SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:32 schreef twist02 het volgende:
Oke, na jullie voorbeelden weet ik zeker dat ik me er niks meer van aan ga trekken!
En papa wordt inderdaad goed geïnstrueerd (al is die ook gewoon bij het namen-proces betrokken)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hadden wij ook gedaan hoor! Voor ons was het echt dé naam. Al voordat we het geslacht wisten. Deze nicht zien/spreken we vrij regelmatig maar we zitten niet dagelijks op de koffie, we wonen 100 km uit elkaar enz enz dus het had ons, aan beide kanten, niet tegengehouden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als ons dat zou overkomen zouden we alsnog de naam gewoon aanhouden, denk ik. Dan heten ze maar allebei hetzelfde.
Denk ik, hoor. Want mss krijgt de naam dan wel ineens een heel andere lading. Vind je m dan vanzelf niet leuk meer voor je eigen kind of zo.
mwhehequote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:33 schreef oh-oh het volgende:
Oh well, mijn broertjes tweede naam is Johanes omdat mijn vader echt niet wist dat dat met dubbel n moest en mijn moeder dacht dat ze dat echt niet hoefde te spellen voor hem
Haha, ik zal 'm een briefje meegevenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:34 schreef kovenant het volgende:
ik ben ook bij namen proces betrokken trouwens
maar goed dan nog sta je bij stadhuis, en moest toch even nadenken.
* kovenant zegt tegen zichzelf "maak geen fout!" "maak geen fout!"
dus ja het komt wel voor
Ik heb mijn man een proefdruk van het geboortekaartje meegegevenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:34 schreef kovenant het volgende:
ik ben ook bij namen proces betrokken trouwens
maar goed dan nog sta je bij stadhuis, en moest toch even nadenken.
* kovenant zegt tegen zichzelf "maak geen fout!" "maak geen fout!"
dus ja het komt wel voor
Same here dus. Zijn Nederlands was toch niet zo goed als we altijd dachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehezo heeft een ex van mij ook een -n- te weinig in zn naam. Zn vader sprak gebrekkig Nederlands en moest de naam spellen op het gemeentehuis
dat ging nie helemaal goed. Of ie het dan op kon schrijven... ja in t Chinees kon ie dat wel maar Westerse letters kende ie niet. Dan houdt het wel een beetje op xD
hahahaquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:39 schreef Moppert het volgende:
Ik heb het ook opgeschreven... en hem 15 keer laten spellen ofzo.![]()
Dat zou ik ook vinden idd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh hadden wij ook gedaan hoor! Voor ons was het echt dé naam. Al voordat we het geslacht wisten. Deze nicht zien/spreken we vrij regelmatig maar we zitten niet dagelijks op de koffie, we wonen 100 km uit elkaar enz enz dus het had ons, aan beide kanten, niet tegengehouden.
Ik had wél moeite met de naam Jasmijn. Vonden we allebei prachtig en wilden we best voor een dochter, maar B. heeft al een nichtje met die naam én met zijn achternaam. Dat hebben we dus wel gelaten. 2 met dezelfde naam in dezelfde familie soit, maar 2 met ook nog dezelfde achternaam vond ik too much.
Natuurlijk kan dat wel.. maar het ging er toen op fok ook over dat het mis was gegaan bij iemandquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:43 schreef Vanyel het volgende:
Same here. Spelling wel besproken omdat er opties zijn, maar als we dit niet aan elkaar konden overlaten... t idee alleen al.
En hij bleef dat ook netjes doen die 15 keer?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:39 schreef Moppert het volgende:
Ik heb het ook opgeschreven... en hem 15 keer laten spellen ofzo.![]()
Ik vergeet mijn hoofd nog als die niet vast zou zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Kun je ze dan niet onthouden of alleen spelling of volgorde niet?
Femke en Lars vind ik beide zulke toffe namenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:27 schreef Shandaly het volgende:
Ook Sandra krijgen ze wel verkeerd gespeld![]()
Sandera bijvoorbeeld, of Xandra.
Voor mijn kinderen nog nooit hoeven spellen. Alleen wordt Femke door Lars consequent Fenke genoemdEn als hij heel boos is "Nee FENKEN, niet doen!!"
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vergeet mijn hoofd nog als die niet vast zou zittenmaar vooral de volgorde idd, omdat die tijdens de zwangerschap nog een paar keer is gewijzigd (er staat een klinker tussen, en de volgorde die we oorspronkelijk wilden, maakte een vierletterig woord met betekenis. Liever niet dus.)
Hier ook regelmatig met een Y ipv I. Hoe mensen er bij komen..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Huh met een z? Hoezomisschien heette een collega van hen zo
Bij onze zoon wel sporadisch een Sylvain (OK, en een keer Silverijn) maar meestal gaat het gewoon goed.
Dat komt door Sylvesterquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hier ook regelmatig met een Y ipv I. Hoe mensen er bij komen..
Ik zat al héél hard te bedenken in welk geval een Y een I-klank had. Nou, bij deze dus.quote:
Ja dat.. Ik dacht al waar blijft de tip?!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb mijn man een proefdruk van het geboortekaartje meegegeven![]()
.
Een Deense naam misschien?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:19 schreef L-E het volgende:
Ja, ik zoek inspiratie!
Namen voor zowel jongens als meisjes, eisen: bij voorkeur niet met een J of L, geen Engels klinkende namen, we houden van kort (maximaal 5 letters, liever 4) en een mix van stoer en lief, ofzo.
We hebben idd wel een zwak voor de Scandinavische namen (Sticker zn tweede naam is van oorsprong ook uit die hoek)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Een Deense naam misschien?![]()
Sil?
Ik zat meer even aan de timing te denkenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:48 schreef L-E het volgende:
[..]
We hebben idd wel een zwak voor de Scandinavische namen (Sticker zn tweede naam is van oorsprong ook uit die hoek)
Oja, dat speelt ook meequote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zat meer even aan de timing te denken![]()
Wij hadden vroeger een kat die op een boot voor de Deense kust was geboren, en die hadden ze Smörre genoemd (boter)
Kjelt/Kjeldquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:19 schreef L-E het volgende:
Ja, ik zoek inspiratie!
Namen voor zowel jongens als meisjes, eisen: bij voorkeur niet met een J of L, geen Engels klinkende namen, we houden van kort (maximaal 5 letters, liever 4) en een mix van stoer en lief, ofzo.
Oehhhh, ik duik in mijn inspiratielijstjes:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:19 schreef L-E het volgende:
Ja, ik zoek inspiratie!
Moet jij geen twee namen verzinnen per geslacht?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:48 schreef L-E het volgende:
[..]
We hebben idd wel een zwak voor de Scandinavische namen (Sticker zn tweede naam is van oorsprong ook uit die hoek)
Hier ook nietquote:
Maar heet ie dan -ain of -ijn op t eind?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hier ook regelmatig met een Y ipv I. Hoe mensen er bij komen..
hier staat de naam van m'n baby tussenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
Elin
Suze
Saar
Eva
Sofie
Emma
Mila
Mia
Milou
Anne
Lise
Nina
Kate (is Engels, i know )
Liva
Fien
Roos
Isa
Isis
Silja
Ik ken alleen maar meisjesnamen
Oh, en Abel
Volgens mij heb je al eens genoemd en is het ook de naam van mijn peuterquote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
hier staat de naam van m'n baby tussen
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:25 schreef Dottey het volgende:
[..]
Moet jij geen twee namen verzinnen per geslacht?
joh!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
hier staat de naam van m'n baby tussen
haha!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Volgens mij heb je al eens genoemd en is het ook de naam van mijn peuter
meen je dat nou?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
joh!
ik had voor jou gegokt op iets van Jazzlyngeen idee waarom
Grappig, heb je allebei de namen van mn dochters iig overwogenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:33 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
meen je dat nou?![]()
Nee, ik ben niet zo van zulk soort namen.
Mijn lijstje zag er meer zo uit:
Amélie
Zara
Yrsa
Shanti
Nina
Lotte
Malou
Iza
Sari
Yara
Eva
Aliza
Evi
Elisa
Zyra
Alize
Carice
Amber
Ilva
Huh? Jouw tweede heet toch zoals de oudste van Soesa? Of denk ook dat al heel lang verkeerd?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Grappig, heb je allebei de namen van mn dochters iig overwogen![]()
Wel uitenlopende namen zeg
dat dacht ik ook! En ook die stond op m'n lijstquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Huh? Jouw tweede heet toch zoals de oudste van Soesa? Of denk ook dat al heel lang verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |