Zolang jij Boaz de mogelijkheid biedt om te slapen als hij moe is, is het aan hem om de duur van de slaap te bepalen. 45 minuten is inderdaad precies 1 slaapcyclus dus het is logisch dat hij precies zo lang slaapt. Hij zal vanzelf (misschien) leren om langer te slapen. En als hij tevreden is, waarom maak je je dan druk?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha dat plaatje![]()
Geppie succes met alles![]()
Amsel om nog even op jouw opmerking terug te komen: Djenna sliep de heeeeeele dag. Die moest je echt wakker maken voor haar fles. Boaz is 180 graden anders. Hij groeit goed en is best tevreden. Maar ik ben soms bang dat ik iets verkeerd doe vanwege dat slaappatroon van hem overdag
Dat was geppie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef Dyre het volgende:
Nou ben ik helemaal vergeten wie het ook alweer was, maar door het verhaal van Cheiron moest ik ineens denken aan dat babietje waarbij het armpje klem (?) had gezeten tijdens/voor (?) de bevalling?
ja, die zwangerschapsdementie is echt helemaal weg nu
Wie was dat ook alweer en hoe gaat het met haar arm nu?
Oja. Geppie, ben je al bij een osteopaat geweest? Misschien N heeft je baby daar nog last van...?quote:
Omslagrompers zijn inderdaad de uitkomst. Dat gaat in principe redelijk. Maar het breekt natuurlijk je hart als je kleine mannetje er na 9 maanden met grof geweld uit zn moeder wordt getrokken en daarbij zn arm al breekt. Met een beetje gelukt zou het wel over een paar dagen al redelijk geheeld moeten zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:21 schreef Dyre het volgende:
ch, dat is sneu zeg...
Gelukkig lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Zijn die omslagrompers dan wel fijn, of gaat dat ook lastig?
5 uur wakker en dan niet meer slapen is inderdaad welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Geppie wat sneu![]()
![]()
Cheiron, dat is ook heel zielig![]()
Frannyen opeens heb je weer tijd voor jezelf! Lijkt me heerlijk!
De wintertijd zorgt er hier voor dat F elke ochtend rond 5 uur wakker wordtGaat hopelijk snel weer over... Z'n snotterige neusje helpt ook niet mee; normaal slaap ik wel weer door tijdens het voeden maar vandaag zat dat er niet in
![]()
Hoe is het nu met S2 Spees; wordt de verkoudheid al minder?
Ja dan is zorgen maken idd helemaal niet nodig! Vertrouw op jouw en haar lijf als alle signalen goed zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Superstom Spees! Duurt het nu al lang eigenlijk? Sneu voor zo'n ukje. En voor jullie
Aww Limoneheerlijk
Thanks Franny en Limone. Het is ook waar, zorgen en genieten gaan hand in hand hier. Ik moet ook eens ophouden met Googlen. Dan kom je op artikelen over bijv. stille ondervoeding, waar ik dan pijn in m'n buik van krijg. Terwijl ze afgelopen maandag bijna 300 gram was gegroeid t.o.v. 1,5 week daarvoor, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. SMS Google uitbeter voor mijn gemoedsrust..
Nee gek, dat moet je ook niet googlen! Google Happy thoughts. Ik las vandaag dit artikel. Het 'mediteren' heb ik vandaag gedaan door eens 5 minuten goed naar haar te kijken toen ze aan het spelen was. Zo kwam ik er achter dat grom-geluidjes maakt naar haar tijgerspeeltje. Het mediteren hielp dusquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Superstom Spees! Duurt het nu al lang eigenlijk? Sneu voor zo'n ukje. En voor jullie
Aww Limoneheerlijk
Thanks Franny en Limone. Het is ook waar, zorgen en genieten gaan hand in hand hier. Ik moet ook eens ophouden met Googlen. Dan kom je op artikelen over bijv. stille ondervoeding, waar ik dan pijn in m'n buik van krijg. Terwijl ze afgelopen maandag bijna 300 gram was gegroeid t.o.v. 1,5 week daarvoor, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. SMS Google uitbeter voor mijn gemoedsrust..
Het is soms vrij pittigquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:49 schreef Loj het volgende:
Nog steeds beterschap voor S Spees!
Hoe gaat t eigenlijk met je dreumes ernaast? Heeft hij veel aandacht voor S of juist helemaal niet?
Voor je het weet begint het kuiken ook te bijten!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:13 schreef Burdie het volgende:
Hier ook nog een leeg bekkie hoor RFR! Succes vannacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ssst! Ik gebruik Bol om te rechtvaardigen dat ik morgen weer even terug mag voor misschien nog meer cadeautjesquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:59 schreef Limone het volgende:
Mooie score Dyre!
Maar bol is altijd 20% duurder, dus daar zou ik niet mee vergelijken.![]()
Oh shit sorry! Die antenne staat bij mij niet altijd aan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:03 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ssst! Ik gebruik Bol om te rechtvaardigen dat ik morgen weer even terug mag voor misschien nog meer cadeautjes
Dat is hier ook zo. Maar dan alleen in de nacht. Zijligging wordt niet aangeraden omdat ze op hun buik kunnen rollen in een houding waarbij ze niet goed hun hoofdje kunnen draaien. Wij gebruiken nu een zijliggingskussen (¤15) hiervoor, misschien een tip.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 05:43 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
trouwens, meestal als ik baby terug in bed leg na het voeden gaat ze binnen no time ontzettend hikken. Vannacht en gisteravond heb ik haar half op de zij weggelegd en ze sliep beide keren meteen zonder slikken en hikken. Ik leg ze voortaan wel altijd zo.
Oh, wat grappig die herkenning! Alsof ze dan inderdaad te lang zonder ons hebben gelegen ofzoquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:21 schreef JufMariska het volgende:
Hier ook een zijslaper, wij hebben een soort mini-voedingskussentje voor 'm, hadden ze in het zkh ook. Daar slaapt hij heerlijk en omrol-veilig mee.
Soesa, hier heeft L dat ook zo'n beetje: ofwel aan het begin, ofwel einde van de nacht heeft hij ons nodig om rustig te kunnen liggen. Een aantal nachten wilden we 'm toch in zijn eigen wieg laten, maar dat werkt echt niet. Sinds we doorhebben dat hij dan bij ons nog wel makkelijk 2u tukt scheelt dat ons alledrie een stuk nacht
Ik vond 't ook fijn om bij jou hetzelfde te lezenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, wat grappig die herkenning! Alsof ze dan inderdaad te lang zonder ons hebben gelegen ofzo.
Ik lig inbad
. Voor het eerst zonder buik en het is de eerste keer ook meteen dat ik 'm mis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Goede tip! Het is inderdaad nogal een uitdaging.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Misschien dat je, als je haar op een wit doekje laar kauwen, er achter kan komen waar het vandaan komt? In een baby's mond kijken vind ik zelf namelijk nogal een uitdaging.
Herkenbaar Spees wat betreft Sillies gedragquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
. Vooral dat opstandige ben ik totaal niet gewend, S was altijd een heel makkelijke en vond serieus alles wel best. Maar hij moet ook even z'n plekje weten te vinden in de nieuwe gezinssamenstelling natuurlijk. Heb wel het idee dat t sinds een dag of twee beter gaat. We zijn heel erg bezig om hem te betrekken bij van alles, om ook dingen alleen met he
Goed juistquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en baby ligt 's morgens ook bij ons in bed
Ik ben overigens niet zo panisch als het om veiligheidseisen gaat. Ik vind wat ik doe veilig, als in, ik voel me er veilig bij. Dat het niet past in de 43214567 babywetten van tegenwoordig maakt me dus niet doodsbang
Gelukkig maar! En die schaam-smiley is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en baby ligt 's morgens ook bij ons in bed
Ik ben overigens niet zo panisch als het om veiligheidseisen gaat. Ik vind wat ik doe veilig, als in, ik voel me er veilig bij. Dat het niet past in de 43214567 babywetten van tegenwoordig maakt me dus niet doodsbang
ja, zo'n zijligkussen vind ik sowieso het overwegen wel waard hoor! Tnxquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed juist, maar ik dacht, ik geef het je even mee.
Mariska, wow, hij is zeker veranderd! Wat doet hij het goed zeg! Weten jullie eigenlijk wat de reden van de vroeggeboorte was?
15 november was z'n etaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Mariska, je schildpadje! Wat groeit ie hard! Wanneer was je UD ook alweer? Het gaat goed met hem he? <3
En die foto met opa![]()
Met samen in bed slapen heb ik ook geen moeite. Ik beweeg nl niet als zij bij mij in bed ligt heb ik gemerkt. Ze ligt dan vaak op 'draagdoekhoogte', dus dat ik haar een kusje op haar hoofd kan geven zonder te hoeven buigen, op haar zij en ik ook op m'n zij met m'n arm om haar heen zodat ze niet om kan rollen. Of op m'n borst/buik maar door mijn afvallen voelt dat niet zo fijn meerquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, zo'n zijligkussen vind ik sowieso het overwegen wel waard hoor! Tnx
En als baby bij ons in bed slaapt zorg ik dat ik mijn neus op dezelfde hoogte heb als die van haar, dat ik haar wel aanraak maar er genoeg afstand is, en dat ze niet uit bed kan vallen. Werkt eigenlijk perfect!
Nope.. Bloed was schoon, over het onderzoek van de placenta horen we 12 november meer, maar de kans dat daar iets uit komt is nihil. Blijft zeer waarschijnlijk altijd een raadsel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed juist, maar ik dacht, ik geef het je even mee.
Mariska, wow, hij is zeker veranderd! Wat doet hij het goed zeg! Weten jullie eigenlijk wat de reden van de vroeggeboorte was?
alles oke met jullie? las iets over vreselijk noodweer in Noorwegen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat fijn zeg! En ik heb dé halloween outfit voor jullie gevonden: [ afbeelding ]
Is dat typisch iets van de Noord-Europeanen? In Denemarken verbaasden wij er ons over dat bij 18 graden alle kinderen in winterpakken en mutsen liepen. En babietjes in de kinderwagen droegen dat, en lagen nog onder een dekbed ook. Wij vonden dat idd nogal gevaarlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Gelukkig maar! En die schaam-smiley is nergens voor nodig.
Ik ben gestopt die wetten te lezen. In Nederland zijn er erg veel regeltjes, vind ik. Hier is dat stukken minder.
Disclaimer: veel regeltjes hebben natuurlijk een reden. Maar dit soort regeltjes slavisch opvolgen is niet altijd de oplossing. Gezond verstand en je baby goed kennen moet ook niet onderschat worden.
Zo houden wij ons niet aan de regel dat je je baby moet kledenin wat je zelf ongeveer aan hebt + 1 laagje. 't Arme kind stikt de moord.
Dat de buuf hier haar baby met 15 graden met wollen romper, dikke wollen jumpsuit, bollen bivakmutsje in een dikke drager + dikke babyinzet draagt.. Pff moet zij wetenMaar oververhit raken is m.i. gevaarlijker dan het fris hebben.
Haha ja, dat zagen wij dus ook. We hebben ons een week lang er over verbaasd. Het was wel makkelijk: de niet-Denen waren makkelijk te herkennen aan de afwezigheid van idioot warme kleding voor de tijd van het jaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Alles goed! Maar er is inderdaad een flinke overstroming elders in het land. Doordat iedereen hier in houten huizen woont, zag je hele huizen meegesleept worden.Global warming merk je erg hier.
L-E, ik denk het! We hebben wel een dun katoenen mutsje voor mini nu, maar menig baby heeft nu al een wollen pak aan van top tot teen. En het is 10-15 graden! Wat als het -5 is. Of -15?? Maargoed. Er lopen ook al volwassenen met dikke mutsen op nu. Ik zie een verbandNou, wij varen onze eigen koers
En ze vind het toch leukquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh gelukkig Room!
ons moppie is vandaag alweer 3 maanden!
[ link | afbeelding ]
Daar zit ik met smart op te wachtenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef flowerbox het volgende:
Aaah, mijn mini is morgen alweer tien maanden. Ze zei vanochtend voor het eerst het woordje mama.Verder probeert ze al,langs de salontafel te lopen. Ze is iets rapper dan haar zussen.
Ik zat ook helemaal enthousiast te doen. Ze keek me echt aan van wat doe jij nou weer?!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar zit ik met smart op te wachtenHet lijkt me echt geweldig als ze voor het eerst papa of mama zegt! Nog eventjes geduld
Ha! Ik dacht dat zij niet meer op je kon lijken. MAAR HET KAN DUS TOCH!!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh gelukkig Room!
ons moppie is vandaag alweer 3 maanden!
[foto]
Over mijn oudste krijg ik dat echt altijd te horen, zelfs wildvreemden komen naar me toe om te zeggen dat E zoveel op mij lijkt. En bij S heeft nog niemand dat gezegdquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoor dus nooit dat ze op mij lijkt. Constant hoor ik: 'Ooooh wat lijkt ze toch op D. he'
Het valt me trouwens op hoeveel aanspraak je krijgt als je met een kinderwagen op straat loopt. Vooral van oude dametjes
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha! Ik dacht dat zij niet meer op je kon lijken. MAAR HET KAN DUS TOCH!!!![]()
Gefeliciteerd met haar kwartjaardag!
Vroegen ze het niet gewoon daarvoor?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Over mijn oudste krijg ik dat echt altijd te horen, zelfs wildvreemden komen naar me toe om te zeggen dat E zoveel op mij lijkt. En bij S heeft nog niemand dat gezegd. Ze lijkt ook echt niet op mij. Dat vond ik de eerste dagen een beetje gek, bij E had ik heel erg een gevoel van herkenning en dat ontbrak bij S. Nu vind ik het alleen maar leuk dat ze zo verschillend zijn
(alleen ben ik al wel aan het shoppen gegaan, vanaf mt 62 passen de kleertjes van E echt niet bij S!)
Ik liep zondag met een draagdoek Door Sprookjeswonderland. Ik leek wel een van de attracties. Constant aanspraak, en zoveel mensen die het gezichtje van de baby willen zien.. lief maar dan moeten ze half in mijn decolleté hangen
![]()
Kuiken lijkt erg op zijn vader. Die weer enorm op z'n moeder lijkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
het wisselt hier wel hoor, de ene dag net R en dan weer een kopie van mij.
of zoals mijn moeder zegt: Ze lijkt vreselijk veel op opa (mijn vader) nu mogen jullie 1x raden op wie ik erg lijk...
Zo heb ik al een paar keer gehoord dat F op opa lijkt (vader van mijn vriend)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken lijkt erg op zijn vader. Die weer enorm op z'n moeder lijkt.
Toen ik kuiken voor het eerst aan de borst had, moest ik daar echt even aan wennen. Hij leek net mijn schoonmoeder![]()
.
Yep, schijnt vaker voor te komen. En misschien bij mij door mn 'verleden' vn ziekte van Graves dat ik wat vatbaarder ben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat I op mijn schoonmoeder lijkt.. Heb niets tegen haar, maar knap is ze bepaald niet, dus ik vond het heel STOM.
.
Jeetje Blue! Wordt dat door hormonen veroorzaakt? Die heftige schommeling van je schildklier?
babymoordenaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mja, dat laatste idd. Ik zie niks gevaarlijksaan het zijligkussen. Maar ik ben dan ook zo'n moeder geworden die haar baby op dr buik laat slapen
die armen doet de mijne ook jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ja en altijd met dr armen naast dr hoofd.
Behoorlijk goed eigenlijk. Gezien wat ze heeft meegemaakt (en alle vrouwen met kind trouwens, compleet hernieuwd respect hier..) is ze behoorlijk bij de pinken geweest de hele tijd. Gelukkig werd alles dat niet goed ging redelijk van haar weggehouden zodat ze dit pas achteraf hoorde. Fysiek eigenlijk zoals verwacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:05 schreef RunForrestRun het volgende:
Hoi Cheiron. Wat zielig dat de gup zijn arm gebroken heeft
. Hoe is mama uit de strijd gekomen?
Inderdaad heel heftig als je aan de ene kant je vrouw zoveel pijn ziet lijden en aan de andere kant iemand met volle kracht aan je kind ziet trekken terwijl je ziet dat zijn hartslag steeds ietsje zwakker wordt. Daarna nog een intense sessie op de "reanimatiekamer" (niet dat er gereanimeerd moest worden, maar zo heet dat blijkbaar).. tja, dat heeft wel wat achtergelaten moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Oef, Cheiron, klinkt heftig! Heb wel eens een bevalling op tv gezien waar er drie man aan een baby stonden te trekken. Dat moet best heftig geweest zijn, denk ik? Ook voor jou als vader?
praat erover met je vrouw en omgeving! ook voor jou is het heel heftig en zwaar geweestquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:43 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Inderdaad heel heftig als je aan de ene kant je vrouw zoveel pijn ziet lijden en aan de andere kant iemand met volle kracht aan je kind ziet trekken terwijl je ziet dat zijn hartslag steeds ietsje zwakker wordt. Daarna nog een intense sessie op de "reanimatiekamer" (niet dat er gereanimeerd moest worden, maar zo heet dat blijkbaar).. tja, dat heeft wel wat achtergelaten moet ik zeggen.
Wat mij betreft blijft het dan ook bij 1 kleintje..
Eigenlijk lijkt ze behoorlijk veel op hem! Maar wel op hem in zijn eerste weken, niet op hoe hij er daarna uit ging zien. Maar zij heeft een iets zachtere uitstraling en een spitsere kin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oooh speeswat n minimoppie! heel ander koppie dan dr broer of niet?
Ja, ik heb nog geen nieuwe kunnen halen vandaag. Maar vraag maar niet naar mijn dagquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:53 schreef Stormqueen het volgende:
Spees, zie ik nou een bibi fopspeen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn baby's kunnen kunstjes.T klapt in zijn handjes als wij het voor hebben gedaan en S doet kiekeboe. Dan laat hij zijn hoofdje vallen en tilt zijn hoofdje vervolgens weer omhoog terwijl hij me verwachtingsvol aankijkt. Als ik dan kiekeboe zeg ligt hij helemaal in een deuk.
Ik wou het net zeggen - laat ff je ogen checken!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:41 schreef Loj het volgende:
Klinkt als een heerlijk weekje Kursor! Nu nog ff aan jezelf denken he!
Mooie foto's...
Balen Spees
Fijn dat het beter gaat Kwak!
Hier zijn de krampjes alweer voorbij.. En Js doet het super.
Alleen met mij gaat t nog niet helemaal lekker. Sinds de bevalling heb ik (nou eigenlijk sinds de zwangerschap) best wel regelmatig hoofdpijn. Nu is t sinds 4 dagen helemaal niet meer weggeweest en loop ik regelmatig huilend door het huisparacetamol werkt ook al niet meer
Morgen alleen nog ff kijken of t aan m'n lenzen ligt, maar anders maandag maar langs de huisarts. Want dit is echt niet leuk meer zo...
Sorry, moest t ff gewoon kwijt..
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Loj, waarschijnlijk een overbodige vraag, maar drink je wel voldoende? Van niet voldoende drinken kun je gedurende de periode na de bevalling echt behoorlijk hoofdpijn van krijgen.
Spees wat ruk van de nachten.![]()
Oh en aandacht van vreemde mensen op straat heb ik altijd.Een simpel bezoekje supermarkt zonder gesprekken met vreemden zit er niet meer in als je twee baby's hebt. En ik merk dat ik er al zo aan gewend ben dat ik het gewoon vreemd vind als ik maar met één baby op stap ben, want dan kijkt er ineens niemand meer naar ons om.
![]()
![]()
Beetje een offtopic verhaal over op straat aangesproken worden.Knap zeg! En wat grappig dat ze ook allebei een "eigen" kunstje kunnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn baby's kunnen kunstjes.T klapt in zijn handjes als wij het voor hebben gedaan en S doet kiekeboe. Dan laat hij zijn hoofdje vallen en tilt zijn hoofdje vervolgens weer omhoog terwijl hij me verwachtingsvol aankijkt. Als ik dan kiekeboe zeg ligt hij helemaal in een deuk.
Ik drink een groot glas water extra voor iedere borst, doe hij krijgt.. Dus dat zijn ongeveer 14 glazen water extra per dag..
Dat moet wel genoeg zijn toch![]()
Maah van m'n rug heb ik bijna geen last meer...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:32 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen - laat ff je ogen checken!
En mss toch wat meer drinken - of even langs de fysio. Je had ook last van je bovenrug toch? Dan kan er best iets vast zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ogen kunnen veranderen door je zwangerschap, hè. En soms is hoofdpijn de enige indicatie dat er nog iets vast zit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:45 schreef Loj het volgende:
[..]
Maah van m'n rug heb ik bijna geen last meer...
En ik hoop idd dat t aan m'n lenzen ligt, ze hadden de laatste keer m'n vaste lenzen in een andere verpakking, maar ze zouden hetzelfde moeten zijn. Ik heb toevallig nog 1 set "oude" lenzen liggen...
Sorry, dit is een beetje off-topic
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Spees, watdat het nog steeds niet beter gaat.
Kursor, lekker even eruit. Jammer dat je je zelf dan niet uitgerust voelt, hoop dat dat wel gaat komen![]()
Lojnaar, hoofdpijn
![]()
Kwak, wat een dropjeNiet zo veel zorgen maken, het gaat hartstikke goed!
Nikki, ik snap wel dat je met die 2 leuke mannetjes van je continu aangesproken wordt![]()
En al die richtlijnen en adviezen voor alles wat er maar met je baby te maken heeft.... echt, doe vooral wat goed voelt en volg je hart. Zo doen wij het hier en dat voelt fijn en gaat goed, relaxte ouders en relaxt kind (al vind ik dat wel een kip-ei iets hoor, als hij niet lekker in z'n vel zou zitten zou het misschien wel heel anders zijn)
Even m'n blije ei spammen
F. Met wolkjestruiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Heel snel want we staan op het punt om weg te gaan, ik zit op dezelfde wip Razz. Houdt mij ook de hele tijd bezig stom genoeg.quote:Op zaterdag 1 november 2014 08:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgenik lees mee maar heb echt geen puf om te posten merk ik
.
A. doet het prima, maar ik zit zelf een beetje op de wip met vanalles. Wel of niet door met borstvoeding? De ene dag denk ik "Wat is dit heerlijk, ik wil dit altijd blijven doen." en de andere dag denk ik "Weet je, doe maar de fles, dan kan m'n man net zo veel tijd met haar doorbrengen als ik." Het houdt me echt bezig, en ik weet het gewoon niet. De drie maanden wil ik sowieso volhouden, maar daarna..
Daarbij heeft mijn moeder te horen gekregen dat ze geopereerd moet worden wegens een slechte uitslag van een uistrijkje en dat gaat me ook niet in de koude kleren zitten merk ik. Ik ben mijn band met haar ook heel anders gaan ervaren nu ik zelf moeder ben.
Nouja, dat dus. Ik geniet wel van alle leuke foto's en verhalen hier! Maar ben dus even niet zo actief.
Het feit dat je borstvoeding geeft hoeft de rijd die je man met jullie dochter doorbrengt niet per se in de weg te staan toch? Verder herken ik je twijfels, over wat te doen na de drie maanden. Ik vond voeden niet leuk, pijnlijk vooral, maar wilde wel graag de drie maanden vol maken. Voor mijn gevoel was mijn zwangerschapsverlof daarvoor. Na de drie maanden wist ik het nog niet, wat ik wilde. Uiteindelijk ging mijn zoon flesweigeren met 10 weken dus moest ik wel doorgaanquote:Op zaterdag 1 november 2014 08:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgenik lees mee maar heb echt geen puf om te posten merk ik
.
A. doet het prima, maar ik zit zelf een beetje op de wip met vanalles. Wel of niet door met borstvoeding? De ene dag denk ik "Wat is dit heerlijk, ik wil dit altijd blijven doen." en de andere dag denk ik "Weet je, doe maar de fles, dan kan m'n man net zo veel tijd met haar doorbrengen als ik." Het houdt me echt bezig, en ik weet het gewoon niet. De drie maanden wil ik sowieso volhouden, maar daarna..
Daarbij heeft mijn moeder te horen gekregen dat ze geopereerd moet worden wegens een slechte uitslag van een uistrijkje en dat gaat me ook niet in de koude kleren zitten merk ik. Ik ben mijn band met haar ook heel anders gaan ervaren nu ik zelf moeder ben.
Nouja, dat dus. Ik geniet wel van alle leuke foto's en verhalen hier! Maar ben dus even niet zo actief.
+1, want beter kan ik het niet zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het zo wordt "opgedrongen" omdat het opstarten vrijwel zonder uitzondering best pittig is. En als je dan niet gemotiveerd wordt om ff door te zetten, misschien wel erg veel mensen meteen op de fles zouden overstappen. Terwijl het na de eerste lastige dagen best wel soepel kan gaan.
Ik kan de gevoelens overigens goed begrijpen hoor. Ik herken ze echter niet. Sterkte in elk geval voor diegenen die daar een beslissing over willen / moeten nemen
Ik ben het eens met je, maar persoonlijk vind ik het een overkill. Het staat zelfs op nutrilon dat bv beter is als KV. Als je alles eraan gedaan hebt om bv goed te laten verlopen en het lukt niet, vind ik zoiets best kwetsend om te lezen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het zo wordt "opgedrongen" omdat het opstarten vrijwel zonder uitzondering best pittig is. En als je dan niet gemotiveerd wordt om ff door te zetten, misschien wel erg veel mensen meteen op de fles zouden overstappen. Terwijl het na de eerste lastige dagen best wel soepel kan gaan.
Ik kan de gevoelens overigens goed begrijpen hoor. Ik herken ze echter niet. Sterkte in elk geval voor diegenen die daar een beslissing over willen / moeten nemen
Volgens mij zijn ze dat wettelijk verplicht, maar ik vond het idd ook echt heel moeilijk. En toen ben ik het Eten voor kleintjes boek gelezen en toen werd het ook weer een miljard keer herhaald en zijn stukjes over kv hebben ook een nare ondertoon, erg jammer. Net alsof je geen Rapley mag doen als je geen bv geeftquote:Op zaterdag 1 november 2014 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben het eens met je, maar persoonlijk vind ik het een overkill. Het staat zelfs op nutrilon dat bv beter is als KV. Als je alles eraan gedaan hebt om bv goed te laten verlopen en het lukt niet, vind ik zoiets best kwetsend om te lezen.
maar dan láten we ons zelf toch ook gek maken?quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze dat wettelijk verplicht, maar ik vond het idd ook echt heel moeilijk. En toen ben ik het Eten voor kleintjes boek gelezen en toen werd het ook weer een miljard keer herhaald en zijn stukjes over kv hebben ook een nare ondertoon, erg jammer. Net alsof je geen Rapley mag doen als je geen bv geeft![]()
Maar gelukkig kon ik er wel over lachen met een collega, want ondanks dat zij bij alle drie haar kinderen lang bv heeft gegeven kregen ze wel smeerworst en smeerkaas en dat is bijna nog erger vergif volgens Kleintjes
Ja, enorm! Maar dat valt allemaal te scharen onder het 'als ouder kun je het nooit goed doen'-kopje. Er is altijd wel iemand die iets anders vindt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dan láten we ons zelf toch ook gek maken?
precies!quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik vind dat iedereen het gewoon zelf moet weten. In the end heeft iedere moeder het beste voor met haar kind en dat is het enige dat telt.
Dit!quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben het eens met je, maar persoonlijk vind ik het een overkill. Het staat zelfs op nutrilon dat bv beter is als KV. Als je alles eraan gedaan hebt om bv goed te laten verlopen en het lukt niet, vind ik zoiets best kwetsend om te lezen.
maar dan heb je toch juist gedaan wat het beste is voor je kindje?quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:30 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Dit!
Elke keer als ik las "bv is het beste voor je kind", zelfs als ik de verhalen hier las over moeders die even gauw konden troosten met een slokje moedermelk, dan voelde dat weer als: je hebt gefaald! Je had het langer/beter/anders moeten proberen!
Tuurlijkmet mijn kind dat zo veel afviel, dat zo hard haar best deed maar er niks uit kreeg, dat van het proberen zo moe werd dat ze alleen nog maar kon slapen, dat helemaal geel uitsloeg en geen vieze luiers meer had..
Stop even met piekeren hierover (maar spui vooral wat je dwarszit, of wat je moeilijk vind, want ook dat hoort echt bij bv en bij je eerste maanden als moeder! Het is nu eenmaal niet bepaald gemakkelijk soms). Bespreek op je werk de mogelijkheden, maar laat de beslissing even rusten. Het wordt vanzelf duidelijk, denk ik. Het is nog lang geen kerst.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk ook dat ik tegen het eind van mijn verlof, rond de kerstvakantie ga afbouwen. Denk ik. Of niet. Wip-wap.
DOE HET NIET!!!!quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Laten jullie eigenlijk visite komen die flink verkouden is?
Ik heb net een vriendin gevraagd om dan liever volgende week te komen, maar misschien ben ik nu te frigide?
Ik hou dat zelfs nu nog aan. Verkouden mensen mogen hem niet vasthouden. Hij is nog nooit ziek geweest en zolang dat te voorkomen is hou ik dat graag zo.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Laten jullie eigenlijk visite komen die flink verkouden is?
Ik heb net een vriendin gevraagd om dan liever volgende week te komen, maar misschien ben ik nu te frigide?
Ja. En dan nog werd ik er meermaals op afgerekend door mensen die er wel eens even hun mening over gingen geven.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dan heb je toch juist gedaan wat het beste is voor je kindje?
ja, dat had ik ook wel in mijn achterhoofd zeg maarquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
DOE HET NIET!!!!![]()
Nou, ik zou met de kennis van nu ook zeker vragen om iets later te komen
Thermosfles gekookt water mee, flesje koud water en afgestreken poeder in bakjes. Je wordt vanzelf heel snelquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snachts mis ik het trouwens wel het bv geven. Het is toch makkelijker als de fles... Vannacht voor het eerst kv in de nacht gegeven, ik was klaarwakker erna
Het is heel vervelend, dat kan ik me voorstellen. Maar als je langer dan twee of drie maanden bv geeft, krijg je ook weer opmerkingen. Vriendinnen die zeggen als je zegt dat je naar huis moet omdat je bv gaat geven: oh, maar dan stop je toch lekker, het hoeft toch niet (en dan ook benadrukken dat er toch niets mis is met fv). En veel mensen die vragen: oh, geef je nog steeds bv? Met zo'n bedenkelijke frons erbij.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:47 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ja. En dan nog werd ik er meermaals op afgerekend door mensen die er wel eens even hun mening over gingen geven.
Alsof ik het zelf niet het allervervelendst vond dat het niet lukte.
Ja dat had ik, maar merkte dat het water niet kokendheet was in de thermos. Wel heet, maar kon er wel met hand onder zeg maar. Heb jij dat ook? Of heb ik gewoon een slechte thermos?quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Thermosfles gekookt water mee, flesje koud water en afgestreken poeder in bakjes. Je wordt vanzelf heel snel
Geen idee meer. Maar, dat geeft niet toch? Iets minder koud erbij en je bent er ookquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat had ik, maar merkte dat het water niet kokendheet was in de thermos. Wel heet, maar kon er wel met hand onder zeg maar. Heb jij dat ook? Of heb ik gewoon een slechte thermos?
dat hoeft toch ook niet? Hoe lang zat het er al in? Ook in een thermosfles koelen vloeistoffen af, alleen minder snelquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat had ik, maar merkte dat het water niet kokendheet was in de thermos. Wel heet, maar kon er wel met hand onder zeg maar. Heb jij dat ook? Of heb ik gewoon een slechte thermos?
Deden wij op een gegeven moment ook ja; ideaal!quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:00 schreef Dot. het volgende:
Ik ben qua fv nog altijd ontzettend blij met onze waterkoker met een 40 graden knop. Ideaal! En de waterkoker kan ook makkelijk mee naar boven natuurlijk.
Naar de boekenmarkt! En is het al Glow?quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
En de visite van morgen is ook ziek
wat zal ik eens gaan doen dit weekend?
nee, volgende week pasquote:Op zaterdag 1 november 2014 12:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Naar de boekenmarkt! En is het al Glow?
+1quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:53 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is heel vervelend, dat kan ik me voorstellen. Maar als je langer dan twee of drie maanden bv geeft, krijg je ook weer opmerkingen. Vriendinnen die zeggen als je zegt dat je naar huis moet omdat je bv gaat geven: oh, maar dan stop je toch lekker, het hoeft toch niet (en dan ook benadrukken dat er toch niets mis is met fv). En veel mensen die vragen: oh, geef je nog steeds bv? Met zo'n bedenkelijke frons erbij.
Mensen vinden dus altijd iets, en het is inderdaad de kunst om op jezelf te vertrouwen en te blijven bij wat voor jou het beste werkt.
Dat vind ik zo stom.. nu bij de 3e snappen de meeste wel dat ik lang zal voeden.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
+1
Zelfs mn moeder begint al zo can joh je hebt nu 17 weken gedaan kan je nu toch stoppen?
En SQ, ga je vanaf nu braaf rustig aan doen?? *streng kijkt*quote:Ik wilde nog reageren op wat BlueEyes in het vorige topic zei over de eyeopener om kunstvoeding achter de hand te hebben. Dat had ik me dus ook nooit gerealiseerd! Ik dacht heel zwart-wit dat het alles of niets was: je geeft bv óf kv en er is geen middenweg. Alsof je na het eerste flesje kv gedoemd bent om à la minute te stoppen met bv Gelukkig klopt dat niet helemaal
Ik vind echt dat er enorm weinig info te vinden is over het combineren van bv en kv, of het incidenteel kv geven. Ik snap dat er geen reclame gemaakt mag worden voor kv voor pasgeborenen, maar vind het gebrek aan informatie wel irritant. Ook over het afbouwen van bv en het overstappen naar kv kon ik maar weinig vinden. Wat ik wel vond over afbouwen was a) informatie die vooral bedoeld is om je over te halen om toch maar niet met bv te stoppen; b) gewauwel over hoe emotioneel het wel niet voor je moet zijn om te stoppen met bv en hoe zielig het ook voor je kind is; c) info over hoe je de bv moet afbouwen maar totaal niets over hoe je de kv dan tegelijkertijd moet opbouwen en welke hoeveelheden je in die fase moet geven.
Uiteindelijk wil ik helemaal niet stoppen met bv maar gewoon vol doorgaan, maar toen ik zo twijfelde maakte het gebrek aan info het er niet beter op. Ik zou echt heel blij geweest zijn met wat eerlijke informatie over de mogelijkheden van kv, juist zodat ik een beter afgewogen beslissing kon maken over het dóórgaan met bv.
En dat moest ik even kwijt
wat kun je je dan een kreukelpakket voelen he..quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, het was nu 3,5 km, dat was echt de max, nog naar huis lopen was nog 1,5 km erbijblei was bij me, die is dus snel naar huis gelopen om de auto te halen.
Kinderboerderij
Heel fijn stukje Amsel! En wat betreft de minimale info die je overal kan vinden, gelukkig is er een bv en KV topic op FOK. Vooral in KV topic ben ik erg goed op weg geholpenquote:Op zaterdag 1 november 2014 15:49 schreef Amsel het volgende:
Oh en dit schreef ik anderhalve maand geleden over al die pro-bv info overal
[..]
En SQ, ga je vanaf nu braaf rustig aan doen?? *streng kijkt*
hahaha, net zo erg dusquote:Op zaterdag 1 november 2014 16:11 schreef JufMariska het volgende:
SQ, helpt het als ik zeg dat ik dat heel vreselijk herkenbaar vind? En dat ik *fluister* nu in het bos in Glimmen sta om
Een hypnobirthing-groepsgenootje met nog-wel-buik op de foto te zetten omdat ik zó'n behoefte had om iets Mariska's te doen tussen de voedingen, luiers, krampjes, tepelhoedjes, zoogcompressen etc enz door..?En heel goed dat je Blei gebeld hebt!!
Wij hadden ook echt een ontzettend leuke kraamverzorgster! Heel oplettend, lief en hartstikke actief. Het is nu even schrikken, en inderdaad ook even slikken, maar het gaat hartstikke goed met de kleine en mama dus dat komt zeker goedquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
En vertrek van kraam. Toen ze weg ging liet ik nog niet veel merken. Maar uren erna toen kwamen de tranen (met tuiten) . Ik had ook een heel leuke kraam Maar het komt heus goed hoor, jullie gaan dit gewoon doen!
Oh ja, dat vond ik 2 jaar geleden ook idd. Hoe combineer jij bv en kvquote:Op zaterdag 1 november 2014 15:49 schreef Amsel het volgende:
Oh en dit schreef ik anderhalve maand geleden over al die pro-bv info overal
[..]
En SQ, ga je vanaf nu braaf rustig aan doen?? *streng kijkt*
quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:32 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb 6 weken na de bevalling een nagesprek met de gynaecoloog/arts assistent over de bevalling, aangezien dat een medische bevalling is geworden. Nog tips hoe ik me kan voorbereiden, wat ik juist nu kan vragen? Ik ga van te voren het filmpje bekijken wat mijn man heeft gemaakt en ik merk dat ik emotioneel wordt als ik denk aan het moment dat mijn kind bij me wordt weggereden nadat ik hem nauwelijks heb gezien, maar dat is niet iets voor het gesprek lijkt me. Ook neem ik de gegevens door zoals ze zelf in het verslag hebben gezet (daar stond in dat ik een subtotaal hadEn dat is me nooit gezegd en de VK zei dat dat niet zo eruit zag:{ ). Wat hebben jullie in dat gesprek besproken?
Trouwens, jeuken jullie hechtingen nog, drie weken na de bevalling? Ik heb soms echt enorme jeukIk spoel nog elke keer op de wc met water en onder de douche plassen
Ik heb het in het nagesprek vooral gehad over mn bloeddruk en de daling daarvan, en over wat mn bloeddruk voor de toekomst betekende...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder over de begeleiding van de gyn tijdens mijn zwangerschap maar dat gaat bij jou niet op omdat je een vk had....
maar in principe kun je alles vragen wat jij wil.S. 2014
J. 2016
ja, dat bedoel ik ookquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd onthouden, maar was er niet een heel goede reden dat hij meteen meegenomen werd? Als in, weinig teken van leven?Dan is aankaarten toch niet echt logisch/zinvol?
Tenzij je bedoelt aangeven dat dat heel erg moeilijk was en dat je daar graag met iemand over zou praten om het te verwerken. Want het lijkt mij ook vrij traumatisch.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Als een baby kramp heeft, overstrekken ze zich dan ook? Je leest alleen maar over ineengedoken houding en gebalde vuistjes, maar hier trekt ze haar rug hol en maait met haar armen als ze krijst
Ja, herken ikquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Als een baby kramp heeft, overstrekken ze zich dan ook? Je leest alleen maar over ineengedoken houding en gebalde vuistjes, maar hier trekt ze haar rug hol en maait met haar armen als ze krijst
Dreumes heb ik na de ks ook niet gezien en werd meteen weggehaald. In het nagesprek heb ik het alleen ff benoemd. Ik had het nu (tijdens het plannen van m'n uiterste houdbaarheidsdatum, 18 uur voor m'n bevallingquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:17 schreef Hilmo het volgende:
Klopt Spees, hij was net uitgezogen en werd naar de kinderafdeling gebracht dus dat was ook nodig en dat was meer traumatisch dan dat ik het niet eens ben met de procedure. Ik ga dit ook nog wel met mijn contactpersoon in het ziekenhuis bespreken, die is daar meer in gespecialiseerd.
Ja, het is een beruchte periode, zo rond de 6 weken. Stomquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
Oi soesa, dat klinkt erg heftig! Wat een onhandige planning van dat kind!
[ Bericht 23% gewijzigd door JufMariska op 02-11-2014 05:27:00 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Voelt als pure luxe ineens hequote:Op zondag 2 november 2014 05:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier exact hetzelfde qua tijden Maris! Heerlijk.
Fijn ook Loj!
Oei GM, daar zou ik echt pissig om worden. Hopelijk is de rest vd nacht beter
Jazeker, helemaal na het gerommel van de laatste dagenquote:
Het is mss tegen het zere been, maar ik zou het pasteuriseren eerst proberen. En je kan gekolfde melk zo'n 5 dagen in je koelkast bewaren - dus ik zou de vriezervoorraad lekker even laten en voor je uitjes gewoon kolven en dat in de koelkast zetten.quote:Op zondag 2 november 2014 08:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Ahh grote zus L
Denk niet dat het flesweigeren is want de laatste paar keren (woensdag en donderdag) was die fles OK en dronk ze prima. Maar dat was dus verse melk. We zijn ook al in week 2 begonnen, dus ze kan het prima. Alleen nu was het voor het eerst ontdooide melk.
KV staat al in de kast, had de kraamhulp destijds meegenomen voor jeweetmaarnooit. Kun je dat zo mengen met BV ja? *noteert*
Ik las dit net: https://www.lalecheleague(...)-opwarmen-moedermelkquote:Op zondag 2 november 2014 09:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen zere been hoor! Ik ga het pasteuriseren ook proberen. Alleen even thermometer aanschaffen dan. En koelkastvoorraad weer opbouwen inderdaad. Had afgelopen week weinig kolftijd, vandaar vriezer. Fail.
Gebruik je afgekoeld gekookt water Chanty?!quote:Op zondag 2 november 2014 10:25 schreef Chanty het volgende:
Iemand ervaring met langdurige prutoogjes? Bij Lucas komt er nog steeds gele snot uit zijn oogjes ondanks schoonmaken met gaasjes en water en moedermelk erin druppelen. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen of moet ik hier na vier maanden gewoon maar mee naar de huisarts? Soms is het zo erg dat zijn ogen echt dichtgeplakt zitten 's ochtends en dat schoonmaken vindt hij dus ook echt geen feestje.
Hoe gaat het ondertussen bij jullie?quote:Op zondag 2 november 2014 11:00 schreef geppie het volgende:
Ik heb afgekoelde camillethee gebruikt Chanty en toen was het meteen over
Eerst gekookt water idd maar aangezien dat niks deed doe ik het nu met gewoon water.quote:Op zondag 2 november 2014 10:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Gebruik je afgekoeld gekookt water Chanty?!
Mijn dametje had ook altijd groene snottige prutoogjes, totdat mijn vader een keer water uit de kraan gebruikte. Sindsdien is haar oogje rustig en schoon gebleven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zei ik vorige week nog dat S zo moeilijk deed als ik bij hem wegliep, deze week is hij eigenlijk al de hele week zijn eigen vrolijke zelf. Ik geniet me weer helemaal suf.
En net kwam mijn zusje langs met een vreselijk verhaal over het kindje van het zusje van haar beste vriendin.En daar is weer een herkenning..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook huilen als ik maar een seconde te ver uit haar beeld verdwijn.. In bedje hetzelfde, dus k ga dan even terug voor een kusje en een aai en dan loop ik weer weg en zeg dat ik weer terugkom.. Dat werkt
En je spoiler
Franny.. Jullie regels dan toch, maar snap dat je ff zo zat
En Kuiken in de Efteling
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Hier houd ik me aan vast de komende weken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet nog dat ik bij Sil bij 6 weken echt dacht: wat is er in godsnaam aan de hand en hoezowildeikeenbabyachtige gedachten, en na die sprong van 6 weken was alles ineens zooo makkelijk! Toen had ik echt de heftige/moeilijke eerste periode afgesloten.
Ik vond dit overzicht echt vreselijk, de wekenlange donderwolken waar je je al ruim van tevoren druk om maakt terwijl het vaak gewoon meevalt. Ik werd hier echt gestrest van en wist niet hoe snel ik dat boek weg moest leggenquote:Op zondag 2 november 2014 18:54 schreef Moppert het volgende:
Nee maakt niets uit.
(ik vind het echt de grootste onzin die er is. Als je het schema bekijkt is het zo opgesteld dat het altijd past.en ze hebben veel sprongen aardig vroeg er staan dus dan lijkt het net alsof je kind traag is en dat dus niet is. en andersom)
[ afbeelding ]
en daarom koop ik ze altijd als ze in de aanbieding zijn,ik heb echt een overvloed! helaas woon je niet om de hoek anders mocht je zo n pak komen halen .quote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef kwakz0r het volgende:
Beginnende ouder crisis hier: baby heeft gepoept, billendoekjes gaan op tijdens het vegen, niet meer doekjes in huis, baby pist over papa en t aankleedkussen en zichzelf heen, appie is net 15 minuten dicht![]()
Hoera voor hydrofiele washandjes en de turkse super/doner/alleswinkel om de hoek!
Nou, precies, zo is het voor mij. Hoe minder ik bezig ben met alles interpreteren (als Een Sprong e.d.) en willen duiden, hoe makkelijker het gaat. Gewoon iedere dag nemen zoals het komt.quote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vond dit overzicht echt vreselijk, de wekenlange donderwolken waar je je al ruim van tevoren druk om maakt terwijl het vaak gewoon meevalt. Ik werd hier echt gestrest van en wist niet hoe snel ik dat boek weg moest leggen
quote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef kwakz0r het volgende:
Beginnende ouder crisis hier: baby heeft gepoept, billendoekjes gaan op tijdens het vegen, niet meer doekjes in huis, baby pist over papa en t aankleedkussen en zichzelf heen, appie is net 15 minuten dicht![]()
Hoera voor hydrofiele washandjes en de turkse super/doner/alleswinkel om de hoek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |