Ok.quote:
quote:Opvallend hierbij is dat universitair opgeleide informatica- en informatiekundestudenten de komende jaren goede kansen maken op een baan,
Daar heb ik niks mee te maken, dan heb ik al een baan als het goed isquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:34 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tot het weer over een paar jaar weer net ff anders is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:35 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Daar heb ik niks mee te maken, dan heb ik al een baan als het goed is
Het is te hopen voor je. Je moet maar zo denken dat je altijd een kans hebt! Net zoals in een loterij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Algemene economie is niet zon massa studie toch? Het is toch vooral dat veel mensen bedrijfseconomie en bedrijfskunde studeren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:35 schreef Rezania het volgende:
Goh, verrassend dat massastudies zoals rechten, economie en bedrijfskunde tot slechte baankansen leiden.Open deur dit.
Dat is omdat bijna niemand dat gaat doen omdat iedereen het saaie kutstudies vindt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Wel opvallend altijd dat de saaiste kut studies altijd het meest kans geven op een baan (technische studies dus)
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Wel opvallend altijd dat de saaiste kut studies altijd het meest kans geven op een baan (technische studies dus)
Het zijn geen saaie kut studies. Het zijn moeilijke studies, waardoor mensen het niet begrijpen en daardoor vinden ze het saai.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is omdat bijna niemand dat gaat doen omdat iedereen het saaie kutstudies vindt.
Nee, het zijn saaie kutstudies. De reden dat je het begrijpt, is omdat je het niet saai vindt en jezelf er daarom in hebt verdiept. De meesten vinden het saai en kut, dus verdiepen ze zich er niet in en begrijpen ze er niets vanquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:15 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[..]
Het zijn geen saaie kut studies. Het zijn moeilijke studies, waardoor mensen het niet begrijpen en daardoor vinden ze het saai.
Als je begrijpt waar het allemaal omgaat is het hartstikke interesant, helaas is het voor de meeste mensen hocuspocus.
Waarom gaat het in andere landen wel goed dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het zijn saaie kutstudies. De reden dat je het begrijpt, is omdat je het niet saai vindt en jezelf er daarom in hebt verdiept. De meesten vinden het saai en kut, dus verdiepen ze zich er niet in en begrijpen ze er niets van
Alhoewel het veel beter zal zijn voor je ego als je blijft volhouden dat mensen je baan afzeiken omdat ze dommer zijn.
Wat gaat daar goed?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Waarom gaat het in andere landen wel goed dan.
Het tekort aan bèta studenten en een overschot aan de rest, waar dit topic over gaat, is een Nederlands probleem.quote:
Nee hoor. Ook de VS en het VK kampen met een tekort aan ingenieurs en dergelijke.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:27 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Het tekort aan bèta studenten en een overschot aan de rest, waar dit topic over gaat, is een Nederlands probleem.
Niet zo erg als hier.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook de VS en het VK kampen met een tekort aan ingenieurs en dergelijke.
Omdat Nederland papiertjes land is. Men maakt een inschatting aan de hand van je opleidingsniveau. Ik vind dat persoonlijk heel erg verwerpelijk maar zo werkt het wel, dus iedereen moet "hoogopgeleid" zijn en tja kan je het ze kwalijk nemen? Zelfs voor kassier heb je tegenwoordig al havo als vooropleiding nodig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:27 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Het tekort aan bèta studenten en een overschot aan de rest, waar dit topic over gaat, is een Nederlands probleem.
Er is geen tekort omdat het saaie kutberoepen zijn, er is een tekort omdat die markt onverzadigbaar is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan is er nog steeds een tekort omdat mensen het saaie kutberoepen vinden.
Met een hongerloontje terwijl alle managers het harde cash opzuigen?quote:
Saai is relatief, net zoals wat wel en niet kut is trouwens. Denk dat veel mensen het vooral gewoon moeilijke studies vinden en daarom voor iets anders kiezen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Beetje met Lego spelen terwijl ze bij alfastudies boek na boek moeten lezen, niets mis mee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het zijn saaie kutstudies. De reden dat je het begrijpt, is omdat je het niet saai vindt en jezelf er daarom in hebt verdiept. De meesten vinden het saai en kut, dus verdiepen ze zich er niet in en begrijpen ze er niets van
Alhoewel het veel beter zal zijn voor je ego als je blijft volhouden dat mensen je baan afzeiken omdat ze dommer zijn.
Ik denk dat veel mensen het gewoon saaie studies vinden, en door een gebrek aan interesse het moeilijk vinden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Saai is relatief, net zoals wat wel en niet kut is trouwens. Denk dat veel mensen het vooral gewoon moeilijke studies vinden en daarom voor iets anders kiezen.
De exactheid brengt met zich mee dat je het niet steeds makkelijker kan maken om de niet zo intelligente studenten ook te laten slagen zoals bij alfastudies. Het niveau vloeit voort uit het onderwerp van studie, en dat is nou eenmaal niet iedereen gegeven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij komt het door de feminisering van het onderwijs waarbij kinderen al op jonge leeftijd wordt verteld dat exacte vakken moeilijk zijn
Valt wel mee, het aantal techniekstudenten is juist aan het toenemen. Als vrouwen al een impact hebben, dan is dat eerder op de relatieve bijdrage van technische studies in het geheel. Aangezien vrouwen een steeds groter deel van het aantal hogeropgeleiden zijn gaan uitmaken en zij veel minder vaak voor technische studies kiezen, neemt het aandeel van bèta studenten onder de algehele studentenpopulatie af.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij komt het door de feminisering van het onderwijs waarbij kinderen al op jonge leeftijd wordt verteld dat exacte vakken moeilijk zijn
Mijn ervaring (ik weet het N=1) is dat bv in Ierland veel vrouwen wel een technische studie doen, vraag me af waar dat aan ligt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee, het aantal techniekstudenten is juist aan het toenemen. Als vrouwen al een impact hebben, dan is dat eerder op de relatieve bijdrage van technische studies in het geheel. Aangezien vrouwen een steeds groter deel van het aantal hogeropgeleiden zijn gaan uitmaken en zij veel minder vaak voor technische studies kiezen, neemt het aandeel van bèta studenten onder de algehele studentenpopulatie af.
Eurostat heeft wel cijfers. Kan ze niet direct linken, maar onder INDIC_ED kun je ook extra indices toevoegen zoals het percentage vrouwen in een aantal categorieën van studies. Daar staat Nederland op z'n zachtst gezegd niet in de top.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ervaring (ik weet het N=1) is dat bv in Ierland veel vrouwen wel een technische studie doen, vraag me af waar dat aan ligt.
Er is geen tekort en het betaalt voor geen meter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Er is geen tekort omdat het saaie kutberoepen zijn, er is een tekort omdat die markt onverzadigbaar is.
Ja, saai, ik heb eerst zes jaar bij een internationaal werkend bedrijf in Nederland gewerkt. Toen bij een ander bedrijf in Noorwegen, nu in het Midden-Oosten, heel saai!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Was NL niet het land met een van de laagste emancipatiegraden in de westerse wereld? Waar allochtone meisjes meer doen aan carriere dan autochtone?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eurostat heeft wel cijfers. Kan ze niet direct linken, maar onder INDIC_ED kun je ook extra indices toevoegen zoals het percentage vrouwen in een aantal categorieën van studies. Daar staat Nederland op z'n zachtst gezegd niet in de top.
Welke kans?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:12 schreef hoas het volgende:
Jammer dat wij vroeger die kans niet kregen 1960-1975
Er is wel een tekort en het betaalt zoveel beter dan met je algemene kut studie thuis op de bank te zitten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er is geen tekort en het betaalt voor geen meter.
Ik zou het niet exact weten. Ik dacht dat het percentage werkende vrouwen wel vrij hoog was, maar het aandeel deeltijdwerkenden ook. Relevanter lijkt mij daarbij hoe de jongere vrouwen het doen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was NL niet het land met een van de laagste emancipatiegraden in de westerse wereld? Waar allochtone meisjes meer doen aan carriere dan autochtone?
Feminisering van de samenleving bedoel je.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Om die academische afgestudeerden vervolgens wat Windows servers te laten beheren wat iederen MBO'er ook prima kanquote:
Ja, dat doen we inderdaad.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Om die academische afgestudeerden vervolgens wat Windows servers te laten beheren wat iederen MBO'er ook prima kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |