Je leest niet goed. NIEMAND in dit topic zegt dat iedereen met een allergie zich aanstelt. Waar over geklaagd wordt is dat er mensen zijn die zelf bedacht hebben dat ze een allergie hebben, terwijl dit vaak gewoon echt niet zo is. Er is in dit topic nog niemand geweest die zegt dat je niet daadwerkelijk allergisch kan zijn voor bepaald voedsel. De mensen met een echte allergie zijn er alleen veel minder dan mensen die beweren of denken dat ze een allergie hebben. 'Jullie' lezen niet goed en leggen anderen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:39 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
toen was ik 3 en ja toen al heftige hoofdpijnen waar niemand wist waar ze vandaan kwamen. Alleen kwam toen niemand op het idee om naar voedsel als oorzaak te kijken.
Maar blijkbaar lig ik voor de lol dagen op bed. Zal de volgende keer aan denken....
Jupquote:Op maandag 3 november 2014 11:49 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Je leest niet goed. NIEMAND in dit topic zegt dat iedereen met een allergie zich aanstelt. Waar over geklaagd wordt is dat er mensen zijn die zelf bedacht hebben dat ze een allergie hebben, terwijl dit vaak gewoon echt niet zo is. Er is in dit topic nog niemand geweest die zegt dat je niet daadwerkelijk allergisch kan zijn voor bepaald voedsel. De mensen met een echte allergie zijn er alleen veel minder dan mensen die beweren of denken dat ze een allergie hebben. 'Jullie' lezen niet goed en leggen anderen woorden in de mond.
Zoals al is uitgelegd is het in de ogen van veel mensen asociaal om meer geld te vragen voor een gerecht dat aangepast moet worden, terwijl dit wel meer geld kost om te maken, vanwege andere ingrediënten, die je misschien verder niet gebruikt en later weg kan gooien of ingrediënten die duurder zijn, meer tijd kwijt zijn dus meer loonkosten. Iedereen snapt toch dat 10 borden tomatensoep maken minder werk en goedkoper is dan 9 gewonequote:Op maandag 3 november 2014 10:46 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig snappen een hoop restaurants/koks ook dat ze bestaan dankzij hun klanten en vinden ze een aanpassing binnen het redelijke meestal geen probleem.
En hoe zo'n aanpassing ten koste gaat van de grote meerderheid, is me ook echt een raadsel.
Wat Iwanius ook mag denken zo ontzettend goed te weten.
Die vergelijking loopt totaal mank (hihi snap je hem, rolstoel en zo). Dat is een eenmalige uitgave waar elke rolstoelgebruiker bij gebaat is. Voor mensen met een allergie ben je elke keer opnieuw geld kwijt. Aan voedsel is al zo weinig te verdienen. Als jij een aangepast gerecht verwacht voor dezelfde prijs als het originele gerecht, ook al zitten er misschien minder ingrediënten in, is de kans groot dat ze zelfs verlies maken op dat gerecht.quote:Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij zegt ook tegen iemand in een rolstoel dat hij maar even op moet staan om een hoge drempel over te gaan omdat jij (als uitbater) écht geen mogelijkheid ziet wat te fabriceren met plaatjes zodat een hellinkje ontstaat?
O nee, van jou moet de rolstoeler maar thuisblijven, omdat jij vooral geen last wil hebben van zijn handicap.Stoute rolstoeler! Zomaar niet kunnen lopen! te lui zijn om te lopen!
QFTquote:Op maandag 3 november 2014 11:49 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Je leest niet goed. NIEMAND in dit topic zegt dat iedereen met een allergie zich aanstelt. Waar over geklaagd wordt is dat er mensen zijn die zelf bedacht hebben dat ze een allergie hebben, terwijl dit vaak gewoon echt niet zo is. Er is in dit topic nog niemand geweest die zegt dat je niet daadwerkelijk allergisch kan zijn voor bepaald voedsel. De mensen met een echte allergie zijn er alleen veel minder dan mensen die beweren of denken dat ze een allergie hebben. 'Jullie' lezen niet goed en leggen anderen woorden in de mond.
En die vervolgens iedereen gaan vertellen dat hun papje van linksgedraaide geitenyoghurt met sesamolie en kastanjekruimels verrukkelijk is, en dat je het echt wel mag proeven.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Pisvolk is het vooral van die tutholla's die er over doorzeuren. Nee je hebt geen allergie je bent een aandachtshoer.
Mensen ,met een echte allergie herken je ook veel veel makkelijker. Die melden via de mail of telefoon dat ze allergie X hebben en zijn zelden binnenlopers.
Mensen met nep-allergie zijn altijd binnenlopers en hebben meerdere soorten allergieën 5 anekdotes erover en willen een chef uitleggen wat ze niet mogen hebben. Soms als ik me verveel en een slechte dag heb laat ik ze wel even naar de keuken lopen om met de chef te praten![]()
Iwanius beweert nog meer, hè.quote:Op maandag 3 november 2014 11:49 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Fijn dat je voor Iwanius antwoordt, maar ik lees in zijn bericht toch meer: dat hij uit principe niet bereid is enige concessie te doen aan iemand die anders is dan de standaard.quote:Op maandag 3 november 2014 12:12 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Die vergelijking loopt totaal mank (hihi snap je hem, rolstoel en zo). Dat is een eenmalige uitgave waar elke rolstoelgebruiker bij gebaat is. Voor mensen met een allergie ben je elke keer opnieuw geld kwijt. Aan voedsel is al zo weinig te verdienen. Als jij een aangepast gerecht verwacht voor dezelfde prijs als het originele gerecht, ook al zitten er misschien minder ingrediënten in, is de kans groot dat ze zelfs verlies maken op dat gerecht.
En als het zo duur wordt om te zorgen dat rolstoelen makkelijk naar binnen kunnen dat er geen geld meer te verdienen aan je tent, dan zeg je natuurlijk inderdaad dat ze beter naar een andere tent kunnen gaan.
Dat je vaak de hele keuken en inkoop moet omgooien om aan die wensen te voldoen? Het ligt eraan wat voor gerechten je serveert, maar vaak is dat gewoon waar. Als je dat niet snapt weet je inderdaad niet hoe een professionele keuken werkt.quote:
Ik heb hem toch echt zien posten dat als het niet een enorm gedoe wordt en de essentie van het gerecht niet totaal teniet doet dat hij het ook normaal vindt dat een gerecht wat aangepast wordt.quote:Op maandag 3 november 2014 13:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Fijn dat je voor Iwanius antwoordt, maar ik lees in zijn bericht toch meer: dat hij uit principe niet bereid is enige concessie te doen aan iemand die anders is dan de standaard.
Je punt wb het aanpassen van gerechten snap ik wel. En zeker als dat last-minute moet gebeuren lijkt me dat niet prettig werken voor de brigade en zal de winstmarge dalen. Daar ligt ook een rol voor de persoon met de allergie: leg vooraf al contact met de keuken en bespreek de mogelijkheden. En dat zie ik vrijwel iedereen hier posten die met een fikse allergie te maken heeft. Is de chef voorbereid en kan de persoon met een allergie met een geruster hart aan tafel zitten én lekker eten.
Goed gezegd en mee eens hoor. Het gaat vooral om het niet goed lezen en de essentie van een stukje tekst begrijpen. Schelden is imo een zwaktebod in deze en zodanig een beetje jammer.quote:Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat je vaak de hele keuken en inkoop moet omgooien om aan die wensen te voldoen? Het ligt eraan wat voor gerechten je serveert, maar vaak is dat gewoon waar. Als je dat niet snapt weet je inderdaad niet hoe een professionele keuken werkt.
Het is gewoon niet eerlijk dat onder andere Iwanius en Piet in dit topic door sommigen klootzak en eikel worden genoemd terwijl die users
1. Niet goed lezen
2. Anderen woorden in de mond leggen
3. Niet snappen hoe het er aan toe gaat in een professionele keuken
4. Voor een groot deel verwachten dat anderen opdraaien voor kosten die voor hen gemaakt worden
Dan vraag ik me toch echt af wie in dit topic de klootzakken zijn...
Dan zal ik wel een van die klootzakken zijn. Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.quote:Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat je vaak de hele keuken en inkoop moet omgooien om aan die wensen te voldoen? Het ligt eraan wat voor gerechten je serveert, maar vaak is dat gewoon waar. Als je dat niet snapt weet je inderdaad niet hoe een professionele keuken werkt.
Het is gewoon niet eerlijk dat onder andere Iwanius en Piet in dit topic door sommigen klootzak en eikel worden genoemd terwijl die users
1. Niet goed lezen
4. Voor een groot deel verwachten dat anderen opdraaien voor kosten die voor hen gemaakt worden
En daarbij niet snappen dat een hypoallergene keuken niet zo eenvoudig is, als je een pinda allergie hebt bv zijn sporen al voldoende, of zoals al eerder zei, bloem als antikleefmiddel in rozijnen.quote:Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef Klaploper het volgende:
[..]
1. Niet goed lezen
Nee, dat snappen wij niet. Wij zijn allemaal hartstikke dom, zeker vergeleken bij jou.quote:Op maandag 3 november 2014 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarbij niet snappen dat een hypoallergene keuken niet zo eenvoudig is, als je een pinda allergie hebt bv zijn sporen al voldoende, of zoals al eerder zei, bloem als antikleefmiddel in rozijnen.
Waarom zou hij het niet mogen opnemen voor Iwanius?quote:Op maandag 3 november 2014 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.
Papdrap!quote:Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee tut, je eet je papdrap omdat je niet kunt eten wat wij allemaal wel eten, niet omdat je het zo verschrikkelijk lekker vindt![]()
Kijk, weer iemand die direct op de kast gaat zitten gillenquote:Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat snappen wij niet. Wij zijn allemaal hartstikke dom, zeker vergeleken bij jou.
Hij mag alles, hoor. En ik mag dat jammer vinden. Of mag dat niet?quote:Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Sangha het volgende:
[..]
Waarom zou hij het niet mogen opnemen voor Iwanius?
Nee, niet direct. Maar die irritatie is nu wel aardig opgelopen.quote:Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, weer iemand die direct op de kast gaat zitten gillen
Je bent allergisch voor de waarheid?quote:Op maandag 3 november 2014 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, niet direct. Maar die irritatie is nu wel aardig opgelopen.
Ach, Piet.quote:Op maandag 3 november 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent allergisch voor de waarheid?
Ja, intolerant voor mensen die met droge ogen durven beweren dat mensen die in de minderheid zijn de meerderheid vooral niet lastig moeten vallen met hun wens om misschien net zo mee te kunnen doen als iemand zonder allergie of handicap.quote:
Ik meng me gewoon in de discussie. Dat is zo leuk aan een openbaar forum. Iedereen kan op elk moment in een topic binnenvallen. Als ik dezelfde mening heb als hen en zij worden uitgescholden vanwege die mening, dan zeg ik daar wat van, want dan voel ik mij indirect ook aangevallen. Ik denk totaal niet dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen, ik probeer mensen duidelijk te maken waarom iets dat ze zeggen niet klopt, daar kunnen ze wat van leren.quote:Op maandag 3 november 2014 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zal ik wel een van die klootzakken zijn. Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.
Sorry hoor, maar als iemand meent dat je een restaurant kan binnenlopen en melden dat je een allergie voor pinda's hebt en dan verwacht dat er zonder sporen van pindaproducten gegeten kan worden ben je op zijn zachtst gezegd rijkelijk naïef, om niet te zeggen te dom om te poepen. Dan snap je echt niet wat dat betekend.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |