Ik zou zo graag van die angst afwillen! Ik ben ook gediagnosticeerd met een sociale angststoornis. Dit verklaart natuurlijk veel. Ik ben heel erg bezig met wat mensen over me denken, in betere periodes minder dan insslechte periodes maar weg gaat het niet. En ik heb echt de liefste vrienden van de wereld maar ik ben heel bang dat ze mij niet zo zien.... hoewel ik rationeel weet dat het niet zo is, maar ik kan het nooit helemaal zeker wetenquote:Op maandag 3 november 2014 10:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, ik bedoelde er ook zeg maar mee dat het me gewoon niet meer bezig houdt. Mocht 1tje afhaken, dan is dat wel een kleine aderlating, maar geen ramp op zich omdat ik zoiets heb van "graag of niet"
Ik maak me er gewoon niet meer druk om, misschien omdat ik zelfverzekerd genoeg geworden ben oid.
Maar sowieso ben ik meer met de dag gaan leven, wat vorige maand gebeurd is, houd me allang al niet meer bezig

Ik heb exact hetzelfde, alleen dan de gegeneraliseerde angststoornis. Hier zijn de scherpe kantjes eraf gegaan door antidepressiva te gebruiken. Heel af en toe komt de angst weer omhoog maar lukt het beter om het te relativeren.quote:Op maandag 3 november 2014 13:01 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik zou zo graag van die angst afwillen! Ik ben ook gediagnosticeerd met een sociale angststoornis. Dit verklaart natuurlijk veel. Ik ben heel erg bezig met wat mensen over me denken, in betere periodes minder dan insslechte periodes maar weg gaat het niet. En ik heb echt de liefste vrienden van de wereld maar ik ben heel bang dat ze mij niet zo zien.... hoewel ik rationeel weet dat het niet zo is, maar ik kan het nooit helemaal zeker weten

Bij mij gingen daar ook de scherpe kantjes ervan af door antidepressiva maar dat heeft te maken dat mijn depressie verdwenen wasquote:Op maandag 3 november 2014 13:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde, alleen dan de gegeneraliseerde angststoornis. Hier zijn de scherpe kantjes eraf gegaan door antidepressiva te gebruiken. Heel af en toe komt de angst weer omhoog maar lukt het beter om het te relativeren.

precies dat inderdaad ik heb vrienden van me die ik al 10 jaar ken minstens maar toch twijfel ik vaak aanmezelfquote:Op maandag 3 november 2014 13:01 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik zou zo graag van die angst afwillen! Ik ben ook gediagnosticeerd met een sociale angststoornis. Dit verklaart natuurlijk veel. Ik ben heel erg bezig met wat mensen over me denken, in betere periodes minder dan insslechte periodes maar weg gaat het niet. En ik heb echt de liefste vrienden van de wereld maar ik ben heel bang dat ze mij niet zo zien.... hoewel ik rationeel weet dat het niet zo is, maar ik kan het nooit helemaal zeker weten

Dat scheelt wel, maar deze methode van mij is niet heilig. Zo zorgt hetzelfde mechanisme ervoor dat ik me te druk over dingen kan maken terwijl er zeg maar nog niks gebeurd is.quote:Op maandag 3 november 2014 12:57 schreef Giertje het volgende:
[..]
dat scheelt wel enorm ja ik kijk altijd pas achteraf wat er gebeurd is
Je weet het ook nooit helemaal zeker, soms moet je gewoon door de gehaktmolen en weet je van tevoren al dat je onderuit gaat (of in elk geval die kans groot is, maar ja, wat moet je dan als je met de rug tegen de muur staat? ).quote:Op maandag 3 november 2014 13:01 schreef Californium het volgende:
[..]
Wel knap van je Minthy, ik merk echt dat je er vaart achter zet (motivatie)quote:Op maandag 3 november 2014 13:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde, alleen dan de gegeneraliseerde angststoornis. Hier zijn de scherpe kantjes eraf gegaan door antidepressiva te gebruiken. Heel af en toe komt de angst weer omhoog maar lukt het beter om het te relativeren.
Zou je hiervan een voorbeeld kunnen/willen geven?quote:Op maandag 3 november 2014 13:46 schreef Giertje het volgende:
[..]
precies dat inderdaad ik heb vrienden van me die ik al 10 jaar ken minstens maar toch twijfel ik vaak aanmezelf

Dat van dat blowen icm die klachten herken ik wel (maar al te goed). Wat dat blowen betreft, ik gebruikte het als zelfmedicatie...alleen werd ik er op een gegeven moment melancholisch van en "ietswat" paranoïde. Alles zweefde langs me heen, wat ik op dat moment niet onprettig vond. Maar uiteindelijk werd ik dat zat (het helpt niet, het stelt eigenlijk alleen maar uit) en ben daarna echt door de grond gegaan (ik kan me voorstellen dat jouw situatie dat niet zou toestaan, ik woonde nog thuis en had nauwelijks "harde" verplichtingen).quote:Op maandag 3 november 2014 10:06 schreef Giertje het volgende:
goed hier gaan we dan
ik vecht inmiddels ook al jaren tegen een depressie
heb er ook medicijnen voor soms werkt het en soms ook niet
echter de laatste tijd voel ik mezelf langzaam terug glijden in een donker dal
ik heb nergens geen echt plezier meer in
kijk op tegen iedere dag dat het weer zo lang duurt
geregeld staar ik somber naar buiten
enige wat me een beetje kalm krijgt is blowen

Vetgedrukte lijkt me jouw achilleshiel. Heb je enig idee -waarom- dit zo is??quote:Op maandag 3 november 2014 09:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Angst aanvallen komen langzaam weer terug
Loop nu al weer 2,5 maand met het volgende:
R&P / Hoofdhuid aandoening maakt me gek
Ik heb geen rust meer, zelfvertrouwen is weer helemaal weg.
Waarom is het de afgelopen vier ja , eigenlijk sinds de middelbare school, dat als het 1 à 2 maanden goed gaat er iets komt wat me in een rollercoaster to hell zet. Ik geloof zelf wel dat je zelf dingen kan veranderen, maar het zijn altijd gebeurtenissen die buiten mijn macht liggen waar ik niks aan kan doen. Ook dit begint aan mij te vreten, heel erg frustrerend.
Ik begin me ondertussen een kneus te voelen, want er is altijd wel watIk ben na 4 jaar rotzooi er eigenlijk wel een beetje klaar mee nu.

waar ik vooral bang voor ben is zelfs nu nog na 10 jaar is dat ze me zat raken en dat ik alles kwijt raak waar ik zo lang aan gewerkt hebquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat scheelt wel, maar deze methode van mij is niet heilig. Zo zorgt hetzelfde mechanisme ervoor dat ik me te druk over dingen kan maken terwijl er zeg maar nog niks gebeurd is.
En een beetje laat, maar wees welkom hier
[..]
Je weet het ook nooit helemaal zeker, soms moet je gewoon door de gehaktmolen en weet je van tevoren al dat je onderuit gaat (of in elk geval die kans groot is, maar ja, wat moet je dan als je met de rug tegen de muur staat? ).
Je zou ze (of gewoon voorzichtig doen en 1tje) vertellen dat dit jou dwars zit (zeg er wel bij dat je weet dat het niet rationeel is). Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit uiteindelijk ook nuttig is of zou kunnen zijn (ik heb een korte nacht gehad en ben niet zo helder als ik zou willen op moment).
[..]
Wel knap van je Minthy, ik merk echt dat je er vaart achter zet (motivatie)En het relativeren is een bijna essentiële stap naar mijn idee.
[..]
Zou je hiervan een voorbeeld kunnen/willen geven?
En je moet niet vergeten dat als mensen 10 jaar in jouw buurt blijven, dat je toch een bepaalde kwaliteit uitstraalt, dat kan bijna niet anders na 10 jaar
En nog eventjes over mezelf: Ik heb weer eens mazzel gehad. Ik vertelde dat 2015 voor mij een financieel zwaar jaar gaat worden, maar blijkbaar is 1 regeling die per 2014 afgeschaft zou worden, wel afgeschaft...maar blijkbaar krijg ik (tot mijn übergrote verrassing) toch nog 1 uitbetaling, blijkbaar omdat ze dit jaar nog het geld storten van 2013. 1 jaar uitstel van executieEcht een godsgeschenk
Overigens ben ik hier al bezig met bezuinigingsmaatregelen en die gaan, ondanks de finacniële meevaller, gewoon door (was er toch al mee bezig dus kan net zo goed doorgaan).

Ik ben het levende bewijs dat ze ook na 10 jaar nogquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zou je hiervan een voorbeeld kunnen/willen geven?
En je moet niet vergeten dat als mensen 10 jaar in jouw buurt blijven, dat je toch een bepaalde kwaliteit uitstraalt, dat kan bijna niet anders na 10 jaar
En nog eventjes over mezelf: Ik heb weer eens mazzel gehad. Ik vertelde dat 2015 voor mij een financieel zwaar jaar gaat worden, maar blijkbaar is 1 regeling die per 2014 afgeschaft zou worden, wel afgeschaft...maar blijkbaar krijg ik (tot mijn übergrote verrassing) toch nog 1 uitbetaling, blijkbaar omdat ze dit jaar nog het geld storten van 2013. 1 jaar uitstel van executieEcht een godsgeschenk
Overigens ben ik hier al bezig met bezuinigingsmaatregelen en die gaan, ondanks de finacniële meevaller, gewoon door (was er toch al mee bezig dus kan net zo goed doorgaan).

Kan ook aan de ander liggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik ben het levende bewijs dat ze ook na 10 jaar nogkunnen zeggen. Zo in teressant bn ik blijkbaar dus niet geweest

Ze stopten met zijn 3-en ineens radicaal het contact met mij. Weet tot op de dag van vandaag nog niet waarom. Maar blijkbaar heb ik iets fout gedaan en was ik het niet waard om een gesprek aan te gaan zodat de vriendschap door kon blijven gaan...quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:07 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Kan ook aan de ander liggen natuurlijk.

mijn voormalige beste vriend waar mee ik ben opgegroeid heeft me ook in de steek gelaten zonder dat ik weet waarom heb em nog een paar keer geprobeerd om contact met hem op te nemen maar hij wilt niks meer met me te doen hebbenquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Ze stopten met zijn 3-en ineens radicaal het contact met mij. Weet tot op de dag van vandaag nog niet waarom. Maar blijkbaar heb ik iets fout gedaan en was ik het niet waard om een gesprek aan te gaan zodat de vriendschap door kon blijven gaan...

Dit is precies de reactie die ik had toen ik besefte dat ik me juist moet focussen op alle lieve vrienden en vriendinnen die ik heb, die me wél steunen en me niet zomaar aan de kant zetten als we het even niet met elkaar eens zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 22:18 schreef kuolema het volgende:
Ik ben zo blij met mijn vriendenWe kennen elkaar 10 jaar, nooit ruzie, ik krijg begrip en steun als het niet goed met me gaat. Het kán wel!
We hadden contact via Whatsapp, zoals jij en ik dat ook hebben. En als ik het moeilijk had kon ik haar ook altijd aanspreken en steunde ze me. Maar opeens uit het niets begon ze heel anders te reageren. Op een heel andere toon, het kwam nogal gemeen over en het voelde alsof ze me belachelijk maakte. Daar heb ik toen wat over gezegd, en daar kon ze niet tegen. Ze was zwaar beledigd en daarna werd ik overal verwijderd en geblokkeerd. Ze durft me niet eens meer zelf aan te spreken. Ik kreeg eerst nog een DM van haar dat ik mocht uitleggen waarom ik zo reageerde, maar daarna kreeg ik geen reactie terug. En ik moest van een andere user horen dat ze me niet meer wou spreken. Ik vind het nogal triest allemaal. Wel altijd een grote bek hebben over als er iemand kut tegen haar deed, maar als het er nu op aankomt laat ze iemand anders het vuile werk opknappen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef Californium het volgende:
Wat voor een ruzie was het AdoraBelle?
Dat heb ik dus ook. Ik heb een paar hele goeie vriendinnen die ik m'n beste vriendinnen noem. Ik kan altijd bij ze terecht en ze staan ook altijd voor me klaar. En ze hebben meerdere keren gezegd dat ze me niet in de steek zullen laten, wat er ook gebeurt.quote:Op maandag 3 november 2014 08:12 schreef Californium het volgende:
[..]
Toch heb ik de allerliefste vrienden van de hele wereld en heb ik die angst nogsteeds….

Ja dat is wel heftig dan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Ze stopten met zijn 3-en ineens radicaal het contact met mij. Weet tot op de dag van vandaag nog niet waarom. Maar blijkbaar heb ik iets fout gedaan en was ik het niet waard om een gesprek aan te gaan zodat de vriendschap door kon blijven gaan...

Ik zeg ook niet dat je na 10 jaar home-free bent, mijn punt was dat als mensen zo lang bij je blijven, je toch wel over een bepaalde kwaliteit moet beschikken omdat gewoonlijk mensen anders gewoonweg sneller zouden afhaken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik ben het levende bewijs dat ze ook na 10 jaar nogkunnen zeggen. Zo interessant ben ik blijkbaar dus niet geweest
Mensen moeten zelf weten -waarom- ze jou zo'n toffe peer vinden, take it or leave itquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:57 schreef Giertje het volgende:
[..]
waar ik vooral bang voor ben is zelfs nu nog na 10 jaar is dat ze me zat raken en dat ik alles kwijt raak waar ik zo lang aan gewerkt heb
mijn gedachten zijn dan meer van waarom zou je met iemand om willen gaan die depressief is
ik zou daar ook zat van worden en ik heb daardoor al mensen verloren die ik dierbaar had

O? En waaruit concludeer je dat vetgedrukte het geval is?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:09 schreef kvd het volgende:
[..]

Dat is niet echt een conclusie maar een invulling van mezelf. Het past niet echt bij me om de schuld bij een ander neer te leggen, om deze bij mij neer te leggen is veel makkelijker. Daarnaast past het beter bij het beeld wat ik van mezelf heb; ik ben niet leuk en aardig en ik ben alles niet waard, dus zal het allemaal aan mij liggen en is het eindigen van de vriendschap door de dames een logisch gevolg.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O? En waaruit concludeer je dat vetgedrukte het geval is?
Dit kan vanalles als oorzaak hebben. Het is mogelijk dat een stoker succesvol jouw sociale kring kapotgemaakt heeft, om maar wat te noemen. Meestal heb je dit pas door als het al te laat is.

Maar waarom dan pas na 10 jaar? Waarom gingen ze dan überhaubt met je in zee?quote:Op woensdag 5 november 2014 09:18 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat is niet echt een conclusie maar een invulling van mezelf. Het past niet echt bij me om de schuld bij een ander neer te leggen, om deze bij mij neer te leggen is veel makkelijker. Daarnaast past het beter bij het beeld wat ik van mezelf heb; ik ben niet leuk en aardig en ik ben alles niet waard, dus zal het allemaal aan mij liggen en is het eindigen van de vriendschap door de dames een logisch gevolg.

Als ik dat eens wist...quote:Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar waarom dan pas na 10 jaar? Waarom gingen ze dan überhaubt met je in zee?

Wat gebeurde er tijdens vetgedrukte? Ging je verhaal halen? En waren die andere vriendinnen daarbij?quote:Op woensdag 5 november 2014 09:54 schreef kvd het volgende:
[..]
Als ik dat eens wist...
Mijn vermoeden is dat het oa is gekomen door het feit dat mijn toenmalige beste vriendinnetje een vriend kreeg. Ik heb haar 10 jaar gekend als vrijgezel en was ze vrij-gezellig. Altijd was ik degene die ze als eerste dingen vertelde, aan wie ze advies vroeg. Maar met zijn komst veranderde dat. Natuurlijk, ik had dat ook niet anders verwacht. Ze had iemand gevonden om haar leven mee te delen, logisch dat hij op de eerste plaats komt. Alleen zakte ik niet naar de tweede plek, maar een paar plekken verder. Er werd helemaal geen advies meer gevraagd, verhalen kreeg ik als laatste te horen. Ik had niet meer het exclusieve plekje voor haar in de vriendenkring en dat deed wel even pijn. De laatste keer dat ik haar heb gezien was ik me net bewust van dit feit en de situatie niets anders en misschien heb ik die avond verkeerd op bepaalde dingen gereageerd. Ik heb geen flauw idee. Kan me dan weer voorstellen dat zij dacht dat ik niet blij voor haar was ofzo en dat ze dacht 'zak in de stront'. Maar dat is invullen/op zoek naar een mogelijke verklaring.

Niets meer en niets minder dan wat minder enthousiast reageren, that's it. En misschien is het wel iets heel anders waarom het contact is verbroken, ik kan niet meer dan gokken en dan kan ik er nog helemaal naast zitten. Geen idee om inmiddels na bijna 2 jaar het te gaan vragen.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat gebeurde er tijdens vetgedrukte? Ging je verhaal halen? En waren die andere vriendinnen daarbij?
Hmm, als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe mn zusje vriendschappen heeft ivm mezelf, weet ik wel dat vrouwenvriendschappen wat anders functioneren dan mannenvriendschappen (waar het verschil hem in zit, kan ik echter niet benoemen).
Een vriendschap heeft o.a. een "need" nodig, (klinkt heel even cru) je kunt iemand ergens voor "gebruiken" en als je beide elkaar kunt gebruiken, dan heb je wat aan elkaar.
Blijkbaar had ze jou niet meer nodig (maar kijken of, wanneer het weer uit is met haar vriend ze weer contact met je opneemt) en blijkbaar is ze ook niet trouw aan haar vrienden (jammer dat je daar pas na 10 jaar achter kwam maar dat weet je zelf denk ik ook wel).
Waarom de rest van jouw vriendengroep afstand van je nam, kan ik je niet zeggen. Waren zij erbij toen je eventueel verhaal ging halen?

Ik hoor dat wel vaker, een vriendin van me heeft voornamelijk mannen als vrienden en precies om die reden.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:41 schreef kvd het volgende:
[..]
Niets meer en niets minder dan wat minder enthousiast reageren, that's it. En misschien is het wel iets heel anders waarom het contact is verbroken, ik kan niet meer dan gokken en dan kan ik er nog helemaal naast zitten. Geen idee om inmiddels na bijna 2 jaar het te gaan vragen.
Voorlopig zie ik het ook niet gebeuren dat ze uit elkaar zullen gaan, ze zijn net papa en mama geworden.
Soms zou ik willen dat ik gewoon man was, want in de mannenrelaties lijkt het allemaal wat makkelijker te gaan. Sowieso vindt ik dat mannen makkelijker zijn, vrouwen hebben zoveel laagjes.

Analyseren heeft geen zin meer, dingen vervagen, ga je in de loop der tijd anders zien. Emoties gaan een rol spelen. Meeste tijd heb ik meer het idee dat het haar verlies is en niet de mijne. Rond feestdagen, verjaardagen enzo gaat het even opspelen en laat ik braaf wat horen (zo heb ik hen natuurlijk gefeliciteerd toen hun dochtertje werd geboren) en ik meen wel altijd wat ik dan type, ik gun haar nog steeds het beste en hoop echt dat ze heel gelukkig is. Maar als zij het contact zo beknopt houdt/afkapt, ligt aan haar en niet aan mij.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik hoor dat wel vaker, een vriendin van me heeft voornamelijk mannen als vrienden en precies om die reden.
Naja, weet niet of het nu nog zin heeft om na 2 jaar nog die breuk te gaan over-analyzeren, soms moet je gewoon accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn (zoals ik met mn diagnose-brij), al kan zoiets wel lang blijven hangen. Probeer daar niet teveel in te blijven hangen en probeer meer vooruit te kijken, ook al zie je alleen maar shit voor je (tis de minst kwade keuze).
Sorry dat ik het niet "leuker" kon brengen

Waarom stuur je haar nog steeds berichtjes als ze jou dat geflikt heeft??quote:Op woensdag 5 november 2014 11:05 schreef kvd het volgende:
[..]
Analyseren heeft geen zin meer, dingen vervagen, ga je in de loop der tijd anders zien. Emoties gaan een rol spelen. Meeste tijd heb ik meer het idee dat het haar verlies is en niet de mijne. Rond feestdagen, verjaardagen enzo gaat het even opspelen en laat ik braaf wat horen (zo heb ik hen natuurlijk gefeliciteerd toen hun dochtertje werd geboren) en ik meen wel altijd wat ik dan type, ik gun haar nog steeds het beste en hoop echt dat ze heel gelukkig is. Maar als zij het contact zo beknopt houdt/afkapt, ligt aan haar en niet aan mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |