Oh joh, heb je al een echo gehad? Wat fijn!!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:30 schreef Minarosa het volgende:
Ikze duren lang hè, die dagen. Ik vind het nu na de eerste echo al weer net wat sneller gaan. Ik weet dat het nog steeds mis kan gaan, ben pas 7 weken, maar het hartje zien gaf mij een gerust gevoel.
Ik heb broodje pindakaas-cravings. Arme collega's van mij. Overigens maakt niemand een opmerking over mijn constante broodjes pindakaas deze week
Engeland of murica?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:39 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn vriend eet chips op brood. Blijkbaar normaal in dit land
Ik wil nu ook weten wat het word. Denk een meisje, beide families bestaan bijna volledig uit meisjes. 11 november mag ik spieken
Wat een drukte hier vannacht. Ik ben gisteravond thuis gekomen en direct naar bed gegaan. Dus geslapen van 7 tot 7. Niet gegeten dus ook nog gal lopen spugen vanochtend. Wat een feest
.. en eten ze een gefrituurde mix van varkensbloed en -vet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, daar gieten ze ook azijn over de friet
Nice, ik verheug me nu al op het vreten tijdens borstvoedingquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
Als ontbijt, crumpette
Al moet ik er wel als disclaimer even bij zeggen dat ik geen slankie ben en dus waarschijnlijk van mezelf al een royale eetlust heb in vergelijking met velen
Alles gaat goed! Ik weet al bijna niet meer hoe het is om zwanger te zijn johen ik kan weer sokken aantrekken en bukken en wandelen en alles
engelandquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:44 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
.. en eten ze een gefrituurde mix van varkensbloed en -vet.
Als ontbijt.
Ik ook! Maar niet van Londen hoor. Mij te drukquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:47 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]ik hou van Engeland!
Wou je ook nog in de OP trouwens?
Wat was je datum ook alweer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Ik ook! Maar niet van Londen hoor. Mij te druk![]()
Gerne
+1quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef Zoë23 het volgende:
Vlindur
Hb checken via de ha kan altijd dan weet je iig of t goed zit.
LT
Fijn dat er lieve mensen zijn die je kunt bellen en dat de baby nog binnen zit. Bloedverlies![]()
Eten
Rare zwangerschapbij S at ik veel chocolade en patat enzo.
Gister heb ik gekozen voor groentesoep ipv mcD of Chinees. Man is teleurgesteld![]()
fruit en gezond eten heeft meer mijn voorkeur
(al is de ice tea verruild voor cola met ijsblokjes)
steken in mijn kruis
En een wazig gevoel beneden alsof ik al weken ongesteld ben ofzo
Wat is een kloon?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mellie, ben je een kloon eigenlijk?
Jij klinkt echt zo heerlijk gelukkigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, ik kan alle slaaphoudingen weer!
Je lichaam rekt snel terug hoor. Ik bloed ook al bijna niet meer
Mijn hoohah is natuurlijk nog intact maar de bekkenbodem wel opgerekt en slap, maar incl. operatiewond kan ik ook al best veel weer! Op mijn zij liggen enzoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, ik kan alle slaaphoudingen weer!
Je lichaam rekt snel terug hoor. Ik bloed ook al bijna niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien issie wel gewoon in aantochtquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blegh, trouwens. Gister had baby al een erg rustig dagje (paar keer op het punt gestaan om de vk te bellen, maar dan kwam 'ie steeds toch net weer even langs schuiven) en vandaag heb ik hem ook al niet gevoeld sinds vanochtend op bed.. Ik heb straks om 12 uur controle bij de vk, anders had ik gebeld.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef NotTheSame het volgende:
Even van me afschrijven hoor, het komt hier even goed binnen...Dat is ook enorm eng ja :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten ze ook hoe het komt? Of, heb jij dat viaviavia gehoord?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Het enige wat we weten is dat ze vecht voor d'r leventje. Onze 'boodschapper' wist ook niet meer omdat haar 'bron' eigenlijk beroepsgeheim heeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat is ook enorm eng ja :Weten ze ook hoe het komt? Of, heb jij dat viaviavia gehoord?
Ik moest ook meteen aan jullie denkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:15 schreef JufMariska het volgende:
Ai NTS, dat is inderdaad naar.. Niet te zenuwachtig van worden hoor, het gebeurt niet vaak, die van jullie blijven gewoon allemaal zitten tot 37+
Waauw!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:24 schreef AwayTL het volgende:
voor nts.
Hm die menstruatiepijn herken ik ook wel een beetje. Maar ik denk dat dat bij mij komt ondat ik nog moet poepen vandaag.
Chips op brood.. Zonde van de chips!
En kijk wat een verwennerij op t werk!
[ afbeelding ]
Oeh ehm afwisselendquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:
Pindakaas ruikt minder erg dan je denkt geloof ik, ik heb er iig nooit een probleem mee als iemand dat eet. Wel prettig om daarna iets anders te eten voor je adem. Of een tandenborstel mee naar het werk (doe ik altijd).
Ik heb straks nog ff een zanglesje, ik denk de laatste voor nu.. vóor de bevalling. T heeft gewoon weinig zin meer. We doen nog even een half uurtje wat oefeningen en onderhoudsdingen, maar repertoire zingen zit er toch niet echt meer in, ik geef het toe/op.
boterhammen6? als ontbijt of over de hele dag? over de hele dag eet ik ze nu al, namelijk
En SQ hoe gaat het daar met je mini? en hoe is het met jou en je herstel?
![]()
Kwak hoe was de eerste nacht thuis?
Zeker kutquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:58 schreef Crumpette het volgende:
Zoe hier ook steken in mijn kruis somskut is dat.
Overigens is icetea bij mijn weten niet beter dan coladus maak je daarover niet te druk
Net zo gek als alle nieuwbakken mama's in het babytopic, die in mijn beleving ook nog moeten bevallenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het van sommigen hier zo gek om ze gewoon zwanger te zien doorposten, had het idee dat we redelijk gelijk op gingen (ook met sommige decemberduedates) en nu lijkt het alsof S uze er al maanden is en kan ik me die buik al nauwelijks meer herinneren
Ja, ze zei dat het protocol is om door te sturen als de moeder aangeeft minder leven te voelen. Maak me niet heel druk, maar ben wel blij dat ze even gaan kijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Heliotrope het volgende:
Meer voor de zekerheid dan DaD? Sterkte/succes, fijn datmeteen mee kan komen
Lijkt me ook spannend hoor zo'n eerste nacht thuisquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oeh ehm afwisselender waren menten dat ik dacht 'dit komt nooit goed' en dan ineens mocht ik weer twee uur slapen en vanmirgen zelfs vier! Dat is meer dan in drie nachten ziekenhuis samen!!
Oh en ik was vanmorgen 6.6 kilo lichter dan vrijdag, dat wil zeggen 13,1 kilo lichter dan de dag dat ik positief testte
Nee, hoeft niet. We hadden eigenlijk bedacht dat we alleen directe familie zouden inlichten, maar ik kon mijn grote mond niet houden toen ik kleertjes gekocht had. Dacht eigenlijk dat de meesten hier het gezien hadden, maar blijkbaar viel dat meequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Voor wijzigingen...
Phaidra, wil je je jongetje ook in de OP, of niet?
Fijn dat alles goed was! Geen idee hoe het zit met registratie, sorry.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben weer thuis, en de CTG en echo zagen er goed uit. Vk had al voorspeld dat de kans groot was dat de baby wel van zich zou laten horen zodra ik ingesnoerd lag, en dat was ook zo.. Dus fijn! Iedereen was ook echt heel lief in het ziekenhuis.
Hoe hoog gaat de meter die buikactiviteit meet eigenlijk bij echte weeën? Ik lees nu iets over dat iemand ze bij 80 al weg moest puffen, maar ik heb meerdere keren op de grafiek boven de 100 gezeten (hoger dan dat gaf ie niet aan), en daar voelde ik niets van.
Het ligt er ook aan hoe hij geijkt is en of het weeen of harde buiken zijn die je hebt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben weer thuis, en de CTG en echo zagen er goed uit. Vk had al voorspeld dat de kans groot was dat de baby wel van zich zou laten horen zodra ik ingesnoerd lag, en dat was ook zo.. Dus fijn! Iedereen was ook echt heel lief in het ziekenhuis.
Hoe hoog gaat de meter die buikactiviteit meet eigenlijk bij echte weeën? Ik lees nu iets over dat iemand ze bij 80 al weg moest puffen, maar ik heb meerdere keren op de grafiek boven de 100 gezeten (hoger dan dat gaf ie niet aan), en daar voelde ik niets van.
DaD, het hangt echt nog van meer af. Mijn rugweeen werden niet geregistreerd. En niet geloofd bij de eerste.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan hoe hij geijkt is en of het weeen of harde buiken zijn die je hebt.
Ik had weeen tussen 40 en 100 en dat was hel, terwijl een losse harde buik van 50 niet merkbaar vervelend was. Dus dat is echt een andere honderd dan jij gevoeld hebt vandaagals je slank vent kan een harde buik ook besybhoog uitslaan maar vaak herijken ze dan.
Edit: hij meet de toename van druk in de baarmoeder maar het gaat vooral om de vorm en de toppen.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat de kans groot is dat ik tijdens echte weeën niet gewoon kan lachen en kletsen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan hoe hij geijkt is en of het weeen of harde buiken zijn die je hebt.
Ik had weeen tussen 40 en 100 en dat was hel, terwijl een losse harde buik van 50 niet merkbaar vervelend was. Dus dat is echt een andere honderd dan jij gevoeld hebt vandaagals je slank vent kan een harde buik ook besybhoog uitslaan maar vaak herijken ze dan.
Edit: hij meet de toename van druk in de baarmoeder maar het gaat vooral om de vorm en de toppen.
Jij wel vast.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat de kans groot is dat ik tijdens echte weeën niet gewoon kan lachen en kletsen?.
We wachten tot je bij elke wee denkt dat je een beetje doodgaat. Dan zeggen we oooooh ik zie dat je al een beginnetje hebt gemaakt! Mooi! Nou dan is t nu wachten tot je goeie weeën heb he.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat de kans groot is dat ik tijdens echte weeën niet gewoon kan lachen en kletsen?.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
We wachten tot je bij elke wee denkt dat je een beetje doodgaat. Dan zeggen we oooooh ik zie dat je al een beginnetje hebt gemaakt! Mooi! Nou dan is t nu wachten tot je goeie weeën heb he.![]()
Ach nee joh, het is maar pijn en dat is toch best te handelen? Soort van mindset vooral...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb niet op de meter gekeken eigenlijk. Dat gaat ook niet met je hoofd onder een kussen. Het deed pijn. Dat vooral.
Whehe.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
We wachten tot je bij elke wee denkt dat je een beetje doodgaat. Dan zeggen we oooooh ik zie dat je al een beginnetje hebt gemaakt! Mooi! Nou dan is t nu wachten tot je goeie weeën heb he.![]()
Dat ding registreert enkel en alleen dat de spier in je baarmoeder samentrekt. Dat er beweging in zit. Niets meer niets minder. Daarom registreert ie ook wanneer je baby beweegt etc.
De hoogte van dat golfje zegt niets. Helemaal niets. Het gaat voornamelijk om de hartslag van baby in combinatie met weeën, hoe reageert het kind voor tijdens na de wee etc. Hoe hoog het golfje gaat is niet boeiend daarmee.
maar vraag het anders even aan je verloskundige, die weet daar vast meer van dan ik
En toch hebben mignonne, spees en ik bewust voor een tweede gekozenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Whehe..
Bedankt voor je antwoord..
Het is ook niet alsof ik denk dat ik weeën had, juist meer dat ik me afvraag wat je ziet als die er wel zijn als die meter nu al over de 100 ging terwijl ik niets voelde..
Maar ik ben weer een illusie armer, dank daarvoor dames..
Nou, zo ging het er bij mij serieus aan toe van 2 tot 5 cmquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik maakte ook geen grapjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:49 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nou, zo ging het er bij mij serieus aan toe van 2 tot 5 cm
ik wil de papieren die ik van mijn bekkenfysio heb gekregen wel voor je inscannen en naar je mailen? moet je even je mail in een dm gooienquote:
Ga naar een bekkenfysio... Echt!! En slaap je al met m kussen tussen of onder je knieeen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef Risu het volgende:
Vandaag een begin gemaakt met accepteren dat ik niet alles meer alleen kan. Mijn bekken wil niet meer. Heel wat traantjes later met man afgesproken dat ik aan schoonmoeder hulp ga vragen. Loslaten is echt super moeilijk, vooral omdat ik pas 22 weken ben. En ik ben een 'ik doe alles alleen' type.
Als het ook maar een beetje erger wordt, zoek ik een bekkenfysio. Vooralsnog is het te handelen met af en toe door het huis op en neer wandelen zodat het weer los komt. Maar de nachten zijn hel. Tips zijn welkom.
http://bekkentherapie.nl/ kun je er iig vast één uitzoeken .. scans komen er aan (ben bezig)quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:20 schreef Risu het volgende:
Ja ik heb een voedingskussen. Ik heb een nacht zonder geprobeerd, maar dat was echt erger.
Ik dacht dat het kwam door wat ik gedaan heb maandag. Op en neer naar supermarkt fietsen (5minuten heen, 5 terug in slakkentempo) in de supermarkt 10 minuutjes rondgelopen, heel kort tas getilt. En 2 wasjes weggevouwen. Kleine wasjes. Maar dat kan toch haast niet teveel zijn.
Stofzuigen doe ik al niet meer.
Ja da's wel, alleen de laatste vijf cm deden verrot pijn, duurde ook maar een uur but still, it hurtedquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:27 schreef Loj het volgende:
Zal ik nog ff zorgen voor wat positieve weeenverhalen?
Toen ik door had dat de irritante harde buiken, die ik had, echt weeën waren had ik al 5 cm!
Toen in +/- 5 a 10 minuten de irritante harde buiken veranderden in verschrikkelijk pijnlijke weeën bleek dat ik persweeen aan het wegpuffen was.
En tijdens het persen was alleen toen het hoofdje stond het even echt niet leuk, maar verder was t dragelijk..,
Dusse zo kan t ook hoor!
Die derde wil ik ook nog wel zo!
(Vandaag met m'n zus een doos meisjeskleding uitgezocht... Ik ga door broeden tot ik een meisje heb, gewoon alleen voor de kleding)
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:27 schreef Loj het volgende:
Zal ik nog ff zorgen voor wat positieve weeenverhalen?
Toen ik door had dat de irritante harde buiken, die ik had, echt weeën waren had ik al 5 cm!
Toen in +/- 5 a 10 minuten de irritante harde buiken veranderden in verschrikkelijk pijnlijke weeën bleek dat ik persweeen aan het wegpuffen was.
En tijdens het persen was alleen toen het hoofdje stond het even echt niet leuk, maar verder was t dragelijk..,
Dusse zo kan t ook hoor!
Die derde wil ik ook nog wel zo!
(Vandaag met m'n zus een doos meisjeskleding uitgezocht... Ik ga door broeden tot ik een meisje heb, gewoon alleen voor de kleding)
Bedankt voor de link. Ik zie er eentje hier bijna om de hoek die ik toevallig een week of 2 geleden bij een infoavond sprak. Volgens mij heb ik haar kaartje nog.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://bekkentherapie.nl/ kun je er iig vast één uitzoeken .. scans komen er aan (ben bezig)
Oh god dat spiraaltjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk trouwens niet serieus dat echte weeën geen pijn doen hè, voor de duidelijkheid..
Ik stel me in op spiraaltje-klem-in-baarmoederhals-trying-to-get-out x 1500.
Heb jij dat ook gehad, dat ie er zelf weer uit wilde? Ik vond dat best wel pijnlijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:44 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oh god dat spiraaltje.. Daar ben je bewust bij met je gedachte. Bevallen is een andere beleving.
Zou je zo niet eens kunnen zeggen of het vergelijkbaar is..
Oo die pijn van dat spiraaltje.
ik hoef nu dus nooit een spiraaltje meerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Heb jij dat ook gehad, dat ie er zelf weer uit wilde? Ik vond dat best wel pijnlijk.. Zegt die kerel op de HAP ook nog doodleuk van te voren: 'Ja, het kan zijn dat je baarmoeder geperforeerd is. Dan heb je wel een probleem.'
Joh..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |