en die komt dan uit? 18....quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
De oudste bij mij is mijn Jupiter uit het Khruchev tijdperk.
Volgens mij maak jij zelfs nog foto's met glas in lood als het nodig isquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Bij sommige lenzen gaat dat heel makkelijk.
Bij Russische lenzen vormen de eerste twee cijfers van het serienummer het bouwjaar. Bij Tokina RMC en AT-X werkt het net zo. Bij andere lenzen is het moeilijker te achterhalen hoe oud ze zijn en moet je meestal op verhalenjacht op interpret wat op zich ook altijd weer een leuke sport is.
Bij lenzen die onder handelsmerken verkocht werden zoals die Hanimexen, maar ook Vivitar, Soligor en nog heel veel anderen is het daarbij nog interessant om te achterhalen wie die lens gebouwd heeft. Vaak kom je dan weer bekende namen tegen als Tokina, Tamron of Kino Precision Optics (Kiron)
En zo ben je al tijden met zo'n lens bezig alvorens je de eerste opname ermee hebt gemaakt
hahahaha, geweldig.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij zelfs nog foto's met glas in lood als het nodig is![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij zelfs nog foto's met glas in lood als het nodig is![]()
9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Tof topicIs iets waar ik ook wat meer bezig wil gaan. Bestaat er eigenlijk zoiets als een fotografie rommelmarkt?
Oh nicequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqje
Verdomme, net dan ben ik een weekend wegquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
9 November in Nieuwegein. Kijk even mijn eerste post in dit topic, daar staat een linqje
Kun je er nog onderuitquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Verdomme, net dan ben ik een weekend weg!
Nee, hier valt niet onderuit te komenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kun je er nog onderuit
dit is best belangrijk
Die zijn 2 keer per jaar toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
in kringloopwinkels en gewone rommelmarkten, en bv op Mp kom je ook leuke exemplaren tegen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Tof topicIs iets waar ik ook wat meer bezig wil gaan. Bestaat er eigenlijk zoiets als een fotografie rommelmarkt?
Ondanks de leeftijd ziet hij er als nieuw uit zeg.quote:Op zondag 2 november 2014 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
Een recentere lens uit mijn collectie Tokina AT-X'en, de AT-X 525 uit 1983. Niet bijster lichtsterk maar wel een zoom waarmee je 31 jaar later nog aardig voor de dag kunt komen.
[ link | afbeelding ]ATX525 by Ouwesok, on Flickr
Hij ziet er inderdaad ongebruikt uit en mechanisch voelt ie ook aan alsof ie net uit de verpakking komt. Op het uiterlijk vermoed je inderdaad geen leeftijdsverschil van 31 jaar tussen de camera en de lens.quote:Op zondag 2 november 2014 22:01 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ondanks de leeftijd ziet hij er als nieuw uit zeg.
Welk lensje gebruikt?quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef Crientj het volgende:
Super tof topic.. Ik zal snel eens foto's posten van mijn lensjes.
Hier alvast een foto gemaakt met een analoog lensje op mn Canon body. Kitteh!
[ link | afbeelding ]
Guus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |