abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:00:55 #51
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145920867
Goed, met het oude geheugen en oude HDD start ie dus gewoon netjes op. Nu issie de updates aan het configureren. :P. Dit is trouwens een schone installatie. Nu dus wachten wanneer ie weer crasht.

Zodra dat gedaan is ga ik even kijken welke stopcodes die geeft en ga ik checkdisk en HD Tune weer eens draaien.

Even wachten nu.
pi_145920900
Harde schijf is het probleem niet, TS heeft een nieuwe hdd erin gedaan.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:05:00 #53
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145920972
Klopt, maar als ik het nieuwe geheugenbankje er in doe en de oude eruit haal, dan crasht ie gelijk. Lijkt me dus dat er ergens dus met het ram ergens iets mis gaat. Er is een aantal posts naar boven ook gewezen op de voltages, maar die kan ik niet aanpassen zo te zien. Jammer.

Ik heb nu de oude HDD en oude RAM bankje erin gedaan, en windows start nu gewon op. Maar nu is het dus wachten wanneer die ermee kapt. Ga eerst maar eens die testen draaien.

Ik heb op dit moment geen andere PSU liggen, dus die komt nog.
pi_145920979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:01 schreef oheng het volgende:
Harde schijf is het probleem niet, TS heeft een nieuwe hdd erin gedaan.
een nieuwe hdd kan ook gewoon kapot zijn. Nu met zijn oude start hij wel op.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:14:28 #55
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145921209
Oude HDD is zo te zien wel goed. HD Tune Pro geeft in ieder geval geen fouten aan. Checkdisk gaat nu.
pi_145921291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:14 schreef .Neovo. het volgende:
Oude HDD is zo te zien wel goed. HD Tune Pro geeft in ieder geval geen fouten aan. Checkdisk gaat nu.
wel met de nieuwe schijf neem ik aan?
pi_145921325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:05 schreef .Neovo. het volgende:
Klopt, maar als ik het nieuwe geheugenbankje er in doe en de oude eruit haal, dan crasht ie gelijk. Lijkt me dus dat er ergens dus met het ram ergens iets mis gaat. Er is een aantal posts naar boven ook gewezen op de voltages, maar die kan ik niet aanpassen zo te zien. Jammer.

Ik heb nu de oude HDD en oude RAM bankje erin gedaan, en windows start nu gewon op. Maar nu is het dus wachten wanneer die ermee kapt. Ga eerst maar eens die testen draaien.

Ik heb op dit moment geen andere PSU liggen, dus die komt nog.
Zou toch als allereerste die voeding vervangen, scheelt je een hoop gezoek en neem een zwaardere.
pi_145921343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:50 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ga ik zo doen.

[..]

het is een Hestec van 300W.

ATX0300P5WC
die psu zou ik zeker vervangen hehe.
pi_145921473
CSX is trouwens een merk dat in Apple producten gebruikt wordt. Is die module wel geschikt voor normale moederborden? Misschien domme vraag, maar ken dat hele merk niet.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25:50 #60
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145921526
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar het zal al in dit systeem toen ze (m'n kennis) deze pc nieuw kochten. Dus blijkbaar wel.

Hieronder de fouten die dus tijdens de BSOD tevoorschijn komen.

pi_145921647
CSX zie ik soms weleens. Budget geheugen. Gaat wel vaker stuk. Ik heb hier er wel meer kapot. Volledige naam is CompuStocX.

Interessant die bsod's. Ziet er niet bekend uit, deze combinatie. Zal later even beter kijken, zit nu op tabel.

Valt wel op dat het 3 verschillende bsod's zijn.
pi_145921659
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:25 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar het zal al in dit systeem toen ze (m'n kennis) deze pc nieuw kochten. Dus blijkbaar wel.

Hieronder de fouten die dus tijdens de BSOD tevoorschijn komen.

[ afbeelding ]
quote:
his error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the kernel code.
http://msdn.microsoft.com(...)49%28v=vs.85%29.aspx
pi_145921722
Die tweede (kernel trap) met 7F

quote:
the most common cause of blue screen errors is a device driver problem. Outdated, incorrect or corrupt drivers can cause the system to encounter a Stop error. You can use a driver update program to check, find, download and update all device drivers automatically.
of

quote:
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP error is typically the result of defective, malfunctioning, or failed memory hardware, such as memory modules, L2 SRAM cache, or video adapter RAM
pi_145922432
BSOD: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (Bugcheck: 0x1000007f)
Die heb ik vaker gehad:
- een keer waren alle fans kapot, en werd de PC heel erg warm. Heb toen de hele behuizing en PSU vervangen
- een andere keer kreeg ik hem als de screensaver aansprong. Ik heb toen de printer drivers van een HP 1205 geupdate, en de Linksys Pure Networks software verwijderd.
- En ik heb hem nog een keer gehad, maar toen heb ik de hele PC weggegooid (was al een oudje)

BSOD: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Heb ik eens gezien op een Acer Aspire Desktop XC100, maar niet verder onderzocht, want ik haat Acer haha
En ik heb hem eens gezien op een Dell, toen werd die veroorzaakt door stdriver64.sys, en die heb ik uitgeschakeld met Autoruns (van sysinternals)

BSOD: CACHE_MANAGER herken ik niet zo 1 2 3, en is dus zeldzaam.
Hij heeft wel overduidelijk met het (RAM of HDD) geheugen te maken.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:20:48 #65
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145922805
Volgens mij ook.

Volgens is dit ding aan het eind van z'n latijn. Onboard videokaart werkt ook niet, kan dus ook niet met een andere videokaart testen. Moet dus de PCI-e kaart gebruiken waardoor ik niet kan uitsluiten of het aan de viderokaart ligt. En heb hier geen pci-e kaartje liggen ...

Ander ram geheugen slikt Windows niet. Vreemd. Windows opnieuw installeren wil dan ook niet. Dit snap ik niet waarom ander geheugen niet wil werken.

Oude HDD die erin zat is wel goed. chkdsk geeft niks aan.

Ik kom er nu ook net achter (best wel dom) dat er eerst een ander moederbord heeft ingezeten: Op de voorkant van de behuizing staat AMD, maar als ik op het moederbord kijk staat er toch wat anders :+. Hier is dus al eens met "geknoeid".
pi_145923095
Eeeehhh onboard videokaart werkt niet? Dat is verdacht. Als die stuk is, ja dan wordt het natuurlijk wel erg houtje touwtje allemaal.

Ik zou in ieder geval nog de SATA kabel vervangen, en natuurlijk de PSU (als je dat al niet gedaan hebt).
En ik zou persoonlijk ook de CPU vervangen, maar dan moet je die wel hebben liggen.
pi_145923115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:20 schreef .Neovo. het volgende:
Volgens mij ook.

Volgens is dit ding aan het eind van z'n latijn. Onboard videokaart werkt ook niet, kan dus ook niet met een andere videokaart testen. Moet dus de PCI-e kaart gebruiken waardoor ik niet kan uitsluiten of het aan de viderokaart ligt. En heb hier geen pci-e kaartje liggen ...

Ander ram geheugen slikt Windows niet. Vreemd. Windows opnieuw installeren wil dan ook niet. Dit snap ik niet waarom ander geheugen niet wil werken.

Oude HDD die erin zat is wel goed. chkdsk geeft niks aan.

Ik kom er nu ook net achter (best wel dom) dat er eerst een ander moederbord heeft ingezeten: Op de voorkant van de behuizing staat AMD, maar als ik op het moederbord kijk staat er toch wat anders :+. Hier is dus al eens met "geknoeid".
Dat MSI bord is inderdaad voor Intel. Maar wellicht is dat van een vorig systeem. En zo gek is dat niet. Scheelt je behoorlijk wat geld als je alleen mobo+processor+geheugen hoeft te kopen.
pi_145923143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:31 schreef oheng het volgende:
Eeeehhh onboard videokaart werkt niet? Dat is verdacht. Als die stuk is, ja dan wordt het natuurlijk wel erg houtje touwtje allemaal.

Ik zou in ieder geval nog de SATA kabel vervangen, en natuurlijk de PSU (als je dat al niet gedaan hebt).
En ik zou persoonlijk ook de CPU vervangen, maar dan moet je die wel hebben liggen.
en als je dan toch bezig bent, adviseer dan ook 2 geheugenmodules van 2GB. Dat bord heeft dual channel :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:33:46 #69
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145923148
Ik kies "internal" graphics adapter, maar dan krijg ik geen beeld. De pci-e kaart heb ik er dan wel uitgehaald natuurlijk.

Kabeltje vervangen, is het ook niet.

PSU probeer aan te komen.

Als de CPU het is, dan kopen ze maar een nieuwe.
pi_145923327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:33 schreef .Neovo. het volgende:
Ik kies "internal" graphics adapter, maar dan krijg ik geen beeld. De pci-e kaart heb ik er dan wel uitgehaald natuurlijk.

Kabeltje vervangen, is het ook niet.

PSU probeer aan te komen.

Als de CPU het is, dan kopen ze maar een nieuwe.
van de website van MSI: "VGA & DVI-D ports can only work with CPUs with GPUs core inside."

Op dat bord gaat dezelfde i5 als ik heb (1e generatie, ik heb de 750) en die hebben nog niet allemaal Intel HD Graphics. Dat is de reden dat je geen beeld hebt ;)

De i3-530 bijvoorbeeld wel http://www.amazon.co.uk/I(...)rranty/dp/B0030DN1GO

[ Bericht 9% gewijzigd door remi1986 op 25-10-2014 14:46:06 ]
pi_145923493
Hehe dat is een goeie remi1986
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:47:53 #72
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145923554
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:40 schreef remi1986 het volgende:

[..]

van de website van MSI: "VGA & DVI-D ports can only work with CPUs with GPUs core inside."

Op dat bord gaat dezelfde i5 als ik heb (1e generatie, ik heb de 750) en die hebben nog niet allemaal Intel HD Graphics. Dat is de reden dat je geen beeld hebt ;)

De i3-530 bijvoorbeeld wel http://www.amazon.co.uk/I(...)rranty/dp/B0030DN1GO

Er zit een i3 540 in, die ondersteund dat dus niet? Ik dacht dat een 540 ietsje beter was dan een 530.. :')
pi_145923667
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Er zit een i3 540 in, die ondersteund dat dus niet? Ik dacht dat een 540 ietsje beter was dan een 530.. :')
kan, hoeft niet.

In 2012 met de komst van Sandy Bridge zijn de socket 1156 processor vernieuwd zeg maar. Sommige modellen hebben een Intel HD variant, andere niet.
Dit klopt niet helemaal. De 530 en 540 (onder andere) maken deel uit van die vernieuwde serie (code Clarkdale). Die horen gewoon integrated graphics te hebben (als ik het goed begrijp).

http://ark.intel.com/nl/p(...)or-4M-Cache-3_06-GHz

[ Bericht 9% gewijzigd door remi1986 op 25-10-2014 15:01:30 ]
pi_145923726
http://www.intel.com/support/processors/corei3/sb/CS-032275.htm

Hier kan je zien welke varianten er zijn met Intel HD Graphics
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:10:21 #75
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145924197
Dan zou die pc dus gewoon onboard graphics moeten hebben als ik die lijst zo bekijk. Of ik snap het niet. Het werkt i.i.g niet.

Ik ben nog steeds van mening dat een pc gewoon hoort op te starten als er een nieuw geheugenbankje in geplaatst wordt. Of zijn de pc's van tegenwoordig zo kieskeurig dat ze alleen bepaalde merken/modellen slikken?

heb zojuist wel weer 5 bsod's gehad. Is ook een nieuwe bij gekomen: APC_ INDEX_MISMATCH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')