Dat waren de eerste spelen waar de vlam ook met een estafetteloop op tournee ging, aldus wiki.quote:
Geen idee. Ik ken dit alleen uit stokoude beelden dat onder toeziend oog van Adolf H. het vlam voor het eerst werd ontstoken. Guess i'm wrong.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:42 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Dat waren de eerste spelen waar de vlam ook met een estafetteloop op tournee ging, aldus wiki.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_vlam
Wat?quote:biljart is een vorm van biljart, en in het Nederlands de variant die meestal bedoeld wordt met de term 'biljart'. De terminologie van de sport is Frans en
staat voor een 'punt'. Een
wordt gemaakt door met de speelbal de twee andere ballen te raken.
Yepyep, pak een punt, stel een vraag en draai een rondje.quote:
Wat?quote:bindof Romeinse
kluit
pluk
snij
stengel
krul
Yepquote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:28 schreef Dven het volgende:
In welke stad brandde het Olympische vuur voor het eerst?
Aangezien het daar altijd ontstoken wordt, brandde het daar dus ook voor het eerst. Dat geldt zowel voor de historische spelen, als ieder van de moderne spelen, sinds 1928 Amsterdam.quote:De olympische vlam is een vuur dat ontstoken wordt tijdens de openingsceremonie van Olympische Spelen en blijft branden tijdens de gehele duur van de Spelen tot het tijdens de slotceremonie gedoofd wordt. [...] Het vuur is afkomstig uit Olympia - de plaats van de antieke Spelen in Griekenland - waar men een fakkel heeft ontstoken door tijdens een ceremonie het zonlicht met spiegels op de fakkel te concentreren.
Olympia is geen stad.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:44 schreef belsen het volgende:
[..]
[..]
Aangezien het daar altijd ontstoken wordt, brandde het daar dus ook voor het eerst. Dat geldt zowel voor de historische spelen, als ieder van de moderne spelen, sinds 1928 Amsterdam.
Historische stad is een stad.quote:
Juist in de historie was het geen stadquote:
Coulthard ?quote:
Opgezocht en yepyepquote:
Ik bied Jaques d´Anconaquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:35 schreef tong80 het volgende:
Welke TV-persoonlijkheid droeg altijd een andere bril ?
Stand AKQ #3099:quote:
Wat isquote:(schilderij) - een schilderij dat aan de binnenkant van een cirkelvormig doek is geschilderd, meestal doorlopend in een gearrangeerde voorgrond.
(VRT) - een Vlaams televisieprogramma
(BBC) - een Brits televisieprogramma
Nope.quote:
Omnibus ?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:39 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Nope.
Ook:(tijdschrift) - een Nederlands tijdschrift
Weer nope.quote:
quote:(representatie) - een groothoekige representatie
Eerste letter ?quote:
Yepyepquote:
Aerosmith ?quote:
Kwartje valt laat. Journey ?quote:
hoppaquote:
die film ken ik niet. wel Apocalypse Now en dan gok ik Sheen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:13 schreef tong80 het volgende:
Welke acteur kreeg een hartaanval tijdens de opnames van Apocalypes down ?
Brando?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:13 schreef tong80 het volgende:
Welke acteur kreeg een hartaanval tijdens de opnames van Apocalypes down ?
Je hebt gelijk. Stomme vertyping.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:20 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
die film ken ik niet. wel Apocalypse Now en dan gok ik Sheen.
yepsiequote:
Dank u!quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Stand AKQ #3099:
1 Dven
4 Mark
3 plagvreugd
2 tong80
2 lubje25
Yep. Het drong pas twee minuten geleden bij me door dat de NLse en Engelse naam gewoon hetzelfde zijn (nou ja, letterlijk vertaald).quote:
Dave Stewart ?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:11 schreef Mark het volgende:
Het was wel het eerste waar ik aan moest denken
Met wie scoorde Candy Dulfer de hit Lily was here?
Van de Eurythmicsquote:
Hardop lachtquote:Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Mark het volgende:
Ik ben zelf van Boom, roos, vis, vuur, dus ik gok maar wat
Kom tong, dat is jouw jeugd die gevraagd wordtquote:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:15 schreef Mark het volgende:
[..]
Kom tong, dat is jouw jeugd die gevraagd wordt
YEPYEPquote:
Wat?quote:, originally a Scots interjection, is used to warn anyone standing or moving in the flight of a golf ball.
Omdat het een makkelijke vraag is ga ik dit niet goedkeuren wegens foute spelling. Slechts de helft van de letters is goed (qua letter&positie)quote:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:48 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Omdat het een makkelijke vraag is ga ik dit niet goedkeuren wegens foute spelling. Slechts de helft van de letters is goed (qua letter&positie)
Fore ?quote:
yepyepquote:
"quote:
quote:De oblastis een Russische exclave aan de Oostzee. Met circa 1 miljoen inwoners en een oppervlakte van 15.000 km² behoort het tot de kleinste oblasten (bestuurlijke eenheden) van de Russische Federatie. De hoofdstad is
. Het wordt omsloten door Polen en Litouwen.
Noem 1 van de ministers die aftraden.quote:27 oktober 2011: Bij een brand in cellencomplex Schiphol komen 11 mensen om het leven. Als gevolg van het onderzoek naar de toedracht treden minister(Justitie) en
(VROM) af.
Nope. "Onderkoning" = vicevoorzitter van de SER, initialen P.H. D.quote:
Yepyep. Pak een punt en wat knoflooksaus.quote:
Geen onderbroekquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:03 schreef Mark het volgende:
Wat bedoelen de Amerikanen met "going commando"?
Inderdaadquote:
Verlichting?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:42 schreef Puala het volgende:
Wat moet je volgends de wet, opgesteld in 1906, op je fiets hebben zitten?
quote:
Jep!quote:
Anders is t geen verbeteringquote:
Wat isquote:anemie en
ziekte zijn recessieve erfelijke aandoeningen, waarbij het hemoglobine (het zuurstof-transporterende pigment in rode bloedcellen) abnormaal is. Een persoon die drager is van 1 kopie van dit gen (dus heterozygoot is) vertoont meestal zelf weinig klachten of symptomen. Als iemand echter homozygoot is voor het gen (dus kopieën van het defecte gen van beide ouders heeft gekregen) dan zal dit doorgaans gepaard gaan met symptomen van
ziekte.
yepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Costa Ricaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:56 schreef BeamofLight het volgende:
Welk land:
Officiële landstaal: Spaans, Frans, Portugees[1]
Hoofdstad: Malabo
Regeringsvorm: Republiek
Religie: Rooms-katholiek 95%
eerste gedeelte correct, daarna wat minder. Wel heel wat dichter in de buurt nu. Veel kleiner.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef plagvreugd het volgende:
Denk iets afrikaans. Ik bied... Nigeria.
Gambia ? Kleiner Afrikaans land ken ik niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:27 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
eerste gedeelte correct, daarna wat minder. Wel heel wat dichter in de buurt nu. Veel kleiner.
Taihutu ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:36 schreef BeamofLight het volgende:
het zal wel op de evenaar liggen ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Equatoriaal Guinea danquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:36 schreef BeamofLight het volgende:
het zal wel op de evenaar liggen ofzo
Wat is eenquote:Eenis een positie in American en Canadian football.
behoren tot het aanvallende team en nemen de positie in direct achter de center, in het midden van de aanvalslinie
Dacht dat jij pleite wasquote:
ja lul. nu echt en dan moet ik nog een vraag verzinnenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Dacht dat jij pleite was
Stand AKQ #3099:
1 Dven
12 Mark
7 plagvreugd
4 tong80
2 lubje25
3 pipster
3 BeamofLight
2 Puala
2 enilnomrow
Kansas City en San Franciscoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:06 schreef BeamofLight het volgende:
noem een (of beide) steden die spelen om de MLB World Series
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk land (of welke stad) ?quote:Bondi Beach (uitspraak:"Bond-eye" met een lange i aan het eind) is een beroemd strand in. Hoewel Bondi Beach geen groot strand is, is het bekend geworden als startpunt van de
strand- en surfcultuur.
Puntjes!quote:
yeeyquote:
quote:
quote:
Is het nou echt zo'n moeite om een punt uit te delen en de stand bij te werken?quote:
Goeie vraag.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:09 schreef Mark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is het nou echt zo'n moeite om een punt uit te delen en de stand bij te werken?
na 6 uur zit ik mobiel,; ja is teveel moeitequote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:09 schreef Mark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is het nou echt zo'n moeite om een punt uit te delen en de stand bij te werken?
Nee. Je ziet in de clip alleen hem en de zangeres zingen.quote:
Stand AKQ #3099:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:57 schreef ScottTracy het volgende:
De zangeres is niet de echte zangeres?
Bij één van de grootste hits ooit. Die standaard in de top-2000-top tien staat. En waar ze het deden voorkomen dat het wel degelijk de zangeres was.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:26 schreef Bart het volgende:
Dat is toch niet vreemd? Zo zijn er wel meer clips.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij één van de grootste hits ooit. Die standaard in de top-2000-top tien staat. En waar ze het deden voorkomen dat het wel degelijk de zangeres was.
Geef eens voorbeelden waarbij dit ook het geval was.
Zegt me niks.quote:
Dat kan. Het is een nummer van na 1995.quote:
Alles van Milli Vanilliquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij één van de grootste hits ooit. Die standaard in de top-2000-top tien staat. En waar ze het deden voorkomen dat het wel degelijk de zangeres was.
Geef eens voorbeelden waarbij dit ook het geval was.
Moest ik ook aan denken.quote:
Dat is 'r zeker!quote:
Hamlet toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Mark het volgende:
In een theater is er veel bijgeloof. Welk stuk van Shakespeare wordt daarom niet bij naam genoemd?
Aah ja MacBethquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:13 schreef Mark het volgende:
Weggever: de vaste term is The Scottish play
Wat isquote:is a computational knowledge engine[4] or answer engine developed by
Research. It is an online service that answers factual queries directly by computing the answer from externally sourced "curated data", rather than providing a list of documents or web pages that might contain the answer as a search engine might.
Nee, maar je moet wel meer die kant op denken (als ik goed begrijp wat Watson doet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:35 schreef Mark het volgende:
Roep ik nog Watson van IBM, maar die is bij mijn weten nog niet publiekelijk toegankelijk
Jammer, ik geloof niet dat er iemand anders is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat iemand anders deze in moet koppen
Klinkt als Wolfram Alpha. Of iets in die richting.quote:
Dat is goed! Dan mag jij de nieuwe doen van mij (en blijft de Afrikavraag nog even open)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Klinkt als Wolfram Alpha. Of iets in die richting.
Niet lang maar ...quote:
Jup. Pier Gerlofs Donia, ook wel Grote Pier. Grutte Pier in het Friesquote:
Algerije?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:55 schreef enilnomrow het volgende:
Wat is het grootste land van Afrika?
Lijkt me goed, maar dat mag enilnomrow bevestigenquote:
Is het de moeite waard om te lezen?quote:
Die s vergeef ik jequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |