abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145941285

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege).
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo en huidig prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock (de nieuwe mr. Tchock, opvolger van Moszkowicz en Spong, maar dat zij reeds opgevolgd zijn weten ze nog niet)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_145941313
Ben verdrietig :'(
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:59:26 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145941324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:59 schreef nadiyaa het volgende:
Want
pi_145941355
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Want
Gaat niet zo goed met mn kitty.
pi_145941499
quote:
Enkele personen leken op straat een overval te plegen. Er vloeide bloed. Omstanders waarschuwden de politie en deden aldus aangifte. Die aangifte was niet overeenkomstig de werkelijkheid, want het bloed bleek duivenbloed te zijn en de overval bleek in scene te zijn gezet. Maar omdat de aangevers waren misleid, hadden zij niet het in art. 188 Sr vereiste opzet ('wetende dat'). Dat opzet was wel bij de 'overvallers' aanwezig en zij werden schuldig bevonden aan doen plegen van valse aangifte. Uit dit arrest blijkt bovendien dat er geen directe relatie tussen de doen-pleger en de uitvoerder noodzakelijk is om doen plegen aan te mogen nemen.
pi_145942040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:59 schreef nadiyaa het volgende:
Sterkte.
pi_145942763
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:04 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dafuq :?

quote:
17s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:57 schreef Henrys het volgende:
Wie weet er nog een leuk strafrechtarrest om te lezen voor het slapen gaan?
Videodozen :D
mag het weten
pi_145942835
Ik verwachte zeer gewelddadige en schokkende arresten die mij een slapeloze nacht zouden bezorgen ;(
pi_145942894
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:37 schreef Henrys het volgende:
Ik verwachte zeer gewelddadige en schokkende arresten die mij een slapeloze nacht zouden bezorgen ;(
Zeg dat dan: porsche, slaan met pistool, ruzie te Loon op Zand, Bijlmer schietpartij
mag het weten
pi_145943061
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeg dat dan: porsche, slaan met pistool, ruzie te Loon op Zand, Bijlmer schietpartij
Die ken ik allemaal al en die zijn nou niet bepaald gewelddadig of choquerend. Dacht meer in de trend van Kindertaxi en dat is nog privaatrecht ook, dat zou een strafrechtarrest makkelijk moeten kunnen overtreffen
pi_145943159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:42 schreef Henrys het volgende:

[..]

Die ken ik allemaal al en die zijn nou niet bepaald gewelddadig of choquerend. Dacht meer in de trend van Kindertaxi en dat is nog privaatrecht ook, dat zou een strafrechtarrest makkelijk moeten kunnen overtreffen
Kindertaxi :? Je doelt eerder op Taxibusje? :+ Zal wel hetzelfde arrest zijn ;( :{ :'(
mag het weten
pi_145943175
quote:

[..]

Ramptoerist die je er bent
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:45:19 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145943192
quote:

[..]

Ballenknijper.
pi_145943254
_O_ _O_

Trouwens, ik ben op zoek naar een bepaalde uitspraak, ik weet niet zeker of het een arrest is of niet.
Het gaat om het volgende:

Een kind op de basisschool wordt (volgens mij) arbeidsongeschikt door een ongeluk. Tijdens het proces heeft de rechter dus haar toekomst enigszins uitgestippeld. Hierin werd gekeken naar haar intelligentie, haar ambities, wat de docenten dachten qua niveau etc. Zo werd er een rekensom gemaakt met de totaal gederfde inkomsten door haar arbeidsongeschiktheid. Heeft iemand een idee over welke zaak ik het heb? Ik kan hem gewoon niet vinden. Het ging erom of de verzekering dit bedrag dus moest uitbetalen.
pi_145943268
Taxibus arrest _O_ Mijn privaatdocent die dat arrest afgelopen maandag toelichtte heeft de hele zaal stil van afschuw gekregen door met veel detail te vertellen over hoe de moeder met haar hand in de schedel van haar dochter greep.

Dat is wel echt een memorabel arrest.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145943284
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:47 schreef Blistering het volgende:
Taxibus arrest _O_ Mijn privaatdocent die dat arrest afgelopen maandag toelichtte heeft de hele zaal stil van afschuw gekregen door met veel detail te vertellen over hoe de moeder met haar hand in de schedel van haar dochter greep.

Dat is wel echt een memorabel arrest.
Dat doen ze op elke uni denk ik :r
mag het weten
pi_145943289
Gewelddadige termen in rechtspraak.nl intypen brengt je er ook wel.

Lees nu een uitspraak over een verkrachte anorexiapatientje.

Toch iets te zwaar voor deze avond
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:48:33 #18
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145943321
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Echt een typisch standaardarrest.
pi_145943323
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:47 schreef Henrys het volgende:
Gewelddadige termen in rechtspraak.nl intypen brengt je er ook wel.

Lees nu een uitspraak over een verkrachte anorexiapatientje.

Toch iets te zwaar voor deze avond
:') Dude
pi_145943343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt, maar op de UU krijg je je diploma bij een pakje boter dus dan is het wel zwaar voor de studenten daar om dergelijke verhalen te moeten aanhoren :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145943354
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:48 schreef Blistering het volgende:

[..]

Klopt, maar op de UU krijg je je diploma bij een pakje boter dus dan is het wel zwaar voor de studenten daar om dergelijke verhalen te moeten aanhoren :'(
_O-
mag het weten
pi_145943385
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:48 schreef Blistering het volgende:

[..]

Kijk je ook Match of the Day? Arsenal nu
pi_145943407
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Kijk je ook Match of the Day? Arsenal nu
Sanchez O+ De enige die nog een beetje boven die kneuzenkermis uitsteekt }:|
pi_145943409
quote:
(vervolgens) (dwingend) tegen die [slachtoffer] heeft gezegd "doe je broek naar
beneden" en/of
- onverhoeds zijn broek omlaag heeft gedaan en/of (daarbij) heeft gezegd
"eerst wil ik neuken en dan praten we verder" en/of
- [slachtoffer] op dwingende wijze bij het hoofd heeft vastgepakt en/of
(vervolgens) haar hoofd in de richting van zijn penis heeft geduwd en/of
(vervolgens) zijn penis in de mond van die [slachtoffer] heeft geduwd/gebracht
en/of
- [slachtoffer] met haar handen tegen een muur heeft geplaatst/geduwd en/of haar
rug naar voren heeft gebogen en/of (vervolgens) onverhoeds zijn penis in haar
vagina en/of anus heeft geduwd/gebracht en/of (daarbij) haar mond heeft dicht
gehouden,
en/of (aldus) voor die [slachtoffer] een bedreigende situatie heeft doen ontstaan
Vooral die laatste zin :')
pi_145943452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin :')
Want de situatie was voor al die handelingen nog niet bedreigend genoeg ofzo :')
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')