abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146369399
quote:
9s.gif Op zondag 2 november 2014 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Piratenpartij, echt?
Ik ook. En ja. Hun programma getuigde de laatste keren van de meeste visie. Daarnaast is het een betere proteststem dan 'blanco'.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:26:11 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146369614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:20 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik ook. En ja. Hun programma getuigde de laatste keren van de meeste visie. Daarnaast is het een betere proteststem dan 'blanco'.
Het is net iets beter dan niet stemmen, inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146369618
TK 1998 - SP
TK 2002 - Fortuyn
TK 2003 - D66 (dacht ik)
TK 2006 - PvdD - Paul Cliteur
EU 2009 - Libertas

GR nooit gestemd volgens mij.

Daarna had ik pas door dat stemmen totaal onzinnig is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146369840
2002 VVD
2003 Partij van de toekomst
2006 D66
2010 Piratenpartij
2012 Piratenpartij

Minder spijt van de Partij van de Toekomst dan van de VVD.
pi_146385771
2012: Tweede kamerverkiezingen VVD
2014: Gemeenteraadsverkiezingen ChristenUnie
2014: Europese verkiezingen SGP
pi_146386225
Wat ik wel interessant vind om te weten als ik hier de reacties zo lees is of de FOK-users minder zwevend zijn als kiezer dan de gemiddelde Nederlander. Zo op het eerste oog stemmen relatief veel users in ieder geval enkele verkiezingen achter elkaar op dezelfde partij. Robin, ideetje voor een extra analyse? ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_146386411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef keste010 het volgende:
Wat ik wel interessant vind om te weten als ik hier de reacties zo lees is of de FOK-users minder zwevend zijn als kiezer dan de gemiddelde Nederlander. Zo op het eerste oog stemmen relatief veel users in ieder geval enkele verkiezingen achter elkaar op dezelfde partij. Robin, ideetje voor een extra analyse? ;)
Goed idee!

Eerst moet ik echter alles nog invullen. Als ik geen diagrammetjes weet te maken dan hoop ik dat anderen daar in ieder geval kaas van hebben gegeten. :P
pi_146392000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef keste010 het volgende:
De laatste vijf personen die voor jouw bericht hun lijstje postten stemden elke keer iets compleet anders.
pi_146392078
PvdA :@ , SP en PvdD.
In ieder geval zit er enige consistentie in. De volgende keer zal het gaan tussen de SP en de PvdD.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146392110
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
TK 1998 - SP
TK 2002 - Fortuyn
TK 2003 - D66 (dacht ik)
TK 2006 - PvdD - Paul Cliteur
EU 2009 - Libertas

GR nooit gestemd volgens mij.

Daarna had ik pas door dat stemmen totaal onzinnig is.
Een nogal divers rijtje. Waarom de SP? Was jij toen nog links of was het omwille van een bepaald persoon (Marijnissen)?
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:20:58 #186
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_146392131
Ik stem altijd op de lijsttrekker van de VVD en lokaal op vrienden of vriendinnen die op de lijst staan voor de VVD.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_146392165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
PvdA :@ , SP en PvdD.
In ieder geval zit er enige consistentie in. De volgende keer zal het gaan tussen de SP en de PvdD.
Bij welke verkiezingen welke partij? :o
pi_146392185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Als je werk gaat maken van een vissenkomverbod heb je in ieder geval oog voor de zaken van nationaal belang in de politiek.
Is het zoveel werk om een grootte voor een vissenkom te definiëren? Gaat dit echt ten koste van de grotere zaken? Mag je ook wat kleine zaken op de agenda zetten? Het is misschien niet jouw politieke kleur maar het verwijt dat de PvdD zich alleen met kleinere zaken bezig houdt is ridicuul. Het is ook de partij, samen met de SP de enige partij in Nederland, die opkomt tegen het neoliberalisme en haar uitwassen. Ik kan weinig grote zaken bedenken die momenteel belangrijker zijn aangezien veel wat verkeerd gaat te wijten is aan het neoliberalisme. Misschien toch eens iets meer met een open mind de partij volgen?
#NoDAPL
pi_146392202
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bij welke verkiezingen welke partij? :o
De PvdD was bij de Europese verkiezingen, de PvdA 1 keer in de hoop de VVD van de troon te houden, die andere keer de SP. Geen idee bij welke verkiezing het was. Steeds een spreekwoordelijke kater gehad aangezien zoveel mensen weer tegen hun belang en dat van de meerderheid op de VVD stemden.
#NoDAPL
pi_146392637
Ik heb alleen beesten en piraten gestemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:06:21 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146392752
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik stem altijd op de lijsttrekker van de VVD en lokaal op vrienden of vriendinnen die op de lijst staan voor de VVD.
Hoeveel cadeautjes krijg je er voor terug?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146393354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

450 euro echt fantastisch!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_146393536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat iemand die een hoog inkomen en/of een hoog vermogen heeft op de VVD stemt kan ik wel begrijpen, hun belangen worden behartigd door die partij. Ik zal nooit begrijpen waarom ook veel mensen met een modaal inkomen of minder en die niet een groot vermogen hebben op de VVD stemmen. Het kan natuurlijk dat je principieel vindt dat je niet aan inkomensherverdeling moet doen, ook als je zelf een lager inkomen hebt, maar indien die mensen op de VVD stemmen omdat ze niet goed weten waarop ze stemmen is het wel een probleem.
#NoDAPL
pi_146393627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat iemand die een hoog inkomen en/of een hoog vermogen heeft op de VVD stemt kan ik wel begrijpen, hun belangen worden behartigd door die partij. Ik zal nooit begrijpen waarom ook veel mensen met een modaal inkomen of minder en die niet een groot vermogen hebben op de VVD stemmen. Het kan natuurlijk dat je principieel vindt dat je niet aan inkomensherverdeling moet doen, ook als je zelf een lager inkomen hebt,
Of omdat je van plan bent om later zelf rijk te worden of een goedlopend eigen bedrijf op te zetten, en de kans wil maximaliseren dat je daarmee succes hebt. :)
pi_146393768
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Of omdat je van plan bent om later zelf rijk te worden of een goedlopend eigen bedrijf op te zetten, en de kans wil maximaliseren dat je daarmee succes hebt. :)
Natuurlijk en in dat geval begrijp ik het ook wel al zijn de meeste van die mensen te optimistisch. Gezien het feit dat de VVD al zolang meer stemmen krijgt dan de PvdA terwijl slechts 10-20% van de Nederlanders een dermate hoog inkomen heeft dat het loont om op de VVD te stemmen roept bij mij de vraag op of dat veel mensen die op de VVD stemmen niet slecht zijn geïnformeerd en enkel op die partij stemmen op basis van wat slogans bij de verkiezingscampagne.
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:43:03 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146396392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk en in dat geval begrijp ik het ook wel al zijn de meeste van die mensen te optimistisch. Gezien het feit dat de VVD al zolang meer stemmen krijgt dan de PvdA terwijl slechts 10-20% van de Nederlanders een dermate hoog inkomen heeft dat het loont om op de VVD te stemmen roept bij mij de vraag op of dat veel mensen die op de VVD stemmen niet slecht zijn geïnformeerd en enkel op die partij stemmen op basis van wat slogans bij de verkiezingscampagne.
Precies, en het is ook de partij die de sociale mobiliteit zoveel mogelijk probeert te frustreren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146396530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, en het is ook de partij die de sociale mobiliteit zoveel mogelijk probeert te frustreren.
Eens. De VVD lijkt juist te willen voorkomen dat mensen kansen hebben om zich omhoog te werken. Mensen hier niet bij helpen is 1 iets (niet mijn ideologie maar ik kan het nog begrijpen) maar mensen actief hierin belemmeren, bijv. met hoge collegegelden, vind ik kwaadaardig. ik begrijp het wel hoor: sociale mobiliteit werkt in twee richtingen, niet alleen werken meer mensen zichzelf omhoog, ook zakken meer mensen op de ladder wanneer er meer sociale mobiliteit is. Dat komt natuurlijk niet goed uit voor de vaste achterban van de VVD.
#NoDAPL
pi_146396862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens. De VVD lijkt juist te willen voorkomen dat mensen kansen hebben om zich omhoog te werken. Mensen hier niet bij helpen is 1 iets (niet mijn ideologie maar ik kan het nog begrijpen) maar mensen actief hierin belemmeren, bijv. met hoge collegegelden, vind ik kwaadaardig. ik begrijp het wel hoor: sociale mobiliteit werkt in twee richtingen, niet alleen werken meer mensen zichzelf omhoog, ook zakken meer mensen op de ladder wanneer er meer sociale mobiliteit is. Dat komt natuurlijk niet goed uit voor de vaste achterban van de VVD.
Je hebt wel een beetje een negatief mensbeeld. Je kan er ook zo naar kijken: "Ik doe een MBA, doe een bijbaan ernaast (want ruim meer dan 40 uur per week maken moet je er maar voor over hebben) en de niet zo hoge studieschuld kan ik later met een dik salaris makkelijk terug betalen. Ik wil niet dat er op de kwaliteit van mijn onderwijs wordt beknibbeld om het mogelijk te maken dat ongemotiveerde flierefluiters ook dezelfde studie kunnen doen en mij nadien ook nog kunnen beconcurreren op de arbeidsmarkt omdat ik door het kwaliteitsgebrek mijn potentieel niet heb kunnen realiseren." Vanuit dat standpunt is het best logisch om VVD aan te hangen, ook al ben je nog niet rijk.

Punt is dat niet iedereen die goede baan met een dik salaris kan krijgen, maar het is maar net of je erop hoopt en je best doet om net wel die ene figuur te zijn, of dat je ervan uitgaat dat jij toch wel bij de afvallers zal horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:03:57 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:38:58 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146397865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

100% waar. Dat is de conservatieve kant van de VVD. Iedereen die het tegendeel beweert heeft torren in zijn kop. De voorstellen die dit effectief hebben afgebroken kwamen uit hun koker.

De engelse Conservatives doen het net zo goed, en komen er zelfs ronduit open voor uit ('standenmaatschappij' is een iets meer geaccepteerd concept als dat hier het geval is).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_146397917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het zoveel werk om een grootte voor een vissenkom te definiëren? Gaat dit echt ten koste van de grotere zaken? Mag je ook wat kleine zaken op de agenda zetten? Het is misschien niet jouw politieke kleur maar het verwijt dat de PvdD zich alleen met kleinere zaken bezig houdt is ridicuul. Het is ook de partij, samen met de SP de enige partij in Nederland, die opkomt tegen het neoliberalisme en haar uitwassen. Ik kan weinig grote zaken bedenken die momenteel belangrijker zijn aangezien veel wat verkeerd gaat te wijten is aan het neoliberalisme. Misschien toch eens iets meer met een open mind de partij volgen?
_O_
Al zou ik Groenlinks ondanks de compromis-koers wel aan dat rijtje toe willen voegen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')