quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan als je in Frankrijk gaat fietsen? Neem je dan een flinke voorraad Groninger koek mee oid?
Dit is hem, denk ik:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja prima ding voor dat geld, al lijkt me die max 1000 km wat overdreven
Wat een kutfoto's trouwens
Banden, remblokken, hoe de ketting/tandwielen eruit zien. Uiteraard een testritje maken en checken dat alles soepel loopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef very het volgende:
[..]
Dit is hem, denk ik:
http://racefietsen.nu/bulls-harrier-1.php
We gaan vanavond even kijken. Wat zijn punten waar ik op moet letten?
Dank je, ik zou mij anders zijn doodgeschrokkenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Weet ik toch ouwe schuwe toerder. Zelfs Tecklenburg afgelopen weekend was al spannend. Daarom waarschuw ik je ook even. Het zou wat zijn als je je aanmeldt voor de sportlul, en dan krijg je de bevestiging in het Italiaans. Italiaans???? Wat? is het in Italië???
Daarom zei ik het dus ff
Minimaalquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan als je in Frankrijk gaat fietsen? Neem je dan een flinke voorraad Groninger koek mee oid?
Op het eerste oog een prima fietsje!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef very het volgende:
[..]
Dit is hem, denk ik:
http://racefietsen.nu/bulls-harrier-1.php
We gaan vanavond even kijken. Wat zijn punten waar ik op moet letten bij een 2ehands?
Enkele kraakjes en piepjes...is dat al gelijk afblazen?
Thanksquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Banden, remblokken, hoe de ketting/tandwielen eruit zien. Uiteraard een testritje maken en checken dat alles soepel loopt.
Ja, ik denk het welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Op het eerste oog een prima fietsje!
Ga je nu een helm dragen?
Zo op het eerste oog is het prima, blijft natuurlijk maar 300 eu he?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:48 schreef very het volgende:
[..]
Thanks![]()
Het is wel al 11uur als we gaan kijken, maar met en zaklamp moet ik toch wel kunnen zien of het er goed uit ziet.
[..]
Ja, ik denk het wel
Maar denk je inderdaad dat het een goed ding is? Wil mijn broertje wel met iets goeds laten vertrekken natuurlijk, en zelf weet ik er nog maar weinig van om echt goed advies te geven. Maar ik weet dat 105 prima is en volgens mij is bulls ook een degelijk merk...toch?
Ik weeg 76, maar dat zegt niks eigenlijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Leonos het volgende:
Ik weeg niet eens 70, dus ga sowieso hard
We hopen op het bestequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo op het eerste oog is het prima, blijft natuurlijk maar 300 eu he?
105 is goed en Bulls kom je ook wel mee de weg over normaal gesproken.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:58 schreef very het volgende:
Jongens...ik heb een vraagje
Mijn broertje wil een beetje mee fietsen met mij, maar is nog niet op het punt dat hij er gelijk in wil investeren. Hij heeft een maximum budget van 300 euro in gedachten voor een beginnersfiets. Of dit nieuw of 2ehands is boeit niet.
Hij heeft framemaat 60 nodig ongeveer.
Als jullie mij, of eigenlijk mijn broertje helpen, dan beloof ik dat ik voortaan mijn helm zal dragenIk rij nu een paar maanden op een Cadex, ook mijn eerste fiets. IMO een prima fiets om mee te beginnen en te kijken of 'ie t überhaupt wel leuk vindt. Wel een 8-speed en dat vind ik nu eigenlijk wel irritant. Voor mij trapt het nu te licht op het zwaarste verzet op het kleine voorblad, maar weer te zwaar voor het lichtste verzet op groot voor..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nogmaals, ik vind het nu een prima fietsje om "te leren fietsen" en vooral ook de kleinere werkzaamheden aan de fiets zelf te leren doen, zonder dat je meteen weet ik hoeveel honderd euro naar de klote zou kunnen helpen.
We gaan vanavond bij deze kijken: http://link.marktplaats.nl/m863502441quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:22 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik rij nu een paar maanden op een Cadex, ook mijn eerste fiets. IMO een prima fiets om mee te beginnen en te kijken of 'ie t überhaupt wel leuk vindt. Wel een 8-speed en dat vind ik nu eigenlijk wel irritant. Voor mij trapt het nu te licht op het zwaarste verzet op het kleine voorblad, maar weer te zwaar voor het lichtste verzet op groot voor..
Maar nogmaals, ik vind het nu een prima fietsje om "te leren fietsen" en vooral ook de kleinere werkzaamheden aan de fiets zelf te leren doen, zonder dat je meteen weet ik hoeveel honderd euro naar de klote zou kunnen helpen.
Fiets ziet er erg smerig uit, wat kan duiden op matig onderhoud. Als hij niet eens de moeite nam zijn fiets te poetsen voor de verkoop zal hij dat ws. zeker niet veel hebben gedaan. Er zitten van die Shimano R500 wielen in, en dat zijn de allergoedkoopste. Niet echt goede wielen dus houdt daar ook rekening mee. Afhankelijk vd staat van onderhoud zou ik er rond 250/300 voor geven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:28 schreef very het volgende:
[..]
We gaan vanavond bij deze kijken: http://link.marktplaats.nl/m863502441
(waarschijnlijk is dat deze, maar weet dit niet zeker)
Die wielen zijn wel zwaar, maar misstaan toch ook niet echt in een beginnersfiets? Zou de fiets er niet voor laten staan iig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets ziet er erg smerig uit, wat kan duiden op matig onderhoud. Als hij niet eens de moeite nam zijn fiets te poetsen voor de verkoop zal hij dat ws. zeker niet veel hebben gedaan. Er zitten van die Shimano R500 wielen in, en dat zijn de allergoedkoopste. Niet echt goede wielen dus houdt daar ook rekening mee. Afhankelijk vd staat van onderhoud zou ik er rond 250/300 voor geven.
Die Trek 1200 ziet er goed uit. Nieuwe cassette ketting en bandjes. Zit geen krasje op zo te zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:49 schreef very het volgende:
Welke zou jullie voorkeur hebben?
http://link.marktplaats.nl/m856011041 (Koga Miyata)
http://link.marktplaats.nl/m854275639 (Giant Cadex 3)
http://link.marktplaats.nl/m853552474 (Trek 1200)
http://link.marktplaats.nl/m859623484 (Cannondale R400)
of toch gewoon de bulls:
http://link.marktplaats.nl/m863502441 (Bulls harrier 1)
Wel goed frame ja maar ook wel oude fiets, mss 8speed ofzo. Die cadex heeft buiscommandeurs daar zou ik echt geen 300 voor geven. Tenzij het een klassieker is, naja niet echt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:58 schreef cafca het volgende:
Die Cannondale is anders ook niet verkeerd
Wel maar tiagra tegenover 105quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die Trek 1200 ziet er goed uit. Nieuwe cassette ketting en bandjes. Zit geen krasje op zo te zien.
Maar stel dat hij het leuk gaat vinden en, net als ik, wat vaker gaat fietsen...zou die dan niet al snel zoiets krijgen van: hmm...wil wel wat beter dan tiagraquote:
Iemand die "pendalen" schrijft is niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:58 schreef cafca het volgende:
Die Cannondale is anders ook niet verkeerd
Ligt eraan. Bovendien, als die fiets met Tiagra 3 jaar nieuwer is dan die met 105, zit er helemaal geen verschil inquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef very het volgende:
[..]
Maar stel dat hij het leuk gaat vinden en, net als ik, wat vaker gaat fietsen...zou die dan niet al snel zoiets krijgen van: hmm...wil wel wat beter dan tiagra
Pendalenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iemand die "pendalen" schrijft is niet te vertrouwen.
Oh, sorry...ik dacht dat buiscommandeurs schakels aan je frame waren ipv aan je stuurquote:
...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:08 schreef very het volgende:
[..]
Oh, sorry...ik dacht dat buiscommandeurs schakels aan je frame waren ipv aan je stuur
Klopt, op de derde foto zie je volgens mij de linker commandeur boven de buis uitstekenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:08 schreef very het volgende:
[..]
Oh, sorry...ik dacht dat buiscommandeurs schakels aan je frame waren ipv aan je stuur
Maar dat is ie niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Ligt eraan. Bovendien, als die fiets met Tiagra 3 jaar nieuwer is dan die met 105, zit er helemaal geen verschil in
Ja beter een relatief nieuwe tiagra dan een afgeragde 105.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Ligt eraan. Bovendien, als die fiets met Tiagra 3 jaar nieuwer is dan die met 105, zit er helemaal geen verschil in
klopt soort carbon 0.1 model jaar 1993quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef cafca het volgende:
Die cadex zijn toch Carbon buizen met alluminium lugs? Zou ik sowieso niet voor kiezen
toch wel? Maar ik zie toch schakels zitten in die remmen, of ben ik nou gek?quote:
Nou, dan verpatst ie m op internet voor 25¤ minder, na een tijdje daalt zo'n fiets toch niet meer in waarde.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef very het volgende:
[..]
Maar stel dat hij het leuk gaat vinden en, net als ik, wat vaker gaat fietsen...zou die dan niet al snel zoiets krijgen van: hmm...wil wel wat beter dan tiagra
Ik denk dat tweede dan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef very het volgende:
[..]
Maar ik zie toch schakels zitten in die remmen, of ben ik nou gek?
Truequote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, dan verpatst ie m op internet voor 25¤ minder, na een tijdje daalt zo'n fiets toch niet meer in waarde.
En als iemand het echt leuk vindt, dan is ie straks ook wel bereid er wat meer geld aan uit te geven toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |