als je terugleest zie je:quote:Op maandag 3 november 2014 14:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
en dan kom je met een lijst van alle mogelijke allergenen, waarbij mensen kunnen reageren met onschuldige maar vervelende jeuk tot en met acuut dood neervallen.
De kans dat een zaak op een avond vol zit met dit scala aan allergieën is nihil.
Met de kans dat ik weer voor stupide wordt uitgescholden: stel dat ik niet tegen worteltjes kan wat is dan precies het probleem om de worteltjes bij gerecht A voor mij te vervangen door de doperwtjes van gerecht B? Die je toch al in huis hebt.
Waarom krijg je dan de hoon en haat van mensen als Iwanius over je heen?
In Masterchef the Professionals hoef je niet met vier mensen samen te werken om in 3 uur tijd 100 keer drie gangen je keuken uit te jagen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een minachting weer.![]()
Masterchef the Professionals begint deze week weer op de BBC. Dan moeten professionele koks zonder voorbereiding een gerecht maken van beperkt aantal ingrediënten die ze niet zelf uitgekozen hebben. Bij de GOEDE koks komt daar altijd iets zeer smakelijks uit.
hou toch op man!quote:Op maandag 3 november 2014 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij meent dat je op deze manier voorkomt dat mensen allergische reacties krijgen maak je dezelfde fout als waar ik voor waarschuw
Ow, tuurlijk is het een beetje overdreven allemaal we houden allemaal van ons vak. Alleen dit soort topics haalt de meest extreme herinneringen naar boven en wij voelen onze kans ons gal te spuien.quote:Op maandag 3 november 2014 15:11 schreef Cat22 het volgende:
Ik zie de mensen met restaurant ervaring hier trouwens alleen maar in problemen posten. Zit er ook geen uitdaging in? Natuurlijk open je een eigen zaak om geld te verdienen, maar als het alleen daarom gaat kun je - bij wijze van spreken- ook een ijzerwarenhandel beginnen.
Je doet het toch ook uit liefde voor het vak en goed zorgen voor je gasten? Zo vaak zullen er geen klanten zijn met extreme (gediagnostiseerde) allergiën. Is het dan ook niet kicken als je, ondanks de beperkingen, een mooi gerecht op maat kunt maken? Of is daar geen tijd of ruimte voor door de dagelijkse gekte?
Waar hebben we het dan over? Mensen die iets niet lusten en daarom roepen dat ze allergisch zijn?quote:Op maandag 3 november 2014 15:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
hou toch op man!
we hebben het toch niet hier over iemand die voor alle mogelijke eiwitten allergisch is.
Wat een nare manier van argumenteren heb jij toch!
Dat was ook niet het punt. Natuurlijk zullen er genoeg koks zijn die dat leuk vinden als er ruimte voor is. Het gaat erom dat mensen eisen dat het gebeurt, of iemand een klootzak vinden als ze het niet doen. Dat is natuurlijk iets heel anders.quote:Op maandag 3 november 2014 15:11 schreef Cat22 het volgende:
Ik zie de mensen met restaurant ervaring hier trouwens alleen maar in problemen posten. Zit er ook geen uitdaging in? Natuurlijk open je een eigen zaak om geld te verdienen, maar als het alleen daarom gaat kun je - bij wijze van spreken- ook een ijzerwarenhandel beginnen.
Je doet het toch ook uit liefde voor het vak en goed zorgen voor je gasten? Zo vaak zullen er geen klanten zijn met extreme (gediagnostiseerde) allergiën. Is het dan ook niet kicken als je, ondanks de beperkingen, een mooi gerecht op maat kunt maken? Of is daar geen tijd of ruimte voor door de dagelijkse gekte?
Ik heb geen idee, daarom vraag ik het (quote:Op maandag 3 november 2014 15:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het lijkt me nou niet het juiste moment om te gaan experimenteren.
nee. personen die ergens niet tegen kunnen en om een vervanging vragen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar hebben we het dan over? Mensen die iets niet lusten en daarom roepen dat ze allergisch zijn?
quote:Op maandag 3 november 2014 15:19 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat was ook niet het punt. Natuurlijk zullen er genoeg koks zijn die dat leuk vinden als er ruimte voor is. Het gaat erom dat mensen eisen dat het gebeurt, of iemand een klootzak vinden als ze het niet doen. Dat is natuurlijk iets heel anders.
Kijk, nuance.quote:Op maandag 3 november 2014 15:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow, tuurlijk is het een beetje overdreven allemaal we houden allemaal van ons vak. Alleen dit soort topics haalt de meest extreme herinneringen naar boven en wij voelen onze kans ons gal te spuien.
In de praktijk blijkt veel mogelijk in goed overleg en voelen we ons erg blij als de gast uiteindelijk tevreden naar huis gaat.
Jij bent nooit uitgescholden voor het omwisselen van boontjes en worteltjes in een restaurant. Dus ga een end fietsen met je verzonnen voorbeeld.quote:Op maandag 3 november 2014 15:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee. personen die ergens niet tegen kunnen en om een vervanging vragen.
Ga zelf eens in op mijn voorbeeld waarom je worteltjes niet kan vervangen door doperwtjes zonder hoon en gescheld?
iemand stupide noemen is imo uitschelden.quote:Op maandag 3 november 2014 15:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij bent nooit uitgescholden voor het omwisselen van boontjes en worteltjes in een restaurant. Dus ga een end fietsen met je verzonnen voorbeeld.
Ga dan eens reageren op mijn eerdere nette reactie?! Want in een net restaurant wordt je heus je belachelijk gemaakt vanwege basisgroenten verwisselen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
iemand stupide noemen is imo uitschelden.
Jij bent erger aan het schelden geweest hoor... Aangeven dat je ergens geen verstand van hebt of een post dom noemen is iets heel anders dan schelden. En waar heb je hem zien zeggen dat een simpele aanpassing niet kan?quote:Op maandag 3 november 2014 15:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ga zelf eens in op mijn voorbeeld waarom je worteltjes niet kan vervangen door doperwtjes zonder hoon en gescheld?
Wat is daarvoor je criterium? Als iemand als kind al geen kaas wilde eten (tot ergernis van ouders die nota bene op een boerderij zijn opgegroeid), en de volgende dag de hele dag boven de WC hangt als hij/zij een keer wel kaas eet (wetend of onwetend, kruidenboter kan ook een feestje zijn), is dat dan niet lusten of allergisch zijn?quote:Op maandag 3 november 2014 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar hebben we het dan over? Mensen die iets niet lusten en daarom roepen dat ze allergisch zijn?
lees het topic eens.quote:Op maandag 3 november 2014 15:24 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Jij bent erger aan het schelden geweest hoor... Aangeven dat je ergens geen verstand van hebt of een post dom noemen is iets heel anders dan schelden. En waar heb je hem zien zeggen dat een simpele aanpassing niet kan?
Zeggen dat je de hele keuken en inkoop moet gooien als je voor elke speciale wens een oplossing moet hebben en dat je dat niet hoeft als je dat niet wilt is heel iets anders dan zeggen dat je weigert een simpele aanpassing te doen. Niet goed lezen en mensen woorden in de mond leggen dus weer.quote:Op maandag 3 november 2014 15:14 schreef Klaploper het volgende:
[..]
als je terugleest zie je:
Jij: dramaqueen
Iwanius: stupide post (niet stupide mens, maar natuurlijk niet heel erg vriendelijk, maar zeker geen schelden)
Jij: arrogante eikel
Bovendien geeft iwanius gewoon gezegd dat hij geen probleem ziet in een simpele aanpassing.
Waarom? Jij gaat niet in op mijn vraag, vind je dat horeca keukens hypoallergeen moeten zijn?quote:Op maandag 3 november 2014 15:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 november 2014 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Jij gaat niet in op mijn vraag, vind je dat horeca keukens hypoallergeen moeten zijn?
ik laat jullie lekker samen klagen verder want ik ben geen fan van deze manier van discussie voerenquote:
Welke discussie, jij voert geen discussie, je beantwoord vragen met vragen en begint over worteltjes als ik het over allergenen heb.quote:Op maandag 3 november 2014 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
ik laat jullie lekker samen klagen verder want ik ben geen fan van deze manier van discussie voeren
Klagen dat je uitgescholden wordt terwijl je zelf aan het schelden bent? Beweren dat mensen dingen gezegd hebben die ze helemaal niet gezegd hebben?quote:Op maandag 3 november 2014 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
ik laat jullie lekker samen klagen verder want ik ben geen fan van deze manier van discussie voeren
quote:
En dan het volgende zodat dat ook heel duidelijk is:quote:....Als jij 1 ingredient niet in je gerecht wilt hebben vanwege een allergie dan zal niemand in de keuken daar echt over vallen..
Uit deze reactie!
Stupide mag ik iemand terecht noemen als die niet luistert als er al zoveel keren een inhoudelijk en gedegen antwoord wordt gegeven waar verwacht wordt dat er dan ook inhoudelijk een goed antwoord opkomt en niet een zelfde antwoord alleen met een andere verpakking waar de essentie van het gejammer hetzelfde dus is.quote:Op maandag 3 november 2014 15:22 schreef computergirl het volgende:
iemand stupide noemen is imo uitschelden.
Op het moment dat je het vergeleek met de discussie over Zwarte Piet zonder je standpunt daarin te vermelden en je krijgt als reactie dat ze niet geïnteresseerd is in je mening over Zwarte Piet is al duidelijk dat ze niet goed kan of wil lezen en het hele punt van die vergelijking haar ontgaat.quote:Op maandag 3 november 2014 16:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]Je leest werkelijk alleen wat je wilt lezen he. Moet ik je dan weer een figuurlijk oorvijg geven door wederom aan te tonen dat je alleen jezelf wilt horen?
[..]
[..]
Stupide mag ik iemand terecht noemen als die niet luistert als er al zoveel keren een inhoudelijk en gedegen antwoord wordt gegeven waar verwacht wordt dat er dan ook inhoudelijk een goed antwoord opkomt en niet een zelfde antwoord alleen met een andere verpakking waar de essentie van het gejammer hetzelfde dus is.
Sommigen waaronder jij blijven als maar mauwen, Halen van alles er maar bij in de hoop te kunnen scoren aka het eigenlijk gelijk te onderstrepen. Daar ben ik langzamerhand klaar mee. En het is niet iets van alleen dit jaar,maar de afgelopen jaren van een kleine minderheid,of het nu over eten of bij wijze van belastingen,sociale voorzieningen en wat dan ook gaat: Alsmaar vinden dat ZIJ de enigen zijn in dit land waar begrip voor moet zijn,de enigen zijn die leed hebben,de enigen zijn die het moeilijk hebben en als er eens "nee"komt dan is men beledigd,ben je een racist,onmens en meer van die walgelijke aantijgingen in de hoop goedkoop te kunnen scoren.
Maar daar begint de 'ellende' vaak al. Ze denkt = inbeelden...en vervolgens de wereld ermee opzadelen en vervolgens niet zelf eens proberen er wat aan te doen zodat je misschien het toch wel lekker gaat vinden i.p.v. "ik ben zielig" dus laten anderen het maar voor mij oplossen= pas je keuken maar aan mijn eetgewoonte aan want..."ik ben zielig"quote:Op maandag 3 november 2014 16:19 schreef dahippieunicorn het volgende:
Ik heb een vriendin die denkt dat ze niet tegen roze vlees kan. Dit noemt ze 'rauw'. Toen ik vroeg waarom niet zei ze: 'Ik heb een keer een roze biefstuk gehad en toen werd ik super ziek.'
Ik vroeg toen of ze wel eens vaker roze vlees had gegeten zei ze: 'Nee, daarna durfde ik niet meer.'
In restaurants of bij etentjes kan dit wel eens bloed irritant zijn. Het mag altijd alleen maar kip zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |