Zolang jij Boaz de mogelijkheid biedt om te slapen als hij moe is, is het aan hem om de duur van de slaap te bepalen. 45 minuten is inderdaad precies 1 slaapcyclus dus het is logisch dat hij precies zo lang slaapt. Hij zal vanzelf (misschien) leren om langer te slapen. En als hij tevreden is, waarom maak je je dan druk?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha dat plaatje![]()
Geppie succes met alles![]()
Amsel om nog even op jouw opmerking terug te komen: Djenna sliep de heeeeeele dag. Die moest je echt wakker maken voor haar fles. Boaz is 180 graden anders. Hij groeit goed en is best tevreden. Maar ik ben soms bang dat ik iets verkeerd doe vanwege dat slaappatroon van hem overdag
Dat was geppie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef Dyre het volgende:
Nou ben ik helemaal vergeten wie het ook alweer was, maar door het verhaal van Cheiron moest ik ineens denken aan dat babietje waarbij het armpje klem (?) had gezeten tijdens/voor (?) de bevalling?
ja, die zwangerschapsdementie is echt helemaal weg nu
Wie was dat ook alweer en hoe gaat het met haar arm nu?
Oja. Geppie, ben je al bij een osteopaat geweest? Misschien N heeft je baby daar nog last van...?quote:
Omslagrompers zijn inderdaad de uitkomst. Dat gaat in principe redelijk. Maar het breekt natuurlijk je hart als je kleine mannetje er na 9 maanden met grof geweld uit zn moeder wordt getrokken en daarbij zn arm al breekt. Met een beetje gelukt zou het wel over een paar dagen al redelijk geheeld moeten zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:21 schreef Dyre het volgende:
ch, dat is sneu zeg...
Gelukkig lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Zijn die omslagrompers dan wel fijn, of gaat dat ook lastig?
5 uur wakker en dan niet meer slapen is inderdaad welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Geppie wat sneu![]()
![]()
Cheiron, dat is ook heel zielig![]()
Frannyen opeens heb je weer tijd voor jezelf! Lijkt me heerlijk!
De wintertijd zorgt er hier voor dat F elke ochtend rond 5 uur wakker wordtGaat hopelijk snel weer over... Z'n snotterige neusje helpt ook niet mee; normaal slaap ik wel weer door tijdens het voeden maar vandaag zat dat er niet in
![]()
Hoe is het nu met S2 Spees; wordt de verkoudheid al minder?
Ja dan is zorgen maken idd helemaal niet nodig! Vertrouw op jouw en haar lijf als alle signalen goed zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Superstom Spees! Duurt het nu al lang eigenlijk? Sneu voor zo'n ukje. En voor jullie
Aww Limoneheerlijk
Thanks Franny en Limone. Het is ook waar, zorgen en genieten gaan hand in hand hier. Ik moet ook eens ophouden met Googlen. Dan kom je op artikelen over bijv. stille ondervoeding, waar ik dan pijn in m'n buik van krijg. Terwijl ze afgelopen maandag bijna 300 gram was gegroeid t.o.v. 1,5 week daarvoor, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. SMS Google uitbeter voor mijn gemoedsrust..
Nee gek, dat moet je ook niet googlen! Google Happy thoughts. Ik las vandaag dit artikel. Het 'mediteren' heb ik vandaag gedaan door eens 5 minuten goed naar haar te kijken toen ze aan het spelen was. Zo kwam ik er achter dat grom-geluidjes maakt naar haar tijgerspeeltje. Het mediteren hielp dusquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Superstom Spees! Duurt het nu al lang eigenlijk? Sneu voor zo'n ukje. En voor jullie
Aww Limoneheerlijk
Thanks Franny en Limone. Het is ook waar, zorgen en genieten gaan hand in hand hier. Ik moet ook eens ophouden met Googlen. Dan kom je op artikelen over bijv. stille ondervoeding, waar ik dan pijn in m'n buik van krijg. Terwijl ze afgelopen maandag bijna 300 gram was gegroeid t.o.v. 1,5 week daarvoor, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. SMS Google uitbeter voor mijn gemoedsrust..
Het is soms vrij pittigquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:49 schreef Loj het volgende:
Nog steeds beterschap voor S Spees!
Hoe gaat t eigenlijk met je dreumes ernaast? Heeft hij veel aandacht voor S of juist helemaal niet?
Voor je het weet begint het kuiken ook te bijten!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:13 schreef Burdie het volgende:
Hier ook nog een leeg bekkie hoor RFR! Succes vannacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ssst! Ik gebruik Bol om te rechtvaardigen dat ik morgen weer even terug mag voor misschien nog meer cadeautjesquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:59 schreef Limone het volgende:
Mooie score Dyre!
Maar bol is altijd 20% duurder, dus daar zou ik niet mee vergelijken.![]()
Oh shit sorry! Die antenne staat bij mij niet altijd aan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:03 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ssst! Ik gebruik Bol om te rechtvaardigen dat ik morgen weer even terug mag voor misschien nog meer cadeautjes
Dat is hier ook zo. Maar dan alleen in de nacht. Zijligging wordt niet aangeraden omdat ze op hun buik kunnen rollen in een houding waarbij ze niet goed hun hoofdje kunnen draaien. Wij gebruiken nu een zijliggingskussen (¤15) hiervoor, misschien een tip.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 05:43 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
trouwens, meestal als ik baby terug in bed leg na het voeden gaat ze binnen no time ontzettend hikken. Vannacht en gisteravond heb ik haar half op de zij weggelegd en ze sliep beide keren meteen zonder slikken en hikken. Ik leg ze voortaan wel altijd zo.
Oh, wat grappig die herkenning! Alsof ze dan inderdaad te lang zonder ons hebben gelegen ofzoquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:21 schreef JufMariska het volgende:
Hier ook een zijslaper, wij hebben een soort mini-voedingskussentje voor 'm, hadden ze in het zkh ook. Daar slaapt hij heerlijk en omrol-veilig mee.
Soesa, hier heeft L dat ook zo'n beetje: ofwel aan het begin, ofwel einde van de nacht heeft hij ons nodig om rustig te kunnen liggen. Een aantal nachten wilden we 'm toch in zijn eigen wieg laten, maar dat werkt echt niet. Sinds we doorhebben dat hij dan bij ons nog wel makkelijk 2u tukt scheelt dat ons alledrie een stuk nacht
Ik vond 't ook fijn om bij jou hetzelfde te lezenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, wat grappig die herkenning! Alsof ze dan inderdaad te lang zonder ons hebben gelegen ofzo.
Ik lig inbad
. Voor het eerst zonder buik en het is de eerste keer ook meteen dat ik 'm mis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Goede tip! Het is inderdaad nogal een uitdaging.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Misschien dat je, als je haar op een wit doekje laar kauwen, er achter kan komen waar het vandaan komt? In een baby's mond kijken vind ik zelf namelijk nogal een uitdaging.
Herkenbaar Spees wat betreft Sillies gedragquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
. Vooral dat opstandige ben ik totaal niet gewend, S was altijd een heel makkelijke en vond serieus alles wel best. Maar hij moet ook even z'n plekje weten te vinden in de nieuwe gezinssamenstelling natuurlijk. Heb wel het idee dat t sinds een dag of twee beter gaat. We zijn heel erg bezig om hem te betrekken bij van alles, om ook dingen alleen met he
Goed juistquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en baby ligt 's morgens ook bij ons in bed
Ik ben overigens niet zo panisch als het om veiligheidseisen gaat. Ik vind wat ik doe veilig, als in, ik voel me er veilig bij. Dat het niet past in de 43214567 babywetten van tegenwoordig maakt me dus niet doodsbang
Gelukkig maar! En die schaam-smiley is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en baby ligt 's morgens ook bij ons in bed
Ik ben overigens niet zo panisch als het om veiligheidseisen gaat. Ik vind wat ik doe veilig, als in, ik voel me er veilig bij. Dat het niet past in de 43214567 babywetten van tegenwoordig maakt me dus niet doodsbang
ja, zo'n zijligkussen vind ik sowieso het overwegen wel waard hoor! Tnxquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed juist, maar ik dacht, ik geef het je even mee.
Mariska, wow, hij is zeker veranderd! Wat doet hij het goed zeg! Weten jullie eigenlijk wat de reden van de vroeggeboorte was?
15 november was z'n etaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Mariska, je schildpadje! Wat groeit ie hard! Wanneer was je UD ook alweer? Het gaat goed met hem he? <3
En die foto met opa![]()
Met samen in bed slapen heb ik ook geen moeite. Ik beweeg nl niet als zij bij mij in bed ligt heb ik gemerkt. Ze ligt dan vaak op 'draagdoekhoogte', dus dat ik haar een kusje op haar hoofd kan geven zonder te hoeven buigen, op haar zij en ik ook op m'n zij met m'n arm om haar heen zodat ze niet om kan rollen. Of op m'n borst/buik maar door mijn afvallen voelt dat niet zo fijn meerquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, zo'n zijligkussen vind ik sowieso het overwegen wel waard hoor! Tnx
En als baby bij ons in bed slaapt zorg ik dat ik mijn neus op dezelfde hoogte heb als die van haar, dat ik haar wel aanraak maar er genoeg afstand is, en dat ze niet uit bed kan vallen. Werkt eigenlijk perfect!
Nope.. Bloed was schoon, over het onderzoek van de placenta horen we 12 november meer, maar de kans dat daar iets uit komt is nihil. Blijft zeer waarschijnlijk altijd een raadsel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed juist, maar ik dacht, ik geef het je even mee.
Mariska, wow, hij is zeker veranderd! Wat doet hij het goed zeg! Weten jullie eigenlijk wat de reden van de vroeggeboorte was?
alles oke met jullie? las iets over vreselijk noodweer in Noorwegen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat fijn zeg! En ik heb dé halloween outfit voor jullie gevonden: [ afbeelding ]
Is dat typisch iets van de Noord-Europeanen? In Denemarken verbaasden wij er ons over dat bij 18 graden alle kinderen in winterpakken en mutsen liepen. En babietjes in de kinderwagen droegen dat, en lagen nog onder een dekbed ook. Wij vonden dat idd nogal gevaarlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:55 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Gelukkig maar! En die schaam-smiley is nergens voor nodig.
Ik ben gestopt die wetten te lezen. In Nederland zijn er erg veel regeltjes, vind ik. Hier is dat stukken minder.
Disclaimer: veel regeltjes hebben natuurlijk een reden. Maar dit soort regeltjes slavisch opvolgen is niet altijd de oplossing. Gezond verstand en je baby goed kennen moet ook niet onderschat worden.
Zo houden wij ons niet aan de regel dat je je baby moet kledenin wat je zelf ongeveer aan hebt + 1 laagje. 't Arme kind stikt de moord.
Dat de buuf hier haar baby met 15 graden met wollen romper, dikke wollen jumpsuit, bollen bivakmutsje in een dikke drager + dikke babyinzet draagt.. Pff moet zij wetenMaar oververhit raken is m.i. gevaarlijker dan het fris hebben.
Haha ja, dat zagen wij dus ook. We hebben ons een week lang er over verbaasd. Het was wel makkelijk: de niet-Denen waren makkelijk te herkennen aan de afwezigheid van idioot warme kleding voor de tijd van het jaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Alles goed! Maar er is inderdaad een flinke overstroming elders in het land. Doordat iedereen hier in houten huizen woont, zag je hele huizen meegesleept worden.Global warming merk je erg hier.
L-E, ik denk het! We hebben wel een dun katoenen mutsje voor mini nu, maar menig baby heeft nu al een wollen pak aan van top tot teen. En het is 10-15 graden! Wat als het -5 is. Of -15?? Maargoed. Er lopen ook al volwassenen met dikke mutsen op nu. Ik zie een verbandNou, wij varen onze eigen koers
En ze vind het toch leukquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh gelukkig Room!
ons moppie is vandaag alweer 3 maanden!
[ link | afbeelding ]
Daar zit ik met smart op te wachtenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef flowerbox het volgende:
Aaah, mijn mini is morgen alweer tien maanden. Ze zei vanochtend voor het eerst het woordje mama.Verder probeert ze al,langs de salontafel te lopen. Ze is iets rapper dan haar zussen.
Ik zat ook helemaal enthousiast te doen. Ze keek me echt aan van wat doe jij nou weer?!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar zit ik met smart op te wachtenHet lijkt me echt geweldig als ze voor het eerst papa of mama zegt! Nog eventjes geduld
Ha! Ik dacht dat zij niet meer op je kon lijken. MAAR HET KAN DUS TOCH!!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh gelukkig Room!
ons moppie is vandaag alweer 3 maanden!
[foto]
Over mijn oudste krijg ik dat echt altijd te horen, zelfs wildvreemden komen naar me toe om te zeggen dat E zoveel op mij lijkt. En bij S heeft nog niemand dat gezegdquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoor dus nooit dat ze op mij lijkt. Constant hoor ik: 'Ooooh wat lijkt ze toch op D. he'
Het valt me trouwens op hoeveel aanspraak je krijgt als je met een kinderwagen op straat loopt. Vooral van oude dametjes
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha! Ik dacht dat zij niet meer op je kon lijken. MAAR HET KAN DUS TOCH!!!![]()
Gefeliciteerd met haar kwartjaardag!
Vroegen ze het niet gewoon daarvoor?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Over mijn oudste krijg ik dat echt altijd te horen, zelfs wildvreemden komen naar me toe om te zeggen dat E zoveel op mij lijkt. En bij S heeft nog niemand dat gezegd. Ze lijkt ook echt niet op mij. Dat vond ik de eerste dagen een beetje gek, bij E had ik heel erg een gevoel van herkenning en dat ontbrak bij S. Nu vind ik het alleen maar leuk dat ze zo verschillend zijn
(alleen ben ik al wel aan het shoppen gegaan, vanaf mt 62 passen de kleertjes van E echt niet bij S!)
Ik liep zondag met een draagdoek Door Sprookjeswonderland. Ik leek wel een van de attracties. Constant aanspraak, en zoveel mensen die het gezichtje van de baby willen zien.. lief maar dan moeten ze half in mijn decolleté hangen
![]()
Kuiken lijkt erg op zijn vader. Die weer enorm op z'n moeder lijkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
het wisselt hier wel hoor, de ene dag net R en dan weer een kopie van mij.
of zoals mijn moeder zegt: Ze lijkt vreselijk veel op opa (mijn vader) nu mogen jullie 1x raden op wie ik erg lijk...
Zo heb ik al een paar keer gehoord dat F op opa lijkt (vader van mijn vriend)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken lijkt erg op zijn vader. Die weer enorm op z'n moeder lijkt.
Toen ik kuiken voor het eerst aan de borst had, moest ik daar echt even aan wennen. Hij leek net mijn schoonmoeder![]()
.
Yep, schijnt vaker voor te komen. En misschien bij mij door mn 'verleden' vn ziekte van Graves dat ik wat vatbaarder ben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat I op mijn schoonmoeder lijkt.. Heb niets tegen haar, maar knap is ze bepaald niet, dus ik vond het heel STOM.
.
Jeetje Blue! Wordt dat door hormonen veroorzaakt? Die heftige schommeling van je schildklier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |