen ons meer gaan kosten dan de Duitsers ons opleveren? Katholieken zijn gewoon niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland stapt echt niet uit de EU zolang Duitsland er in zit. Dat zou economische en monetaire zelfmoord zijn.
Voorbeeldje? Zwarte piet-gegil. Geen discussie mogelijk, want de Telegraaf-tokkies hebben de boel alweer gekaapt. Die diepzwakzinnige schreeuwtokkies zijn echt niet representatief voor héél Nederland, maar de rest hoor je niet, of amper.quote:
Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe ver zijn we weg van het punt waar de Fransen ons meer gaan kosten dan de Duitsers ons opleveren? Katholieken zijn gewoon niet te vertrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |