Ja ja, Arrocha is Gekke Henkie zekerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:17 schreef 11en30 het volgende:
Arrocha zou de lokatie van de nachtfoto's voor eigen rekening kunnen laten checken. Als ik gelijk heb kost dat helemaal 3x niks. Daarna even afwachten hoe Piti dat gaat verklaren.
Precies. Tegen domheid is geen kruid gewassen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Kris en Lisanne slecht voorbereid waren en jij het jammer vindt dat de ouders overwegen het land aan te klagen?
Met zo'n opmerking haal je me de woorden uit de mondquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Precies. Tegen domheid is geen kruid gewassen.
Nou maar zulk een lijstje met onlogische dingen is er ook te maken voor een misdrijf. Snel even uit het hoofd:quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De onlogische dingen kort op een rij
1- 112 bellen daarna 13 minuten wachten, het weer proberen en dan (met een telefoon die aan is) het de volgende dag pas weer proberen.En in de dagen daarna op haast gezette tijden.
2- De nacht in het bos hebben moeten overnachten en dan de volgende dag doorlopen ipv op zeker te spelen en terug keren.
3- het ontbreken van welk smsje/appje dan ook
4- het ontbreken van welk berichtje dan ook
5- geen foto's maken in 11 dagen en dan opeens midden in de nacht 90 donkere
6- niet gevonden zijn terwijl ze dus klaarblijkelijk wel bij de rivier waren in al die dagen
En het is daar geen amazone he! Het is relatief maar een klein gebied vanaf de mirador tot aan bv de 2 kabelbrug vol met hutjes, paddocks en indianen die daar wel eens lopen
7- een doodsoorzaak
8- zelf de bewoonde wereld niet kunnen vinden terwijl ze daar maar een paar km vandaan waren
9- De rugzak met inhoud die helemaal in tact is.
10- De kleding en resten langs de rivier
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Voor al die punten zijn er stuk voor stuk al mogelijke verklaringen gegeven.
Maar al die mogelijke verklaringen voor ieder punt bij elkaar opgeteld zijn veel onwaarschijnlijker dan een simpel misdrijf
Als jij van mening bent dat ze zich goed voorbereid hebben op de trail die ze gingen lopen, heb je daar dus duidelijk geen verstand van.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Kris en Lisanne slecht voorbereid waren en jij het jammer vindt dat de ouders overwegen het land aan te klagen?
Niet als de dader wist dat de eerste keer naar 112 was gebeldquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:41 schreef Saarah het volgende:
[..]
Nou maar zulk een lijstje met onlogische dingen is er ook te maken voor een misdrijf. Snel even uit het hoofd:
[quote]1. De gsm en camera zijn niet vernietigd, hoewel dat gemakkelijk zou zijn en veel veiliger (spullen kunnen achteraf onderzocht worden, zowel op DNA als op de gegevens die er in staan)
? Ik denk juist niet dat ze hen de telefoons lieten houden maar zelf fake-oproepen dedenquote:2. De misdadigers laten Kris en Lisanne hun telefoon houden
Niet als hij niet op elk moment van de dag kan bellen. Hoe vaak is er bv 's avonds gebeld?quote:3. Ofwel "faken" ze oproepen, maar volgens velen is daar een patroon in te vinden. Als de misdadigers zo slim zijn om oproepen te faken, gaan ze toch ook wel zo slim zijn om op willekeurige tijdstippen te bellen en niet op vaste tijdstippen?
ja dus? Zag een fotoreportage van een bepaalde gids die samen met 2 mensen vulkaan Baru deed. 163 foto's !! 0 x met zn tweeen er op!quote:4. Op de foto's zijn geen verdachte derden te zien
Jij vindt het dus aannemelijker dat die rugzak na vervoerd te zijn in de rivier er ongeschonden uitkomt?quote:6. De rugzak met inhoud die helemaal intact is, is ook hier een raar punt. Waarom zou een misdadiger die immers laten liggen en niet vernietigen (zie punt 1)
uh, om eerder gemaakte foto's over te schrijven?quote:7. Waarom zou een misdadiger in godsnaam 90 donkere foto's gaan maken.
De 90 foto's zijn niet door K en L gemaaktquote:8. Of (als de foto's door K & L gemaakt zijn), waarom zou een misdadiger in godsnaam toestaan dat K & L de camera bij zich houden.
zie het antwoord dat ik al 2x gafquote:9. Sowieso zijn ze na de top doorgelopen (dat wijst al op verdwalen, of denken dat ze in een lus lopen, ofzoiets). Als ze dat deden omdat ze met derden waren, verwijs ik terug naar punt 4 en 5.
Het is geen simpele verdwaling als alle dingen die ik opnoemde niet zijn gebeurd.quote:Enz, enz. Voor elk scenario zullen dus wel onlogische zaken te vinden zijn. Dus kan ik hetzelfde zeggen als jij, maar dan omgekeerd: voor elk punt zullen wel verklaringen te vinden zijn. Maar opgeteld zijn die onwaarschijnlijker dan een simpele verdwaling.![]()
Waar heb ik gezegd dat ze zich goed voorbereid hadden????quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:04 schreef agter het volgende:
[..]
Als jij van mening bent dat ze zich goed voorbereid hebben op de trail die ze gingen lopen, heb je daar dus duidelijk geen verstand van.
Geen gps gebruikt, geen kaart, korte broeken, niet gezegd waar ze heen gingen, geen tools alla zakmes, weinig water, weinig kennis van het gebied etc. En voor zover we weten ook geen gids.
Ik kan deze lijst zo aanvullen met nog meer zaken die ze niet goed voorbereid hebben.
Dat is vragen om problemen, en mocht je problemen krijgen, niet de tools en de skills hebben ze te tackelen.
Ik heb de indruk dat ze zelfs niet eens wisten dat je geen gsm-bereik hebt in de rimboe. Dat hebben ze op de harde manier geleerd. Helaas.
Een taxi bv. De taxichauffeur zegt dit achteraf niet omdat hij bang is dat hij problemen zal krijgen, hij is dan immer de laatste persoon die ze levend heeft gezienquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Geef eens een goede verklaring hoe de meiden uberhaupt van het hostel naar de Pianista zijn gegaan?
Geen een verdwaalaanhanger kan die geven.
Ik wel. Ze kregen een lift en dat is tot nu toe de meest plausibele en logische redenatie
Dus jij vindt ze ook slecht voorbereid?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze zich goed voorbereid hadden????
Een taxichauffeur die bang is om problemen te krijgen???quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:21 schreef Saarah het volgende:
[..]
Een taxi bv. De taxichauffeur zegt dit achteraf niet omdat hij bang is dat hij problemen zal krijgen, hij is dan immer de laatste persoon die ze levend heeft gezien. Dit is in mijn ogen een voorbeeld van een plausibele verklaring.
Jij geeft nu wel allerlei verklaringen, maar ik kan dus ook antwoorden op jouw lijstje. Jij zegt zelf: al die dingen opgeteld, zijn onlogisch. Dat geldt evengoed voor jouw antwoorden. (Naar mijn mening dan)
Als zij de hike idd alleen zouden doen dan ja!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:21 schreef agter het volgende:
[..]
Dus jij vindt ze ook slecht voorbereid?
Ik vind het ook absurd dat een bekende gids met goede naam problemen zou krijgen. Toch zijn er veel mensen die hem verdacht vinden. Dus tja, ik verschiet van niks meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:26 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Een taxichauffeur die bang is om problemen te krijgen???
Geloof ik niks van. Alsof hij dan met die meiden mee zou zijn gelopen de Pianista op.
Juist als ze onverwachts gegaan zouden zijn, hebben ze zich niet kunnen voorbereiden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als zij de hike idd alleen zouden doen dan ja!
Bij mij wijst alles er op dat ze onverwachts gingen.
Het enige waar ik tegen aanloop wat moeilijk te verklaren is, is dat de pincode na 4 dagen opeens verkeerd wordt gedaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:28 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ik vind het ook absurd dat een bekende gids met goede naam problemen zou krijgen. Toch zijn er veel mensen die hem verdacht vinden. Dus tja, ik verschiet van niks meer.
Wie weet zouden er wel mensen zijn die zeggen: "goh die taxichauffeur zag zijn kans mooi, hij wist dat twee jonge meiden alleen naar boven gingen. Misschien is hij ze wel achterna gegaan!"...
En even voor de duidelijkheid jackie: tof dat je zo antwoordt op al mijn 'onlogische dingen', maar dat was dus niet mijn bedoeling. Het was mijn bedoeling te zeggen dat je ook zo'n lijstje kan maken voor een misdrijf, en dat de optelsom van al die dingen òòk onwaarschijnlijk zijn, net zoals jij deed voor een verdwaling.
Precies. En dat komt doordat de werkelijkheid altijd gecompliceerder, gevarieerder, chaotischer en verrassender is dan onze voorstellingen, schema's en modellen van de werkelijkheid. Dingen die "niet kloppen" of "onlogisch" zijn, zijn dat vanuit een bepaalde vooronderstelling. De werkelijkheid heeft daar meestal lak aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:41 schreef Saarah het volgende:
[..]
Enz, enz. Voor elk scenario zullen dus wel onlogische zaken te vinden zijn.
Bedankt. Die voegen we toe aan de tijdlijn:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef SAJ het volgende:
Nieuw artikel vandaag in La Estrella
http://laestrella.com.pa/(...)ide-pruebas/23817237
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Precies. En dat komt doordat de werkelijkheid altijd gecompliceerder, gevarieerder, chaotischer en verrassender is dan onze voorstellingen, schema's en modellen van de werkelijkheid. Dingen die "niet kloppen" of "onlogisch" zijn, zijn dat vanuit een bepaalde vooronderstelling. De werkelijkheid heeft daar meestal lak aan.
Kies je twee andere vooronderstellingen: 1) de meiden hadden nauwelijks benul van de route en van de geografie van het gebied, 2) na het invallen van de duisternis besloten ze dat doorlopen (in noordelijke richting) de beste kans op snelle hulp/redding bood - dan klopt er opeens al veel meer. Voeg daaraan toe vooronderstelling 3) door hun geringe lichamelijke bescherming en snel toeslaande ontreddering nam hun kans op behoud (door eigen handelen en/of door hulp van derden) verder af - en je hebt een scenario waarin het niet nodig is een misdaad uit de hoge hoed te toveren.
Maar ik zeg dus niet dat het zo gegaan is. Het zijn mijn vooronderstellingen.
Voor een wandeling over het Pianista-pad is imo geen bijzondere voorbereiding nodig. Ze hadden of een (vervangende) gids bij zich of ze volgden de meest concrete beschikbare routebeschrijving speciaal opgesteld om de hike zonder gids te lopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:31 schreef agter het volgende:
[..]
Juist als ze onverwachts gegaan zouden zijn, hebben ze zich niet kunnen voorbereiden.
Reden te meer om de voorbereiding dus gewoon onvoldoende te noemen.
Huh, 2 kampen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het enige waar ik tegen aanloop wat moeilijk te verklaren is, is dat de pincode na 4 dagen opeens verkeerd wordt gedaan.
Alleen heb ik daar zo mijn twijfels over. Zou dolgraag het NFI rapport willen zien.
Het lijkt namelijk alsof alle dingen die gedaan zijn met de telefoons ook gedaan kunnen zijn met een vergrendeld scherm.
Tot slot; er zijn 2 kampen
- de mensen die denken aan verdwalen
- de mensen die terecht denken aan een misdrijf![]()
Die 2 kampen komen nooit nader tot elkaar
Tja,quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:43 schreef delingles het volgende:
Gorray ik vindt punt 2 een zeer onwaarschijnlijke gedachte dat ze bewust noordelijk zijn gelopen, het kan dat ze dat per ongeluk hebben gedaan een verkeerd pad of zo , maar dan nog , ik weet zeker dat iedereen terugkeert als je merkt dat je de weg kwijt bent , ze hadden ze dan in de buurt moeten vinden, ik weet zeker dat die twee meiden dat gedaan zouden hebben, je gaat niet verder weg lopen als je niet zeker bent dat doet niemand , dan ga je terug naar het relatief bekende!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |