abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146386225
Wat ik wel interessant vind om te weten als ik hier de reacties zo lees is of de FOK-users minder zwevend zijn als kiezer dan de gemiddelde Nederlander. Zo op het eerste oog stemmen relatief veel users in ieder geval enkele verkiezingen achter elkaar op dezelfde partij. Robin, ideetje voor een extra analyse? ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_146386411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef keste010 het volgende:
Wat ik wel interessant vind om te weten als ik hier de reacties zo lees is of de FOK-users minder zwevend zijn als kiezer dan de gemiddelde Nederlander. Zo op het eerste oog stemmen relatief veel users in ieder geval enkele verkiezingen achter elkaar op dezelfde partij. Robin, ideetje voor een extra analyse? ;)
Goed idee!

Eerst moet ik echter alles nog invullen. Als ik geen diagrammetjes weet te maken dan hoop ik dat anderen daar in ieder geval kaas van hebben gegeten. :P
pi_146392000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef keste010 het volgende:
De laatste vijf personen die voor jouw bericht hun lijstje postten stemden elke keer iets compleet anders.
pi_146392078
PvdA :@ , SP en PvdD.
In ieder geval zit er enige consistentie in. De volgende keer zal het gaan tussen de SP en de PvdD.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146392110
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
TK 1998 - SP
TK 2002 - Fortuyn
TK 2003 - D66 (dacht ik)
TK 2006 - PvdD - Paul Cliteur
EU 2009 - Libertas

GR nooit gestemd volgens mij.

Daarna had ik pas door dat stemmen totaal onzinnig is.
Een nogal divers rijtje. Waarom de SP? Was jij toen nog links of was het omwille van een bepaald persoon (Marijnissen)?
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:20:58 #186
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_146392131
Ik stem altijd op de lijsttrekker van de VVD en lokaal op vrienden of vriendinnen die op de lijst staan voor de VVD.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_146392165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
PvdA :@ , SP en PvdD.
In ieder geval zit er enige consistentie in. De volgende keer zal het gaan tussen de SP en de PvdD.
Bij welke verkiezingen welke partij? :o
pi_146392185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Als je werk gaat maken van een vissenkomverbod heb je in ieder geval oog voor de zaken van nationaal belang in de politiek.
Is het zoveel werk om een grootte voor een vissenkom te definiėren? Gaat dit echt ten koste van de grotere zaken? Mag je ook wat kleine zaken op de agenda zetten? Het is misschien niet jouw politieke kleur maar het verwijt dat de PvdD zich alleen met kleinere zaken bezig houdt is ridicuul. Het is ook de partij, samen met de SP de enige partij in Nederland, die opkomt tegen het neoliberalisme en haar uitwassen. Ik kan weinig grote zaken bedenken die momenteel belangrijker zijn aangezien veel wat verkeerd gaat te wijten is aan het neoliberalisme. Misschien toch eens iets meer met een open mind de partij volgen?
#NoDAPL
pi_146392202
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bij welke verkiezingen welke partij? :o
De PvdD was bij de Europese verkiezingen, de PvdA 1 keer in de hoop de VVD van de troon te houden, die andere keer de SP. Geen idee bij welke verkiezing het was. Steeds een spreekwoordelijke kater gehad aangezien zoveel mensen weer tegen hun belang en dat van de meerderheid op de VVD stemden.
#NoDAPL
pi_146392637
Ik heb alleen beesten en piraten gestemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:06:21 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146392752
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik stem altijd op de lijsttrekker van de VVD en lokaal op vrienden of vriendinnen die op de lijst staan voor de VVD.
Hoeveel cadeautjes krijg je er voor terug?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146393354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

450 euro echt fantastisch!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_146393536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat iemand die een hoog inkomen en/of een hoog vermogen heeft op de VVD stemt kan ik wel begrijpen, hun belangen worden behartigd door die partij. Ik zal nooit begrijpen waarom ook veel mensen met een modaal inkomen of minder en die niet een groot vermogen hebben op de VVD stemmen. Het kan natuurlijk dat je principieel vindt dat je niet aan inkomensherverdeling moet doen, ook als je zelf een lager inkomen hebt, maar indien die mensen op de VVD stemmen omdat ze niet goed weten waarop ze stemmen is het wel een probleem.
#NoDAPL
pi_146393627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat iemand die een hoog inkomen en/of een hoog vermogen heeft op de VVD stemt kan ik wel begrijpen, hun belangen worden behartigd door die partij. Ik zal nooit begrijpen waarom ook veel mensen met een modaal inkomen of minder en die niet een groot vermogen hebben op de VVD stemmen. Het kan natuurlijk dat je principieel vindt dat je niet aan inkomensherverdeling moet doen, ook als je zelf een lager inkomen hebt,
Of omdat je van plan bent om later zelf rijk te worden of een goedlopend eigen bedrijf op te zetten, en de kans wil maximaliseren dat je daarmee succes hebt. :)
pi_146393768
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Of omdat je van plan bent om later zelf rijk te worden of een goedlopend eigen bedrijf op te zetten, en de kans wil maximaliseren dat je daarmee succes hebt. :)
Natuurlijk en in dat geval begrijp ik het ook wel al zijn de meeste van die mensen te optimistisch. Gezien het feit dat de VVD al zolang meer stemmen krijgt dan de PvdA terwijl slechts 10-20% van de Nederlanders een dermate hoog inkomen heeft dat het loont om op de VVD te stemmen roept bij mij de vraag op of dat veel mensen die op de VVD stemmen niet slecht zijn geļnformeerd en enkel op die partij stemmen op basis van wat slogans bij de verkiezingscampagne.
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:43:03 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146396392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk en in dat geval begrijp ik het ook wel al zijn de meeste van die mensen te optimistisch. Gezien het feit dat de VVD al zolang meer stemmen krijgt dan de PvdA terwijl slechts 10-20% van de Nederlanders een dermate hoog inkomen heeft dat het loont om op de VVD te stemmen roept bij mij de vraag op of dat veel mensen die op de VVD stemmen niet slecht zijn geļnformeerd en enkel op die partij stemmen op basis van wat slogans bij de verkiezingscampagne.
Precies, en het is ook de partij die de sociale mobiliteit zoveel mogelijk probeert te frustreren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146396530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, en het is ook de partij die de sociale mobiliteit zoveel mogelijk probeert te frustreren.
Eens. De VVD lijkt juist te willen voorkomen dat mensen kansen hebben om zich omhoog te werken. Mensen hier niet bij helpen is 1 iets (niet mijn ideologie maar ik kan het nog begrijpen) maar mensen actief hierin belemmeren, bijv. met hoge collegegelden, vind ik kwaadaardig. ik begrijp het wel hoor: sociale mobiliteit werkt in twee richtingen, niet alleen werken meer mensen zichzelf omhoog, ook zakken meer mensen op de ladder wanneer er meer sociale mobiliteit is. Dat komt natuurlijk niet goed uit voor de vaste achterban van de VVD.
#NoDAPL
pi_146396862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens. De VVD lijkt juist te willen voorkomen dat mensen kansen hebben om zich omhoog te werken. Mensen hier niet bij helpen is 1 iets (niet mijn ideologie maar ik kan het nog begrijpen) maar mensen actief hierin belemmeren, bijv. met hoge collegegelden, vind ik kwaadaardig. ik begrijp het wel hoor: sociale mobiliteit werkt in twee richtingen, niet alleen werken meer mensen zichzelf omhoog, ook zakken meer mensen op de ladder wanneer er meer sociale mobiliteit is. Dat komt natuurlijk niet goed uit voor de vaste achterban van de VVD.
Je hebt wel een beetje een negatief mensbeeld. Je kan er ook zo naar kijken: "Ik doe een MBA, doe een bijbaan ernaast (want ruim meer dan 40 uur per week maken moet je er maar voor over hebben) en de niet zo hoge studieschuld kan ik later met een dik salaris makkelijk terug betalen. Ik wil niet dat er op de kwaliteit van mijn onderwijs wordt beknibbeld om het mogelijk te maken dat ongemotiveerde flierefluiters ook dezelfde studie kunnen doen en mij nadien ook nog kunnen beconcurreren op de arbeidsmarkt omdat ik door het kwaliteitsgebrek mijn potentieel niet heb kunnen realiseren." Vanuit dat standpunt is het best logisch om VVD aan te hangen, ook al ben je nog niet rijk.

Punt is dat niet iedereen die goede baan met een dik salaris kan krijgen, maar het is maar net of je erop hoopt en je best doet om net wel die ene figuur te zijn, of dat je ervan uitgaat dat jij toch wel bij de afvallers zal horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:03:57 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:38:58 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146397865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

100% waar. Dat is de conservatieve kant van de VVD. Iedereen die het tegendeel beweert heeft torren in zijn kop. De voorstellen die dit effectief hebben afgebroken kwamen uit hun koker.

De engelse Conservatives doen het net zo goed, en komen er zelfs ronduit open voor uit ('standenmaatschappij' is een iets meer geaccepteerd concept als dat hier het geval is).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_146397917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het zoveel werk om een grootte voor een vissenkom te definiėren? Gaat dit echt ten koste van de grotere zaken? Mag je ook wat kleine zaken op de agenda zetten? Het is misschien niet jouw politieke kleur maar het verwijt dat de PvdD zich alleen met kleinere zaken bezig houdt is ridicuul. Het is ook de partij, samen met de SP de enige partij in Nederland, die opkomt tegen het neoliberalisme en haar uitwassen. Ik kan weinig grote zaken bedenken die momenteel belangrijker zijn aangezien veel wat verkeerd gaat te wijten is aan het neoliberalisme. Misschien toch eens iets meer met een open mind de partij volgen?
_O_
Al zou ik Groenlinks ondanks de compromis-koers wel aan dat rijtje toe willen voegen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:42:28 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146397963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:01 schreef Igen het volgende:Je kan er ook zo naar kijken
Dat er een één op één relatie bestaat tussen toegankelijkheid en kwaliteit is nog zo'n media mythe. Dat hoeft helemaal niet. Als land kun je én veel hoog opgeleiden hebben én veel kwaliteit. Dit geldt zowel voor linkse droomlanden (zeg maar Scandinaviė) als de rechtse landen (zeg maar autoritair Aziė, bijv. Zuid Korea).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_146397990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

100% waar. Dat is de conservatieve kant van de VVD. Iedereen die het tegendeel beweert heeft torren in zijn kop. De voorstellen die dit effectief hebben afgebroken kwamen uit hun koker.

De engelse Conservatives doen het net zo goed, en komen er zelfs ronduit open voor uit ('standenmaatschappij' is een iets meer geaccepteerd concept als dat hier het geval is).
Inderdaad, in de UK zijn ze het gewend en vinden de meeste mensen het best. Wij moeten in Nederland voorkomen dat dit stiekem steeds meer wordt ingevoerd zonder dat het volk het in de gaten heeft. Kijk, als de mensen er massaal bewust voor kiezen dan houdt het op maar hoeveel mensen hebben in de gaten dat dit is wat er gebeurt? Gaan wij straks ook 130000-14000 Euro per jaar mogen betalen om te studeren?
#NoDAPL
pi_146398258
In Engeland betaal je 9000 pond collegegeld, MAAR, je krijgt ook een lening van 9000 pond daarvoor, plus een lening van 5500 pond per jaar voor levensonderhoud. Terugbetaling gaat naar draagkracht: je draagt 9% af van al het inkomen dat je verdient boven de 21.000 pond per jaar. Het is in feite dus gewoon een toekomstige belastingverhoging voor hoogopgeleiden die een goede baan hebben kunnen vinden. Met de toegankelijkheid is niks mis. Iedereen in Engeland kan volledig risicoloos een studie betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 15:30:01 (daadkracht -> draagkracht) ]
pi_146401484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een nogal divers rijtje. Waarom de SP? Was jij toen nog links of was het omwille van een bepaald persoon (Marijnissen)?
Toen was ik eerstejaars student. Vind de SP nog steeds een sympathieke partij. Een partij die -zeker lokaal- practices what they preach. En ja, Marijnissen was gewoon een topvent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146401888
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:51 schreef Igen het volgende:
In Engeland betaal je 9000 pond collegegeld, MAAR, je krijgt ook een lening van 9000 pond daarvoor, plus een lening van 5500 pond per jaar voor levensonderhoud. Terugbetaling gaat naar daadkracht: je draagt 9% af van al het inkomen dat je verdient boven de 21.000 pond per jaar. Het is in feite dus gewoon een toekomstige belastingverhoging voor hoogopgeleiden die een goede baan hebben kunnen vinden. Met de toegankelijkheid is niks mis. Iedereen in Engeland kan volledig risicoloos een studie betalen.
De grens van 21000 pond valt inderdaad nog mee, het is niet dat je dan op een houtje moet bijten. Dat wil echter niet zeggen dat je geen tweedeling hebt in de UK die zich vertaalt in het onderwijs. Hoeveel goede universiteiten heb je daar? 5 of 6? Hoeveel verschil maakt het of dat jij naar die ene topschool gaat of naar een school in een gewone buurt voor jouw kans om door een van die goede universiteiten te worden aangenomen?
#NoDAPL
pi_146401913
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen was ik eerstejaars student. Vind de SP nog steeds een sympathieke partij. Een partij die -zeker lokaal- practices what they preach. En ja, Marijnissen was gewoon een topvent.
Ook ik was een fan van hem. Een intelligente no nonsense kerel met het hart op de goede plaats die wat voor elkaar kon krijgen. :)
#NoDAPL
pi_146401964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook ik was een fan van hem. Een intelligente no nonsense kerel met het hart op de goede plaats die wat voor elkaar kon krijgen. :)
Zijn interview met Theo van Gogh gezien?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146402001
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn interview met Theo van Gogh gezien?
Ja. Ik heb diverse interviews van hem gezien. Zijn (van Gogh) malle fratsen waren niet aan mij besteed maar hij was een goede interviewer.
#NoDAPL
pi_146403766
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van de communisten naar de libertariers.

Kan gebeuren.
pi_146403786
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Van de communisten naar de libertariers.

Kan gebeuren.
Ja, ik was overtuigd communist. Heb zelfs een tatoo van Karl Marx op mijn rug staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')