Volgens Strava word ik alleen maar trager voorlopig, maar ik probeer gewoon zo goed mogelijk te transformeren van bank hanger tot iemand die na een lekker stuk fietsen niet gelijk moe is, enzo. Of een paar verdiepingen kan traplopen zonder aan de zuurstof te moeten lolquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Als jij zo doorgaat fiets je komend voorjaar iedereen naar huis!
Dan kan ik dus ook gewoon een nieuwe ketting kopen over een tijdjequote:Op zondag 26 oktober 2014 11:02 schreef muzas het volgende:
Nou, als je je ketting hebt schoongemaakt moet er weer een drupje olie of wax tussen de schakels, anders loopt ie droog en slijt ie hard.
Ja kan, nou weet ik niet precies wat de nadelen zijn van met een droge ketting rijden want het is zo gebruikelijk om je ketting te smeren dat ik niemand ken die met een droge ketting rijdtquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:10 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan kan ik dus ook gewoon een nieuwe ketting kopen over een tijdje
Hmm, ga dat gelijk maar is halen dan. Ben benieuwd, doe je dat gelijk na je rit? Of kan dat ook de volgende dag?quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja kan, nou weet ik niet precies wat de nadelen zijn van met een droge ketting rijden want het is zo gebruikelijk om je ketting te smeren dat ik niemand ken die met een droge ketting rijdt
Flesje olie is een tientje ofzo, en daar doe je best lang mee. Je ketting loopt mooier en slijt minder hard. Bovendien gaat een droge ketting echt pleurisherrie maken op een goed moment.
Nieuwe kettingen kopen moet je sowieso op den duur.
Er zijn talloze smeermiddelen en manieren, en iedereen heeft daar zo zijn eigen voorkeuren en manieren in. Ik doe sowieso een beetje olie op de ketting als ik m heb schoongemaakt, of als het geregend heeft neem ik ff met een doek de ketting af en een klein beetje olie. Als het vies weer geweest is doe ik dat idd direct na de rit. Hou mn fiets graag schoon.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:21 schreef Leonos het volgende:
Ben benieuwd, doe je dat gelijk na je rit? Of kan dat ook de volgende dag?
Ja, ontzettend dom om de hele fiets wél droog te maken, maar de ketting, cassette en crank vergetenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:37 schreef muzas het volgende:
Ja je fiets nat wegzetten dan vraag je daar ook om natuurlijk
ff flink schrobben zou ik doen idd. Zeker als ie nog zo 'jong' is. wordt toch winter, dan wordt ie wel vaker nat en pekel enzo.
Waarschijnlijk in een groep gefietst?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:39 schreef muzas het volgende:
Beetje hollen en stilstaan lijkt het? als je naar je HR kijkt zit je nooit echt op je gemiddelde, maar óf er een heel stuk onder, óf er een heel stuk boven.
Moet je ook kunnen, lijkt me slopend.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Dat inhalen was wel machtig. Onderdoor komen, vlak voor klimmetjes inhalen en dan te voet verder om hun op te houden.
Dat is in de cross echt toegestaan haha. Ik kon op 2 na alle klimmetjes wel fietsend omhoog en zorgde dat ik voor het klimmetje voor mijn medepannekoeken reed. Dan zo langzaam mogelijk naar boven fietsen zodat zij uit de pedalen moetenquote:
Fiets je er zo weer afquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:35 schreef Levitas het volgende:
Nondeju.. Gisteren na het afspoelen blijkbaar vergeten m'n ketting te drogen.. Trof dit vanochtend aan
[ afbeelding ]
Hele ketting vol met roestige plekjes. Ketting is nog geen 300km oud. Ketting eraf halen, goed met een borsteltje af schrobben en weer goed invetten? Of is 'ie eigenlijk wel afgeschreven??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |