Oooh, dat doen ze vast wel - maar voor hoe lang ?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat je inderdaad je gegevens weer beschikbaar maakt.
Zoals eerder aangegeven, laten we voortaan mensen die richting IS e.d. afreizen ook in de steek laten en vooral geen moeite doen om die terug te halen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
En dan maar hopen dat je inderdaad je gegevens weer beschikbaar maakt.
Beter zouden ze zulke mens hun internet toegang ontzeggen. Als ik in de auto dezelfde domheid tentoonstel dan word mijn rijbevoegdheid ontnomen.
T zal je nog verbazen wat er op de weg rijdtquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
Als ik in de auto dezelfde domheid tentoonstel dan word mijn rijbevoegdheid ontnomen.
Nee dat weet ik wel zekerquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat TS niet meer gaat reageren.
Ik heb 'r een DM gestuurd met een link waarin je ¤450 in één week kan verdienen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee hoor, het verbaasd mij wekelijks, net zoals het mij blijft verbazen hoe mensen niet gehinderd door enige kennis van wat dan ook het internet opgaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef muzas het volgende:
[..]
T zal je nog verbazen wat er op de weg rijdt
Euh?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven, laten we voortaan mensen die richting IS e.d. afreizen ook in de steek laten en vooral geen moeite doen om die terug te halen.
Beter had je gemeld dat je voor 450,- de computer kunt fixen. Ik geef je grote kans dat het geld nog vandaag met western union was overgemaakt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb 'r een DM gestuurd met een link waarin je ¤450 in één week kan verdienen.
Ik probeer te zeggen dat mensen in bepaalde gevallen geld betalen aan criminelen om iets voor elkaar te krijgen(hier: versleutelde bestanden, in oorlogsgebieden: gijzelaars) en dat ik het van het zotte vind dat dat beboet moet worden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee hoor, het verbaasd mij wekelijks, net zoals het mij blijft verbazen hoe mensen niet gehinderd door enige kennis van wat dan ook het internet opgaan.
[..]
Euh?
Het moet beboet worden omdat losgeld betalen dit juist in stand houd.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:44 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik probeer te zeggen dat mensen in bepaalde gevallen geld betalen aan criminelen om iets voor elkaar te krijgen(hier: versleutelde bestanden, in oorlogsgebieden: gijzelaars) en dat ik het van het zotte vind dat dat beboet moet worden.
Nonsens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:45 schreef Wijnbo het volgende:
Ts en ouders met pc's is als poepen in de open haard. Het kan beide, maar t slaat nergens op.
Grote bedrijven en overheden betalen nog altijd losgeld. Het verbieden van betalen zal leiden tot maatschappelijke onrust/ophef en zeker aan het begin, hoge schade. Bovendien zal je het verbod nooit voor 100% kunnen handhaven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:47 schreef hottentot het volgende:
Het moet beboet worden omdat losgeld betalen dit juist in stand houd.
Neem Nigeriaanse spam, als niemand er nog op reageert dan is dit volgende maand al niet meer voorkomend. Ontvoeringen idem dito, indien niemand betaald zijn ontvoeringen straks grotendeels verleden tijd, piraterij net zo, gewoon nooit betalen en ze kunnen er niets meer mee.
Juist door betalen zorg je dat de groep slachtoffers alleen maar groter word.
TS is aan het bellen met de politie van Duckstad.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Alleen als de tracheostoma niet verkeerd om zit. Anders werkt de telefoon nietquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
TS is aan het bellen met de politie van Duckstad.
Alleen aan het begin.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Grote bedrijven en overheden betalen nog altijd losgeld. Het verbieden van betalen zal leiden tot maatschappelijke onrust/ophef en zeker aan het begin, hoge schade. Bovendien zal je het verbod nooit voor 100% kunnen handhaven.
Je kan niet uitsluiten dat mensen stoppen met betalen. Al wordt de boete voor 10km/u te hard rijden 1000EUR, ik blijf 10 km/u te hard rijden tenzij trajectcontrole/flitspaal, omdat pakkans veel te laag is. Mensen handelen voor een groot deel in hun eigen belang en wanneer het hun uitkomt, maken ze makkelijk 500EUR even over.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:56 schreef hottentot het volgende:
Alleen aan het begin.
Maar je hebt gelijk beter betalen we, en accepteren we dat dit eeuwenlang door zal gaan en uiteindelijk meer slachtoffers zal vergen dan welke er in de overgangsfase zouden zijn als we stoppen met betalen.
Oh zo... dus je moet dan alles formatteren. En hopen dat je en back up van hebt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als het goede ransomware is krijg je je bestanden niet terug. Het politievirus was amateurwerk. De melding over versleuteling was pure bluf. Maar de nieuwe generaties ransomware gooien de boel echt op slot met onkraakbare asymmetrische versleuteling. De privesleutel is enkel in handen van de criminelen
Gewoon boetes opleggen. Jij betaalt 500 losgeld ? Prima, dan nu ook ¤ 50.000 boete.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Grote bedrijven en overheden betalen nog altijd losgeld. Het verbieden van betalen zal leiden tot maatschappelijke onrust/ophef en zeker aan het begin, hoge schade. Bovendien zal je het verbod nooit voor 100% kunnen handhaven.
Als daar 5000,- boete tegenover staat, zullen mensen zich nog wel een keer bedenken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:00 schreef exelletor het volgende:
[..]
Je kan niet uitsluiten dat mensen stoppen met betalen. Al wordt de boete voor 10km/u te hard rijden 1000EUR, ik blijf 10 km/u te hard rijden tenzij trajectcontrole/flitspaal, omdat pakkans veel te laag is. Mensen handelen voor een groot deel in hun eigen belang en wanneer het hun uitkomt, maken ze makkelijk 500EUR even over.
Prima. Het wordt moeilijker als het manier van losgeld betalen een envelop afleveren bij huis X of bedrag X overmaken met Western Union. Het valt niet altijd te controleren.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef Aanstootgevend het volgende:
Gewoon boetes opleggen. Jij betaalt 500 losgeld ? Prima, dan nu ook ¤ 50.000 boete.
Doet me denken aan de VS en losgeld betalen aan terroristenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Gewoon boetes opleggen. Jij betaalt 500 losgeld ? Prima, dan nu ook ¤ 50.000 boete.
Dat klopt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Prima. Het wordt moeilijker als het manier van losgeld betalen een envelop afleveren bij huis X of bedrag X overmaken met Western Union. Het valt niet altijd te controleren.
Is er een voorbeeld van waar de Amerikanen losgeld hebben betaald?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Doet me denken aan de VS en losgeld betalen aan terroristen
Volgens mij hebben ze geld zat daar bij die ouders. Geen verstand van die dingen maar wel 1200 euro betalenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Als je erover denkt om te betalen kun je beter weer een nieuwe computer gaan kopen
en goede malware infecteerd daar ook gewoon alles en je kan nog niksquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is vaak geen DVD meer maar een functie-toets indrukken bij het opstarten, image staat dan vaak op een andere (verborgen) partitie.
Het sleutelwoord in je antwoord is cursus.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nonsens.
Mijn moeder heeft haar 1e computer gekocht toen ze 65 was. Ze heeft ook meteen een computercursus genomen, en met wat tips en hints van mij en mijn broer kan ze nu prima overweg met haar laptop.
Het ligt er net aan hoe ze ermee omgaan.
Dus is je stelling nonsens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:20 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Het sleutelwoord in je antwoord is cursus.
Veel succes.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:19 schreef remi1986 het volgende:
Dit is waarschijnlijk gewoon op te lossen.
Het is een variant van Torrentlocker en daar zijn decrypters voor
zijn inmiddels anderhalve week verder. En idd het is niet makkelijk, maar het is nu niet zo dat je de pc weg kan gooien.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:24 schreef exelletor het volgende:
[..]
Veel succes.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608720/last
nee, ze kregen een mail van PostNL met track en trace code. Die link gaat echter naar een andere site en wil een pdf.exe bestand openen. Als je dat doet, worden je bestanden versleuteld en moet je 400 euro betalen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef Atmoz het volgende:
Wat is dit voor kuttopic eigenlijk![]()
Eerst moeten ze betalen voor een pakketje van PostNL, en dan (ook) nog ineens om de bestanden weer vrij te geven... Waarom heb je dát niet ook meteen in de TS gezet als dat zo belangrijk voor je (ze) is? Pfff
simpelste methodequote:Alleen door de primaire schijf slave te maken en te formatteren heb ik deze weer bruikbaar kunnen maken.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef remi1986 het volgende:
[..]
nee, ze kregen een mail van PostNL met track en trace code. Die link gaat echter naar een andere site en wil een pdf.exe bestand openen. Als je dat doet, worden je bestanden versleuteld en moet je 400 euro betalen.
ja de helft hier roept maar wat. Je zou eens dingen opzoekenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef Atmoz het volgende:
[..]![]()
Zeg het inderdaad, mijn fout
Maar dan nog... beetje eentopic
Ach, het is de afgelopen week ruim in het nieuws geweest. Vooral vanwege die achterlijke mail die postnl er zelf achteraan stuurde - die er bijna net zo verdacht uitzag als de oplichtersmailquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef Atmoz het volgende:
[..]![]()
Zeg het inderdaad, mijn fout
Ik kan me herinneren dat PostNL soortgelijke blunder ook een jaar terug ofzo heeft gemaakt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:32 schreef Aanstootgevend het volgende:
Ach, het is de afgelopen week ruim in het nieuws geweest. Vooral vanwege die achterlijke mail die postnl er zelf achteraan stuurde - die er bijna net zo verdacht uitzag als de oplichtersmail
Dat zeg ik tochquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is er een voorbeeld van waar de Amerikanen losgeld hebben betaald?
Het is er wettelijk verboden.
Handig als je harde schijf crashtquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is vaak geen DVD meer maar een functie-toets indrukken bij het opstarten, image staat dan vaak op een andere (verborgen) partitie.
Het zou mij verbazen als zelfs maar de helft dit doet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:43 schreef remi1986 het volgende:
[..]
het is dan ook de bedoeling dat je DVD recovery maakt na eerste keer opstarten.
tja, daar kan ik ook niks aan doenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als zelfs maar de helft dit doet.
Als ze dan toch van de self service zijn, dan kunnen ze meteen wel een bouwpakket à la IKEA meegeven i.p.v. een complete notebook.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:43 schreef remi1986 het volgende:
[..]
het is dan ook de bedoeling dat je DVD recovery maakt na eerste keer opstarten.
Voor Windows 8 heb je sowieso meerdere schijfjes nodig en die krijg je er niet bij nee. Gelukkig is in Windows 8 de optie toegevoegd om op USB stick op te slaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:50 schreef Henno het volgende:
[..]
Als ze dan toch van de self service zijn, dan kunnen ze meteen wel een bouwpakket à la IKEA meegeven i.p.v. een complete notebook.
Zo lastig is het niet om gewoon een schijfje erbij te doen, ik vind het maar treurig i.i.g. dat ze daarmee gestopt zijn. Of zorg ervoor dat het gedownload wordt als er een compleet lege schijf in zit en je een bepaalde toetsencombo indrukt (de Apple methode).
Krijg je er wel een lege DVD bij of moet je die ook zelf regelen? (nog afgezien van het feit dat dat evenveel moeite kost dan een beschreven DVD erbij doen)
Het systeem zelf zou toch makkelijk op één schijf passen, meeste drivers en overige zooi zou na installatie automatisch binnengehaald kunnen worden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:03 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Voor Windows 8 heb je sowieso meerdere schijfjes nodig en die krijg je er niet bij nee. Gelukkig is in Windows 8 de optie toegevoegd om op USB stick op te slaan.
Windows 8 is rond de 20GB na installatie geloof ikquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het systeem zelf zou toch makkelijk op één schijf passen, meeste drivers en overige zooi zou na installatie automatisch binnengehaald kunnen worden.
Na installatie zegt niets over hoeveel ruimte hij op een Dvd inneemt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:12 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Windows 8 is rond de 20GB na installatie geloof ik
wellicht kan er wat compressie worden toegepast, maar 20GB krijg jij niet op een 4.7GB DVD.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Na installatie zegt niets over hoeveel ruimte hij op een Dvd inneemt.
Windows 7 & 8 passen elk gewoon op 1 DVD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |