gooi er een andere Windows opquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:20 schreef .Neovo. het volgende:
Is niet te voorspellen. De ene keer draait ie uren achter elkaar, moment later crasht ie 5x per uur.
meten is weten. Dus test die Kingston maar eens.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:25 schreef .Neovo. het volgende:
Er zit maar 1 geheugenbankje in het systeem. Andere posities ook geprobeerd, zelfde resultaat. Blijft crashen.
De CSX zat in het systeem, die wil ik vervangen. Die kingston is de nieuwe, maar die pakt de pc niet. Hij ziet em wel in de bios en geeft ook netjes 4GB aan, maar Windows wil er niet mee werken. De windows setup ook niet.
windows 7-> windows 7quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:23 schreef .Neovo. het volgende:
Al gedaan, crasht ie gelijk weer. Staat ook in de OP.
Ik heb ook een nieuwe Corsair liggen, en die slikt ie ook niet. Zou wel toevallig zijn als twee nieuw aangeschafte bankjes kapot zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:27 schreef oheng het volgende:
[..]
meten is weten. Dus test die Kingston maar eens.
gooi er ff linux opquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:30 schreef .Neovo. het volgende:
Daar is ie nu mee bezig. Heb de videokaart er ook uitgehaald en probeer het nu met de onboard kaart.
Toch vreemd dat het ding geen nieuw ram slikt.
3 is inderdaad een beetje teveel. Maar heb je die corsair ook met een memtest programma gecontroleerd?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:29 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb ook een nieuwe Corsair liggen, en die slikt ie ook niet. Zou wel toevallig zijn als twee nieuw aangeschafte bankjes kapot zijn.
Dit is overduidelijk een hardware/driver probleem, die niet plots verdwijnt op Linuxquote:
daar heb je geen bsop;pquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is overduidelijk een hardware/driver probleem, die niet plots verdwijnt op Linux
Maar TS, kom je met die nieuwe RAM niet in Windows, of start de hele computer niet op?
Bios herkent het wel, maar Windows wil er niet meer werken. Zodra Windows wordt geladen en het windows vlaggetje tevoorschijn komt, crasht ie. Met het oude geheugen start ie wel door, maar crasht ie dan ineens, wel onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is overduidelijk een hardware/driver probleem, die niet plots verdwijnt op Linux
Maar TS, kom je met die nieuwe RAM niet in Windows, of start de hele computer niet op?
Ik zal wel even kijken wat er gebeurd als ik er een andere HDD in zet. En PSUquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:36 schreef oheng het volgende:
[..]
3 is inderdaad een beetje teveel. Maar heb je die corsair ook met een memtest programma gecontroleerd?
Ik zou wel testen, want dan heb je tenminste iets om mee te werken of controleren.
En het kan zijn dat de CPU en de HDD defect zijn. Ntoskrnl fouten kunnen ook wijzen op hdd (of sata controller!) fouten.
Zoek in je bios eens een instelling op die met je ram te maken heeft. Hoe dit verder zit kan je in de handleiding van je mobo lezen. Het kan zijn dat je instellingen niet automatisch omgezet worden voor je nieuwe RAM.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:38 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Bios herkent het wel, maar Windows wil er niet meer werken. Zodra Windows wordt geladen en het windows vlaggetje tevoorschijn komt, crasht ie. Met het oude geheugen start ie wel door, maar crasht ie dan ineens, wel onvoorspelbaar.
Zelfde probleem gehad. Je moet ff in je bios het aantal volt veranderen dat je ram geheugen krijgt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:18 schreef .Neovo. het volgende:
Ik faal met TT's
Om het verhaal kort te houden:
Heb hier een pc'tje staan die sinds een paar maanden elke dag crasht en een BSOD geeft. Ik heb alle drivers geüpdatet, geen resultaat, nog steeds crashes.
Vervolgens Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Na een halfuur draaide hij weer als een zonnetje. Maar kort daarna crashte die weer, zonder een update, drivers of andere software te hebben geïnstalleerd. Bij elke crash komt ntoskml.exe als schuldige .Google leert mij dat dit meestal aan het ram is te danken.
Memtest een dag gedraaid, geen fouten gevonden. Andere test gestart, en die gaf aan dat er wel fouten waren. Dus ander RAM-bankje erin gedaan. Nu crasht ie al voordat Windows opgestart is.Dus.
BIOS meteen ook maar geflashed naar de laatste update. Hielp ook niet.
Wat kan ik nog meer doen?
Het betreft een MSI H55M-P33 Intel i3 540 cpu met 4GB 1333mhz ram geheugen van CSX. Hieronder een foto met nieuw Kingston geheugen die dus niet goed werkt en het geheugen wat nu weer in het systeem zit.
[ afbeelding ]
Iemand nog tips? Wil dat ding na een week lang proberen nu wel de deur uit hebben.
Dat is bij deze Bios blijkbaar niet mogelijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
Zelfde probleem gehad. Je moet ff in je bios het aantal volt veranderen dat je ram geheugen krijgt.
Dan heb je een serieus probleem... want dat (volt) is zeer waarschijnlijk de oorzaak van de BSOD's.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:51 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat is bij deze Bios blijkbaar niet mogelijk.Ze blijven allemaal op grijs staan, geen optie om het aan te passen. Alles staat nu ook op automatisch.
Het oude geheugenbankje en de nieuwe draaien allebei op 1,5V. Dat zou dan toch geen probleem moeten zijn?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:52 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan heb je een serieus probleem... want dat (volt) is zeer waarschijnlijk de oorzaak van de BSOD's.
Waarschijnlijk wel dus. Verhoog dat eens richting 1.6 of zelfs iets hoger nog.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Het oude geheugenbankje en de nieuwe draaien allebei op 1,5V. Dat zou dan toch geen probleem moeten zijn?
Er zit geen SSD in. Bedoel je HDD?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:13 schreef remi1986 het volgende:
De eerste link in Google leert mij al dat het al om een SSD kan gaan. Hoeft dus niet per se aan RAM te liggen.
Heb nu al 4-5 topics gelezen, waar het ging om drivers. Ook Microsoft Security Essentials kan weleens boosdoener zijn. Bedoelde meer te zeggen dat het niet altijd RAM hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:21 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Er zit geen SSD in. Bedoel je HDD?
Nieuwe HDD erin gedaan, maar pc crasht gelijk weer.
Dit is overigens met het nieuwe rambankje. Met de oude moet ik nog proberen.
Veilige modus werkt ook niet?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:21 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zonder drivers na een schone windows installatie crasht ie ook.
geheugen testen onder Windows? Lol, nee dat kan niet. Omdat het geheugen dan gedeeltelijk in gebruik is, en dus niet helemaal getest kan worden. Verder heb ik nog nooit van dat bedrijf gehoord. Ik weet dat memtest86 vrijwel perfect is, het heeft het bij mij altijd bij het juiste eind gehad, al 15 jaar lang.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:04 schreef .Neovo. het volgende:
Memtest86+ vond geen fouten.
Dat andere programma was een programma dat draaide onder Windows. Ik had hier zo ook mijn twijfels bij dit programma.
Is dit programma: http://hcidesign.com/memtest/
Ja, mits er een originele cd wordt gebruikt. Er zijn ook tal van pirated versies met driverpacks. Google op deze bsod en 90% zijn driver issues.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:38 schreef oheng het volgende:
En omdat Windows setup ook soms niet lukt, moet je je niet op Windows en drivers richten, maar puur op de hardware. Ik vind echter een suggestie van hierboven wel goed: linux installeren. Zodat je in ieder geval weet of je uberhaupt *een* besturingssysteem stabiel kunt draaien. Maar dat is dus om driver problemen uit te sluiten.
quote:A failing hard drive could cause NTOSKRNL.exe error, along with a few others. You can download tools from all the major hard drive manufacturers that will run a check on your drive to see if it is having issues. Seatools by Seagate and Western Digital’s Drive Utilities are two of the most common and will work on any brand of drive.
Ga ik zo doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:46 schreef remi1986 het volgende:
[..]
heb je chkdsk al geprobeerd? Dat heb ik ook als oplossingen voorbij zien komen
het is een Hestec van 300W.quote:
een nieuwe hdd kan ook gewoon kapot zijn. Nu met zijn oude start hij wel op.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:01 schreef oheng het volgende:
Harde schijf is het probleem niet, TS heeft een nieuwe hdd erin gedaan.
wel met de nieuwe schijf neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:14 schreef .Neovo. het volgende:
Oude HDD is zo te zien wel goed. HD Tune Pro geeft in ieder geval geen fouten aan. Checkdisk gaat nu.
Zou toch als allereerste die voeding vervangen, scheelt je een hoop gezoek en neem een zwaardere.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:05 schreef .Neovo. het volgende:
Klopt, maar als ik het nieuwe geheugenbankje er in doe en de oude eruit haal, dan crasht ie gelijk. Lijkt me dus dat er ergens dus met het ram ergens iets mis gaat. Er is een aantal posts naar boven ook gewezen op de voltages, maar die kan ik niet aanpassen zo te zien. Jammer.
Ik heb nu de oude HDD en oude RAM bankje erin gedaan, en windows start nu gewon op. Maar nu is het dus wachten wanneer die ermee kapt. Ga eerst maar eens die testen draaien.
Ik heb op dit moment geen andere PSU liggen, dus die komt nog.
die psu zou ik zeker vervangen hehe.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ga ik zo doen.
[..]
het is een Hestec van 300W.
ATX0300P5WC
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:25 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar het zal al in dit systeem toen ze (m'n kennis) deze pc nieuw kochten. Dus blijkbaar wel.
Hieronder de fouten die dus tijdens de BSOD tevoorschijn komen.
[ afbeelding ]
http://msdn.microsoft.com(...)49%28v=vs.85%29.aspxquote:his error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the kernel code.
ofquote:the most common cause of blue screen errors is a device driver problem. Outdated, incorrect or corrupt drivers can cause the system to encounter a Stop error. You can use a driver update program to check, find, download and update all device drivers automatically.
quote:UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP error is typically the result of defective, malfunctioning, or failed memory hardware, such as memory modules, L2 SRAM cache, or video adapter RAM
Dat MSI bord is inderdaad voor Intel. Maar wellicht is dat van een vorig systeem. En zo gek is dat niet. Scheelt je behoorlijk wat geld als je alleen mobo+processor+geheugen hoeft te kopen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:20 schreef .Neovo. het volgende:
Volgens mij ook.
Volgens is dit ding aan het eind van z'n latijn. Onboard videokaart werkt ook niet, kan dus ook niet met een andere videokaart testen. Moet dus de PCI-e kaart gebruiken waardoor ik niet kan uitsluiten of het aan de viderokaart ligt. En heb hier geen pci-e kaartje liggen ...
Ander ram geheugen slikt Windows niet. Vreemd. Windows opnieuw installeren wil dan ook niet. Dit snap ik niet waarom ander geheugen niet wil werken.
Oude HDD die erin zat is wel goed. chkdsk geeft niks aan.
Ik kom er nu ook net achter (best wel dom) dat er eerst een ander moederbord heeft ingezeten: Op de voorkant van de behuizing staat AMD, maar als ik op het moederbord kijk staat er toch wat anders. Hier is dus al eens met "geknoeid".
en als je dan toch bezig bent, adviseer dan ook 2 geheugenmodules van 2GB. Dat bord heeft dual channelquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:31 schreef oheng het volgende:
Eeeehhh onboard videokaart werkt niet? Dat is verdacht. Als die stuk is, ja dan wordt het natuurlijk wel erg houtje touwtje allemaal.
Ik zou in ieder geval nog de SATA kabel vervangen, en natuurlijk de PSU (als je dat al niet gedaan hebt).
En ik zou persoonlijk ook de CPU vervangen, maar dan moet je die wel hebben liggen.
van de website van MSI: "VGA & DVI-D ports can only work with CPUs with GPUs core inside."quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:33 schreef .Neovo. het volgende:
Ik kies "internal" graphics adapter, maar dan krijg ik geen beeld. De pci-e kaart heb ik er dan wel uitgehaald natuurlijk.
Kabeltje vervangen, is het ook niet.
PSU probeer aan te komen.
Als de CPU het is, dan kopen ze maar een nieuwe.
Er zit een i3 540 in, die ondersteund dat dus niet? Ik dacht dat een 540 ietsje beter was dan een 530..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:40 schreef remi1986 het volgende:
[..]
van de website van MSI: "VGA & DVI-D ports can only work with CPUs with GPUs core inside."
Op dat bord gaat dezelfde i5 als ik heb (1e generatie, ik heb de 750) en die hebben nog niet allemaal Intel HD Graphics. Dat is de reden dat je geen beeld hebt
De i3-530 bijvoorbeeld wel http://www.amazon.co.uk/I(...)rranty/dp/B0030DN1GO
kan, hoeft niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Er zit een i3 540 in, die ondersteund dat dus niet? Ik dacht dat een 540 ietsje beter was dan een 530..
geheugen dan waarschijnlijk niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:10 schreef .Neovo. het volgende:
Dan zou die pc dus gewoon onboard graphics moeten hebben als ik die lijst zo bekijk. Of ik snap het niet. Het werkt i.i.g niet.
Ik ben nog steeds van mening dat een pc gewoon hoort op te starten als er een nieuw geheugenbankje in geplaatst wordt. Of zijn de pc's van tegenwoordig zo kieskeurig dat ze alleen bepaalde merken/modellen slikken?
heb zojuist wel weer 5 bsod's gehad. Is ook een nieuwe bij gekomen: APC_ INDEX_MISMATCH
i3 540 heeft wel onboard video, net even gekeken. Dus, dat is echt fout hoor. Onboard moet gewoon werken.quote:
Dat krijg je niet voor elkaar zonder, met lomp geweld, e.e.a. mechanisch te slopen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:25 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Neovo, ik vermoed dat je namelijk DDR2 geheugen gebruikt i.p.v. DDR3? Bron
Bij DDR2 zit de inkeping in het midden en DDR3 heeft dit iets meer naar links zitten.
Ik ga dit ook even volgen. (ben ook benieuwd)
Oh ja,quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat krijg je niet voor elkaar zonder, met lomp geweld, e.e.a. mechanisch te slopen.
Daarbij; googlen op de typenummers van het geheugen op de foto's leert dat het inderdaad om DDR3 gaat.
Dit is gewoon DDR3.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:25 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Neovo, ik vermoed dat je namelijk DDR2 geheugen gebruikt i.p.v. DDR3? Bron
Bij DDR2 zit de inkeping in het midden en DDR3 heeft dit iets meer naar links zitten.
Ik ga dit ook even volgen. (ben ook benieuwd)
ongeveer 5 jaar oud . Condensatoren waren goed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:46 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
[..]
Oh ja,dat is waar..
Hoe oud is het moederbord eigenlijk? 5 jaar of ouder? Check de condensatoren eens? (3 stuks op een dubbel rij geloof ik).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |