Nu ja.. Het originele bericht had het over een kinderwagen die van het perron gerold was en niet over een kinderwagen die meegesleurd werd door een vertrekkende trein.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik al het hele topic, maar mensen schijnen toch de moeder nog moeder-onwaardig te vinden en haar te willen opknopen aan de hoogste boom. Heel triest.
Geheh dat je het ook nog blijft proberenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
omg, je snapt het niet
Ik probeer juist aan te tonen dat er honderden verschillende mogelijkheden zijn.
Feit is dat we niet weten wat er precies gebeurd is! Ik geef niemand de schuld zonder alle feiten te kennen. Ik ga uit van het goede in de mens, en dat fouten maken menselijk is.
Dat jullie allemaal perfect zijn, nooit fouten maken en degenen die wél fouten maken meteen ongelofelijk willen straffen, is totaal onrealistisch.
Jezus.... wat een volk hier. Al die aannames
Ja, ik kap ermee. Tegen dat soort gedachten werkt niks, zelfs geen goede argumenten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geheh dat je het ook nog blijft proberen
Op Amersfoort wel vaker meegemaakt dat de conducteurs de deuren dicht doen om te vertrekken terwijl er nog mensen uit moeten stappen en er nog tig mensen klaar staan om in te stappen. Stel je bij iedere deur zo'n kluitje mensen voor en dat 1 of 2 treinstellen lang. Kinderwagen zal wel over het hoofd gezien zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een das die om de kinderwagen hing, maar die door het uitstappen los geraakt is en deels nog in de trein lag. Eén van de miljoenen mogelijkheden.
De conducteur maakt de deuren dicht. Waarom doet zo iemand de deuren dicht als er iemand met een kinderwagen zo dichtbij de deur staat?
Zal ik even vragen of deze op NWS kan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:11 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Er is meer bekend over de oorzaak van het bizarre ongeluk waarbij een baby op het spoor belandde op Amersfoort Centraal.
De Nederlandse Spoorwegen hebben de camerabeelden teruggekeken.
Daarop is te zien dat de kinderwagen tussen de trein en het perron belandt.
Bij het vertrek van de trein werd de kinderwagen een stukje meegesleurd. Dat bevestigt NS-woordvoerder Eric Trinthamer.
Eén meisje is helemaal verlamd van schrik
'Omdat de trein harder gaat dan de kinderwagen, is deze gekanteld en op de rails beland,' beschrijft de woordvoerder. Hoe het kon gebeuren, wordt volgens hem onderzocht. 'Voor vertrek kijkt de conducteur altijd nog even of de trein kan vertrekken.'
Mogelijk is de vader lomp bezig geweest, onderzoek zal dat uitwijzen.
Ooggetuige
Het ongeluk op perron 17 leidde tot ontreddering onder een groep wachtende passagiers, verklaart ooggetuige Hadjar Benmiloud.
De jonge Moslim hoort rond 3 uur 's middags hoe een moeder naast haar een gil slaakt en snel haar handen voor de ogen van haar kinderen slaat.
Wat er gebeurt is bijna te onwerkelijk om waar te zijn, vertelt ze.
Benmiloud zag hoe de kinderwagen vastzat tussen het perron en de trein. 'De kinderwagen sloeg al na een paar seconden om en schoot daarbij los van de trein. Op dat moment viel de baby eruit en belandde op de rails.'
De moeder viel volgens Benmiloud direct flauw, waarna de vader over haar heen sprong op de rails om de baby te redden. Het kind hield merkwaardig genoeg geen schrammetje over aan de val.
Trauma
Sommige mensen begonnen te klappen?, anderen begonnen te huilen, sommige vonden het echt fantastisch zegt Benmiloud. 'Ik heb nog nooit zoveel emoties op een kluitje gezien.' Volgens de reizigster verkeerden sommigen van hen in shock, ook nadat duidelijk was dat het baby'tje niks mankeerde. 'Eén meisje was helemaal verlamd van schrik, anderen hielden niet meer op met schreeuwen en snikken. Het was zéér traumatisch allemaal. Waar ik me wel over heb verbaasd, is het uitblijven van hulp aan de mensen die het hebben zien gebeuren. Want ook al liep dit goed af, je kunt een trauma overhouden aan zoiets afschuwelijks. Ik weet dat uit eigen ervaring. Daarom ben ik de anderen ook zoveel mogelijk hulp en troost gaan bieden. Eigenlijk had de NS dat moeten doen.'
De SS-woordvoerder ontkent dat de NS traag in actie kwam om geschokte passagiers op te vangen. 'Er stonden medewerkers vlakbij. Zij zijn nog enige tijd gebleven om omstanders hulp te bieden. Natuurlijk lag onze prioriteit in de eerste plaats bij de opvang van de vrouw en haar kind,' reageert Trinthamer.
Lees meer : http://www.powned.tv/nieu(...)_baby_valt_op_s.html
National Weather Service?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zal ik even vragen of deze op NWS kan?
Maar wat is de Brave New World-link? De dappere vader?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
National Weather Service?
Nah, niks voor die lui.
Ah, ja, goed idee!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat is de Brave New World-link? De dappere vader?
Misleidende foto want die kan niet kloppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:17 schreef Travel. het volgende:
Die foto klopt ook niet.
Ik denk dat je een paar berichten door elkaar heb gehaald.
Dat jaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu is Hadjar opeens moslim, zou je niet zeggen als je haar stukjes kent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |