9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Tof topicIs iets waar ik ook wat meer bezig wil gaan. Bestaat er eigenlijk zoiets als een fotografie rommelmarkt?
Oh nicequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqje
Verdomme, net dan ben ik een weekend wegquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqje
Kun je er nog onderuitquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Verdomme, net dan ben ik een weekend weg!
Nee, hier valt niet onderuit te komenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kun je er nog onderuit
dit is best belangrijk
Die zijn 2 keer per jaar toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
in kringloopwinkels en gewone rommelmarkten, en bv op Mp kom je ook leuke exemplaren tegen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Tof topicIs iets waar ik ook wat meer bezig wil gaan. Bestaat er eigenlijk zoiets als een fotografie rommelmarkt?
Ondanks de leeftijd ziet hij er als nieuw uit zeg.quote:Op zondag 2 november 2014 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
Een recentere lens uit mijn collectie Tokina AT-X'en, de AT-X 525 uit 1983. Niet bijster lichtsterk maar wel een zoom waarmee je 31 jaar later nog aardig voor de dag kunt komen.
[ link | afbeelding ]ATX525 by Ouwesok, on Flickr
Hij ziet er inderdaad ongebruikt uit en mechanisch voelt ie ook aan alsof ie net uit de verpakking komt. Op het uiterlijk vermoed je inderdaad geen leeftijdsverschil van 31 jaar tussen de camera en de lens.quote:Op zondag 2 november 2014 22:01 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ondanks de leeftijd ziet hij er als nieuw uit zeg.
Welk lensje gebruikt?quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef Crientj het volgende:
Super tof topic.. Ik zal snel eens foto's posten van mijn lensjes.
Hier alvast een foto gemaakt met een analoog lensje op mn Canon body. Kitteh!
[ link | afbeelding ]
Guus
Die is niet zeldzaam maar ook verre van talrijk.quote:Op maandag 3 november 2014 11:02 schreef shiznuts het volgende:
Nice, Crientj!![]()
Hier mijn Tokina RMC 28-85mm f/4 Minolta MD mount...
[ afbeelding ]
... eerste vintage die geen prime is.
Iemand raadde deze in het bijzonder aan omdat het nogal een 'weinig contrast'-karakter moest hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 12:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die is niet zeldzaam maar ook verre van talrijk.
Wil je een leuk vergelijk doen, snor dan eens ergens voor een habbekrats zijn opvolger op, de AT-X 285 met hetzelfde bereik.
Dat was de eerste korte zoom van een 'vreemdmerk' die gewoon met de primes mee kon blazen. Goed ontwerpje geweest voor Tokina, je vond de 285 ook terug bij onder andere Minolta en Yashica. Destijds nogal aan de prijs, momenteel vind je ze voor lachwekkende prijsjes.
Ziet eruit als een cinelensje.quote:Op maandag 3 november 2014 14:43 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het lensje waar ik eerder geen foto van kon vinden. Weet jij hier misschien iets van Ouwesok?
Moet eens gaan kijken of ik 'm kan gebruiken, maar ben er bang voor. Er zat toen ik 'm kocht een kapotte uv filter op. Deze heb ik er met een beetje moeite vanaf kunnen halen (helaas niet zonder beschadigingen) - Maar net zag ik dat de ring aan de onderkant een deukje heeft.
Da's een lens van een smalfilmcamera. De beeldcirkel is waarschijnlijk te klein om hem nog op een digitale reflex te kunnen inzetten, tenzij je een PentaxQ hebt en misschien dat ie op een spiegelloze NIkon ook nog wel pas te maken is met gebruik van de volle beeldcirkel.quote:Op maandag 3 november 2014 14:43 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het lensje waar ik eerder geen foto van kon vinden. Weet jij hier misschien iets van Ouwesok?
Moet eens gaan kijken of ik 'm kan gebruiken, maar ben er bang voor. Er zat toen ik 'm kocht een kapotte uv filter op. Deze heb ik er met een beetje moeite vanaf kunnen halen (helaas niet zonder beschadigingen) - Maar net zag ik dat de ring aan de onderkant een deukje heeft.
Neem een steekwagentje meequote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef Ouwesok het volgende:
Leuke lenzen allemaal
Mijn grootste AT-X, de kolossale AT-X 150 een 5.6/150-500mm schuifzoom.
[ link | afbeelding ]AT-X 150 by Ouwesok, on Flickr
Lens geeft een prachtig plaatje, is alleen nét een tikkie te zwaar en lomp om uit het losse handje te gebruiken. Vanaf een éénpoot echter een prima dingetje voor groot wild. Komende tijd moest ie maar weer eens mee op veldtocht.
Voorbeeldje, dan weer wel uit het losse handje
[ link | afbeelding ]Common Buzzard by Ouwesok, on Flickr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |