abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145997098
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:06 schreef Gorraay het volgende:
Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt, maar voor jackie en eventuele andere belangstellenden heb ik een kaartje gemaakt waarop je kunt zien dat er vanaf Spanish by the River (de meiden logeerden daar vlakbij) ook een kortere weg naar de Pianista loopt (blauwe vs rode pijlen). Het is de weg naar Palo Alto, die Avenida Buenos Aires heet. Toevallig staat aan die weg de massagesalon waarvan sommigen beweren dat het toeristische attractie #1 van Boquete is. :)

Ik begin langzamerhand een Twin Peaks gevoel te krijgen. :)

(kaartje in spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zet je de punaise van Spanish by the river nu niet op de plek van Habla Ya Spanish? of zitten ze zo dicht bij elkaar?
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:34:31 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145997111
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:44 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Toch zou ik t niet vreemd vinden als ze geen bericht wouen achterlaten:
Indien ze alleen maar verdwaald zouden zijn, zouden ze zich geschaamd hebben om naar huis te bellen of smssen dat ze van t pad zijn afgegaan en nu wordt t donker enz.. Ze willen niet worden uitgelachen door hun broers, en ze willen hun ouders niet ongerust maken om niks.
Indien ze met één of andere gluiperd zijn meegereden die bv handtastelijk werd en zijn zin niet kreeg, hen daar achterliet enz.. dan zouden ze zich eveneens geschaamd hebben zo dom te zijn geweest, en gaan ze dat ook niet willen melden aan het thuisfront. Ze willen wel door de politie worden teruggebracht naar de bewoonde wereld voor t donker is, dus die bellen ze dan wel. Vind ik niet gek.
En ook wanneer de situatie echt ernstig is, kunnen ze niet geloven dat ze dit niet overleven, ik zou ook geen afscheidsbericht achterlaten als ik weet dat er naar me gezocht wordt, stel je voor: ze vinden je bericht en ze lezen dat ze te laat zijn en ze stoppen met zoeken! Dat doet toch niemand?
dat afscheidsbericht, als je nog gevonden wilt worden, hoeft toch ook niet te zijn 'help ik denk dat ik over een uur dood ga, alle liefs aan de mensen waar ik van hou'. Dat kan toch ook zoiets zijn, 'HELP, compleet verdwaald, nabij rivier kabelbrug, stuur hulp, alle liefs voor de mensen waar ik van hou'.
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:39:43 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145997288
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:27 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoezo bedoel je dat? Die eenmalige handeling zal toch niet veel meer energie kosten dan elke keer bij het opstarten vd telefoons allerlei vergrendelingen/codes in te moeten voeren?
Ik hoef bij mijn smartphone alleen 1x een simpele 4 cijferige code in te voeren en klaar.
Ik doe niet aan internetbankieren via mijn mobiel, doe ik op mijn laptop dus vind ik het niet nodig om mijn mobiel ingewikkeld te vergrendelen. Lijkt mij in een situatie als van K&L ook logischer.
hoeveel energie kost een tweeregelbericht aan het thuisfront? Ook bijna niks, maar er zijn er toch die zeggen dat om batterij te sparen ze geen bericht voor thuis hebben achtergelaten.
Hoe vaak was geprobeerd een pincode in te toetsen? Tientallen keren, mwoah, dat is toch wel zonde van de batterij. Wellicht is dat niet door een van de meiden gebeurd, maar dan nog, wil je echt batterij sparen en ga je ervan uit dat je batterij spaart en daarom geen tweeregelbericht voor thuis achter laat dan lijkt het mij dat je om batterij te sparen ook die toegangscodes eraf haalt.
pi_145997579
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoeveel energie kost een tweeregelbericht aan het thuisfront? Ook bijna niks, maar er zijn er toch die zeggen dat om batterij te sparen ze geen bericht voor thuis hebben achtergelaten.
Hoe vaak was geprobeerd een pincode in te toetsen? Tientallen keren, mwoah, dat is toch wel zonde van de batterij. Wellicht is dat niet door een van de meiden gebeurd, maar dan nog, wil je echt batterij sparen en ga je ervan uit dat je batterij spaart en daarom geen tweeregelbericht voor thuis achter laat dan lijkt het mij dat je om batterij te sparen ook die toegangscodes eraf haalt.
Ik weet niet wie dat allemaal gezegd hebben? Ik iig niet. Argumenten met flut antwoorden proberen te ontkrachten vind ik niet zinvol. Dus meen je serieus om energie te besparen of roep je maar wat?
pi_145997621
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

'HELP, compleet verdwaald, nabij rivier kabelbrug
Dit. Als je verdwaald bent wil je gevonden worden. Dat er met beide telefoons geen bericht is geprobeerd te verzenden met aanwijzingen voor hun lokatie vind ik raar. Als ze niemand hadden verteld waar ze heen gingen die dag dan hadden ze op z'n minst dat alsnog via een sms kunnen proberen doen. Dat had misschien verstuurd kunnen zijn toen er even contact met een GSM netwerk is geweest.
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:52:10 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145997726
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet niet wie dat allemaal gezegd hebben? Ik iig niet. Argumenten met flut antwoorden proberen te ontkrachten vind ik niet zinvol. Dus meen je serieus om energie te besparen of roep je maar wat?
Eh, dat is serieus bedoeld. Dat leg ik toch uit. Ik denk niet alleen vanuit mijn eigen denkbeeld, probeer me zo af en toe ook te verplaatsen in de gedachtengang van een ander. Dat batterij sparen is hier al zo vaak voorbij gekomen, als verklaring voor het geen bericht achterlaten voor thuis. Nou, in die denkwijze zou ik zeggen, ook je veiligheidscodes eraf, kost onnodig batterij.

Ik heb trouwens ook al eens eerder gezegd dat het toegankelijker zou zijn die codes eraf te halen, vanuit het oogpunt dat ze dan makkelijk elkaars telefoon konden gebruiken indien gewenst, hoef je niet onnodig een code te onthouden. In geval van stress kan het maar zo dat je niet op de code van een ander kunt komen.
pi_145997749
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit. Als je verdwaald bent wil je gevonden worden. Dat er met beide telefoons geen bericht is geprobeerd te verzenden met aanwijzingen voor hun lokatie vind ik raar. Als ze niemand hadden verteld waar ze heen gingen die dag dan hadden ze op z'n minst dat alsnog via een sms kunnen proberen doen. Dat had misschien verstuurd kunnen zijn toen er even contact met een GSM netwerk is geweest.
Het is zo logisch wat je zegt dat ik met alle goede wil van de wereld niet begrijp dat mensen op dit forum daar dan onlogische verklaringen voor zoeken.
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:04:05 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145998211
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is zo logisch wat je zegt dat ik met alle goede wil van de wereld niet begrijp dat mensen op dit forum daar dan onlogische verklaringen voor zoeken.
een logische verklaring, wat mij betreft, zou kunnen zijn dat ze daar geen tijd meer voor hadden.
Maar ja, er zat 8 minuten tussen de twee noodoproepen? Mja, t zou kunnen, wel de gelegenheid om te bellen maar niet om te tikken. En dan zou er na de tweede poging dus geen tijd meer geweest zijn. En dan ga ik ervan uit dat de eerste twee oproepen door Kris en of Lisanne is gedaan.
pi_145998455
quote:

[..]

Daarom kwam ik met het idee dat misschien door onverlaten de simkaart was verwijderd.
JustinCase heeft daar al wat antwoorden op gegeven, maar misschien zijn er nog meer telefoon experts :) die er wat over kunnen zeggen. Niet over een scenario en het waarom zou men en zo, maar puur de technische kant van het kunnen terughalen van gegevens op een telefoon, na gebruik zonder simkaart. Geschreven berichten die leeggemaakt of overschreven zijn, waterschade aan het toestel, wat is er van terug te halen? Dus na gebruik zonder simkaart en in een gebied met geen bereik.
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:17:29 #85
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145998725
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:34 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zet je de punaise van Spanish by the river nu niet op de plek van Habla Ya Spanish? of zitten ze zo dicht bij elkaar?
Je hebt gelijk, ik had mijn placemarks nog niet aangepast. De afstand tussen de twee taalscholen is hemelsbreed al 4,2 km. De oostelijke route naar de Pianista is natuurlijk ook mogelijk vanaf Spanish by the River.

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145998969
Als ik die kaart zie is wel duidelijk dat het helemaal niet logisch is om lopend naar de trail te gaan. En dan ook weer lopend terug is nog onlogischer.
pi_145999152
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik had mijn placemarks nog niet aangepast. De afstand tussen de twee taalscholen is hemelsbreed al 4,2 km. De oostelijke route naar de Pianista is natuurlijk ook mogelijk vanaf Spanish by the River.

[ afbeelding ]
heb je het adres ook van "by the river" zoek me suf maar zie nergens een echt adres

Wel duidelijk zo het kaartje!
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:36:11 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145999376
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toegevoegd aan de OP.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:36:52 #89
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145999403
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

heb je het adres ook van "by the river" zoek me suf maar zie nergens een echt adres

Wel duidelijk zo het kaartje!
De straat waaraan de taalschool staat heet Calle Central. Het postadres is Calle Central, Alto Boquete, Boquete. Aan huisnummers doen ze niet erg, geloof ik.
pi_146005081
quote:

[..]

Of ze wisten dat ze geen beltegoed hadden op deze simkaarten.
pi_146011334
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat afscheidsbericht, als je nog gevonden wilt worden, hoeft toch ook niet te zijn 'help ik denk dat ik over een uur dood ga, alle liefs aan de mensen waar ik van hou'. Dat kan toch ook zoiets zijn, 'HELP, compleet verdwaald, nabij rivier kabelbrug, stuur hulp, alle liefs voor de mensen waar ik van hou'.
tja, ik zie dit toch niet voor me: Je vraagt om hulp nabij rivier kabelbrug, alwaar je geen bereik hebt. Dus tenzij je je telefoon aanzet en ermee gaat gooien, bereikt dit smsje zeker weten niemand, en als je gaat lopen met je telefoon ben je niet meer nabij rivier kabelbrug. toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_146011917
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef Grijzemassa het volgende:
Er is nog iets wat ik me afvraag, ik heb het een paar maanden geleden ook gevraagd.
Als je verdwaald bent en in levensbedreigende omstandigheden daardoor, dan haal je toch de toegangscodes weg uit je telefoon om hem zo toegankelijk mogelijk te maken. Je wil dan toch niet dat als je eindelijk gevonden wordt niemand in je telefoongegevens kan komen om zodra men in bewoond gebied en binnen bereik voor de telefoon is aangekomen familie te waarschuwen, als je zelf niet meer in staat bent om dat te doen. Misschien zou je dat niet op de 1e of 2e dag doen, maar daarna lijkt het mij wel logisch. Aangezien ze nog in staat waren om na gebruik vd telefoon deze terug in het hoesje en in de rugtas te doen, zouden ze ook de instellingen kunnen aanpassen lijkt me.
Of hebben ze dat wel gedaan, is dat ergens uit op te maken?
Het lijkt mij ook aannemelijk dat ze dat gedaan zouden hebben, al was het maar om batterij te sparen tijdens bereik checken. Misschien waren ze te haastig, of was t display half onbruikbaar, zodat t niet goed gebeurd is, en ze er zelf ook niet meer in kwamen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_146012547
Ik schreef gisteren de tijdlijn van 31 maart zoals ik denk dat ie (ongeveer) is gegaan.
Dit filmpje sterkt mijn gedachte.

De meiden verbleven in Alto Boquete.
Niet in Bajo Boquete wat het centrum is en waar alle winkels zijn en wat een km of 4/5 verder ligt
Zoals je ziet geen winkels in Alto Boquete.
Ook geen drogist/apotheek en om hier op een toevallig voorbij komende taxi te wachten?
Nee

Ik stel dat Leonardo Mastinu op 31 maart hen op heeft gehaald na de lunch bij restaurant Nelvis bij de afslag van de taalschool Habla Ya Spanish in het centrum van Bajo en niet Spanish at the River in Alto Boquete waar ze verbleven.

Na 0.58 min links de taalschool van Kris en Lisanne

maandag 27 oktober 2014 @ 22:24:42 #94
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146015437
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik schreef gisteren de tijdlijn van 31 maart zoals ik denk dat ie (ongeveer) is gegaan.
Dit filmpje sterkt mijn gedachte.

De meiden verbleven in Alto Boquete.
Niet in Bajo Boquete wat het centrum is en waar alle winkels zijn en wat een km of 4/5 verder ligt
Zoals je ziet geen winkels in Alto Boquete.
Ook geen drogist/apotheek en om hier op een toevallig voorbij komende taxi te wachten?
Nee

Ik stel dat Leonardo Mastinu op 31 maart hen op heeft gehaald na de lunch bij restaurant Nelvis bij de afslag van de taalschool Habla Ya Spanish in het centrum van Bajo en niet Spanish at the River in Alto Boquete waar ze verbleven.

Na 0.58 min links de taalschool van Kris en Lisanne

Die invulling van 31 maart heeft het voordeel dat een heel stel getuigen zich niet in dag én tijdstip heeft vergist. Misschien hebben de meiden van beide paden (Piedra de Lino en Pianista) een klein stukje gelopen om alvast een keuze te kunnen maken voor de volgende dag. Maar het kunnen ook twee andere Europese meiden zijn geweest.
Degenen die over alle foto's beschikken weten waarschijnlijk al waar K en L die maandag hebben doorgebracht. Volgens Miriam hadden ze 'door de stad' gelopen.
pi_146016150
En als toevoeging dit recentere filmpje van dezelfde weg tussen Bajo Boquete en Alto Boquete.

na 3.31 min hetzelfde witte gebouw als bij het vorig filmpje na 0.26 min waar je dan rechtsaf moet slaan.

Wat je na het bekijken van deze filmpjes wel kunt aannemen is dat

1- Kris en Lisanne 's ochtends voordat ze vertrokken niet naar de winkel/apotheek/drogist zijn geweest.
(deze wel met een slag om de arm maar ik zie nergens in de buurt winkels)
2- Dat kris en Lisanne niet lopend vanaf Alto Boquete naar het begin van de Pianista zijn gelopen
3- Dat de kans dat je op een zijweg waar de taalschool ligt er maar een kleine kans is dat je daar toevallig een taxi tegenkomt.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:57:01 #96
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146017096
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:39 schreef jackie12 het volgende:

3- Dat de kans dat je op een zijweg waar de taalschool ligt er maar een kleine kans is dat je daar toevallig een taxi tegenkomt.
Maar kun je daar niet gewoon een taxi bellen, net als bij ons?
pi_146017116
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:24 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Die invulling van 31 maart heeft het voordeel dat een heel stel getuigen zich niet in dag én tijdstip heeft vergist. Misschien hebben de meiden van beide paden (Piedra de Lino en Pianista) een klein stukje gelopen om alvast een keuze te kunnen maken voor de volgende dag. Maar het kunnen ook twee andere Europese meiden zijn geweest.
Degenen die over alle foto's beschikken weten waarschijnlijk al waar K en L die maandag hebben doorgebracht. Volgens Miriam hadden ze 'door de stad' gelopen.
De getuigenissen passen precies in de tijdlijn van wat ze op 31 maart hebben gedaan. Inderdaad wat je zegt in Bajo Boquete een beetje rondgelopen.

-"s ochtends naar Casa Hogar (ten zuiden van Alto Boquete) waar ze weg worden gestuurd

-Daarna terug naar het hostel waar de hostelmoeder hen adviseert om het bij Casa Esperanza te proberen in het centrum van Bajo Boquete

- eind van de ochtend proberen ze het bij Casa Esperanza in Bajo Boquete maar lukt ook niet

- lunchen bij restaurant Nelvis wat direct naast de andere taalschool zit (zie mijn post van vannacht)

- om 13.30 uur stappen ze bij Leonardo Mastinu in de taxi "bij de afslag van de taalschool" (de andere taalschool dus)
Er zitten al 2 andere Panamese jongens in de taxi. Deze worden afgezet en daarna Kris en Lisanne in de buurt van de Pianista.

- om 14 uur ziet Peter Capon ze van Casa Pedro en ziet ze de verkeerde trail oplopen.
20 minuten later ziet hij ze terug lopen

- om 15 uur helemaal bij het begin van het Pianistapad ziet Martina ze.

Al deze getuigenissen kloppen qua tijd die ze gezegd hebben.Niet qua dag.
En heel eerlijk? Natuurlijk vind ik dat ook raar. Maar deze 31 maart is wel chronologisch verlopen zoals ik die beschrijf en zolang er niet wordt aangetoond dat er geknoeid is met de fotocamera en de foto van Lisanne om 13 uur is gemaakt is deze tijdlijn heel aannemelijk.
pi_146017240
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:57 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Maar kun je daar niet gewoon een taxi bellen, net als bij ons?
Ongetwijfeld maar leonardo mastinu pikte ze op met al 2 panamesen in de taxi
Ze waren dus toevallige "oppikkertjes"

Ook de slechts 5 dollar (waarschijnlijk incl fooi) sterkt mij dat dit niet helemaal vanaf de taalschool is
pi_146017303
Nog een bericht over de laatste dagen, ik weet niet of alles klopt;

chronology

Kris and Lisanne met four years ago at a restaurant in the city of Amersfoort, located an hour away from the capital Amsterdam.

With the money they earned as waitresses during this time, they decided to come to Latin America to learn Spanish and do social work.

Jerome Van Passel, spokesman and translator for the families of lost tourists, explained that initially the girls arrived in Turrialba, Costa Rica, where they began studying in the Spanish at Locations school.

After a few weeks at this school, the girls decide to come to the branch of this school in Bocas del Toro.

A source in the prosecutor's office explained to this newspaper yesterday that since being in Isla Colon, the tourists met a group of Dutch, who spoke of the branch school in Boquete.

After two weeks in Bocas del Toro, the girls came to Boquete with the promise of learning Spanish and working in a daycare .

On Saturday March 29 , arriving at Boquete, they stayed in the house of a family on the recommendation of the school.

That Sunday they toured the village and went to Spanish at Locations to report the details of this new job.

However, the source of the Prosecutor, says that upon arriving at the school, they were told that the school had not yet managed to get them work.

For this reason, on Monday 31st of March, Lisanne and Kris started looking around Boquete for paths to climb and a chance to work.

They even meet the local headquarters of the Foundation Casa Esperanza, which serves children in extreme poverty.

Having no reference of the girls, the organization denied them work, added the source.

On Tuesday April 1 the tourists went to climb the path at Il Pianista and it is at this place where witnesses saw them last at 2:00 pm
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A533210
pi_146017465
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:00 schreef Grijzemassa het volgende:
Nog een bericht over de laatste dagen, ik weet niet of alles klopt;

chronology

Kris and Lisanne met four years ago at a restaurant in the city of Amersfoort, located an hour away from the capital Amsterdam.

With the money they earned as waitresses during this time, they decided to come to Latin America to learn Spanish and do social work.

Jerome Van Passel, spokesman and translator for the families of lost tourists, explained that initially the girls arrived in Turrialba, Costa Rica, where they began studying in the Spanish at Locations school.

After a few weeks at this school, the girls decide to come to the branch of this school in Bocas del Toro.

A source in the prosecutor's office explained to this newspaper yesterday that since being in Isla Colon, the tourists met a group of Dutch, who spoke of the branch school in Boquete.

After two weeks in Bocas del Toro, the girls came to Boquete with the promise of learning Spanish and working in a daycare .

On Saturday March 29 , arriving at Boquete, they stayed in the house of a family on the recommendation of the school.

That Sunday they toured the village and went to Spanish at Locations to report the details of this new job.

However, the source of the Prosecutor, says that upon arriving at the school, they were told that the school had not yet managed to get them work.

For this reason, on Monday 31st of March, Lisanne and Kris started looking around Boquete for paths to climb and a chance to work.

They even meet the local headquarters of the Foundation Casa Esperanza, which serves children in extreme poverty.

Having no reference of the girls, the organization denied them work, added the source.

On Tuesday April 1 the tourists went to climb the path at Il Pianista and it is at this place where witnesses saw them last at 2:00 pm
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A533210
OP waardig stuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')