Tja, op weg naar werk weinig prettige omgevingsgeluiden...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:12 schreef Hensie het volgende:
[..]
Het zoevende geluid van de wielen over t asfalt, de zoemende ketting, de wind, de omgevingsgeluiden... Das de enige passende muziek op de fiets, vind ik.
In iedergeval binnen 5 dagen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben ook teleurgesteld. Maar nu ik je toch spreek, hoe lang duurde het voordat jouw koplamp geleverd werd? Ik wacht nog steeds met smart op die led24 winkel.
Wat dat betreft heb ik jou nooit tegen gesproken. Het loopt de laatste tijd wel de spuigaten uit. Geen zin om na een dag werken alle onzin terug te lezen, maar ben dan bang om de mooie verhalen, die wel iets toevoegen te missen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zie je nou dat ik gelijk heb over oftopic gaan en slowchat hier?
Oplossing:quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik jou nooit tegen gesproken. Het loopt de laatste tijd wel de spuigaten uit. Geen zin om na een dag werken alle onzin terug te lezen, maar ben dan bang om de mooie verhalen, die wel iets toevoegen te missen.
Ga daar maar ff lekker slowchatten en hou de serieuze dingen hier.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:11 schreef very het volgende:
[..]
Oplossing:
SPT / FietsFOK!kers in de buurt?
Dus slowchat in dit topic en de wat serieuzere dingen daar?
Kan ook...lekker boeiendquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga daar maar ff lekker slowchatten en hou de serieuze dingen hier.
Vandaag meerdere toerders in kort-kort gezienquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Was vandaag weer voort eerst dat ik dacht koud en handschoenen aan.
Liever zomer maja.
[ afbeelding ]
Het was vooral ook veel kouder dan de voorspelling. Ik keek gisteren en toen gaven ze geloof ik min 12 en max 17 hier in het westen. Normaal pak ik dan mn korte broek/shirt + arm en beenstukken maar toevallig zat alles nog in de was dus pakte mn winterkloffie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag meerdere toerders in kort-kort gezien
Zelfs rond kwart voor 6 toen ik in het halfduister thuis kwam met 9 graden ofzo kwam ik nog zo'n aap tegen.
Ja inderdaad. Wat deed ik fout?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:58 schreef muzas het volgende:
Je plaatje doet het niet...
Denk dat ie zo moet:
[ afbeelding ]
Met deze flitsende verschijning rij jij zo weer tussen de semi-profs Beverstraat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:59 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Wat deed ik fout?
Dank je Knut! De vorige eigenaar was trouwens een semi-professioneel,was zijn reserve fiets.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met deze flitsende verschijning rij jij zo weer tussen de semi-profs Beverstraat.
Mits je genoeg melk drinkt.
Elke dag weer verwondering te kijken ja. Dát is nou echt een prof met toegevoegde waarde om te volgenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gesink schiet mooie plaatjes
http://www.strava.com/activities/212648452
Er is slow chat er en er is slow chat natuurlijk. Dit is kinderachtig gehannes imo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zie je nou dat ik gelijk heb over oftopic gaan en slowchat hier?
Kek fietsje ja!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:59 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Je gebruikte de link naar een pagina, ipv de afbeelding.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:59 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Je ziet dat ik twee jaar weg ben geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Je gebruikte de link naar een pagina, ipv de afbeelding.
Klopt wel, al kan je hem wel makkelijk verhogen indien het stuur wat te laag staat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Je gebruikte de link naar een pagina, ipv de afbeelding.
Ziet er uit als 'n prima fiets. Alleen die witte stuurnok is jammer.
Psst, je remmen staan op de "open" positie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:27 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Je ziet dat ik twee jaar weg ben geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werd gebruikt bij het Continentale Ventilair - Steria.
Ligt het aan mij, of is dat stuur zo breed? En de beugels vet diep?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:27 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Je ziet dat ik twee jaar weg ben geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werd gebruikt bij het Continentale Ventilair - Steria.
Ga binnenkort andere wielen aanschaffen,waarschijnlijk 22 mm van Mavic.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Psst, je remmen staan op de "open" positie.
En jezus, wat een boel spaken man, daar kan Fulcrum een half jaar wielen van maken
Klopt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:33 schreef Hensie het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of is dat stuur zo breed? En de beugels vet diep?
Zadel wordt nog vervangen,de witte stuurpen vind ik best prima.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:06 schreef fl4puit het volgende:
Voor een anatomische bocht is het stuur niet extreem diep? Mooi fietsje, al zou ik de witte accenten (zadel/stuurpen) weghalen. Als je de wielen voor weinig kwijt wil, dm maar
waarom niet? moet het weten, anders zal deze vraag gaat mij de hele dag van mijn werk afhoudenquote:
De rem zit op de band ipv de velg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
waarom niet? moet het weten, anders zal deze vraag gaat mij de hele dag van mijn werk afhouden
NAja gemiddeld 33 zie ik. Das natuurlijk wel rap maar die 35/40 zijn echt je pieken en niet je kruissnelheid.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers)
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!
Maar bleef goed in het wiel en ging op mijn MTB, echt zonder flink moeite te hoeven doen lekker mee met zo'n 35 / 40 km/h.
Dat zie ik mezelf alleen op de weg nog niet voor elkaar krijgen
Verder nog flink wat rondjes over het binnenparcours gereden waar ze ook een aantal bultjes hadden gemaakt.
Vond het een leuke training, denk dat ik wel vaker mee ga doen.
http://www.strava.com/activities/212834837
(crosspost vanuit het MTB topic)
hmm dat valt me dan weer tegenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
NAja gemiddeld 33 zie ik. Das natuurlijk wel rap maar die 35/40 zijn echt je pieken en niet je kruissnelheid.
Nee, dat kan prima. Toen ik nog in Utrecht woonde reed ik regelmatig onverharde wegen gewoon op de racefiets met 23 mm banden. Mooi manquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:27 schreef Questular het volgende:
Ik heb thuis nog deze staan:
[ afbeelding ]
Is het te makkelijk om te denken dat ik daar wat dikkere profiel banden op kan zetten zodat ik wat meer off-road kan gaan, en dan bedoel ik niet door de bossen heen crossen maar meer wat onverharde weggetjes pakken etc.
Welke groep zit er op? Afdichtingen bij een racegroep zijn niet echt geschikt voor off-road maar onverharde weggetjes moeten geen probleem vormen zolang het geen moddermagneet wordt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:27 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
Is het te makkelijk om te denken dat ik daar wat dikkere profiel banden op kan zetten zodat ik wat meer off-road kan gaan, en dan bedoel ik niet door de bossen heen crossen maar meer wat onverharde weggetjes pakken etc.
Zo'n crosser is natuurlijk een stuk lichter dan een MTB ofnie?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hmm dat valt me dan weer tegen
Ook met 33 gemiddeld ben ik meeeer dan tevreden!
Pff wat gaan die gasten er trouwens vandoor als ze ff aanzetten!
Helemaal op het zand in de binnenbaan.
Wel goed voor de conditie zo'n training
Ja hoor. Ben met m'n racefiets over dit soort paadjes geweest;quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:27 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
dat denk ik wel, zo zien ze er in ieder geval wel uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo'n crosser is natuurlijk een stuk lichter dan een MTB ofnie?
[..]
Ja hoor. Ben met m'n racefiets over dit soort paadjes geweest;
[ afbeelding ]
welke maat banden nog tussen voor / achtervork en remhoeven past weet ik zo niet , maar een wat meer cross achtig bandje zal vast en zeker wel lukken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:27 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Katjeskelder zag ik. Ook een keer op de racert naartoe gereden, op dat park t huisje vinden was uiteindelijk grootste uitdaging van de hele ritquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:53 schreef dop het volgende:
je zou al vast even kunnen meten hoeveel speling je huidige bandjes hebben bij de remmen en vork.
35mm cross banden komen wel wat krap langs je remhoeven denk ik , als die vuil mee nemen loopt het daar makkelijk vast.
dus zou kijk naar 30mm breed ongeveer
schoonmoeder word 70 dit weekend , verplicht nummerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Naar Katjeskelder zag ik. Ook een keer op de racert naartoe gereden, op dat park t huisje vinden was uiteindelijk grootste uitdaging van de hele rit![]()
Was best leuk fietsen daar ja. Lekker rustig en die brabantse polders zien er toch gelijk heel anders uitquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:59 schreef dop het volgende:
[..]
schoonmoeder word 70 dit weekend , verplicht nummermaar wel een mooi stukje om op de fiets te doen.
als ik het dan zat ben kan ik daar misschien ook nog een klein rondje doen
Tektro mini-v is ook nog een oplossing. http://www.mantel.com/tek(...)2z0cECFSPItAodU3wAEAquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:53 schreef dop het volgende:
je zou al vast even kunnen meten hoeveel speling je huidige bandjes hebben bij de remmen en vork.
35mm cross banden komen wel wat krap langs je remhoeven denk ik , als die vuil mee nemen loopt het daar makkelijk vast.
dus zou kijk naar 30mm breed ongeveer
[ afbeelding ]
race remmen
[ afbeelding ]
cross rem
volgens mij niet de bedoeling gelijk remmen te vervangen , past volgens mij ook niet op het frame (geen nokken).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tektro mini-v is ook nog een oplossing. http://www.mantel.com/tek(...)2z0cECFSPItAodU3wAEA
fitnessbike heeft een langere wielbasis dus meestal is dat niet het probleemquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
Vergeet de afstand tussen je wiel en stuurbuis/vork niet.
Ook zo lullig als je band wel bij je rem past, maar vastloopt op je frame
Verwacht ik ook niet, maar als je toch met je rolmaat bezig bent....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:13 schreef dop het volgende:
[..]
fitnessbike heeft een langere wielbasis dus meestal is dat niet het probleem
Nooit aan gedacht dat er geen nokken aan zaten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:12 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij niet de bedoeling gelijk remmen te vervangen , past volgens mij ook niet op het frame (geen nokken).
voorbeeld is om te laten zien waar je op moet letten bij crossbanden op een gewone fiets
Dat zou ik ook wel graag willen ja, regelmatig in een groep trainen. Lijkt me vooral heel gezellig voor de wat langere ritten, ook al fiets ik nog niet zo gek ver..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers)
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!
Je zou ook zelf een groep kunnen starten op een tijdstip dat jou wel uitkomtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel graag willen ja, regelmatig in een groep trainen. Lijkt me vooral heel gezellig voor de wat langere ritten, ook al fiets ik nog niet zo gek ver..
Redelijk "bang" dat ik niet fatsoenlijk mee kan komen, maar dat lijkt me oké als ik een beetje achteraan zou bungelen.
Het enige probleem is dat de groepen die ik nu gevonden hebben allemaal rijden op tijden en dagen dat ik moet werken. Dus dat plannetje gaat 'm pas worden als ik een 40-urige baan heb, ipv dit schijtbaantje waar ik maar 30 uur draai in 6 werkdagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |