abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2014 @ 11:49:43 #201
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146248159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:39 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

toen was ik 3 en ja toen al heftige hoofdpijnen waar niemand wist waar ze vandaan kwamen. Alleen kwam toen niemand op het idee om naar voedsel als oorzaak te kijken.
Maar blijkbaar lig ik voor de lol dagen op bed. Zal de volgende keer aan denken....
Je leest niet goed. NIEMAND in dit topic zegt dat iedereen met een allergie zich aanstelt. Waar over geklaagd wordt is dat er mensen zijn die zelf bedacht hebben dat ze een allergie hebben, terwijl dit vaak gewoon echt niet zo is. Er is in dit topic nog niemand geweest die zegt dat je niet daadwerkelijk allergisch kan zijn voor bepaald voedsel. De mensen met een echte allergie zijn er alleen veel minder dan mensen die beweren of denken dat ze een allergie hebben. 'Jullie' lezen niet goed en leggen anderen woorden in de mond.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146248311
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:49 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je leest niet goed. NIEMAND in dit topic zegt dat iedereen met een allergie zich aanstelt. Waar over geklaagd wordt is dat er mensen zijn die zelf bedacht hebben dat ze een allergie hebben, terwijl dit vaak gewoon echt niet zo is. Er is in dit topic nog niemand geweest die zegt dat je niet daadwerkelijk allergisch kan zijn voor bepaald voedsel. De mensen met een echte allergie zijn er alleen veel minder dan mensen die beweren of denken dat ze een allergie hebben. 'Jullie' lezen niet goed en leggen anderen woorden in de mond.
Jup
Worry is a misuse of imagination
  maandag 3 november 2014 @ 12:00:42 #203
267651 Klaploper
pi_146248572
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:46 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig snappen een hoop restaurants/koks ook dat ze bestaan dankzij hun klanten en vinden ze een aanpassing binnen het redelijke meestal geen probleem.

En hoe zo'n aanpassing ten koste gaat van de grote meerderheid, is me ook echt een raadsel.

Wat Iwanius ook mag denken zo ontzettend goed te weten.
Zoals al is uitgelegd is het in de ogen van veel mensen asociaal om meer geld te vragen voor een gerecht dat aangepast moet worden, terwijl dit wel meer geld kost om te maken, vanwege andere ingrediënten, die je misschien verder niet gebruikt en later weg kan gooien of ingrediënten die duurder zijn, meer tijd kwijt zijn dus meer loonkosten. Iedereen snapt toch dat 10 borden tomatensoep maken minder werk en goedkoper is dan 9 gewone
borden soep en 1 bord soep zonder een bepaald ingrediënt? Als degene die voor de extra kosten zorgt door een speciale wens weigert hiervoor te betalen, zadelen ze die anderen dus op met die kosten, want het geld moet ergens vandaan komen. Dus dat houdt in dat alle gerechten iets duurder zullen moeten worden. Als je zegt dat je dat niet doet en extra laat betalen voor speciale wensen, wordt je door velen als een klootzak gezien, want zij kunnen niets aan hun allergie doen. Het is natuurlijk waar dat ze er niet voor gekozen hebben, maar moeten anderen er dan voor opdraaien? En als er veel mensen zijn die eigenlijk helemaal geen echte allergie hebben maar voor wie je wel extra kosten moet maken omdat ze denken of verzinnen dat ze een allergie hebben, dan ben je het al gauw zat.
  maandag 3 november 2014 @ 12:12:15 #204
267651 Klaploper
pi_146248999
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij zegt ook tegen iemand in een rolstoel dat hij maar even op moet staan om een hoge drempel over te gaan omdat jij (als uitbater) écht geen mogelijkheid ziet wat te fabriceren met plaatjes zodat een hellinkje ontstaat?

O nee, van jou moet de rolstoeler maar thuisblijven, omdat jij vooral geen last wil hebben van zijn handicap. :') Stoute rolstoeler! Zomaar niet kunnen lopen! te lui zijn om te lopen! o|O
Die vergelijking loopt totaal mank (hihi snap je hem, rolstoel en zo). Dat is een eenmalige uitgave waar elke rolstoelgebruiker bij gebaat is. Voor mensen met een allergie ben je elke keer opnieuw geld kwijt. Aan voedsel is al zo weinig te verdienen. Als jij een aangepast gerecht verwacht voor dezelfde prijs als het originele gerecht, ook al zitten er misschien minder ingrediënten in, is de kans groot dat ze zelfs verlies maken op dat gerecht.

En als het zo duur wordt om te zorgen dat rolstoelen makkelijk naar binnen kunnen dat er geen geld meer te verdienen aan je tent, dan zeg je natuurlijk inderdaad dat ze beter naar een andere tent kunnen gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klaploper op 03-11-2014 12:26:36 ]
  maandag 3 november 2014 @ 12:24:00 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146249388
quote:

[..]

QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 november 2014 @ 12:48:01 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146250133
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Pisvolk is het vooral van die tutholla's die er over doorzeuren. Nee je hebt geen allergie je bent een aandachtshoer.

Mensen ,met een echte allergie herken je ook veel veel makkelijker. Die melden via de mail of telefoon dat ze allergie X hebben en zijn zelden binnenlopers.

Mensen met nep-allergie zijn altijd binnenlopers en hebben meerdere soorten allergieën 5 anekdotes erover en willen een chef uitleggen wat ze niet mogen hebben. Soms als ik me verveel en een slechte dag heb laat ik ze wel even naar de keuken lopen om met de chef te praten :D *;
En die vervolgens iedereen gaan vertellen dat hun papje van linksgedraaide geitenyoghurt met sesamolie en kastanjekruimels verrukkelijk is, en dat je het echt wel mag proeven.

Nee tut, je eet je papdrap omdat je niet kunt eten wat wij allemaal wel eten, niet omdat je het zo verschrikkelijk lekker vindt |:(

Ik heb zo'n moeder... die tegen de bruid al zegt dat ze haar eigen boterhammetje wel meeneemt, want ze kan daar toch niet eten wat er geserveerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 november 2014 @ 13:03:53 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146250564
quote:

[..]

Iwanius beweert nog meer, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146250790
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:12 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Die vergelijking loopt totaal mank (hihi snap je hem, rolstoel en zo). Dat is een eenmalige uitgave waar elke rolstoelgebruiker bij gebaat is. Voor mensen met een allergie ben je elke keer opnieuw geld kwijt. Aan voedsel is al zo weinig te verdienen. Als jij een aangepast gerecht verwacht voor dezelfde prijs als het originele gerecht, ook al zitten er misschien minder ingrediënten in, is de kans groot dat ze zelfs verlies maken op dat gerecht.

En als het zo duur wordt om te zorgen dat rolstoelen makkelijk naar binnen kunnen dat er geen geld meer te verdienen aan je tent, dan zeg je natuurlijk inderdaad dat ze beter naar een andere tent kunnen gaan.
Fijn dat je voor Iwanius antwoordt, maar ik lees in zijn bericht toch meer: dat hij uit principe niet bereid is enige concessie te doen aan iemand die anders is dan de standaard.

Je punt wb het aanpassen van gerechten snap ik wel. En zeker als dat last-minute moet gebeuren lijkt me dat niet prettig werken voor de brigade en zal de winstmarge dalen. Daar ligt ook een rol voor de persoon met de allergie: leg vooraf al contact met de keuken en bespreek de mogelijkheden. En dat zie ik vrijwel iedereen hier posten die met een fikse allergie te maken heeft. Is de chef voorbereid en kan de persoon met een allergie met een geruster hart aan tafel zitten én lekker eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 3 november 2014 @ 13:16:51 #209
267651 Klaploper
pi_146250974
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Iwanius beweert nog meer, hè.
Dat je vaak de hele keuken en inkoop moet omgooien om aan die wensen te voldoen? Het ligt eraan wat voor gerechten je serveert, maar vaak is dat gewoon waar. Als je dat niet snapt weet je inderdaad niet hoe een professionele keuken werkt.

Het is gewoon niet eerlijk dat onder andere Iwanius en Piet in dit topic door sommigen klootzak en eikel worden genoemd terwijl die users

1. Niet goed lezen
2. Anderen woorden in de mond leggen
3. Niet snappen hoe het er aan toe gaat in een professionele keuken
4. Voor een groot deel verwachten dat anderen opdraaien voor kosten die voor hen gemaakt worden

Dan vraag ik me toch echt af wie in dit topic de klootzakken zijn...
  maandag 3 november 2014 @ 13:19:37 #210
267651 Klaploper
pi_146251047
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Fijn dat je voor Iwanius antwoordt, maar ik lees in zijn bericht toch meer: dat hij uit principe niet bereid is enige concessie te doen aan iemand die anders is dan de standaard.

Je punt wb het aanpassen van gerechten snap ik wel. En zeker als dat last-minute moet gebeuren lijkt me dat niet prettig werken voor de brigade en zal de winstmarge dalen. Daar ligt ook een rol voor de persoon met de allergie: leg vooraf al contact met de keuken en bespreek de mogelijkheden. En dat zie ik vrijwel iedereen hier posten die met een fikse allergie te maken heeft. Is de chef voorbereid en kan de persoon met een allergie met een geruster hart aan tafel zitten én lekker eten.
Ik heb hem toch echt zien posten dat als het niet een enorm gedoe wordt en de essentie van het gerecht niet totaal teniet doet dat hij het ook normaal vindt dat een gerecht wat aangepast wordt.
pi_146251107
Goed topic, dat heel veel stof doet opwaaien en vervolgens weer allerlei allergische reacties teweeg brengt. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146251146
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat je vaak de hele keuken en inkoop moet omgooien om aan die wensen te voldoen? Het ligt eraan wat voor gerechten je serveert, maar vaak is dat gewoon waar. Als je dat niet snapt weet je inderdaad niet hoe een professionele keuken werkt.

Het is gewoon niet eerlijk dat onder andere Iwanius en Piet in dit topic door sommigen klootzak en eikel worden genoemd terwijl die users

1. Niet goed lezen
4. Voor een groot deel verwachten dat anderen opdraaien voor kosten die voor hen gemaakt worden

Goed gezegd en mee eens hoor. Het gaat vooral om het niet goed lezen en de essentie van een stukje tekst begrijpen. Schelden is imo een zwaktebod in deze en zodanig een beetje jammer. ;)
  maandag 3 november 2014 @ 13:25:12 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251232
quote:

[..]

1. Niet goed lezen

Dan zal ik wel een van die klootzakken zijn. Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.
  maandag 3 november 2014 @ 13:26:45 #214
45206 Pietverdriet
pi_146251274
quote:

[..]

1. Niet goed lezen

En daarbij niet snappen dat een hypoallergene keuken niet zo eenvoudig is, als je een pinda allergie hebt bv zijn sporen al voldoende, of zoals al eerder zei, bloem als antikleefmiddel in rozijnen.
  maandag 3 november 2014 @ 13:28:01 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251318
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarbij niet snappen dat een hypoallergene keuken niet zo eenvoudig is, als je een pinda allergie hebt bv zijn sporen al voldoende, of zoals al eerder zei, bloem als antikleefmiddel in rozijnen.
Nee, dat snappen wij niet. Wij zijn allemaal hartstikke dom, zeker vergeleken bij jou.
pi_146251335
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.
Waarom zou hij het niet mogen opnemen voor Iwanius?

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee tut, je eet je papdrap omdat je niet kunt eten wat wij allemaal wel eten, niet omdat je het zo verschrikkelijk lekker vindt |:(
Papdrap! :r Met zo'n term heb je gegeten en gedronken! :D
  maandag 3 november 2014 @ 13:28:55 #217
45206 Pietverdriet
pi_146251349
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat snappen wij niet. Wij zijn allemaal hartstikke dom, zeker vergeleken bij jou.
Kijk, weer iemand die direct op de kast gaat zitten gillen
  maandag 3 november 2014 @ 13:29:11 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251362
quote:
5s.gif Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Sangha het volgende:

[..]

Waarom zou hij het niet mogen opnemen voor Iwanius?
Hij mag alles, hoor. En ik mag dat jammer vinden. Of mag dat niet?
  maandag 3 november 2014 @ 13:29:38 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251378
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, weer iemand die direct op de kast gaat zitten gillen
Nee, niet direct. Maar die irritatie is nu wel aardig opgelopen.
  maandag 3 november 2014 @ 13:31:08 #220
45206 Pietverdriet
pi_146251433
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, niet direct. Maar die irritatie is nu wel aardig opgelopen.
Je bent allergisch voor de waarheid?
  maandag 3 november 2014 @ 13:31:45 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251453
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent allergisch voor de waarheid?
Ach, Piet.
pi_146251464
:D Of intolerant?!
  maandag 3 november 2014 @ 13:33:09 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146251488
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:32 schreef Sangha het volgende:
:D Of intolerant?!
Ja, intolerant voor mensen die met droge ogen durven beweren dat mensen die in de minderheid zijn de meerderheid vooral niet lastig moeten vallen met hun wens om misschien net zo mee te kunnen doen als iemand zonder allergie of handicap.
  maandag 3 november 2014 @ 13:33:33 #224
267651 Klaploper
pi_146251502
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zal ik wel een van die klootzakken zijn. Wel jammer dat jij het meent op te moeten nemen voor Iwanius.
Ik meng me gewoon in de discussie. Dat is zo leuk aan een openbaar forum. Iedereen kan op elk moment in een topic binnenvallen. Als ik dezelfde mening heb als hen en zij worden uitgescholden vanwege die mening, dan zeg ik daar wat van, want dan voel ik mij indirect ook aangevallen. Ik denk totaal niet dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen, ik probeer mensen duidelijk te maken waarom iets dat ze zeggen niet klopt, daar kunnen ze wat van leren.
  maandag 3 november 2014 @ 13:34:01 #225
45206 Pietverdriet
pi_146251516
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, Piet.
Sorry hoor, maar als iemand meent dat je een restaurant kan binnenlopen en melden dat je een allergie voor pinda's hebt en dan verwacht dat er zonder sporen van pindaproducten gegeten kan worden ben je op zijn zachtst gezegd rijkelijk naïef, om niet te zeggen te dom om te poepen. Dan snap je echt niet wat dat betekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')